Jos öljyä on liikaa niin sehän työntää ne putsarikoteloon, sitä tarkotin huohotuksella. Kirjoitin kyllä huonosti. Mä oon sen kolme litraa työntäny tonne yleensä ja ilmanputsarikoteloon on kyllä öljyä ilmestynyt.
Kyllä mä sitä koitin ilmata, mutta en mitään suhausta saanut aikaiseksi... ehkä lukkopihdit ei puristanut riittävän leveältä letkua umpeen. Niin eikös ilmaus suoriteta sen takia ettei mitään ilmataskuja jää mihinkään järjestelmään. Eli jos jossain ei ole ollut öljyä vaan ilmaa, niin ilmatasku kun poistuu, niin se korvataan öljyllä -> öljy vähenee pöntöstä missä on mittatikku.
Jos olet kolmelitraa sinne kaatanu niin sitten siellä on se kaks-kolme desiä liikaa öljyä.
Mää laitan pari litraa öljyä säiliöön, letku tukkoon, kone käymään ketkeks ja sammutan. Letkusta tonkit pois, niin sieltä öljypytystä on osa öljystä häipyny koneen puolelle. Ei se mullakaan kummemmin ole suhahtanu. Mut varuiks pariin kertaan kurttaan letkun ennen loppujen öljyjen lisäystä.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Joo näin se on että jos huohottelee niin joko on öljyä liikaa tai jäähynestettä pääsee sekaan jostain. Toi kone kyllä hönkii kaikki ylimääräiset millin tarkasti ulos.
Mulla sama tyyli kuin puuhiksella, reippa 2litraa ensin sisään, ilmaus ja sitten lisäystä tikun ylärajaan asti. Ei huohottele ollenkaan.
Oon kyllä aina saanut kunnon suhauksen aikaiseksi tämänmallisilla pihdeillä http://tuotteet.etra.fi/tuotekuvat/1479 ... pihdit.jpg
Nestettä ei kyllä häviä mihinkään, eikä siitä ollut mitään merkkiä öljyjen vaihdossakaan. Mitenköhän toi Dillen öljyjärjestelmä toimii, että vaikuttaako toi mönkkärin asento tohon öljyn pintaan. Mulla kun toi keula on kohtuullisen korkealla. Nooh, tutkaillaan.
Mulla huohottelee öljyä koteloon jos on tikun yläreunaan täytetty ja aika paljon vaihtelee korkeus tikussa kylmän ja lämpimän öljyn välillä. Ja joskus suhahtaa ja joskus ei. Kerran tais olla vähän liian kauan käynnissä kun ampu letkun irti säiliön päältä kauheen pamauksen saattelemana
Joku psykologinen juttu et itel et on aina pakko täyttää sitä öljyä liikaa "ettei sit vaan pääse liian vähiin"..
Saattaahan tuo bensa valua myös öljyihin jos on paljon kylmäkäynnistyksiä ja lyhyttä ajoo.
Oisko tarkennusta "järjestykseen". Sumppuun eka öljyä n.1.8 litraa. muutaman sekunnin tyhjäkäynti. Loput n. 1litra sumppuun. Letkun puristus ja muutaman sekunnin tyhjäkäynti.
Vaiko Heti kun sumppuun laittaa 1.8 litraa ni ilmaus?
Pistät säiliön täyteen (mittaa tikulla), käytät n. 10s kytkimen puoleinen huohotus rutistettuna pihdeillä. Sammuta kone ja irroita letkusta, joskus pihahtaa, joskus ei. Sitten vaan katot säiliöstä mittatikulla et lähtikö öljyä liikkeelle, jos lähti ni tietää et sitä on koneessa. Ja sitten vaan öljysäiliö täyteen. Annoin ite sit viel sen jälkee käydä tovin pihalla ja varmistin viel sit uudelleen et tarviko lisätä
Olipas hyvä video Puuhis. Kuului oikein pihahdus ja kaikkea. Jännä vaan miten tossakin laitteessa oli toi koneen öljyproppu tolla kuusiokololla??? Eikös meillä oo kaikilla torx?
Tuli taas öljynvaihdon aika. On tuon koneen öljypropun kanta niin pyöristynyt, että kyllä se kuusiokolo on varmaankin joskus ollut. Nyt ei kyllä tule lähtemään ilman väkivaltaa auki. Olisiko kennelläkään tietoa millä jengalla tuo on, jos ostaisi uuden ennen tämän vanhan aukomista. Löytyyköhän samalla jengalla esim. Motonetistä?