Polaris 850 XP traktori rajoitin.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
puromatikka
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 20 Helmi 2012 18:15

Re: Polaris 850 XP traktori rajoitin.

Viesti Kirjoittaja puromatikka »

Mölöpoika esittäisi fiksummille otsikon mukaisen kysymyksen. En välttämättä kaipaa moralisointia enkä hyviä arvauksia. Missä se rajoitin nyt sijaitsee ja miten se on toteutettu? Vekotin on hankittu viime vuonna kun lehti oli puussa. Kaasuvaijerin liike on normaali, eikä mitään silikooni putkia ole kaasarissa. Holkki variaattorissa, nopeustunnistin vai aivan jotain muuta? Yksinkertaiselle selkeä ja yksinkertainen vastaus. Kiitos ja anteeksi!
pete1899
Noppeli
Viestit: 10
Liittynyt: 19 Helmi 2012 23:07
Mönkijä:: Polaris 850xp forest
Paikkakunta: Pori

Re: Polaris 850 XP traktori rajoitin.

Viesti Kirjoittaja pete1899 »

-Puromatikka- Ensinnäkin koneessasi ei ole kaasutinta vaan ruisku! Rajoittimet sijaitsevat kuten keskusteluketjusta käy ilmi Variaattorin lautasten välissä on valkoinen muoviholkki joka rajoittaa lautasten liiketettä siten että remmi ei pääse nousemaan lautasten ulkokehälle asti ja toinen rajoitin sijaitsee kaasuvivun kotelossa ohjaustangon oikeanpuoleisen kahvan vieressä. (Avaa kotelon kansi! Katso kaasuvivun liikettä ja huomaat että siellä oikeassa reunassa on silikoonilla liimattu valkoinen pvc tanko) HUOM! Näiden rajoitinten poisto on kielletty!!!
retkuxp
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 02 Joulu 2011 15:16

Re: Polaris 850 XP traktori rajoitin.

Viesti Kirjoittaja retkuxp »

Mitenkäs se valkoinen muoviholkki variaattori lautasten välissä on myös v.2012 850xp mehtämallissa ????
Pontti
4WD
Viestit: 122
Liittynyt: 15 Huhti 2005 21:00
Mönkijä:: Can-am XMR 1000R 2016
Paikkakunta: Lapua

Re: Polaris 850 XP traktori rajoitin.

Viesti Kirjoittaja Pontti »

Maastomalleissa on myös 12mm leveä rajoitinholkki. Kaippa sen tarkoitus on että, remmi ei pääse nousemaan lautasten yli.
Raktori mallin holkin leveys on n.23mm ja remmin liike jää sillä noin vajaaseen puoleen normaalista.
puromatikka
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 20 Helmi 2012 18:15

Re: Polaris 850 XP traktori rajoitin.

Viesti Kirjoittaja puromatikka »

Kiitos pete1899! Ruiskutan silikonia kaasuttimeen. Viestiketjun selkein vastaus.
gamo500
Tracks
Viestit: 2760
Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
Paikkakunta: Mökki vilppulassa

Re: Polaris 850 XP traktori rajoitin.

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

Silikoonia kaasariin??????????????????????????????????????
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
550xp12
2WD
Viestit: 33
Liittynyt: 21 Joulu 2011 12:21
Mönkijä:: polaris

Re: Polaris 850 XP traktori rajoitin.

Viesti Kirjoittaja 550xp12 »

Pontti kirjoitti:Maastomalleissa on myös 12mm leveä rajoitinholkki. Kaippa sen tarkoitus on että, remmi ei pääse nousemaan lautasten yli.
Raktori mallin holkin leveys on n.23mm ja remmin liike jää sillä noin vajaaseen puoleen normaalista.
Morjes. Jos maastomallinen holkki on 12 mm ja tr on23 niin jos puolittain sen holkin niin vaikuttaako se nopeuteen?
Eli 12mm menee noin 80km ja 23mm 40km ja jos puolittais niin meniskö se sitten 60 km?
jaakaji
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 01 Elo 2012 09:23
Mönkijä:: Polaris
Paikkakunta: Kittilä

Re: Polaris 850 XP traktori rajoitin.

Viesti Kirjoittaja jaakaji »

Tere vaan kaikille!

Mistään en tiiä mittään mut jos joku valaisis niin mullakin ois mahdollisuuksia....

Mitä osaa tarkoitatte? Varaosakuvaston mukaan primary clutch osa nro20 5438737 Spacer,Clutch limiter on kaikissa 850:ssä sama osa. Onko tuo se mikä rajoittaa "lautasia" lähenemästä toisiinsa? Miten siis varaosa numero on kaikissa sama?
-J
Tili tuli, tili meni....
Pontti
4WD
Viestit: 122
Liittynyt: 15 Huhti 2005 21:00
Mönkijä:: Can-am XMR 1000R 2016
Paikkakunta: Lapua

Re: Polaris 850 XP traktori rajoitin.

Viesti Kirjoittaja Pontti »

Italian poika ku muuttaa tuan pollen raktoriksi, niin samalla se vaihtaa holkin leveämmäksi, eikä tehtaan varaosakuvasto enää pirä paikkaansa. :wink:
jaakaji
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 01 Elo 2012 09:23
Mönkijä:: Polaris
Paikkakunta: Kittilä

Re: Polaris 850 XP traktori rajoitin.

Viesti Kirjoittaja jaakaji »

MoRo!!

