Ei kipinää !
Ei kipinää !
Hävettää tunnustaa näin julkisesti mut rinconi ei käy, -kle.
Diagnoosin jälkeen todettu et ei tuu kipinää, uus tulppa , puolalle tulee 12v, tulpanjohdossa on vastusta, olisko 5,4kohm ? Sulakkeet ehjät.
Laite sammutettu ajon jälkeen n.kolme viikkoo sitte, ei kuulemma mitään ongelmia sillon. Pesty ja jätetty kuivaan ja kylmään suojaan.
Joo , startti pyörii, tappokytkinosasto kuin uudessa , puola oli kyllä kurakuorrutteessa.
Epäilen/ toivon vian löytyvän puolasta tai tulpanjohdosta, kokeilen kaverin puolalla kunhan kotoo pääsen.
Olisko mitään ennakkotapausta / tietoo ko. ongelmaan, mitä en oo huomannu tai en vaan tajuu ?
Kahta en vaihda , toinen on Honda ja toinen ........
Diagnoosin jälkeen todettu et ei tuu kipinää, uus tulppa , puolalle tulee 12v, tulpanjohdossa on vastusta, olisko 5,4kohm ? Sulakkeet ehjät.
Laite sammutettu ajon jälkeen n.kolme viikkoo sitte, ei kuulemma mitään ongelmia sillon. Pesty ja jätetty kuivaan ja kylmään suojaan.
Joo , startti pyörii, tappokytkinosasto kuin uudessa , puola oli kyllä kurakuorrutteessa.
Epäilen/ toivon vian löytyvän puolasta tai tulpanjohdosta, kokeilen kaverin puolalla kunhan kotoo pääsen.
Olisko mitään ennakkotapausta / tietoo ko. ongelmaan, mitä en oo huomannu tai en vaan tajuu ?
Kahta en vaihda , toinen on Honda ja toinen ........
HANNU Kyllä se tosta menee.......
Re: Ei kipinää !
Jep
Ei vikaa puolassa eikä tulpanjohdossa, tuli vaan mieleen ,(ihan ite ajattelin), että olisko vika kuitenkin ruiskun puolella, siis onko laite niin viisas että ei kipinää jos ei tuu bensaa ?
Ruiskuista en mitään ymmärrä, ei oo tarvinnu pulata niitä.
Bensansuodin tuli mieleen, pitää tutkia tuleeko ruiskulle bensaa.
Ei vikaa puolassa eikä tulpanjohdossa, tuli vaan mieleen ,(ihan ite ajattelin), että olisko vika kuitenkin ruiskun puolella, siis onko laite niin viisas että ei kipinää jos ei tuu bensaa ?
Ruiskuista en mitään ymmärrä, ei oo tarvinnu pulata niitä.
Bensansuodin tuli mieleen, pitää tutkia tuleeko ruiskulle bensaa.
HANNU Kyllä se tosta menee.......
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Ei kipinää !
Ruiskut eivät yleensä tiedä polttoainepaineesta mitään, joten jos aine loppuu ei tule mitään koodia siitä.
Oletan että koneesi on 680 ruisku. Kipinään vaikuttaa kampiakselin asentoanturi, kallistusanturi (sammuttaa koneen jos kaatuu), virtalukko, sulakkeet, tappokatkisin ja tietysti ECU. Puolalle pitää tulla 100V piikkijännite. Kampiakselin asentoanturilta tulee väh. 0,7V pulssi.
Oletan että koneesi on 680 ruisku. Kipinään vaikuttaa kampiakselin asentoanturi, kallistusanturi (sammuttaa koneen jos kaatuu), virtalukko, sulakkeet, tappokatkisin ja tietysti ECU. Puolalle pitää tulla 100V piikkijännite. Kampiakselin asentoanturilta tulee väh. 0,7V pulssi.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
Re: Ei kipinää !
Kiitos faktatiedoista, vielä kun tietäs että mistä liittimestä toi kampiakselin asento löytyy , ja missä on toi kallistusanturi. Purkaminen on kivaa mut ei viittis turhaan purkaa.
