Toivotan itseni tervetulleeksi tälle palstalle ostettuani Outlander 500 traktorin. TIedän näistä ATV laitteista siis todella vähän, mutta muita moottorilla kulkevia on tullut tongittua koko ikä.
Olen reilut neljäkymmentä vuotta ajellut kaksipyöräisellä, ja sillä edelleenkin ajan tiellä, mutta noihin pieniin maa/metsähommiin neljä pyörää on osoittautunut kätevämmäksi kuin kaksi.
Ja on tuolla kiva päästellä tielläki, mitä pienempi metsäautotie ja karkeampi sora sitä parempi!
Olen havainnut saman ongelman kuin muutkin täällä että hyvä vehje on pilattu huonolla vaihteiston välityssuhteella. Todellakin, puolet pois hitaasta niin koneesta tulisi paljon parempi työkone.
Tällä vähällä ymmärrykselläni etsin verkosta vaihteiston hajoituskuvia ja muuta asiaan liityvää. Näyttäisi että vähän on toivoa välityssuhteen muutoksesta vaihteistoon.
Ei sinne mahdu parempaa välityssuhdetta. Jos katsoo videota
http://www.youtube.com/watch?v=pOJFnSoa_vc niin siinä näkee miten hyvin pikkuvaihteen ensiöratas on melkein pienin mikä
akselilla voi olla, ja toisio ratas täyttää kopan laitoja myöden. Koko vaihteisto pitää tehdä koppaa myöten uusi jos haluaa pikkuvaihdetta lyhentää merkittävästi.
Räjäytyskuvista tässä tällainen minkä löysin,
http://www.canampartsnation.com/oempart ... components
Jos Bombardier uuden vaihteiston tekee niin hyvä.
Variaattorin muutoksista en ymmärrä mitään, ne on vielä henkimaailman juttuja kun jonkin puimurin varin olen nähnyt ja skootterin varin hihnat olen joskus vaihtanut.