Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Honda mönkijöistä.
podia ja sporttia
3WD
Viestit: 76
Liittynyt: 16 Helmi 2013 20:48
Mönkijä:: honda trx 500 fe
Paikkakunta: hyvinkää/kanta-häme

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja podia ja sporttia »

Heip, mulla tuli hondan vaihteisiin jotain hämärää
Kun ylös päin toimii ok mutta alas ei. Mutta
Kun käyttää virrat pois ni taas pelaa .
Jotain antureita vai mistä vikaa lähtis etsimään?
Honda trx 450 es vm 2000 eli foreman sähkö vaihteilla
Avatar
vaughan
Tracks
Viestit: 4759
Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja vaughan »

Ihan ekana tuli mieleen jos olisi angle sensorissa vikaa. Se kun on tupannut useammasta sähkövaihteisesta hondasta mennä. Eli vaihteen asentotunnistin vissiin suomeksi.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
Fred Scuttle
6WD
Viestit: 663
Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
Paikkakunta: Etelälappi

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

podia ja sporttia kirjoitti:Heip, mulla tuli hondan vaihteisiin jotain hämärää
Kun ylös päin toimii ok mutta alas ei. Mutta
Kun käyttää virrat pois ni taas pelaa .
Jotain antureita vai mistä vikaa lähtis etsimään?
Honda trx 450 es vm 2000 eli foreman sähkö vaihteilla
Jos paljon ajettu,niin kannattaa puhdistaa moottori, ja tarkistaa hiilet siitä sähkömoottorista, joka kytkee vaihteet(mikä sen osan virallinen nimi on?)
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Ja alaspäin napin toiminta varmistaa CRC:llä WD 40 tms.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
podia ja sporttia
3WD
Viestit: 76
Liittynyt: 16 Helmi 2013 20:48
Mönkijä:: honda trx 500 fe
Paikkakunta: hyvinkää/kanta-häme

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja podia ja sporttia »

Onhsn sillä ajettu muistaakseni 700h
Täytyy kattoo ne hiilet ja voiko angle sensorin mitata ?
Fred Scuttle
6WD
Viestit: 663
Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
Paikkakunta: Etelälappi

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Kyselin noihin vaihdenappien ympärille tulevia kumisia vesisuojia, vaan eipä saa,, pitää ostaa koko näppäimistö. :?:
podia ja sporttia
3WD
Viestit: 76
Liittynyt: 16 Helmi 2013 20:48
Mönkijä:: honda trx 500 fe
Paikkakunta: hyvinkää/kanta-häme

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja podia ja sporttia »

Niin muuten kun koitti isommalta pienemmälle,
Kuului kyllä vaimea ääni että yrittäis mutta ei vaan mee
Akut on ok siis kaksi akkua
Fred Scuttle
6WD
Viestit: 663
Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
Paikkakunta: Etelälappi

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

podia ja sporttia kirjoitti:Onhsn sillä ajettu muistaakseni 700h
Täytyy kattoo ne hiilet ja voiko angle sensorin mitata ?
Tuon verran tunteja omassani, ja hiilet oli hyvät, moottorin puhdistus riitti.
podia ja sporttia
3WD
Viestit: 76
Liittynyt: 16 Helmi 2013 20:48
Mönkijä:: honda trx 500 fe
Paikkakunta: hyvinkää/kanta-häme

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja podia ja sporttia »

Ok nyt ei kömpijä lähellä ku on kotona
Täytyy pe puhdistaa se moottori.
Oliko millane homma purkaa/irrottaa?
Fred Scuttle
6WD
Viestit: 663
Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
Paikkakunta: Etelälappi

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

420:ssä pikkujuttu, mutta en muista, kuinka sian otsassa se tuossa vanhassa foremanissa on.
Fred Scuttle
6WD
Viestit: 663
Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
Paikkakunta: Etelälappi

420:n kierrosluvun rajoitin

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Kaveri kertoi, että hänen Hondassa sytytys rupeaa katkomaan huomattavasti pienemmillä kierroksilla kuin muilla. Ominaisuus on ollut uudesta asti; onko muilla ollut vastavaa? :?:
podia ja sporttia
3WD
Viestit: 76
Liittynyt: 16 Helmi 2013 20:48
Mönkijä:: honda trx 500 fe
Paikkakunta: hyvinkää/kanta-häme

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja podia ja sporttia »

Onko kellään tietoa saisko trx 450 es vm 2000
Lukollista etuperää? Vaikka jenkeistä tai mistä vaan..
Tai voiko tota pala vai salmiakki hässäkkää jotenkin "kiristää/säätää"?
jukka81
Moderaattori
Viestit: 5590
Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
Mönkijä:: Traktori
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 697&hilit=

http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 203&hilit=

Muutama linkki illan ratoksi joissa aiheena se hondan kuuluisa perä.

http://www.highlifter.com/p-347-high-li ... tions.aspx Paas tuolta kysästen käykö tuo detroitti myös tuohon sinun "vanhaan" foremaniin.
Avatar
Jewha
6WD
Viestit: 846
Liittynyt: 14 Elo 2011 17:33

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Jewha »

Jewha kirjoitti:Nyt on ääninäytettä ongelmasta. Ongelma alkoi noin tunnin käyttämisen jälkeen. Rasituksesta riippuen tuntuu puolesta tunnista tuntiin milloin ongelmat ilmaantuu.
http://www.youtube.com/watch?v=hpPE4m0cu60
http://www.youtube.com/watch?v=nkUAZckzoaQ

Sitten oli virrat pois joku 5-10 sekuntia ja toimii täysin normaalisti taas jonkin aikaa kunnes ongelma palaa.
http://www.youtube.com/watch?v=3Qe6MvI4EFY

Mikä ihme tuossa voi olla? Se kumminkin ottaa kierroksia ihan normaalisti ongelman ollessa päällä mutta tyhjäkäynnille palatessa meinaa stumpata ja tarpeeksi leikkiessä stumppaa. Syylari on putsattu ja flekti on hetkittäin päällä hyvin satunnaisesti, eli ei pitäs käydä liian kuumanakaan? Onko tietoa missä tässä on muuten flektin anturi? Mitään ylimääräisiä valoja ei taulussa pala.
Se ois nyt sitten viimein kone käytetty piuhan päässä ja IAC anturin vikakoodi oli laitteen tietoihin jäänyt. Joku happianturi siis kyseessä. 420:ssä ei ole kyseisessä anturissa ollut vikaa kuulemma ollenkaan ja huolto sai ohjeet putsailla liittimet, kun ei vika kerran ollut aktiivisena eikä sitä siellä huollossa saatu näkymään. Sovittiin, että otetaan laite takaisin matkaan ja kokeillaan ajella ja jos vika palaa niin vaihdetaan anturi jolla hintaa 118€.

No, muutaman tunnin jälkeen vika palasi. Nyt tarttis heittää laite vielä kerran piuhan päähän jotta saa varmuuden, että kyseessä on tosiaan tuo happianturi. Ehkä tässä on jo hivenen valoa tunnelin päässä näkyvissä.
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

IAC ei ole anturi vaan askelmoottorin ohjaama venttiili joka säätää kaasun määrää kun kaasua ei paineta.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Vastaa Viestiin