TRX 420 FA, FE vai FPM?
TRX 420 FA, FE vai FPM?
Mönkkärikuume iski!
Olen ajellut kolme vuotta nyt Suzuki Eiger 400:lla ja nyt rupes taas uusi Honda houkuttelemaan. Eli kaikk noi kolme 1000€ sisällä, mutta miksi maksaa jostain enemmän kuin toisesta. Osaan lukea speksit netistä mutta haluaisinkin käyttäjien kokemuksia ja perusteluja niille.
Käyttö on lumenluontia, metsässäseikkailua, puiden ym. roudausta, jäällä ajoa, jne. eli hupityökalu.
…eli jos päädyn Hondan ostoon, on luonnollisesti 400 Eiger (2007) Broncon köysivinssillä myynnissä n. 4000€ hintaan (ALV. vähennyskelpoinen).
Olen ajellut kolme vuotta nyt Suzuki Eiger 400:lla ja nyt rupes taas uusi Honda houkuttelemaan. Eli kaikk noi kolme 1000€ sisällä, mutta miksi maksaa jostain enemmän kuin toisesta. Osaan lukea speksit netistä mutta haluaisinkin käyttäjien kokemuksia ja perusteluja niille.
Käyttö on lumenluontia, metsässäseikkailua, puiden ym. roudausta, jäällä ajoa, jne. eli hupityökalu.
…eli jos päädyn Hondan ostoon, on luonnollisesti 400 Eiger (2007) Broncon köysivinssillä myynnissä n. 4000€ hintaan (ALV. vähennyskelpoinen).
-
- 2WD
- Viestit: 44
- Liittynyt: 09 Loka 2013 19:59
- Mönkijä:: Honda Trx 420 Fe
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: TRX 420 FA, FE vai FPM?
Itsellä Fe, jolla hoitaa sekalaiset ajelut eli pääsääntöisesti metsämöyrimiset.
Sen verran olen kokeillut erillisjousitettua, että voi todeta sen antavan hieman tasaisemman kyydin kun tuo jäykkäperäinen.
Ohjaustehostin on tietysti mukavuusvaruste, vakio kokoisilla renkailla ei sillä varmaankaan ole merkitystä onko tehostinta vai ei.
Jos laittaa vaikka 27" rinkulat kuten on omassa kulkineessa, onhan se sitten vähän kevyempi käännellä.
Mielipiteitä varmasti löytyy monenlaisia, nämähän ovat makuasioita.....
Sen verran olen kokeillut erillisjousitettua, että voi todeta sen antavan hieman tasaisemman kyydin kun tuo jäykkäperäinen.
Ohjaustehostin on tietysti mukavuusvaruste, vakio kokoisilla renkailla ei sillä varmaankaan ole merkitystä onko tehostinta vai ei.
Jos laittaa vaikka 27" rinkulat kuten on omassa kulkineessa, onhan se sitten vähän kevyempi käännellä.
Mielipiteitä varmasti löytyy monenlaisia, nämähän ovat makuasioita.....
3wd Small Block
Re: TRX 420 FA, FE vai FPM?
Laita se FA! Jalkavaihteet on hanurista, FE:ssä pieni maavara ja 26 ITP renkailla rupes jo ykkönen oleen turhan pitkä. FA:ssa lyhyemmät välitykset ja erillsjousitus, tehostin ei välttämätön pikku Hondassa...
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: TRX 420 FA, FE vai FPM?
itselläni 420 FA palveli todella mallikkaasti koko ajan. Se olisi oma valintani edelleen, mutta nyt mielessä 500 Foreman, kunhan 2014 malli tulee maahan.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
-
- Moderaattori
- Viestit: 5590
- Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
- Mönkijä:: Traktori
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: TRX 420 FA, FE vai FPM?
Jos fa mallisen haluaa niin kehoitan siirtymään suoraan 500 kuutioiseen. 420 fa:ssa laatikon epälooginen toiminta pilaa mielestäni muuten niin hyvän laitteen.
-
- 6WD
- Viestit: 268
- Liittynyt: 17 Tammi 2008 21:06
- Mönkijä:: HONDA 420FA 30"
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: TRX 420 FA, FE vai FPM?
Muutaman vuoden metsässä FA:lla tullut pompittua niin mielestäni vaihteisto toimii Erittäin loistavasti ja loogisesta.
Ja antaa mahdollisuuden rakentaa käsikäyttöisen kytkimen.
FM mallissa toki kytkintä voi ohjailla jalalla.
Lyhyemmät välitykset ovat kun muissa malleissa.