Voiko vika olla virtalukossa jos laite starttaa mut kipinää ei tule ? tarkistan sen joka tapauksessa. Samaa ajattelin myös tappokytkimen kanssa ,
kytkin " on" asennossa, starttaa ja ei kipinää, jos kytkin on "off" niin startti ei pyöri. Toisaalta "tappokytkin" sammuttaa moottorin mut virrat jää päälle, eli vika voi silti olla siinäkin. Puran vielä senkin ja putsaan kytkinpinnat.
Kävin eilen liittimiä ja johtoja läpi, löyty pari kulunutta johdinta, hankautunu toisiaan vasten, vikaa en niistä huolimatta löytänyt. Laitteella ajettu n. 500h, mikähän on kunto kun on 1000h takana.
Voiko vika olla virtalukossa jos laite starttaa mut kipinää ei tule ? tarkistan sen joka tapauksessa. Samaa ajattelin myös tappokytkimen kanssa ,
kytkin " on" asennossa, starttaa ja ei kipinää, jos kytkin on "off" niin startti ei pyöri. Toisaalta "tappokytkin" sammuttaa moottorin mut virrat jää päälle, eli vika voi silti olla siinäkin. Puran vielä senkin ja putsaan kytkinpinnat.
Kävin eilen liittimiä ja johtoja läpi, löyty pari kulunutta johdinta, hankautunu toisiaan vasten, vikaa en niistä huolimatta löytänyt. Laitteella ajettu n. 500h, mikähän on kunto kun on 1000h takana.
HANNU Kyllä se tosta menee.......
Re: Ei kipinää !
No niin
Tietokone ehjä, johtosarja ok, asentoanturi (bang angle) ok,(puolalle tulee 12v), epäilen kampiakselin asentoanturia.
Sen mittaaminen ei vaan digimittarilla onnistu, manuaalissa puhutaan jostain adapterista ?.
Anturin vaihto vähän työläs mutta kai sen kohta teen kun muutakaan en keksi.
Hermot menee ja joulu tulee!!!
Tietokone ehjä, johtosarja ok, asentoanturi (bang angle) ok,(puolalle tulee 12v), epäilen kampiakselin asentoanturia.
Sen mittaaminen ei vaan digimittarilla onnistu, manuaalissa puhutaan jostain adapterista ?.
Anturin vaihto vähän työläs mutta kai sen kohta teen kun muutakaan en keksi.
Hermot menee ja joulu tulee!!!
HANNU Kyllä se tosta menee.......
Re: Ei kipinää !
Kuullostaapa tutulta.
Mulla hävis toissapäivänä kipinä kesken lumenpuskun TRX 420 FE:n kanssa. Kun kone jäähtyi lähti taas käymään. Seuraavana päivänä lähti hyvin käymään mutta sammui taas 20min ajon jälkeen eikä kirveelläkään käyntiin.
Sama juttu tänään..Tulppa vaihdettu ja liitännät käyty läpi.. ei auta.
Hondan huollosta sanottiin, että saattaa staattori olla tiensä päässä, jonkin kääminosan kuparijohdin poikki? Huoltokirja käskee mittaamaan vastuksen johdinten väliltä. Pitäs olla 0.1-1.0 ohm 20°C:n lämpötilassa. En tiedä onko Riconissa vastaavat sähköosat? Mulla ei mittari näyttäny mitään, mutta en tiedä voiko siitä tehdä mitään johtopäätösiä? Kynnys on iso lähteä staattoria vaihtamaan (320€).
Mulla hävis toissapäivänä kipinä kesken lumenpuskun TRX 420 FE:n kanssa. Kun kone jäähtyi lähti taas käymään. Seuraavana päivänä lähti hyvin käymään mutta sammui taas 20min ajon jälkeen eikä kirveelläkään käyntiin.
Sama juttu tänään..Tulppa vaihdettu ja liitännät käyty läpi.. ei auta.
Hondan huollosta sanottiin, että saattaa staattori olla tiensä päässä, jonkin kääminosan kuparijohdin poikki? Huoltokirja käskee mittaamaan vastuksen johdinten väliltä. Pitäs olla 0.1-1.0 ohm 20°C:n lämpötilassa. En tiedä onko Riconissa vastaavat sähköosat? Mulla ei mittari näyttäny mitään, mutta en tiedä voiko siitä tehdä mitään johtopäätösiä? Kynnys on iso lähteä staattoria vaihtamaan (320€).
Re: Ei kipinää !
Houhou!
