Outlanderin välitys.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Matti K.
3WD
Viestit: 99
Liittynyt: 14 Syys 2011 12:42
Mönkijä:: Can Am

Re: Outlanderin välitys.

Viesti Kirjoittaja Matti K. »

Elä elä Pekka Veli ala hulluttelemaan provikoittes kanssa, kyllä 700-800 eurua pittää hammasrattaan tekijöille ja asentajille riittää :D
Teikäläinen voidellaan sitte sopevalla annoksella Skottilaista jos projekti saadaan kunnialla joskus loppuun, siihen asti on napotettava kuivin suin.. :shock:

Vuan asiaakin sen verran jotta estääkö tuo jatkettu takuu hässäkkä myös konee ropaamisen vai mikä sen tarkka sisältö lienee?
digiaslak

Re: Outlanderin välitys.

Viesti Kirjoittaja digiaslak »

Tätähän mie juuri laskeskelin, että tuolla loppurahalla mie saan oivan annoksen viskiä! =D>

Juomma net viskit sitten täällä porukassa tunturin kyljessä saunamökin porthailla, ja ideoimma lissää kaikenlaista viisasta brp:n kehitysosaston avuksi! :D :D


Hyvä tästä tullee, tällä tavalla askeltaen,
Deippa
6WD
Viestit: 407
Liittynyt: 02 Helmi 2009 09:24
Mönkijä:: Outlander G2L 450 Pro -17
Paikkakunta: Oulun reuna

Re: Outlanderin välitys.

Viesti Kirjoittaja Deippa »

Laitetaanpa omakin kokemus tästä "lyhyen" puolen miniminopeudesta. Näkkyy tosiaan olevan +5km/h min jos ei jarrulla hijasta tai kaasulla pumppaa. Tuossa kun yritin ruohonleikkurista tehyllä niittokoneella niittää heinikkoa niin kyllä vain jarrulla joutu nopeuden säätämään sopivaksi kun ei leikkuri jaksanu muuten heinää katkoa. Tuommoseeen ruohonleikkuuryömimiseen ei tosiaankaan tuota vehjettä ole näköjään tehty. Kyllä se joutas tuo lyhyen puolen maksimit toppaamaan tuonne neljäänkymppiin tai allekin että alussa olis riittävän hijas. Niin siis kysseesä 400 outti.
KK_33
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 12 Heinä 2013 11:44

Re: Outlanderin välitys.

Viesti Kirjoittaja KK_33 »

Viikolla pääsin testaamaan 850:stä Polaris traktoria (kiitokset vaan laitteen omistajalle). Kasipuokilla minimi liikkuu noin 3 km/h nopeuksissa. Kokonaisuutena täytyy sanoa että hidas ajo on Polariksella paljon helpompaa kuin Kanan kuuspuokilla. En ole tarkistanut kokonaisvälityssuhteita Polariksesta, mutta välitys on selvästi suurempi Low puolella kuin Kanassa ja siksi metsässä ajo huomattavasti helpompaa. En tiedä johtuuko tuosta välityssuhteesta, variaattorin toiminnasta vai mistä, mutta myöskin kaasun annostelu paljon helpompaa Polariksessa kuin Kanassa. Can Am:ssa kaasupeukalo puutuu helposti, koska vivun käyttö on varsinaista hienosäätöä, Polariksessa homma toimii paljon jouheammin.

Vielä pitäisi saada jostain Honda testiin niin voisi tehdä päätöksen (noita on ainakin liikkeistä hemmetin vaikea saada testiin). Jos tuolle Can Am:in välitykselle ei pysty tekemään mitään niin jo Polariksen testiajon jälkeen on selvää että kuuspuokki menee vaihtoon. Tappiota tuosta tulee muutama tonni, mutta olipahan hyvä opetus siitä että laitetta kannattaisi aina testata sen todellisessa käyttöympäristössä ennen ostopäätöstä (tai sitten olisi pitänyt lukea tätä palstaa aikaisemmin :) )

Onko tällä palstalla ketään ollut yhteydessä BRP:n porukoihin? Onko sieltä suunalta tullut mitään kommenttia välityssuhteista?
jermu
6WD
Viestit: 338
Liittynyt: 25 Touko 2009 13:28

Re: Outlanderin välitys.

Viesti Kirjoittaja jermu »

No piti sitte kokkeilla hiasta puolta kun sain vihdoin qsc ykkösen asennettua..

Pikupuolella asfaltilla 3 kmh pystyy ajamaan...

Siitäpä lääkettä...
CanMuli
6WD
Viestit: 799
Liittynyt: 21 Tammi 2013 17:25
Mönkijä:: Outlander 500 dps T3 -15
Paikkakunta: oulainen

Re: Outlanderin välitys.

Viesti Kirjoittaja CanMuli »

Olis ollu jo seittämän kittiä kiinni yhtäaikaa jos ei tuo takuu olis voimassa... Kyllä se pitää olla brpn hyväksymä tai tekemä ratkasu. Ja ilmanen mielellään.
□■
jermu
6WD
Viestit: 338
Liittynyt: 25 Touko 2009 13:28

Re: Outlanderin välitys.

