QSC variaattorin hilppeet
Re: QSC variaattorin hilppeet
Pari mailia oon Tammille ja Adamille laittanut.
Ootellaas hetko...
Ootellaas hetko...
Re: QSC variaattorin hilppeet
Adamille on turha laitella mitään, jos se ottaa johonkin kantaa, se vastauttaa Tammilla kaikki.
Tammi hoitaa ulkomaan jutut, ne voi olla jossain nationaaleissakin ja vastaus viipyy siksi.
Tammi hoitaa ulkomaan jutut, ne voi olla jossain nationaaleissakin ja vastaus viipyy siksi.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
- Otra
- 6WD
- Viestit: 675
- Liittynyt: 08 Syys 2008 20:50
- Mönkijä:: Polaris RZR 800 Turbo
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: QSC variaattorin hilppeet
Onkos teillä antaa mitään hyviä vinkkejä ensikertalaiselle? Eli mitä muutoksia alan tekemään nyt kun alle tuli 28" Zillat ja maastoajo painotteista tuo ajaminen varmaan tulee olemaan. Varmaan ainakin prikkaa etuvarin jousen alle että olis kierroksia enemmän ennen kuin ottaa vari kiinni, mitä muuta? Laitteena on siis 800r rene säädettynä tällä hetkellä katuajoon ja itse en ole koskaan vielä säädelly kyseistä varikittiä
Tarviiko varata mitään erikoistyökaluja?

Polaris RZR 800 Turbo -08
EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
Re: QSC variaattorin hilppeet
Erikoistyökaluja ei tartte, ellei sellaiseksi lasketa tuumakokoisia kuusiokoloavaimia, ne painoruuvit kun ovat ameriikan tekoa niin milliset ei sovi.
Yleissääntönä, kun renkaita kasvattaa ja vielä maastoajoon painottuen, niin painoja pitäisi keventää. Mitä kevyemmät painot, sitä enemmän kierroksia koneessa. Nyt siellä on meikäläisen säätöjen jäljiltä muistaakseni melkeinpa isoimmat puntit mitä rasiasta löytyi.
EDIT: Ensimmäisenä tietysti kannattaa käydä ajelemassa vähän maastossa jotta saa tuntumaa siihen miten se nyt toimii. Sitten pystyy ehkä paremmin tunnustelemaan että miten varin toimintaa kannattaisi muuttaa. Täältä on suht helppo neuvoa miten haluttuun suuntaan päästään, mutta se suunta pitää ensin tulla kuljettajalta.
Yleissääntönä, kun renkaita kasvattaa ja vielä maastoajoon painottuen, niin painoja pitäisi keventää. Mitä kevyemmät painot, sitä enemmän kierroksia koneessa. Nyt siellä on meikäläisen säätöjen jäljiltä muistaakseni melkeinpa isoimmat puntit mitä rasiasta löytyi.
EDIT: Ensimmäisenä tietysti kannattaa käydä ajelemassa vähän maastossa jotta saa tuntumaa siihen miten se nyt toimii. Sitten pystyy ehkä paremmin tunnustelemaan että miten varin toimintaa kannattaisi muuttaa. Täältä on suht helppo neuvoa miten haluttuun suuntaan päästään, mutta se suunta pitää ensin tulla kuljettajalta.

