Viikolla pääsin testaamaan 850:stä Polaris traktoria (kiitokset vaan laitteen omistajalle). Kasipuokilla minimi liikkuu noin 3 km/h nopeuksissa. Kokonaisuutena täytyy sanoa että hidas ajo on Polariksella paljon helpompaa kuin Kanan kuuspuokilla. En ole tarkistanut kokonaisvälityssuhteita Polariksesta, mutta välitys on selvästi suurempi Low puolella kuin Kanassa ja siksi metsässä ajo huomattavasti helpompaa. En tiedä johtuuko tuosta välityssuhteesta, variaattorin toiminnasta vai mistä, mutta myöskin kaasun annostelu paljon helpompaa Polariksessa kuin Kanassa. Can Am:ssa kaasupeukalo puutuu helposti, koska vivun käyttö on varsinaista hienosäätöä, Polariksessa homma toimii paljon jouheammin.
Vielä pitäisi saada jostain Honda testiin niin voisi tehdä päätöksen (noita on ainakin liikkeistä hemmetin vaikea saada testiin). Jos tuolle Can Am:in välitykselle ei pysty tekemään mitään niin jo Polariksen testiajon jälkeen on selvää että kuuspuokki menee vaihtoon. Tappiota tuosta tulee muutama tonni, mutta olipahan hyvä opetus siitä että laitetta kannattaisi aina testata sen todellisessa käyttöympäristössä ennen ostopäätöstä (tai sitten olisi pitänyt lukea tätä palstaa aikaisemmin

)
Onko tällä palstalla ketään ollut yhteydessä BRP:n porukoihin? Onko sieltä suunalta tullut mitään kommenttia välityssuhteista?