Sammy´s ATV:stä yhdistys?
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Mönkijä:: Honda
- Viesti:
Itse tuota Mönkkärit RY:tä näen monelta kantilta. Se on varmasti ensimmäinen mönkijätoimintaan erikoistunut RY, ja saanut kyllä jalansijan moneen muuhunkin toimintaan kuin pelkästään harrastamiseen Etelä-Suomessa. Sen aktiivisilta jäseniltä kysytään neuvoja ja opastusta niin reitti- kuin tieliikenneasioissa. Unohtamatta pienimuotoista testauspuuhaa. Ja aina muistaen että puuhaihmisillä on päivätyö ja perheet, joita tulee muistaa omilla panoksillaan.
Luonnollisesti kun jäsenistö ja toiminta on painottunut Etelä-Suomeen, ei yli 500 kilometrin päässä elelevät näe sitä mielekkäänä kattona, vaan näkevät sen oman alueen voimakkaiden vaikuttajien kautta, jotka ovat usein moottoriurheiluun ja kilpailuun erikoistuneita yhdistyksiä, joilla on yhteinen kattojärjestö. Meillä se taitaa olla AKK jonka alajaostosta löytyy Off-Road Lajiryhmä.
Sory, eli Suomen Off-Road Yhdistys on meillä mahdollisesti kattavin "poistieltä" kerho, mutta toistaiseksi ovat pysyneet varsin automaisessa toiminnassa. On sinne toki mahtunut jo ATV-toimintaakin. Sory on ainakin mielestäni pitänyt AKK:n kanssa yhteistoimintaa, sillä lajisäännöstöt kisoihin löytyy AKK-vahvistamina ja myös kisaltulokset ovat AKK:n sivuilla.
Jos nyt jonkin ajatuksen tässä heittäisin, voisi kattona voisi olla AKK ja Off-Road lajiryhmä, johon alueelliset kerhot kuuluisivat.
Sammy's on varmasti sähköisesti toimivista "yhteenliittymistä kattavin, Suomalainen ATV-kanava. Se sinällään olemassaolollaan on jo suurimuotoista kerhotoimintaa, vaikka jäsenmaksua ei ole. Sammyn suvereeni päättäjä on taasen Sami, joka nyt sattuu hallinnoimaan sekä Domainia että itse palstaa. Se on Samista kiinni, jos tätä porukkaa ruvetaan rakentamaan yhdistykseksi, siis ainakin tämän nimen alla. Jos joku muu sitä lähtee viemään, en ainakaan itse lähde siihen kelkkaan mukaan. Se se vasta olisi peesaamista.
Joten otahan Sami tähän taasen kantaa, olisiko aika kypsä tälle kerholle, jonka ytimenä on palsta ja sen jälkeen toiminta sen ympärillä.
Ainiin, sen verran vielä, että kerhotoiminnassa on tapana toimia ihan omilla nimillä. Onkohan valmiuksia, ja miten sen turvallisuuden kanssa on? Laitteet on varsin haluttua tavaraa epäterveillä markkinoilla, joten ainakin siinä mielessä kerhon pitäminen palstalla nimmareiden takana on mielekästä.
Luonnollisesti kun jäsenistö ja toiminta on painottunut Etelä-Suomeen, ei yli 500 kilometrin päässä elelevät näe sitä mielekkäänä kattona, vaan näkevät sen oman alueen voimakkaiden vaikuttajien kautta, jotka ovat usein moottoriurheiluun ja kilpailuun erikoistuneita yhdistyksiä, joilla on yhteinen kattojärjestö. Meillä se taitaa olla AKK jonka alajaostosta löytyy Off-Road Lajiryhmä.
Sory, eli Suomen Off-Road Yhdistys on meillä mahdollisesti kattavin "poistieltä" kerho, mutta toistaiseksi ovat pysyneet varsin automaisessa toiminnassa. On sinne toki mahtunut jo ATV-toimintaakin. Sory on ainakin mielestäni pitänyt AKK:n kanssa yhteistoimintaa, sillä lajisäännöstöt kisoihin löytyy AKK-vahvistamina ja myös kisaltulokset ovat AKK:n sivuilla.