Kattelin Hondan jenkkifoorumia siinä toivossa että tulisi jotain uutta ja järkevää ko. asiasta.
Löyty , tuntuu olevan aika tyypillinen vika -07 rinconeille, ei kipinää ja ihan tosta vaan katoo.
Yks sankari korjuuttanu vian , staattori ja ctu? , vaimikäseoli, 870 taalaa , töineen.
Osa makso jotain 300$. Jos omassani vika on todellakin sama niin Hyvää joulua vaan , itse kullekin.
Ite meinasin korjata jos ton staattorin vaihto ei osoittaudu vaikeeks , erikoistyökaluja tms. vaativa ?
Hondan maine varmana työkaluna murenee kyllä tämän lapsentaudin jälkeen.
Olis kiva päästä ensilumille ja töihinkin jos kutsu käy, vaan mites meet ku ei syty, osan tilauskin jää joulun jalkoihin ja, ja , valivali.
Kattelin Hondan jenkkifoorumia siinä toivossa että tulisi jotain uutta ja järkevää ko. asiasta.
Löyty , tuntuu olevan aika tyypillinen vika -07 rinconeille, ei kipinää ja ihan tosta vaan katoo.
Yks sankari korjuuttanu vian , staattori ja ctu? , vaimikäseoli, 870 taalaa , töineen.
Osa makso jotain 300$. Jos omassani vika on todellakin sama niin Hyvää joulua vaan , itse kullekin.
Ite meinasin korjata jos ton staattorin vaihto ei osoittaudu vaikeeks , erikoistyökaluja tms. vaativa ?
Hondan maine varmana työkaluna murenee kyllä tämän lapsentaudin jälkeen.
Olis kiva päästä ensilumille ja töihinkin jos kutsu käy, vaan mites meet ku ei syty, osan tilauskin jää joulun jalkoihin ja, ja , valivali.
HANNU Kyllä se tosta menee.......
Re: Ei kipinää !
Jeps. Mulla se vika paljastui CKP- eli kampiakselin asentoanturista. On siinä staattorin vieressä aika kinkkisessä paikassa. Vika näkyy vastusmittarilla, näyttää ääretöntä, kun mittaa staattorilta tulevasta viiden johtimen nipusta ne kaksi ei keltaista johtoa. Jos anturi on kunnossa siellä pitäs joku vastus olla.
Tsekkasin justiinsa, että täytyy varmaan ottaa kone pois, koska rungossa oleva vaakatukirauta tulee staattorin kotelon eteen ulosvedettäessä. Ja oli siinä huoltomanuaalissakin maininta, että kone pois jos joutuu staattoriin koskemaan.
Tsekkasin justiinsa, että täytyy varmaan ottaa kone pois, koska rungossa oleva vaakatukirauta tulee staattorin kotelon eteen ulosvedettäessä. Ja oli siinä huoltomanuaalissakin maininta, että kone pois jos joutuu staattoriin koskemaan.
Re: Ei kipinää !
Hyvää Uutta vuotta
Rinconi purettuna tallissa, staattori ja kampuran anturi pöydällä, ei mikään mahoton homma . Aikaa meni kun putsailin paikkoja sitä mukaa kun osia irtoili, kura osaa kerääntyä joka väliin.
Nyt pitäs löytää suomen halvin varaosa tilalle. Jenkkilästä löytys , 178$ . Tullit ja verot päälle , maksaa jotain. Hyviä vinkkejä / linkkejä kaivataan.
Rinconi purettuna tallissa, staattori ja kampuran anturi pöydällä, ei mikään mahoton homma . Aikaa meni kun putsailin paikkoja sitä mukaa kun osia irtoili, kura osaa kerääntyä joka väliin.
Nyt pitäs löytää suomen halvin varaosa tilalle. Jenkkilästä löytys , 178$ . Tullit ja verot päälle , maksaa jotain. Hyviä vinkkejä / linkkejä kaivataan.
HANNU Kyllä se tosta menee.......
Re: Ei kipinää !
Toimii !!!!!!!!!!!!!!
Lähti käyntiin eilen, vaihdoin kampuran asentoanturin . Anturi oli jostain moottorikelkasta mutta mitat oli samat, vähän hiomista , jyrsimistä , juottamista ja kiroilua, nin se oli siinä.
