QSC variaattorin hilppeet

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Avatar
sneaker
3WD
Viestit: 116
Liittynyt: 20 Huhti 2012 20:03
Mönkijä:: Renegade 1000xxc TL
Paikkakunta: Hamina

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja sneaker »

Meinasinkin juuri kysyä tuosta kakkosen jousesta, että miten siihen pitää suhtauta? Mitä se vaikuttaa, ja laitetaanko paikoilleen mukana tullut, vai jätetäänkö vakio?
Avatar
SETMA
Tracks
Viestit: 1249
Liittynyt: 15 Tammi 2010 07:10
Mönkijä:: ?
Paikkakunta: ympyrä

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja SETMA »

Kokeileppa ihan rohkeesti vaan ja samallahan tulee katottua tuon helixin kunto.Omassa koneessa on vakiojousi kakkosessa ja omasta mielestä on parempi tiekäytössä maltillisilla renkailla ajeltaessa mutta tilannehan saattaapi olla toinen isoilla renkailla jossain mutaspoorissa.
Haminan seudun mönkijät ry
Avatar
sneaker
3WD
Viestit: 116
Liittynyt: 20 Huhti 2012 20:03
Mönkijä:: Renegade 1000xxc TL
Paikkakunta: Hamina

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja sneaker »

No niin, nyt on askarreltu jai eihän se valmis paketti tietenkään osunut kohdalleen...

Paikoillaan on ykkösessä silver/green ja kakkosessa stock, lisäksi ykkösessä ohuempi prikka (liikkeelle lähdetään n.1800)
Valmis paketti oli 1/2" ss tipissä ja 3/8" sh basessa, jolla kiihdytyksessä kierrokset kävivät n. 7600 ja putosivat 6900 huitteille. Eli hieman jäätiin optimista.
Sitten manuskan ohjeistuksen mukaisesti lisäsin tippiin hieman painoa, (5/8" ss) ja tiputin basesta (1/4" sh), joilla kiihdytyksessä kierrokset nousevat n. 7800 ja laskevat n. 6950.

Tässä kohtaa tulikin aikataulut vastaan ja piti lopetella tältä päivältä.

Mihin suuntaan kannattaa lähteä?
Avatar
SETMA
Tracks
Viestit: 1249
Liittynyt: 15 Tammi 2010 07:10
Mönkijä:: ?
Paikkakunta: ympyrä

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja SETMA »

Mutta ethän ole edes kokeillu valmista pakettia kun kakkosen jousta et vaihtanu?Kyllä kokeilisin vaihtaa ensin kakkosen jousen ettäpä tiedät miten se käyttäytyy ennenkuin muita säätöjä alat tekemään. :wink:
Haminan seudun mönkijät ry
Avatar
sneaker
3WD
Viestit: 116
Liittynyt: 20 Huhti 2012 20:03
Mönkijä:: Renegade 1000xxc TL
Paikkakunta: Hamina

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja sneaker »

Selvä, kokeillaan tämä seuraavaksi :)

Jotenkin jäin siihen uskoon että useampi on jättänyt stockin paikoilleen...
Avatar
sneaker
3WD
Viestit: 116
Liittynyt: 20 Huhti 2012 20:03
Mönkijä:: Renegade 1000xxc TL
Paikkakunta: Hamina

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja sneaker »

kyllä, se vaikutti.
Eli nyt mennään 7150 kierroksessa, eli lähempänä totuutta :)

Ehdotuksia seuraavaksi, tänään vielä ehtii yhen setin kokeilemaan?
Nyt siis tipissä 5/8" ss ja basessa 1/4" sh.

Toivottavasti nuo Robinhoodin momenttiavaimen momentit ovat edes sinnepäin...
Viimeksi muokannut sneaker, 27 Touko 2013 23:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
sneaker
3WD
Viestit: 116
Liittynyt: 20 Huhti 2012 20:03
Mönkijä:: Renegade 1000xxc TL
Paikkakunta: Hamina

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja sneaker »

Jäätävää, laitoin samat painot takasin :D

Nyt täytyy mennä nukkumaa :oops:
Avatar
sneaker
3WD
Viestit: 116
Liittynyt: 20 Huhti 2012 20:03
Mönkijä:: Renegade 1000xxc TL
Paikkakunta: Hamina

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja sneaker »

Nyt hieman pirteämpänä onnistuin vaihtamaan painot.
Vaihdoin tippiin 3/8" ss ja pidin basessa 1/4" sh.