Jos nyt jonkin ajatuksen tässä heittäisin, voisi kattona voisi olla AKK ja Off-Road lajiryhmä, johon alueelliset kerhot kuuluisivat.
Sammy's on varmasti sähköisesti toimivista "yhteenliittymistä kattavin, Suomalainen ATV-kanava. Se sinällään olemassaolollaan on jo suurimuotoista kerhotoimintaa, vaikka jäsenmaksua ei ole. Sammyn suvereeni päättäjä on taasen Sami, joka nyt sattuu hallinnoimaan sekä Domainia että itse palstaa. Se on Samista kiinni, jos tätä porukkaa ruvetaan rakentamaan yhdistykseksi, siis ainakin tämän nimen alla. Jos joku muu sitä lähtee viemään, en ainakaan itse lähde siihen kelkkaan mukaan. Se se vasta olisi peesaamista.
Joten otahan Sami tähän taasen kantaa, olisiko aika kypsä tälle kerholle, jonka ytimenä on palsta ja sen jälkeen toiminta sen ympärillä.
Ainiin, sen verran vielä, että kerhotoiminnassa on tapana toimia ihan omilla nimillä. Onkohan valmiuksia, ja miten sen turvallisuuden kanssa on? Laitteet on varsin haluttua tavaraa epäterveillä markkinoilla, joten ainakin siinä mielessä kerhon pitäminen palstalla nimmareiden takana on mielekästä.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
-
- Tracks
- Mönkijä:: canam 650 max
Anteeksi, mutta mitäs se tuo mönkkäri ry on saanut aikaiseksi? Tämä ei ole sitten mikään herneet nenään kysymys vaan ihan uteliaisuudesta tehty. Meriittilistaa tai saavutuksia ei näy missään, vai enkö ole sitten osannut lukea oikeilta sivuilta. Tottahan tuo on, että kyseisen järjestön toiminta on keskittynyt hyvin vahvasti sinne Etelä-Suomeen. Ei taida tänäkään vuonna olla kuin yksi tapahtuma täällä erämaa-alueilla. Tarkoitus ei ole mollata, mutta tässäkin asiassa käy kuten muissakin järjestöissä ja yhdistyksissä, että muu maa maksaa ja etelä juhlii. Jos sallitaan näin kärjistetty sanonta. Tämä mönkijöitten järjestäytyminen on vähän hankala asia, kun kaikille kerhoille ja järjestöille ollaan toistaiseksi vähän sellaisia huorpentuja. Hankala asia, mutta jos se siitä vielä ratkeaisi.
- ATC
- Koheltaja (r)
- Mönkijä:: Maatalous traktori
Uuki puuki, täältähän tämä purkauksen syy löytyi. Olin kerpeles uskaltanut arvostella Mönkkärit ry:tä. Toki on näin, etten arvostellut Yhdistystä, joka tekee loistavaa työtä mönkijäharrastuksen parissa. Arvostelin ajatusta, jossa suomen mönkijätoiminta, olisi alistettu eteläsuomalaisen kerhon alaisuuteen.Nou tänk juu, jos tämä on sitä kuunteluoppilaana olemista, niin siitä vaan. Oulun mönkijäpopulaatio on valmis siirtymään jonkun kattojärjestön siipien suojaan. minkä lipun alle mennään selviää välittömästi kunhan täällä foorumissa saadaan sovittua. Neuvotteluyhteydet eri vaihtoehtoihin, on tämä kuunteluoppilas jo hoitanut valmiiksi. Käsittääkseni tässäkin topiikissa MINÄ olen kaikkea muuta, kuin nyökyttelevä YESMÄÄN. Omaan tässä asiassa vahvan oman kannan, jota olenkin tuonut esille. Meikäläinen kestää kritiikkiä, ja mielusinta se on esitettynä suoraan naamaapäin, kahdenkesken, jossain hiukan sivummalla.boogieman kirjoitti:Kyllä lisää on saatava mönkijäyhdistyksiä jos kerran maassamme melko väkevän jalansijan saanut Mönkijat ry:n arvostus on tuota luokkaa. Mitä mieltä ovat ko. yhdistyksen jäsenet ja varsinkin `jotkut kotkalaiset´?ATC kirjoitti: Kuitenkin tuo Mönkijät ry;n, koko suomen kattava kerho on täältä katsottuna lähinnä huvittava ajatus.Toimintaa johtaisi joku Kotkalainen porukka ja me täällä olisimme kuunteluoppilaita, nou tänk juu ja .