Tänään jos sais perän pakettiin ja perjantaina mettään, öljyt vaihdan ja takajarrun huollan nyt kun kaikki on irti. Sitä vaan että mikä tollasen anturin rikkoo ? vai tuleeko niissä vaan tunnit täyteen.
Lähti käyntiin eilen, vaihdoin kampuran asentoanturin . Anturi oli jostain moottorikelkasta mutta mitat oli samat, vähän hiomista , jyrsimistä , juottamista ja kiroilua, nin se oli siinä.
Tänään jos sais perän pakettiin ja perjantaina mettään, öljyt vaihdan ja takajarrun huollan nyt kun kaikki on irti. Sitä vaan että mikä tollasen anturin rikkoo ? vai tuleeko niissä vaan tunnit täyteen.
HANNU Kyllä se tosta menee.......
-
- Noppeli
- Viestit: 17
- Liittynyt: 22 Syys 2012 11:53
Re: Ei kipinää !
Tarkoitatko äärrettömällä että ei yhteyttä?TNT kirjoitti:Jeps. Mulla se vika paljastui CKP- eli kampiakselin asentoanturista. On siinä staattorin vieressä aika kinkkisessä paikassa. Vika näkyy vastusmittarilla, näyttää ääretöntä, kun mittaa staattorilta tulevasta viiden johtimen nipusta ne kaksi ei keltaista johtoa. Jos anturi on kunnossa siellä pitäs joku vastus olla.
Tsekkasin justiinsa, että täytyy varmaan ottaa kone pois, koska rungossa oleva vaakatukirauta tulee staattorin kotelon eteen ulosvedettäessä. Ja oli siinä huoltomanuaalissakin maininta, että kone pois jos joutuu staattoriin koskemaan.
Mulla samanlaista vikaa, -06 Rincon, ei kipinää ja suuttimen lävitse ei tuu bensaa kun starttailee.
joutuuko tästä anturi kaupoille?
Mistä sen mönkijän asentoanturin pystyi testaamaan?
Re: Ei kipinää !
Muuta en asiasta tiedä, mutta siis jos vastus on ääretön, niin se tarkoittaa juuri sitä, että yhteyttä ei ole mittauspuikkojen kärkien välillä. Mittari voi näyttää vaikka viivaa tai mitä nyt ikinä näyttääkään. Näyttää myös usein siinä tapauksessa, että vastus on niin suuri, ettei valitulla alueella sitä pysty mittaamaan.
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Ei kipinää !
Asentoanturin johdot ovat samassa liittimessä laturin kolmen keltaisen johdon kanssa. Liitin sellainen isohko pyöreä ja löytyy oikealta puolelta. Mittaa niistä kahdesta pienemmästä johdosta jotka eivät ole keltaisia. Vastusarvon tulee olla muistaakseni luokkaa 100 Ohmia. Jos ääretön (OL) on poikki. Muista mitata moottorin puolelta siitä liittimestä 
Oskilloskoopilla näkisi myös onko aaltomuoto oikea mutta yleensähän nuo on kokonaan rikki ja yleismittarimittaus riittää.

Oskilloskoopilla näkisi myös onko aaltomuoto oikea mutta yleensähän nuo on kokonaan rikki ja yleismittarimittaus riittää.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
-
- Noppeli
- Viestit: 17
- Liittynyt: 22 Syys 2012 11:53
Re: Ei kipinää !
Kiitos, tarkoitit varmaan kampiakselin anturia (rikkihän tuo näyttää minulla olevan), mutta missä on koko mönkijän asennon anturi. Ymmärsinkö oikein että sellainenkin löytyy, siis jos kapine kaatuu niin moottori sammuu.
Kampiakselin anturi lienee se pieni anturi siinä staattorin kanssa samassa varaosapaketissa. Onko mitään konstia korjata pelkkä anturi vaihtamatta staattoria?
Kampiakselin anturi lienee se pieni anturi siinä staattorin kanssa samassa varaosapaketissa. Onko mitään konstia korjata pelkkä anturi vaihtamatta staattoria?
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Ei kipinää !
Tarkoitin kyllä kampiakselin asentoanturia vastauksessani. PickUpCoileja myy esim. http://electrexworld.co.uk/acatalog/Onl ... s_160.html. Erääseen Rinconiin laitettiin kelkan asentoanturi ja toimi, kuten voit tästä treadista lukea.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi