Polaris 850 XP traktori rajoitin.
-
- Noppeli
- Viestit: 7
- Liittynyt: 20 Helmi 2012 18:15
Re: Polaris 850 XP traktori rajoitin.
Mölöpoika esittäisi fiksummille otsikon mukaisen kysymyksen. En välttämättä kaipaa moralisointia enkä hyviä arvauksia. Missä se rajoitin nyt sijaitsee ja miten se on toteutettu? Vekotin on hankittu viime vuonna kun lehti oli puussa. Kaasuvaijerin liike on normaali, eikä mitään silikooni putkia ole kaasarissa. Holkki variaattorissa, nopeustunnistin vai aivan jotain muuta? Yksinkertaiselle selkeä ja yksinkertainen vastaus. Kiitos ja anteeksi!
-
- Noppeli
- Viestit: 10
- Liittynyt: 19 Helmi 2012 23:07
- Mönkijä:: Polaris 850xp forest
- Paikkakunta: Pori
Re: Polaris 850 XP traktori rajoitin.
-Puromatikka- Ensinnäkin koneessasi ei ole kaasutinta vaan ruisku! Rajoittimet sijaitsevat kuten keskusteluketjusta käy ilmi Variaattorin lautasten välissä on valkoinen muoviholkki joka rajoittaa lautasten liiketettä siten että remmi ei pääse nousemaan lautasten ulkokehälle asti ja toinen rajoitin sijaitsee kaasuvivun kotelossa ohjaustangon oikeanpuoleisen kahvan vieressä. (Avaa kotelon kansi! Katso kaasuvivun liikettä ja huomaat että siellä oikeassa reunassa on silikoonilla liimattu valkoinen pvc tanko) HUOM! Näiden rajoitinten poisto on kielletty!!!
Re: Polaris 850 XP traktori rajoitin.
Mitenkäs se valkoinen muoviholkki variaattori lautasten välissä on myös v.2012 850xp mehtämallissa ????
-
- 4WD
- Viestit: 122
- Liittynyt: 15 Huhti 2005 21:00
- Mönkijä:: Can-am XMR 1000R 2016
- Paikkakunta: Lapua
Re: Polaris 850 XP traktori rajoitin.
Maastomalleissa on myös 12mm leveä rajoitinholkki. Kaippa sen tarkoitus on että, remmi ei pääse nousemaan lautasten yli.
Raktori mallin holkin leveys on n.23mm ja remmin liike jää sillä noin vajaaseen puoleen normaalista.
Raktori mallin holkin leveys on n.23mm ja remmin liike jää sillä noin vajaaseen puoleen normaalista.
-
- Noppeli
- Viestit: 7
- Liittynyt: 20 Helmi 2012 18:15
Re: Polaris 850 XP traktori rajoitin.
Kiitos pete1899! Ruiskutan silikonia kaasuttimeen. Viestiketjun selkein vastaus.
-
- Tracks
- Viestit: 2760
- Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
- Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
- Paikkakunta: Mökki vilppulassa
Re: Polaris 850 XP traktori rajoitin.
Silikoonia kaasariin??????????????????????????????????????
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Re: Polaris 850 XP traktori rajoitin.
Morjes. Jos maastomallinen holkki on 12 mm ja tr on23 niin jos puolittain sen holkin niin vaikuttaako se nopeuteen?Pontti kirjoitti:Maastomalleissa on myös 12mm leveä rajoitinholkki. Kaippa sen tarkoitus on että, remmi ei pääse nousemaan lautasten yli.
Raktori mallin holkin leveys on n.23mm ja remmin liike jää sillä noin vajaaseen puoleen normaalista.
Eli 12mm menee noin 80km ja 23mm 40km ja jos puolittais niin meniskö se sitten 60 km?
Re: Polaris 850 XP traktori rajoitin.
Tere vaan kaikille!
Mistään en tiiä mittään mut jos joku valaisis niin mullakin ois mahdollisuuksia....
Mitä osaa tarkoitatte? Varaosakuvaston mukaan primary clutch osa nro20 5438737 Spacer,Clutch limiter on kaikissa 850:ssä sama osa. Onko tuo se mikä rajoittaa "lautasia" lähenemästä toisiinsa? Miten siis varaosa numero on kaikissa sama?
-J
Mistään en tiiä mittään mut jos joku valaisis niin mullakin ois mahdollisuuksia....
Mitä osaa tarkoitatte? Varaosakuvaston mukaan primary clutch osa nro20 5438737 Spacer,Clutch limiter on kaikissa 850:ssä sama osa. Onko tuo se mikä rajoittaa "lautasia" lähenemästä toisiinsa? Miten siis varaosa numero on kaikissa sama?
-J
Tili tuli, tili meni....
-
- 4WD
- Viestit: 122
- Liittynyt: 15 Huhti 2005 21:00
- Mönkijä:: Can-am XMR 1000R 2016
- Paikkakunta: Lapua
Re: Polaris 850 XP traktori rajoitin.
Italian poika ku muuttaa tuan pollen raktoriksi, niin samalla se vaihtaa holkin leveämmäksi, eikä tehtaan varaosakuvasto enää pirä paikkaansa. 

Re: Polaris 850 XP traktori rajoitin.
MoRo!!
Peukalo vivun "haitta" poistettu!! Nyt muutti "traktori" luonnetta!!! SUTII!!!
Tosin huiput on vain sen 50km/h....
Tämäkin riittää... Ehkä.... Sekuntti, ehkä vähän toista ja rajoitin astuu kehiin.
Tuo ohjaustangon valo on kaikista kummallisin laki pykälä!! Tarra lasiin ja piuha irti... '
No itse ainakin revin tarran pois ja laitan piuhan sinne minne se kuuluukin. Kuinka moni poliisi älyää vastaan tullessaan että sillä ei ollut tarraa tankovalossa..
Itselleni kyseinen "traktori" on ensinmäinen laatuaan. Ei juurikaan ole aikaisempaa kokemusta kyseisistä laitteista, mutta voin SUOSITELLA!!
Renkaat kannattanee vaihtaa. Parikertaa jo kiinni jäänyt. Perjantaina uudet alle...
-J
Peukalo vivun "haitta" poistettu!! Nyt muutti "traktori" luonnetta!!! SUTII!!!
Tosin huiput on vain sen 50km/h....
Tämäkin riittää... Ehkä.... Sekuntti, ehkä vähän toista ja rajoitin astuu kehiin.
Tuo ohjaustangon valo on kaikista kummallisin laki pykälä!! Tarra lasiin ja piuha irti... '
No itse ainakin revin tarran pois ja laitan piuhan sinne minne se kuuluukin. Kuinka moni poliisi älyää vastaan tullessaan että sillä ei ollut tarraa tankovalossa..
Itselleni kyseinen "traktori" on ensinmäinen laatuaan. Ei juurikaan ole aikaisempaa kokemusta kyseisistä laitteista, mutta voin SUOSITELLA!!
Renkaat kannattanee vaihtaa. Parikertaa jo kiinni jäänyt. Perjantaina uudet alle...
-J
Tili tuli, tili meni....
Re: Polaris 850 XP traktori rajoitin.
Uusi ihmettelijä on liittynyt kuvioihin. Onko Koheltajalla vielä kurituksen palauttimia jaossa? Olisi muutama kiinnostunut.
Kun aikaa on kulunut edellisistä viesteistä, onko rajoitinsaralla tapahtunut mitään uutta?
Niin, olen siis pohtinut muita rajoitinvaihtoehtoja xp traktoriin.
Kaasulaatikkoon toinen mikrokytkin vastakkaiselle puolelle, joka palauttaa kaasun tyhjäkäynnille (hirttämisenestokytkin(hirsipuusana)). Sitten hakea jousella oikea katkaisuraja traktorin nopeuteen.
Kun aikaa on kulunut edellisistä viesteistä, onko rajoitinsaralla tapahtunut mitään uutta?

Niin, olen siis pohtinut muita rajoitinvaihtoehtoja xp traktoriin.
Kaasulaatikkoon toinen mikrokytkin vastakkaiselle puolelle, joka palauttaa kaasun tyhjäkäynnille (hirttämisenestokytkin(hirsipuusana)). Sitten hakea jousella oikea katkaisuraja traktorin nopeuteen.
Aasilla jo kolmas polle. Siis todellinen Aasi.
Re: Polaris 850 XP traktori rajoitin.
Nyt se on sitten tehty, nopeudenrajoitin katkaisemalla xp-traktoriin. Nopeuden rajoitus n.42km/h, ja napista rajoitin pois.
Aasilla jo kolmas polle. Siis todellinen Aasi.
- Zuikki
- Tracks
- Viestit: 950
- Liittynyt: 24 Elo 2005 17:34
- Mönkijä:: Herra Polaris
- Paikkakunta: Savonmaa Mönkijä:Ranger XP 1000 t1b +SM 1000 t3b+Polaris 110 efi+VahvaJussi400 4WD
- Viesti:
Re: Polaris 850 XP traktori rajoitin.