Ei aikuista ihmistä kait nyt sentään enää voida kuunteluoppilaaksi latistaa jos ei itse siihen anna aihetta.
Entisessä Itä-Euroopassa oli varsin voimakas sensuuri, jonka tarkoituksena oli kaikenlaisen arvostelun tai kritiikin suuntaan viittaavan kirjoittelun totaalinen estäminen. Tuonkaltaisen systeemin olisi luullut jo jääneen historiaan, mutta eipä ole. Moderaattorit ovat toki tarpeen mutta jos olette keskenänne sopineet että teitä on alati vain kumarrettava eikä mitään kritiikkiä ole lupa esittää, niin mode- lupia jaetaan aivan liian löysäkätisesti ja vain nyökytteleville Yes- miehille.

¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
- blue Honda Trx
- Tracks
- Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
Kovat ovat puheet täällä....onko joku kysynyt Mönkkärit ry:ltä niitten kantaa tähän
minulle henk.koht on aivan se ja sama kuuluko tämä johonkin järjestöön vai ei,tämän foorumin tarkoitus oli että uudet ja vanhat mönkkäri-ihmiset voivat vaihtaa mielipiteitä mönkkäreihin ja miksei muuhunkin asioihin,ja auttaa sellaisia jotka ei hirveesti ole pulannut näitten koneiden kanssa.Ja hyvin on toiminut tähän asti,miksi tehdä kaikki vaikeaksi?

minulle henk.koht on aivan se ja sama kuuluko tämä johonkin järjestöön vai ei,tämän foorumin tarkoitus oli että uudet ja vanhat mönkkäri-ihmiset voivat vaihtaa mielipiteitä mönkkäreihin ja miksei muuhunkin asioihin,ja auttaa sellaisia jotka ei hirveesti ole pulannut näitten koneiden kanssa.Ja hyvin on toiminut tähän asti,miksi tehdä kaikki vaikeaksi?
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
Kerrankin eteläinen Honda-mies puhuu vähän ja asiaa, ja vieläpä niin että mie Lapin änkyrä-äijänä olen samaa mieltä.blue Honda Trx kirjoitti:tämän foorumin tarkoitus oli että uudet ja vanhat mönkkäri-ihmiset voivat vaihtaa mielipiteitä mönkkäreihin ja miksei muuhunkin asioihin,ja auttaa sellaisia jotka ei hirveesti ole pulannut näitten koneiden kanssa.Ja hyvin on toiminut tähän asti,miksi tehdä kaikki vaikeaksi?

Niin on monta mieltä kuin on miestäkin,hyvä näin. Soryn jäsenenä kommentoin sikäli että näitä samoja on pohdittu sielläkin ja vakiintunut käytäntöhän on että aina kun on jotain tapahtumia ja tarvitaan tekijöitä ei meinaa kukaan keretä. Kaikki kaatuu aina samoille niskoille vaikka miten kauniisti muuta luvataan.
Ja kyllä on mönkijä toimintaakin kun on ajoaluettakin,ehdottomasti enemmistönä autoille kumminkin.
Pitäisin parhaana pieniä TOIMIVIA yhdistyksiä/seuroja/kerhoja/porukoita
ympäri suomen jotka oikeasti saavat jotain aikaiseksi ja nämä sitten yksin tai
yhdessä muitten kanssa toimintaa eteenpäin viemään...
Mittää ku ei mistää tiijä ni hyvähä seon hämmentee !
No,kerronpaha oman miel`pitteenn...
Ja kyllä on mönkijä toimintaakin kun on ajoaluettakin,ehdottomasti enemmistönä autoille kumminkin.
Pitäisin parhaana pieniä TOIMIVIA yhdistyksiä/seuroja/kerhoja/porukoita
ympäri suomen jotka oikeasti saavat jotain aikaiseksi ja nämä sitten yksin tai
yhdessä muitten kanssa toimintaa eteenpäin viemään...