Kiihdytyksessä käytiin 8000-8100 josta pudottiin 7500 ja sieltä sitten 7400-7450 jolla mentiin aina n. 100km/h asti.
Meno on selvästi ripeämpää kuin aikasemmin, ja etusetkin ehkä hieman kevenee, mutta ei ne kyllä hirmuisesti ilmaan nouse.

Ollako tähän tyytyväinen, vai kannattaako vielä hakea parempia säätöjä? Onko tuo over rev liian korkea?
TKT
6WD
Viestit: 463
Liittynyt: 12 Huhti 2010 05:32
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 dps -13
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja TKT »

Eikös tuo kuulostais ihan hyvälle. Jos ei ota rajoittajaan kiinni wotilla, niin ei muutakuin kovaa ajoa vaan. Saattaa hieman muokkautua ajan saatossa. Tuskin kuitenkaan paljoa... Testiä vaan!! :D
----Team Mönkijävarikko----
www.monkijavarikko.fi
Avatar
sneaker
3WD
Viestit: 116
Liittynyt: 20 Huhti 2012 20:03
Mönkijä:: Renegade 1000xxc TL
Paikkakunta: Hamina

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja sneaker »

Juu, lyödään astinlaudat takaisin paikoilleen ja hymyillään :)

Onko tuota over revviä edes mitenkään laskettavissa ilman että vaikutetaan muuten kytkimen toimintaan?
jermu
6WD
Viestit: 338
Liittynyt: 25 Touko 2009 13:28

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja jermu »

Ite kyllä kokeilisin laskea...

Mitkä sulla on kytkykierrokset?

Omasta mielestä jos on paljon over reviä niin silloin paikaltaan ei tapahdu juuri mitään... Vaan vasta hetkenpäästä rupee tapahtumaan... varmaan samasta syystä etuset ei kevene, koska alkuvauhtia ehtii tulla sen verran liikaa ennen ku pääsee powebandille...

Voin tieten olla väärässä...
Avatar
sneaker
3WD
Viestit: 116
Liittynyt: 20 Huhti 2012 20:03
Mönkijä:: Renegade 1000xxc TL
Paikkakunta: Hamina

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja sneaker »

Kytkyt on jossain 1800 paikkeilla.

Kokeilen mielellään laskea, kunhan vaan tietäis että mitä pitäisi tehdä :)
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja poke »

sneaker kirjoitti:kyllä, se vaikutti.
Eli nyt mennään 7150 kierroksessa, eli lähempänä totuutta :)

Ehdotuksia seuraavaksi, tänään vielä ehtii yhen setin kokeilemaan?
Nyt siis tipissä 5/8" ss ja basessa 1/4" sh.

Toivottavasti nuo Robinhoodin momenttiavaimen momentit ovat edes sinnepäin...
Ajele tuolla asetuksella jonkin aikaa ja kato sitten mikä on mieli.
Nuo overrev lukemat on niin paljon kiinni alustasta, jos pehmoisella alustalla menee lähelle kaheksaa tuhatta, niin ei ole vielä hirmu synti. Mutta jos assulla jo repii lähelle, niin pehmeällä menee jo auttamattomasti rajoittajaan ja keke ei kevene vaikka kuinka repii. Pieni overrevi voidaan vielä sallia, varsinkin orkkiskytkimellä, kone tavallaan saa siitä ylimääräisen vääntöpiikin, mutta liian kanssa käy niinkuin jermu tuumasi että reaktioaika pitenee.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Avatar
sneaker
3WD
Viestit: 116
Liittynyt: 20 Huhti 2012 20:03
Mönkijä:: Renegade 1000xxc TL
Paikkakunta: Hamina

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja sneaker »

Kerkesin ainostaan asfaltilla toteamaan tuon 8100, eli pehmeällä hakataan varmasti rajoittimelle...
Sääli, sillä muutenhan nuo luvut vaikuttaa hyvältä.
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja poke »

Voi kokeilla vaihtaa kakkosen jousi takaisin vanhaan, jos muuten tuntuu olevan kohillaan.
Joskus se menee huonompaan joskus parempaan, usein overrev lähtee myös kakkosesta.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Vastaa Viestiin