
QSC variaattorin hilppeet
Re: QSC variaattorin hilppeet
Perskule tepa onneksi olkoon, päätit panostaa lähes täydelliseen säädettävyyteen. 

When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
- soulost
- 6WD
- Viestit: 416
- Liittynyt: 01 Maalis 2010 21:02
- Mönkijä:: Can Am Outlander 840BB XMR
- Paikkakunta: Mäntyharju
Re: QSC variaattorin hilppeet
Otetaas malttia tähän, jos tuo nelisatkun hilppeet sopii viissatkuun.
Löytyypi runsaasti neuvoja nelisatkun kanssa eri ajotyyleille ja renkaille miten kannattaa säädellä, joten kannattaa kysellä perään vaikka privana.
Löytyypi runsaasti neuvoja nelisatkun kanssa eri ajotyyleille ja renkaille miten kannattaa säädellä, joten kannattaa kysellä perään vaikka privana.
Viimeksi muokannut soulost, 25 Helmi 2013 08:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Team MönkijäVarikko
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400
http://www.youtube.com/jabe84
Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400
http://www.youtube.com/jabe84
Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi
-
- 6WD
- Viestit: 463
- Liittynyt: 12 Huhti 2010 05:32
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 dps -13
- Paikkakunta: Mäntyharju
Re: QSC variaattorin hilppeet
Jos 4satkussa on 4 säädettävää painoa, niin onko 5 satasessa jo kaikki kuusi säädettäviä vai esim 4 säädettävää ja kaksi vakio painoa? Onkohan painot samanlaisia G1 ja G2 runkoisten vareissa?
----Team Mönkijävarikko----
www.monkijavarikko.fi
www.monkijavarikko.fi
- cotcot
- Moderaattori
- Viestit: 2917
- Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
- Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
- Paikkakunta: Hanimaa
Re: QSC variaattorin hilppeet
500 Outissa on varin painoja 4kpl. ...ei 6kpl.
Edit:
Painot on samanlaiset G1 ja G2 malleissa, ainakin samalla varaosanumerolla kulkevat.
Edit:
Painot on samanlaiset G1 ja G2 malleissa, ainakin samalla varaosanumerolla kulkevat.
-
- 6WD
- Viestit: 463
- Liittynyt: 12 Huhti 2010 05:32
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 dps -13
- Paikkakunta: Mäntyharju
Re: QSC variaattorin hilppeet
Eli 650:stä eteenpäin on sitten 6 painoa? 4- ja 5satkussa on neljä kappaletta. Mitenkähän nuo jouset? Passaiskohan ne suoraan G2 5sataseen?? Jos näin on, niin se saattaakin muuttaa hieman varikitin myynti-intoa...
Hittolainen, miten mulla on ollu sellanen käsitys että pikkukanassa olis "uniikki" kytkin ja että isommissa olis kaikissa 6 painoa... No, tulipahan oikaistua tuokin virhekäsitys. Hyvä niin.