Mittää ku ei mistää tiijä ni hyvähä seon hämmentee !
No,kerronpaha oman miel`pitteenn...
-
- Kunniajäsen!!!
- Mönkijä:: Suzuki LT-F4WD
- Viesti:
Yhdistys touhu.
Kyllä vaan tästä topikista on tullut mielenkiintoista luettavaa. Mönkkärit Ry:n panos ATV kuvioihin on ollut mielestäni hyvä ja piirit laajentuneet moneen suuntaan, EI enää pelkkä Kotkan seutu. Tapahtumia järjestävät jo aika tehokkaasti.
Ite en oikeen tiedä kanssa onko tämän Mönkkärit Ry:n jäsen tittelin kantamisesta ollu mulle mitään hyötyä, mutta hyvän asian puolesta he tekevät duunia ja mä ainakin yritän olla hengessä mukana. Oon kyllä sitä mieltä, että noita yhdistyksiä ja tahoja jotka tekee duunia hyvän asian puolesta vois olla enemmänkin ja näin voitas keskittyä kukin omaan alueeseen ja tehdä sitten muiden yhdistysten kanssa yhteistyötä. Näin ehkä pikkuhiljaa löytys kaikille jotain ja olis helpompi vaikuttaa asioihin, jos kokoukset sun muut olis lähempänä.
Tälläerää mä en ainakaan rupee ottaa lisää perässävedettävää duunia, nää sivut ja foorumi tuntuu jo jäävän LIIAN vähälle huomiolle. Mulla olis kyllä visioita senkin suhteen, mutta ei kerkee toteuttaan ja apua sivuston pyörittämiseen visioiden mukasesti ei o löytyny.
Tarrat on ollu valmiina painettavaks jo varmaan 4 kuukautta, mutta eivät ole tulleet painetuksi. Pitäs ja pitäs yrittää saada ne tehtyä ja keksiä viä se lopullinen levitys kanava. Siihenkin luulisin keksineeni toimivan ratkasun.
Sammy´s ATV Ry, vaikka kuinka hyvältä kuulostaakin jää mun osalta ainakin tällä erää toteuttamatta. Mutta asiasta voidaan kyllä edelleen keskustella. Lähinnä mua tällähetkellä kiinnostas se miten tuota Sammy´s ATV sivustoa vois saada elävämmäks ja kiinnostavammaks KUN tehdä siitä YHDISTYS!
Sammy
Ite en oikeen tiedä kanssa onko tämän Mönkkärit Ry:n jäsen tittelin kantamisesta ollu mulle mitään hyötyä, mutta hyvän asian puolesta he tekevät duunia ja mä ainakin yritän olla hengessä mukana. Oon kyllä sitä mieltä, että noita yhdistyksiä ja tahoja jotka tekee duunia hyvän asian puolesta vois olla enemmänkin ja näin voitas keskittyä kukin omaan alueeseen ja tehdä sitten muiden yhdistysten kanssa yhteistyötä. Näin ehkä pikkuhiljaa löytys kaikille jotain ja olis helpompi vaikuttaa asioihin, jos kokoukset sun muut olis lähempänä.
Tälläerää mä en ainakaan rupee ottaa lisää perässävedettävää duunia, nää sivut ja foorumi tuntuu jo jäävän LIIAN vähälle huomiolle. Mulla olis kyllä visioita senkin suhteen, mutta ei kerkee toteuttaan ja apua sivuston pyörittämiseen visioiden mukasesti ei o löytyny.
Tarrat on ollu valmiina painettavaks jo varmaan 4 kuukautta, mutta eivät ole tulleet painetuksi. Pitäs ja pitäs yrittää saada ne tehtyä ja keksiä viä se lopullinen levitys kanava. Siihenkin luulisin keksineeni toimivan ratkasun.
Sammy´s ATV Ry, vaikka kuinka hyvältä kuulostaakin jää mun osalta ainakin tällä erää toteuttamatta. Mutta asiasta voidaan kyllä edelleen keskustella. Lähinnä mua tällähetkellä kiinnostas se miten tuota Sammy´s ATV sivustoa vois saada elävämmäks ja kiinnostavammaks KUN tehdä siitä YHDISTYS!