- Otra
- 6WD
- Viestit: 675
- Liittynyt: 08 Syys 2008 20:50
- Mönkijä:: Polaris RZR 800 Turbo
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: QSC variaattorin hilppeet
Juurikin siis kierroksia/voimaa lähtöön hakusessa. Nyt vähän hyytyy kun yrittää lähteä umpihankeen paikoiltaan ja varmaan kesällä vielä jos uppoaa johonkin suohon niin vaatii räväkämpää liikkeelle lähtöä.
Polaris RZR 800 Turbo -08
EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
Re: QSC variaattorin hilppeet
Siinä tapauksessa juurikin paksumpaa prikkaa ykkösen jousen alle niin saat kytkentäkierrokset ylemmäs. Itse melkein aloittaisin tuosta ja tunnustelisin miten vehjes muuttuu. Jaa miksikö? No kun tuo prikan/prikkojen lisääminen ei vaadi kuin varikoppa irti, ykkösen pultti auki ja nykäistään ulompi lautanen irti, lisätään prikat ja kasataan.
Painoja kun lähtee vaihtelemaan niin se on sitten isompi savotta, koska ne on lukitteella kiinni (irtoaa lämmittämällä ehkä?). Testejä varten voi laittaa lyhyeksi aikaa ilman lukitettakin, mutta sitten kun mieleinen setuppi löytyy niin on suositeltavaa liimata ne jälleen kiinni. Lukitetta pitäisi olla samassa rasiassa missä painotkin.
Painoja kun lähtee vaihtelemaan niin se on sitten isompi savotta, koska ne on lukitteella kiinni (irtoaa lämmittämällä ehkä?). Testejä varten voi laittaa lyhyeksi aikaa ilman lukitettakin, mutta sitten kun mieleinen setuppi löytyy niin on suositeltavaa liimata ne jälleen kiinni. Lukitetta pitäisi olla samassa rasiassa missä painotkin.

- Otra
- 6WD
- Viestit: 675
- Liittynyt: 08 Syys 2008 20:50
- Mönkijä:: Polaris RZR 800 Turbo
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: QSC variaattorin hilppeet
Juu, täytyy tuosta lähteä liikkeelle. Paketissa oli lukite tallessa, ohjeetkin siellä oli mutta on tallilla joten ei päässy niitä eilen tutkailemaan.
Polaris RZR 800 Turbo -08
EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
Re: QSC variaattorin hilppeet
Voisi kokeilla vaihtaa 1/4" SH kärkeen ja 3/4" SS kantaan plus se paksu säätöprikka.
Saattaa mennä hieman yli, mutta tuosta on helppo lähteä asteittain muuttamaan.
Saattaa mennä hieman yli, mutta tuosta on helppo lähteä asteittain muuttamaan.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Re: QSC variaattorin hilppeet
Taitaa olla kaikki osat Qsc:llä kun eivät saa pakettia matkaan. Ja kovin hitaasti näyttää valmistuvan 

Re: QSC variaattorin hilppeet
Mitä hemmettiä, tehän ootte tehneet ostoksenne jo aikapäiviä sitten.
Mitä selityksiä antavat, vaikka eihän tuossa enää mitkään selitykset päde.
Pittääpä haistella hieman tuolla ameriikanfoorumeilla tilannetta.
Mitä selityksiä antavat, vaikka eihän tuossa enää mitkään selitykset päde.
Pittääpä haistella hieman tuolla ameriikanfoorumeilla tilannetta.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Re: QSC variaattorin hilppeet
Laitan tänään taas kyselyä sähköpostitse?
Viime postiin ei tullut mitään vastausta.
Viime postiin ei tullut mitään vastausta.
Re: QSC variaattorin hilppeet
Joo itekki laitellu useamman mailin, eikä mitään vastausta...
Kaikilla foorumeilla kehutusta asiakaspalvelun saatavuudesta ei ole nyt kyllä tietoakaan...
Mikäs olis seuraavaksi paras vaihtoehto, jos noita ei saa.. Löytyskö jopa euroopasta jotain?
Kaikilla foorumeilla kehutusta asiakaspalvelun saatavuudesta ei ole nyt kyllä tietoakaan...
Mikäs olis seuraavaksi paras vaihtoehto, jos noita ei saa.. Löytyskö jopa euroopasta jotain?
Re: QSC variaattorin hilppeet
Justiinsa eilen olin kanadaan yhteydessä eikä muistanut kysyä tuosta qsc:stä, jotta millä mallilla niitten hommat on.
Nämä kanukit tietää kyllä jos jotain on, pittää vissiin heittää vielä kyssäriä perrään.
Nämä kanukit tietää kyllä jos jotain on, pittää vissiin heittää vielä kyssäriä perrään.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Re: QSC variaattorin hilppeet
Koita kysellä, illalla pistin maillia meneen ei oo tullu vastausta.
Alkuun vastas mailliin tosi ripeesti.
Alkuun vastas mailliin tosi ripeesti.
Re: QSC variaattorin hilppeet
joo kiinnostas kyllä saaha outti kulukemaan... Pistä Poke tietoa, jos kuulet jottain...