Viesti Kirjoittaja jermu »

En oikein jaksa uskoa takuun menemiseen... Miten voimansiirron muutokset voi aiheuttaa esim sähkövikoja...

Ja näyttö velvollisuus on myyjällä

Sama tilannehan se on jos vaihdat vaikka isommat renkaat = välitys muuttuu ja on voimansiirrolle raskaampaa.. Eihän takuu mene tästäkään...
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Outlanderin välitys.

Viesti Kirjoittaja poke »

Jaa.. sait jermu viimein kytkimen paikoilleen, toivottavasti ei sen osan saannin takia venynyt näin pitkälle.
Sama juttu omassa STM:ssä, pystyy hipsimään alkuperäistä hitaammin.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Kartza
Tracks
Viestit: 1783
Liittynyt: 20 Elo 2004 00:23
Mönkijä:: Can-am 650 xt -11

Re: Outlanderin välitys.

Viesti Kirjoittaja Kartza »

Tuo orkkis vari on kyllä vitsi, kait siihen nyt paremman saa vaihtaa takuun ollessa.. Ei se ainakaan huonommaksi tosta voi enää mennä.?
KK_33
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 12 Heinä 2013 11:44

Re: Outlanderin välitys.

Viesti Kirjoittaja KK_33 »

Mielenkiintoinen tieto tuo varin vaikutus nopeuteen. Mistä minimi nopeuksien tippuminen johtuu? Tarraako pienemmillä kieroksilla kiinni vai johtuuko fyysisistä mitoista?
jermu
6WD
Viestit: 338
Liittynyt: 25 Touko 2009 13:28

Re: Outlanderin välitys.

Viesti Kirjoittaja jermu »

johtuupi siitä, että qsc kytkimessä on pienempi yksisuuntalaakeri jolloin hihna pääseen syvemmälle kytkimeen ja vastaavasti ulommas 2 varissa. Tästä syntyy välityksen muunnos lähtiessä pienempään suuntaan verrattuna orggis kytkimeen. Siihen kun vielä lisätään, että QSC oikeasti tarraa hihnaan paljon paremmin kuin orggis niin pieniä kierroksia voi oikeesti käyttääkkin ilman jatkuvaa voimasavua hihnasta.
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Outlanderin välitys.

Viesti Kirjoittaja poke »

Kartza kirjoitti:Tuo orkkis vari on kyllä vitsi, kait siihen nyt paremman saa vaihtaa takuun ollessa.. Ei se ainakaan huonommaksi tosta voi enää mennä.?
Ihan oikiassa oot, huonompaan suuntaan on kytkimen asetukset menneet vuosien saatossa. Sen siitä saa kun kuuntelee liikaa asiakkaiden toivomuksia.

On liikkunut huhuja että olisi kokonaan uusi kytkin tulossa, tiedä häntä sitten.
Tuossa linkin viveossa on jo hivenen päivitetty tuota kytkintä Maverickissa, epii-kittiä siihen tungetaan. En jaksa muistaa, olen varmaan maininnut näistä aiemminkin, mutta kerrataan vanhalla päällä. :wink:
http://www.youtube.com/watch?v=vb5oNtdpcA8
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Avatar
Skifo-79
6WD
Viestit: 320
Liittynyt: 18 Touko 2010 12:39
Mönkijä:: Can-Am 650x
Paikkakunta: Ruokolahti

Re: Outlanderin välitys.

Viesti Kirjoittaja Skifo-79 »

Tärkeimmät päivytykset tuohon kytkimeen näköjään tekemättä? eli lautasten lukitus ja pienempi vapaalaakeri. Näytti kakkosessa olevan muoviHeliksikin.
Saimaa ATV OffRoad Ry - Worry Team 51
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Outlanderin välitys.

Viesti Kirjoittaja poke »

Käytännössä lautaset lukittuvat tuolla keskelle niitatulla teräksisellä kartio-osalla, vinkkinä ekstrememutamiehille jotka ajelee orkkiksella, takuu säilynee vaikka tuon hämyhäkin ja maverikin remelin vaihtaisi omaan peliin.
Lakeerit on entistä kokoa.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Avatar
Skifo-79
6WD
Viestit: 320
Liittynyt: 18 Touko 2010 12:39
Mönkijä:: Can-Am 650x
Paikkakunta: Ruokolahti

Re: Outlanderin välitys.

Viesti Kirjoittaja Skifo-79 »

Kyllähän teräksellä saadaan todellakin parempi kitka, eikä luisto tuntus olevan ongelma (ainakaan pikkulohkossa), kun välillä putsailee kartion ja vetäsee pultin kunnolla kiinni . Sittenhän jos joku vielä kehittelis Mavicin hämyhäkkiseen pienemmän vapaalaakerin ni Wot... Voipi kuiteskin olla viisaampaa rahallisesti laittaa palautuksista Qsclle tillausta 8) Tai päivittää ajotaitoja, pensa o halpaa-virittäminen ei :oops:
Saimaa ATV OffRoad Ry - Worry Team 51
Vastaa Viestiin