Sammy
- scuderia rollaattori
- 6WD
Eteläpainotteista...
Petri N. valittaa, että Mönkkärit ry on saanuta aikaiseksi vain yhden tapahtuman vuodessa pohjoiseen osaan maatamme.
Kuinkahan hanakasti pohjoisen miehet ovat järjestäneet MITÄÄN Etelä-Suomessa?
Se vaan tahtoo olla niin, että niitä tapahtumien järjestäjiä ei ole koskaan liikaa ja niille vähillekään ei kukaan väsää mitään meriittilistaa. Kuitenkin kannattaa lueskella monkkarit.fi webbisivuja ja katsella kuvia pidetyistä ajeluista ym., niin alkaa jonkinlainen kuva muodostua toiminnan luonteesta.
Mikäli jäseniä olisi enemmän ympäri Suomea, saattaisi näitä puuhamiehiä löytyä muualtakin päin kuin vaan etelästä. Samalla tapahtumia syntyisi laajemmalle ryhmälle - sinne pohjoiseenkin.
MUTTA! Ei niitä takuulla etelän miehet sinne tule järkkäämään. Jo pelkkä lupien saaminen ihan vierailla kulmilla olisi luultavasti mahdotonta. Ja kenen aika siihen riittäisi, kun ei tietääkseni mönkkärit ry:ssä ole yhtään palkattua henkilöä, vaan kaikki toiminta perustuu vapaaehtoisuuteen.
Tää nyt on vaan mun näkemykseni - napapiirin nurkilla voi olla muunlaisia
näkokantoja!
Se vaan tahtoo olla niin, että niitä tapahtumien järjestäjiä ei ole koskaan liikaa ja niille vähillekään ei kukaan väsää mitään meriittilistaa. Kuitenkin kannattaa lueskella monkkarit.fi webbisivuja ja katsella kuvia pidetyistä ajeluista ym., niin alkaa jonkinlainen kuva muodostua toiminnan luonteesta.
Mikäli jäseniä olisi enemmän ympäri Suomea, saattaisi näitä puuhamiehiä löytyä muualtakin päin kuin vaan etelästä. Samalla tapahtumia syntyisi laajemmalle ryhmälle - sinne pohjoiseenkin.
MUTTA! Ei niitä takuulla etelän miehet sinne tule järkkäämään. Jo pelkkä lupien saaminen ihan vierailla kulmilla olisi luultavasti mahdotonta. Ja kenen aika siihen riittäisi, kun ei tietääkseni mönkkärit ry:ssä ole yhtään palkattua henkilöä, vaan kaikki toiminta perustuu vapaaehtoisuuteen.
näkokantoja!
Karavaani kulkee ja vaimot haukkuu...
www.safariguru.fi
www.safariguru.fi
-
- Tracks
En nyt ole 100% varma asiasta, mutta mielestäni mönkkäri ry on jäseniä ympäri suomea. Jotenka toimintaa täytyisi saada kyllä aikaiseksi muuallekkin kuin etelä-suomeen. En tiedä sitten kiinnostaako ketään sitten ruveta puuhaamaan ajotapahtumia tänne päin suomen maata. Ajotapahtumat voisi joskus olla muutakin, kuin sukellusveneenä leikkimistä tai tyyliin kuka kaataa parhaiten koneensa. Itse kyllä osallistuisin järjestämiseen parhaani mukaan, minkä sitten keskeytymätön kolmivuorotyö periksi antaa. Hyvin harvoihin ajotapahtumiin pystyn itse osallistumaan hyvin harvoin, koska vapaita viikonloppuja sattuu vaan vuoteen noin 4 - 5 kpl. Viikolla taas toiset ovat töissä ja itse vapailla. Jos haluaa päästä vähillä sosiaalisilla suhteilla niin kannattaa ruveta tekemään kolmivuorotyötä. Tästä johtuen en ole nähnyt syytä liityä mönkkäri ry jäseneksi, koska maksaisin aivan tyhjästä. Mihinkään ei pysty osallistumaan. Kaikki mitä viime- ja tänä vuonnakin järjestettävät tapahtumat on niin olen töissä. Viime vuonna joulu oli ainoastaan vapaa. Tänä vuonna ei yhtään juhlapyhiä vapaita. Jotenka olisin hyvin huono järjestö ihminen. Toisaalta viikolla vapailla voisi järjestellä kaikkea, mutta mitä iloa siitä olisi, kun ei itse voisi niihin osallistua.
