QSC variaattorin hilppeet
- sneaker
- 3WD
- Viestit: 116
- Liittynyt: 20 Huhti 2012 20:03
- Mönkijä:: Renegade 1000xxc TL
- Paikkakunta: Hamina
Re: QSC variaattorin hilppeet
Meinasinkin juuri kysyä tuosta kakkosen jousesta, että miten siihen pitää suhtauta? Mitä se vaikuttaa, ja laitetaanko paikoilleen mukana tullut, vai jätetäänkö vakio?
Re: QSC variaattorin hilppeet
Kokeileppa ihan rohkeesti vaan ja samallahan tulee katottua tuon helixin kunto.Omassa koneessa on vakiojousi kakkosessa ja omasta mielestä on parempi tiekäytössä maltillisilla renkailla ajeltaessa mutta tilannehan saattaapi olla toinen isoilla renkailla jossain mutaspoorissa.
Haminan seudun mönkijät ry
- sneaker
- 3WD
- Viestit: 116
- Liittynyt: 20 Huhti 2012 20:03
- Mönkijä:: Renegade 1000xxc TL
- Paikkakunta: Hamina
Re: QSC variaattorin hilppeet
No niin, nyt on askarreltu jai eihän se valmis paketti tietenkään osunut kohdalleen...
Paikoillaan on ykkösessä silver/green ja kakkosessa stock, lisäksi ykkösessä ohuempi prikka (liikkeelle lähdetään n.1800)
Valmis paketti oli 1/2" ss tipissä ja 3/8" sh basessa, jolla kiihdytyksessä kierrokset kävivät n. 7600 ja putosivat 6900 huitteille. Eli hieman jäätiin optimista.
Sitten manuskan ohjeistuksen mukaisesti lisäsin tippiin hieman painoa, (5/8" ss) ja tiputin basesta (1/4" sh), joilla kiihdytyksessä kierrokset nousevat n. 7800 ja laskevat n. 6950.
Tässä kohtaa tulikin aikataulut vastaan ja piti lopetella tältä päivältä.
Mihin suuntaan kannattaa lähteä?
Paikoillaan on ykkösessä silver/green ja kakkosessa stock, lisäksi ykkösessä ohuempi prikka (liikkeelle lähdetään n.1800)
Valmis paketti oli 1/2" ss tipissä ja 3/8" sh basessa, jolla kiihdytyksessä kierrokset kävivät n. 7600 ja putosivat 6900 huitteille. Eli hieman jäätiin optimista.
Sitten manuskan ohjeistuksen mukaisesti lisäsin tippiin hieman painoa, (5/8" ss) ja tiputin basesta (1/4" sh), joilla kiihdytyksessä kierrokset nousevat n. 7800 ja laskevat n. 6950.
Tässä kohtaa tulikin aikataulut vastaan ja piti lopetella tältä päivältä.
Mihin suuntaan kannattaa lähteä?
Re: QSC variaattorin hilppeet
Mutta ethän ole edes kokeillu valmista pakettia kun kakkosen jousta et vaihtanu?Kyllä kokeilisin vaihtaa ensin kakkosen jousen ettäpä tiedät miten se käyttäytyy ennenkuin muita säätöjä alat tekemään. 

Haminan seudun mönkijät ry
- sneaker
- 3WD
- Viestit: 116
- Liittynyt: 20 Huhti 2012 20:03
- Mönkijä:: Renegade 1000xxc TL
- Paikkakunta: Hamina
Re: QSC variaattorin hilppeet
Selvä, kokeillaan tämä seuraavaksi 
Jotenkin jäin siihen uskoon että useampi on jättänyt stockin paikoilleen...

Jotenkin jäin siihen uskoon että useampi on jättänyt stockin paikoilleen...
- sneaker
- 3WD
- Viestit: 116
- Liittynyt: 20 Huhti 2012 20:03
- Mönkijä:: Renegade 1000xxc TL
- Paikkakunta: Hamina
Re: QSC variaattorin hilppeet
kyllä, se vaikutti.
Eli nyt mennään 7150 kierroksessa, eli lähempänä totuutta
Ehdotuksia seuraavaksi, tänään vielä ehtii yhen setin kokeilemaan?
Nyt siis tipissä 5/8" ss ja basessa 1/4" sh.
Toivottavasti nuo Robinhoodin momenttiavaimen momentit ovat edes sinnepäin...
Eli nyt mennään 7150 kierroksessa, eli lähempänä totuutta

Ehdotuksia seuraavaksi, tänään vielä ehtii yhen setin kokeilemaan?
Nyt siis tipissä 5/8" ss ja basessa 1/4" sh.
Toivottavasti nuo Robinhoodin momenttiavaimen momentit ovat edes sinnepäin...
Viimeksi muokannut sneaker, 27 Touko 2013 23:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- sneaker
- 3WD
- Viestit: 116
- Liittynyt: 20 Huhti 2012 20:03
- Mönkijä:: Renegade 1000xxc TL
- Paikkakunta: Hamina
Re: QSC variaattorin hilppeet
Jäätävää, laitoin samat painot takasin 
Nyt täytyy mennä nukkumaa