Peukalo vivun "haitta" poistettu!! Nyt muutti "traktori" luonnetta!!! SUTII!!!
Tosin huiput on vain sen 50km/h....
Tämäkin riittää... Ehkä.... Sekuntti, ehkä vähän toista ja rajoitin astuu kehiin.
Tuo ohjaustangon valo on kaikista kummallisin laki pykälä!! Tarra lasiin ja piuha irti... '
No itse ainakin revin tarran pois ja laitan piuhan sinne minne se kuuluukin. Kuinka moni poliisi älyää vastaan tullessaan että sillä ei ollut tarraa tankovalossa..

Itselleni kyseinen "traktori" on ensinmäinen laatuaan. Ei juurikaan ole aikaisempaa kokemusta kyseisistä laitteista, mutta voin SUOSITELLA!!
Renkaat kannattanee vaihtaa. Parikertaa jo kiinni jäänyt. Perjantaina uudet alle...

-J
Tili tuli, tili meni....
silakka67
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 03 Tammi 2013 17:05
Mönkijä:: Polaris xp 850

Re: Polaris 850 XP traktori rajoitin.

Viesti Kirjoittaja silakka67 »

Uusi ihmettelijä on liittynyt kuvioihin. Onko Koheltajalla vielä kurituksen palauttimia jaossa? Olisi muutama kiinnostunut.
Kun aikaa on kulunut edellisistä viesteistä, onko rajoitinsaralla tapahtunut mitään uutta? :wink:

Niin, olen siis pohtinut muita rajoitinvaihtoehtoja xp traktoriin.
Kaasulaatikkoon toinen mikrokytkin vastakkaiselle puolelle, joka palauttaa kaasun tyhjäkäynnille (hirttämisenestokytkin(hirsipuusana)). Sitten hakea jousella oikea katkaisuraja traktorin nopeuteen.
Aasilla jo kolmas polle. Siis todellinen Aasi.
silakka67
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 03 Tammi 2013 17:05
Mönkijä:: Polaris xp 850

Re: Polaris 850 XP traktori rajoitin.

Viesti Kirjoittaja silakka67 »

Nyt se on sitten tehty, nopeudenrajoitin katkaisemalla xp-traktoriin. Nopeuden rajoitus n.42km/h, ja napista rajoitin pois.
Aasilla jo kolmas polle. Siis todellinen Aasi.
Avatar
Zuikki
Tracks
Viestit: 950
Liittynyt: 24 Elo 2005 17:34
Mönkijä:: Herra Polaris
Paikkakunta: Savonmaa Mönkijä:Ranger XP 1000 t1b +SM 1000 t3b+Polaris 110 efi+VahvaJussi400 4WD
Viesti:

Re: Polaris 850 XP traktori rajoitin.

Viesti Kirjoittaja Zuikki »

Olisiko silakalla tarkempia ohjeita/kuvia rajoittimen rakentamiseen? Kuulostaa tuo sinun versio hyvältä viritykseltä =D>
Etelä Savon Mönkijöiden videoita
Ranger 1000+Sm1000 t3b+Polaris 110 efi+VahvaJussi 400 4WD
Exät:
Polaris Rzr 900
Polaris Xp 850 t3 -12
Polaris predator 50
Polaris sm 90
Polaris Xp 850 EPS -10
Polaris sp 800 Dlx -07
Polaris sp 800 -05
Polaris sp 600 -03
silakka67
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 03 Tammi 2013 17:05
Mönkijä:: Polaris xp 850

Re: Polaris 850 XP traktori rajoitin.

Viesti Kirjoittaja silakka67 »

Ensin tietenkiniin moraalinen varoitus. Monella sortilla tottakai,omaisuuden tahallinen turmeleminen, tyyppikatsastuksen muuttaminen jne :mrgreen:

Ensinnä etsit kaasuvipulaatiikkoon menevät johdot, muistaakseni pinkki ja violetti.
Avaat "kaasulaatikon" ja huomaat kaasun hirttokytkimen. kun kone käy vaikka 5000 rundia, yhdistä ko. Johdot loikkarilla esim. Laatikossa olevista kärjistä kone putoo tyhjäkäynnille.

Itse asensin mikrokytkimen jousikuormitteisena siihen paikkaan, missä valkoinen liiturajoitin oli ollut ja yhden ohituskytkimen "alieninpäähän", josta rajoittimen sai ohitettua. Porasin laatikkoon siistit reiät ja johdot nipussa alieninpäähän, siellä kytkennät.
Rajoitettuna viisvitonen kulki 5200 rundia ja n.42-44 km/h ja katkaisijalla täydet.
Miinusta tulee rajoitettuna kiihdytyksissä, jossa peukalon keuliessa kierrokset putoaa tyhjäkäynnille.
Vaikeinta oli mikrokytkimen jousen tinaaminen ja etsiä oikea nopeuden/ kierrosten katkaisuraja. Mutta uskoisin, että temppu on toistettavissa.
Aasilla jo kolmas polle. Siis todellinen Aasi.
silakka67
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 03 Tammi 2013 17:05
Mönkijä:: Polaris xp 850

Re: Polaris 850 XP traktori rajoitin.

Viesti Kirjoittaja silakka67 »

Evoluutiona vielä rajoittimeen voisi olla seuraava ehdotus. Koska mittaristo on digitaalinen, täytyy mittarille tulla tieto nopeusanturilta sähköisenä, pulssina arvaan. Polariksen xp räjäytyskuvassa speedsensor( http://parts.polarisind.com/Assemblies.asp). Koittakaapas keksiä, mistä pulssin saa kiinni, ja millainen raja löytyy n. 40 km/h.


Jos tätä ei haluta sotkea, voisihan siihen kikkailla "ylimääräisen" nopeusanturin, josta saadaan nopeustietoa, esim. gps.

Toimintaperiaate on lähes samanlainen kuin sportsman 500 traktorissa.

jw
Aasilla jo kolmas polle. Siis todellinen Aasi.
Vastaa Viestiin