Re: Eteläpainotteista...
Aika rajua tekstiä heti juniori-käyttäjältä... kannattaisi ehkä hetken olla "kuuntelu-oppilaana" ja tutustua kauemmin foorumilla olleisiin ennenkuin alkaa heittämään tuota stadi-vs-pohjoinen-paskaa...scuderia rollaattori kirjoitti:Petri N. valittaa, että Mönkkärit ry on saanuta aikaiseksi vain yhden tapahtuman vuodessa pohjoiseen osaan maatamme.
jne jne... leikkelin vähemmäksi
näkokantoja!
Taitaa foorumissamme olla uusi inttäjä ja provojen heittelijä... harmi...
Asiasta saa sanoa, mutta tyyli voisi olla vähän eri.
t.Veli-Pekka
Niin tiedä sitä sitten onko tämän sivuston yhdistykseksi muuttamisessa mitään perusteita. Me itse, eli yläneen puuhamiehet kyselimme näistä asioista niistä tietäviltä, ja saimme kehotuksen perustaa yhdistyksen. Syynä tähän on se että mikäli kiinnostus järjestämiimme tapahtumiin säilyy näinkin hyvänä, tulemme joka kerta jollakin tavalla kehittämään ja laajentamaan tapahtumaa. Yhdistyksellä on mahdollisuus saada tähän jopa eu-sediltä pientä avustusta, ja mahdolliset maanvuokraukset tulevaisuudessa on helpompi hoitaa. Ja varmastikkin uusia alueita on saatava sillä nyt käytössä olevat alueet ovat omia talousmetsiämme, eikä niille tekisi huonoa päästä välillä lepäämään.
Ei olisi huono asia ajojen kannalta jos esimerkiksi taukolaavun rakentamiseen saisi pientä avustusta, sillä ei näillä kympin osallistumismaksuilla suuria investointeja tehdä.
Mikäs olis järjestellä ajotapahtumia Sammy´s atv Ry:n nimissä, mikäli sen jäsenistä saisi kasattua puuhamiehet. Ongelmat varmasti tulevat vastaan siinä, kun jokaisella on idea missä, milloin. Vaikeutta lisää myös vänkääminen millaista ajoa pitäisi olla, yksi haluaa vaikeaa toinen helppoa kolmas ei suostu kastelemaan mönkijäänsä.
Me olemme pärjänneet kahteenpekkaan kun olemme ajot järjestäneet joten sen ei pitäisi olla kynnys järjestämiselle mikäli vaan intoa löytyy.
Ei toki onnistu 100:n mönkijän karkelot näin mutta mikäs on ajellessa pienemmällä porukalla. Joka läänistä varmasti löytyy metsää omistava mönkijäkuski jolle ei tee tiukkaa antaa metsänsä käyttöön ja olla järjestäjä.
Tuo etelä vastaan pohjoinen nyt on aika outo kina, mikäs ongelma sitä on kierrellä maastoja katselemassa ympäriinsä? Mitä sitä mönkijää edes ostamaan jos rahat ei riitä sen saamiseksi pois omalta postilaatikolta?
Itse ainakin odotan kieli pitkänä kutsua johonkin pohjoisen maisemiin. Harmittaa että tuo warniin osallistuminen kariutui sääntöseikkoihin, muutoin pääsisi hyvään reissuun.
Pitää katsoa mitä nyt kuullaan tuosta yhdistys asiasta niin kertoilen heti jos siitä löytyisi jotakin apua tähän keskusteluun.
Ei olisi huono asia ajojen kannalta jos esimerkiksi taukolaavun rakentamiseen saisi pientä avustusta, sillä ei näillä kympin osallistumismaksuilla suuria investointeja tehdä.