Nyt täytyy mennä nukkumaa

- sneaker
- 3WD
- Viestit: 116
- Liittynyt: 20 Huhti 2012 20:03
- Mönkijä:: Renegade 1000xxc TL
- Paikkakunta: Hamina
Re: QSC variaattorin hilppeet
Nyt hieman pirteämpänä onnistuin vaihtamaan painot.
Vaihdoin tippiin 3/8" ss ja pidin basessa 1/4" sh.
Kiihdytyksessä käytiin 8000-8100 josta pudottiin 7500 ja sieltä sitten 7400-7450 jolla mentiin aina n. 100km/h asti.
Meno on selvästi ripeämpää kuin aikasemmin, ja etusetkin ehkä hieman kevenee, mutta ei ne kyllä hirmuisesti ilmaan nouse.
Ollako tähän tyytyväinen, vai kannattaako vielä hakea parempia säätöjä? Onko tuo over rev liian korkea?
Vaihdoin tippiin 3/8" ss ja pidin basessa 1/4" sh.
Kiihdytyksessä käytiin 8000-8100 josta pudottiin 7500 ja sieltä sitten 7400-7450 jolla mentiin aina n. 100km/h asti.
Meno on selvästi ripeämpää kuin aikasemmin, ja etusetkin ehkä hieman kevenee, mutta ei ne kyllä hirmuisesti ilmaan nouse.
Ollako tähän tyytyväinen, vai kannattaako vielä hakea parempia säätöjä? Onko tuo over rev liian korkea?
-
- 6WD
- Viestit: 463
- Liittynyt: 12 Huhti 2010 05:32
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 dps -13
- Paikkakunta: Mäntyharju
Re: QSC variaattorin hilppeet
Eikös tuo kuulostais ihan hyvälle. Jos ei ota rajoittajaan kiinni wotilla, niin ei muutakuin kovaa ajoa vaan. Saattaa hieman muokkautua ajan saatossa. Tuskin kuitenkaan paljoa... Testiä vaan!! 

----Team Mönkijävarikko----
www.monkijavarikko.fi
www.monkijavarikko.fi
- sneaker
- 3WD
- Viestit: 116
- Liittynyt: 20 Huhti 2012 20:03
- Mönkijä:: Renegade 1000xxc TL
- Paikkakunta: Hamina
Re: QSC variaattorin hilppeet
Juu, lyödään astinlaudat takaisin paikoilleen ja hymyillään 
Onko tuota over revviä edes mitenkään laskettavissa ilman että vaikutetaan muuten kytkimen toimintaan?

Onko tuota over revviä edes mitenkään laskettavissa ilman että vaikutetaan muuten kytkimen toimintaan?
Re: QSC variaattorin hilppeet
Ite kyllä kokeilisin laskea...
Mitkä sulla on kytkykierrokset?
Omasta mielestä jos on paljon over reviä niin silloin paikaltaan ei tapahdu juuri mitään... Vaan vasta hetkenpäästä rupee tapahtumaan... varmaan samasta syystä etuset ei kevene, koska alkuvauhtia ehtii tulla sen verran liikaa ennen ku pääsee powebandille...
Voin tieten olla väärässä...
Mitkä sulla on kytkykierrokset?
Omasta mielestä jos on paljon over reviä niin silloin paikaltaan ei tapahdu juuri mitään... Vaan vasta hetkenpäästä rupee tapahtumaan... varmaan samasta syystä etuset ei kevene, koska alkuvauhtia ehtii tulla sen verran liikaa ennen ku pääsee powebandille...
Voin tieten olla väärässä...
- sneaker
- 3WD
- Viestit: 116
- Liittynyt: 20 Huhti 2012 20:03
- Mönkijä:: Renegade 1000xxc TL
- Paikkakunta: Hamina
Re: QSC variaattorin hilppeet
Kytkyt on jossain 1800 paikkeilla.
Kokeilen mielellään laskea, kunhan vaan tietäis että mitä pitäisi tehdä
Kokeilen mielellään laskea, kunhan vaan tietäis että mitä pitäisi tehdä

Re: QSC variaattorin hilppeet
Ajele tuolla asetuksella jonkin aikaa ja kato sitten mikä on mieli.sneaker kirjoitti:kyllä, se vaikutti.
Eli nyt mennään 7150 kierroksessa, eli lähempänä totuutta
Ehdotuksia seuraavaksi, tänään vielä ehtii yhen setin kokeilemaan?
Nyt siis tipissä 5/8" ss ja basessa 1/4" sh.
Toivottavasti nuo Robinhoodin momenttiavaimen momentit ovat edes sinnepäin...
Nuo overrev lukemat on niin paljon kiinni alustasta, jos pehmoisella alustalla menee lähelle kaheksaa tuhatta, niin ei ole vielä hirmu synti. Mutta jos assulla jo repii lähelle, niin pehmeällä menee jo auttamattomasti rajoittajaan ja keke ei kevene vaikka kuinka repii. Pieni overrevi voidaan vielä sallia, varsinkin orkkiskytkimellä, kone tavallaan saa siitä ylimääräisen vääntöpiikin, mutta liian kanssa käy niinkuin jermu tuumasi että reaktioaika pitenee.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
- sneaker
- 3WD
- Viestit: 116
- Liittynyt: 20 Huhti 2012 20:03
- Mönkijä:: Renegade 1000xxc TL
- Paikkakunta: Hamina
Re: QSC variaattorin hilppeet
Kerkesin ainostaan asfaltilla toteamaan tuon 8100, eli pehmeällä hakataan varmasti rajoittimelle...
Sääli, sillä muutenhan nuo luvut vaikuttaa hyvältä.
Sääli, sillä muutenhan nuo luvut vaikuttaa hyvältä.
Re: QSC variaattorin hilppeet
Voi kokeilla vaihtaa kakkosen jousi takaisin vanhaan, jos muuten tuntuu olevan kohillaan.
Joskus se menee huonompaan joskus parempaan, usein overrev lähtee myös kakkosesta.
Joskus se menee huonompaan joskus parempaan, usein overrev lähtee myös kakkosesta.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.