Olisiko silakalla tarkempia ohjeita/kuvia rajoittimen rakentamiseen? Kuulostaa tuo sinun versio hyvältä viritykseltä 

Etelä Savon Mönkijöiden videoita
Ranger 1000+Sm1000 t3b+Polaris 110 efi+VahvaJussi 400 4WD
Exät:
Polaris Rzr 900
Polaris Xp 850 t3 -12
Polaris predator 50
Polaris sm 90
Polaris Xp 850 EPS -10
Polaris sp 800 Dlx -07
Polaris sp 800 -05
Polaris sp 600 -03
Ranger 1000+Sm1000 t3b+Polaris 110 efi+VahvaJussi 400 4WD
Exät:
Polaris Rzr 900
Polaris Xp 850 t3 -12
Polaris predator 50
Polaris sm 90
Polaris Xp 850 EPS -10
Polaris sp 800 Dlx -07
Polaris sp 800 -05
Polaris sp 600 -03
Re: Polaris 850 XP traktori rajoitin.
Ensin tietenkiniin moraalinen varoitus. Monella sortilla tottakai,omaisuuden tahallinen turmeleminen, tyyppikatsastuksen muuttaminen jne
Ensinnä etsit kaasuvipulaatiikkoon menevät johdot, muistaakseni pinkki ja violetti.
Avaat "kaasulaatikon" ja huomaat kaasun hirttokytkimen. kun kone käy vaikka 5000 rundia, yhdistä ko. Johdot loikkarilla esim. Laatikossa olevista kärjistä kone putoo tyhjäkäynnille.
Itse asensin mikrokytkimen jousikuormitteisena siihen paikkaan, missä valkoinen liiturajoitin oli ollut ja yhden ohituskytkimen "alieninpäähän", josta rajoittimen sai ohitettua. Porasin laatikkoon siistit reiät ja johdot nipussa alieninpäähän, siellä kytkennät.
Rajoitettuna viisvitonen kulki 5200 rundia ja n.42-44 km/h ja katkaisijalla täydet.
Miinusta tulee rajoitettuna kiihdytyksissä, jossa peukalon keuliessa kierrokset putoaa tyhjäkäynnille.
Vaikeinta oli mikrokytkimen jousen tinaaminen ja etsiä oikea nopeuden/ kierrosten katkaisuraja. Mutta uskoisin, että temppu on toistettavissa.

Ensinnä etsit kaasuvipulaatiikkoon menevät johdot, muistaakseni pinkki ja violetti.
Avaat "kaasulaatikon" ja huomaat kaasun hirttokytkimen. kun kone käy vaikka 5000 rundia, yhdistä ko. Johdot loikkarilla esim. Laatikossa olevista kärjistä kone putoo tyhjäkäynnille.
Itse asensin mikrokytkimen jousikuormitteisena siihen paikkaan, missä valkoinen liiturajoitin oli ollut ja yhden ohituskytkimen "alieninpäähän", josta rajoittimen sai ohitettua. Porasin laatikkoon siistit reiät ja johdot nipussa alieninpäähän, siellä kytkennät.
Rajoitettuna viisvitonen kulki 5200 rundia ja n.42-44 km/h ja katkaisijalla täydet.
Miinusta tulee rajoitettuna kiihdytyksissä, jossa peukalon keuliessa kierrokset putoaa tyhjäkäynnille.
Vaikeinta oli mikrokytkimen jousen tinaaminen ja etsiä oikea nopeuden/ kierrosten katkaisuraja. Mutta uskoisin, että temppu on toistettavissa.
Aasilla jo kolmas polle. Siis todellinen Aasi.
Re: Polaris 850 XP traktori rajoitin.
Evoluutiona vielä rajoittimeen voisi olla seuraava ehdotus. Koska mittaristo on digitaalinen, täytyy mittarille tulla tieto nopeusanturilta sähköisenä, pulssina arvaan. Polariksen xp räjäytyskuvassa speedsensor( http://parts.polarisind.com/Assemblies.asp). Koittakaapas keksiä, mistä pulssin saa kiinni, ja millainen raja löytyy n. 40 km/h.
Jos tätä ei haluta sotkea, voisihan siihen kikkailla "ylimääräisen" nopeusanturin, josta saadaan nopeustietoa, esim. gps.
Toimintaperiaate on lähes samanlainen kuin sportsman 500 traktorissa.
jw
Jos tätä ei haluta sotkea, voisihan siihen kikkailla "ylimääräisen" nopeusanturin, josta saadaan nopeustietoa, esim. gps.
Toimintaperiaate on lähes samanlainen kuin sportsman 500 traktorissa.
jw
Aasilla jo kolmas polle. Siis todellinen Aasi.