Mikäs olis järjestellä ajotapahtumia Sammy´s atv Ry:n nimissä, mikäli sen jäsenistä saisi kasattua puuhamiehet. Ongelmat varmasti tulevat vastaan siinä, kun jokaisella on idea missä, milloin. Vaikeutta lisää myös vänkääminen millaista ajoa pitäisi olla, yksi haluaa vaikeaa toinen helppoa kolmas ei suostu kastelemaan mönkijäänsä.
Me olemme pärjänneet kahteenpekkaan kun olemme ajot järjestäneet joten sen ei pitäisi olla kynnys järjestämiselle mikäli vaan intoa löytyy.
Ei toki onnistu 100:n mönkijän karkelot näin mutta mikäs on ajellessa pienemmällä porukalla. Joka läänistä varmasti löytyy metsää omistava mönkijäkuski jolle ei tee tiukkaa antaa metsänsä käyttöön ja olla järjestäjä.
Tuo etelä vastaan pohjoinen nyt on aika outo kina, mikäs ongelma sitä on kierrellä maastoja katselemassa ympäriinsä? Mitä sitä mönkijää edes ostamaan jos rahat ei riitä sen saamiseksi pois omalta postilaatikolta?
Itse ainakin odotan kieli pitkänä kutsua johonkin pohjoisen maisemiin. Harmittaa että tuo warniin osallistuminen kariutui sääntöseikkoihin, muutoin pääsisi hyvään reissuun.
Pitää katsoa mitä nyt kuullaan tuosta yhdistys asiasta niin kertoilen heti jos siitä löytyisi jotakin apua tähän keskusteluun.
- scuderia rollaattori
- 6WD
Joopa joo.
Meikäläistäköhän kunniajäsen Veli-Matti tarkoitti, kun provosoijaksi nimitteli.
Olen kyllä yli 30 vuotta harrastanut ja toiminut erilaisissa moottorijärjestöissä, vaikka tässä foorumissa olenkin uusi "juniori".
Enkä ole ikänä ollut stadilainen, enkä tsadilainen, vaikka joskus aikoinaan kävinkin Helsingissä syntymässä. Edes uusmaalainen en ole, vaikka ei minulla mitään sen enempää lappalaisia kuin stadilaisiakaan vastaan ole.
Jotenkin näitä pohjoisen miesten kirjoituksia lueskellessa vaan korpeaa, kun niistä saa sellaisen kuvan, että jonkun (ilmeisesti minkä vaan) kattojärjestön tai vastaavan pitäisi lähteä järjestämään tapahtumia jänkhälle ympäri suomenniemen.
Miksi ette siellä lyö viisaat päät yhteen ja perusta oman mönkkärikerhon. Ei kai siihen mitään katto-organisaatiota, tai etelän miestä tarvita.
Ajelette yhdessä, tai vaikka saunotte yhdessä, niin ei yksin tarvii harrastaa. Sitten kun tuntuu, että olisi mukava kutsua muutakin porukkaa omiin ajeluihin, tai kiva lähtee muittenkin reittejä kokeilemaan, niin sitten vaan kuvioita laajentamaan.
Ei tietsikan vieressä istuessa oikein tahdo järjestöasiat hoitua, jos ajohommista on puutetta. Porukka kasaan ja reittejä tekemään. Siitä se lähtee.
Eikä mun ole tarkoitus mitään provosoida. Tapanani on vain sanoa niinkuin musta tuntuu. Jos siitä joku provosoituu, niin se on kyllä hänen murheensa. Usein tällaiset moderaattoriklikit vaan eivät tahdo uusia kirjoittajia uusine ajatuksineen mukaan "rikkomaan vakiovalittajien harmoniaa".
Onhan se piru vie kummallista, kun joku etelän keppalo uskaltaa tulla tänne mielipiteitään julki tuomaan!
Meikäläistäköhän kunniajäsen Veli-Matti tarkoitti, kun provosoijaksi nimitteli.
Olen kyllä yli 30 vuotta harrastanut ja toiminut erilaisissa moottorijärjestöissä, vaikka tässä foorumissa olenkin uusi "juniori".
Enkä ole ikänä ollut stadilainen, enkä tsadilainen, vaikka joskus aikoinaan kävinkin Helsingissä syntymässä. Edes uusmaalainen en ole, vaikka ei minulla mitään sen enempää lappalaisia kuin stadilaisiakaan vastaan ole.