Hittolainen, miten mulla on ollu sellanen käsitys että pikkukanassa olis "uniikki" kytkin ja että isommissa olis kaikissa 6 painoa... No, tulipahan oikaistua tuokin virhekäsitys. Hyvä niin.
----Team Mönkijävarikko----
www.monkijavarikko.fi
www.monkijavarikko.fi
- cotcot
- Moderaattori
- Viestit: 2917
- Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
- Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
- Paikkakunta: Hanimaa
Re: QSC variaattorin hilppeet
Jep, 650 ja ylöspäin on 6 kpl. painoja.
Tuosta QSC-kittin sopivuudesta paha sanoa. 400 ja 500 ovat 4 painolla niin kyllähän tuon 400-kitin voipi 500:kin laittaa, mutta miten nuo säädöt sitten sattuu kohilleen. Painojahan tuossa kitissä voi säätää, mutta jouset saattaa olla erillaiset.
Canan räjäytyskuvia löytyy hyvin---> http://epc.brp.com/Index.aspx?lang=E&s1 ... 94bfbfd263 , valikosta ATV , vuosimalli jne. Tosin pieni varoitus, huomasin että 2013 räjäytyskuvissa, ainakin 650 outin varinkuvat, on virheitä. Kuvassa oleva, osaan viittaava numero 14,15,18, 30 jne. jne. ei pidä paikkansa.
Tuosta QSC-kittin sopivuudesta paha sanoa. 400 ja 500 ovat 4 painolla niin kyllähän tuon 400-kitin voipi 500:kin laittaa, mutta miten nuo säädöt sitten sattuu kohilleen. Painojahan tuossa kitissä voi säätää, mutta jouset saattaa olla erillaiset.
Canan räjäytyskuvia löytyy hyvin---> http://epc.brp.com/Index.aspx?lang=E&s1 ... 94bfbfd263 , valikosta ATV , vuosimalli jne. Tosin pieni varoitus, huomasin että 2013 räjäytyskuvissa, ainakin 650 outin varinkuvat, on virheitä. Kuvassa oleva, osaan viittaava numero 14,15,18, 30 jne. jne. ei pidä paikkansa.
-
- 6WD
- Viestit: 463
- Liittynyt: 12 Huhti 2010 05:32
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 dps -13
- Paikkakunta: Mäntyharju
Re: QSC variaattorin hilppeet
Jos noista jousista ei oo varmaa tietoa niin sehän selviää kokeilemalla, kunhan saadaan uus laite kotiin... Onkohan kukaan 5satkuun kitin tilannut, päässyt vertailemaan 400:n kittiin?? Löytyykö noista eroja millä tavalla...
----Team Mönkijävarikko----
www.monkijavarikko.fi
www.monkijavarikko.fi
- cotcot
- Moderaattori
- Viestit: 2917
- Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
- Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
- Paikkakunta: Hanimaa
Re: QSC variaattorin hilppeet
Näin on, kokeilemalla nuo jousetkin selviää. Ja voipi vaikka hakea lähimmästä mönkkä/moto liikkeestä pussillisen Epin jousia niin pääsee säätöjä hakemaan. Tuo on ihan mukavaa puhaa, tuo varin säätäminen. Tosin pieni teorian opiskelu kannattaa, jotta on edes suurinpiirtein kartalla.
Re: QSC variaattorin hilppeet
Ja kokeilussa maltilla eli yksi muutos kerrallaan että tosiaan pysyy kartalla ja huomaa mitä muuttuu.
Haminan seudun mönkijät ry
-
- 6WD
- Viestit: 463
- Liittynyt: 12 Huhti 2010 05:32
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 dps -13
- Paikkakunta: Mäntyharju
Re: QSC variaattorin hilppeet
No juu, toisaalta mukavaa mutta hiien aikaa vievää puuhaa... Jännä juttu kun miettii että jos laitetaan kaksi samanlaista laitetta rinnakkain, niin ei välttämättä samat säädöt toimi molemmissa... Nimim. kokeiltu on...
Uuteen dps:ään on vaan jostain lähettävä arpomaan asetuksia kohdalleen ja ihan vaan kokeilemalla etsittävä sopiva setuppi... Tuota testaamista tuli tuon vanhan laitteen kanssa harjoiteltua jonkin verran, välillä ihan kyllästymiseen asti... Sais olla vaan pikkasen helpommat nuo muutokset tehdä...

----Team Mönkijävarikko----
www.monkijavarikko.fi
www.monkijavarikko.fi
- cotcot
- Moderaattori
- Viestit: 2917
- Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
- Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
- Paikkakunta: Hanimaa
Re: QSC variaattorin hilppeet
Onneksi kuitenkin Canoissa on tuo varin purku helppommasta päästä, joten muutoksien tekeminen ei ole mielestäsi kovin työlästä. Ei ole märkäkytkintä, eikä tarvi mitään erikoistyökalua, että saa varin palasiks ja säädettyä.
Re: QSC variaattorin hilppeet
Duellin sivuilta kun katsoo EPIn jousia niin kaikki mallit 400-800 käyttää samoja jousia etu/takavarissa mitä väriä/jäykkyyttä sitten haluakaan.


Viimeksi muokannut kane67, 25 Helmi 2013 15:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- cotcot
- Moderaattori
- Viestit: 2917
- Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
- Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
- Paikkakunta: Hanimaa
Re: QSC variaattorin hilppeet
Tuossa vaan huomio, Duellilla on käyny painovirhe ainakin toisiojousien kanssa. Oranssijousi ja sininenjousi kuulluu olla toisinpäin. Tästä ihan valmistajan EPI:n tietoa.... http://www.erlandsonperformance.com/mm5 ... de=sprbomb
-
- 6WD
- Viestit: 407
- Liittynyt: 02 Helmi 2009 09:24
- Mönkijä:: Outlander G2L 450 Pro -17
- Paikkakunta: Oulun reuna
Re: QSC variaattorin hilppeet
Mikä noissa 4satasissa on vakiojousen arvot? Kun ei pamahuskuvista eikä googlesta eikä shop manualistakaan meinannu löytyä jousitaulukkoa alkup. jousista
- sneaker
- 3WD
- Viestit: 116
- Liittynyt: 20 Huhti 2012 20:03
- Mönkijä:: Renegade 1000xxc TL
- Paikkakunta: Hamina
Re: QSC variaattorin hilppeet
Joskus tulevaisuudessa kun osat saapuvat ja niitä alkaa virittelemään paikoilleen, niin onkos tuolla varissa mitään kuluvia osia hihnan lisäksi mitä kannattaisi vaihtaa/tarkastaa? Esim. kopan tiiviste?
Hihna voisi olla vaihtoa vaille, kun tuntuu että vinkasut liikkeelle lähdössä lisääntyy.
Hihna voisi olla vaihtoa vaille, kun tuntuu että vinkasut liikkeelle lähdössä lisääntyy.