Jotenkin näitä pohjoisen miesten kirjoituksia lueskellessa vaan korpeaa, kun niistä saa sellaisen kuvan, että jonkun (ilmeisesti minkä vaan) kattojärjestön tai vastaavan pitäisi lähteä järjestämään tapahtumia jänkhälle ympäri suomenniemen.
Miksi ette siellä lyö viisaat päät yhteen ja perusta oman mönkkärikerhon. Ei kai siihen mitään katto-organisaatiota, tai etelän miestä tarvita.
Ajelette yhdessä, tai vaikka saunotte yhdessä, niin ei yksin tarvii harrastaa. Sitten kun tuntuu, että olisi mukava kutsua muutakin porukkaa omiin ajeluihin, tai kiva lähtee muittenkin reittejä kokeilemaan, niin sitten vaan kuvioita laajentamaan.
Ei tietsikan vieressä istuessa oikein tahdo järjestöasiat hoitua, jos ajohommista on puutetta. Porukka kasaan ja reittejä tekemään. Siitä se lähtee.
Eikä mun ole tarkoitus mitään provosoida. Tapanani on vain sanoa niinkuin musta tuntuu. Jos siitä joku provosoituu, niin se on kyllä hänen murheensa. Usein tällaiset moderaattoriklikit vaan eivät tahdo uusia kirjoittajia uusine ajatuksineen mukaan "rikkomaan vakiovalittajien harmoniaa".
Onhan se piru vie kummallista, kun joku etelän keppalo uskaltaa tulla tänne mielipiteitään julki tuomaan!
www.safariguru.fi
www.safariguru.fi
- scuderia rollaattori
- 6WD
Äskeisessä sepustuksessani Veli-Matti tarkoittaa Veli-Pekkaa! Tai jotakin sinne päin. Sori!
www.safariguru.fi
www.safariguru.fi
- scuderia rollaattori
- 6WD
Vielä Veli-Pekalle yksi kysymys:
Mistä sinä tiedät, kuinka kauan olen teidän juttujanne"kuunnellut"? Ollut "kuunteluoppilaana"?
Heikkona hetkenäni tulin sitten kirjautuneeksi käyttäjäksi - silloinhan saa sääntöjen puitteissa myös kirjoitella omia näkemyksiään tänne, vai kuinka?
Mistä sinä tiedät, kuinka kauan olen teidän juttujanne"kuunnellut"? Ollut "kuunteluoppilaana"?
Heikkona hetkenäni tulin sitten kirjautuneeksi käyttäjäksi - silloinhan saa sääntöjen puitteissa myös kirjoitella omia näkemyksiään tänne, vai kuinka?
www.safariguru.fi
www.safariguru.fi
-
- Tracks
Yksin on aika paha mitään järjestää.
Vuoden olen nyt mönkijällä ajellut ja kilometrejä tullut sen reilu 5000 km. Yhtään ainutta muuta mönkijäkuljettajaa ei ole vastaan tullut tai edellä tai perässä kulkenut.
Toisaalta taas sinne Etelä-Suomeen on niin helevatan pitkä matka lähteä ajamaan muutaman tunnin tai päivän ajotapahtuman vuoksi. Lisäksi kuten tuolla aiemmin kirjoitin harvoin on viikolla noita tapahtumia. Tänä viikonloppuna on ensimmäisen kerran tänä vuonna vapaa viikonloppu. Repikää siitä.
Lisäksi täällä noitten ajotapahtumien järjestäminen on aika vaikeata, kun kaikki alueet alkaa olla luonnonsuojelualueita. Valtio ostanut. (Lue pakkolunastaneet). Etelän harakat ne niitä vaatii.
Ovat jo omat maansa jo paskanneet.
Milloinka työ alatta suojella paikallisia asukkaita.
Ne vähät maapohjat sitten mitä jää rauhoituksen ulkopuolelle niin ne ovat sitten virallisia kelkkareittejä ja niillä liikkuminen on kielletty vankeuden uhalla muulla ajoneuvolla kuin moottorikelkalla. Kävelemään jos meinaa niin täytyy kulkea reitin vieressä.
Vieläkö ketä kiinnostaa järjestää ajoja?