Ja antaa mahdollisuuden rakentaa käsikäyttöisen kytkimen.
FM mallissa toki kytkintä voi ohjailla jalalla.
Lyhyemmät välitykset ovat kun muissa malleissa.
- tinke77
- 6WD
- Viestit: 880
- Liittynyt: 22 Helmi 2011 19:16
- Mönkijä:: Can am 450 pro t3
- Paikkakunta: Lpr: kupeessa
Re: TRX 420 FA, FE vai FPM?
Mikä tahansa noista ajaa asiansa tuossa käytössä, mieti myös 500 foremania ei paljoa kalliimpi ja nappivaihteisen välitykset paremmat työhommiin kuin 420:ssä. Eli ykkösvaihde on foressa huomattavasti lyhyempi. Rubiconi tietty olis loistava,uutena vaan hinta hyppää aika ylös....
Tarpeeksi kun kääntää oikealle, ni se on kohta vasemmalla...
Re: TRX 420 FA, FE vai FPM?
Minulla meni hermo nappivaihteisiin. Vaihtui Rinconiin.
Viimeksi muokannut jtk, 05 Marras 2013 14:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: TRX 420 FA, FE vai FPM?
Mikä napeissa alkoi hermottamaan?
Mä olen aina tykännyt siitä, että vaihde pysyy jos vaikka vetää kärryä mäkeen ja ei halua kesken mäkeä vaihtaa pienemmälle, vaan vaihde on valmiiksi oikea.
FA sallii manuaalisen vaihdon linttapohjassa ylöspäin ja ei riko mitään. FA on meinaan kaksoinkytkentälaatikko ja seuraava vaihde on jo pesässä, kun tekee vaihdon, eli vain kytkin tekee vaihdossa töitä.
Tämä EI koske FE-versiota.
Mä olen aina tykännyt siitä, että vaihde pysyy jos vaikka vetää kärryä mäkeen ja ei halua kesken mäkeä vaihtaa pienemmälle, vaan vaihde on valmiiksi oikea.
FA sallii manuaalisen vaihdon linttapohjassa ylöspäin ja ei riko mitään. FA on meinaan kaksoinkytkentälaatikko ja seuraava vaihde on jo pesässä, kun tekee vaihdon, eli vain kytkin tekee vaihdossa töitä.
Tämä EI koske FE-versiota.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Re: TRX 420 FA, FE vai FPM?
No ne napit!Roosa999 kirjoitti:Mikä napeissa alkoi hermottamaan?

Rincon vaihtaa sen puolestasi. Automaattivaihteiston lisäksi Rinconissa on myös nappivaihteet, jos niitä tykkää vaihdella.Roosa999 kirjoitti:Mä olen aina tykännyt siitä, että vaihde pysyy jos vaikka vetää kärryä mäkeen ja ei halua kesken mäkeä vaihtaa pienemmälle, vaan vaihde on valmiiksi oikea.
Niin, FE ei sitä salli. Olisi voinut ehkä hieman helpottaa oloa tuo ominaisuus. Omat ajot nykyään tuppaavat olemaan lähinnä siirtymistä sorateitä ja peltoja pitkin, joten Rincon alkoi sen takia houkuttamaan. En ole katunut! Kuminauhapeleihin en kuitenkaan koske pitkällä tikullakaan!Roosa999 kirjoitti:FA sallii manuaalisen vaihdon linttapohjassa ylöspäin ja ei riko mitään. FA on meinaan kaksoinkytkentälaatikko ja seuraava vaihde on jo pesässä, kun tekee vaihdon, eli vain kytkin tekee vaihdossa töitä.
Tämä EI koske FE-versiota.

Re: TRX 420 FA, FE vai FPM?
No-niin. Kävin liikkeesä koeistumassa ja ihmettelemässä eri malleja ja kyllä se taitaa kallistua kuitenkin sinne 500 Foremanin puoleen.
Hinta jäi warnin vinssillä ja puskulevyn asennussarjalla alle 8K toimituskuluineen.
Nyt vain hiukan mietityttää pitäisikö odottaa 2014 mallia vai ottaa tosta suht edullinen paketti?
Hinta jäi warnin vinssillä ja puskulevyn asennussarjalla alle 8K toimituskuluineen.
Nyt vain hiukan mietityttää pitäisikö odottaa 2014 mallia vai ottaa tosta suht edullinen paketti?
Viimeksi muokannut jukka81, 05 Marras 2013 21:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Myynti-ilmoitukset myyntiosioon, kiitos.
Syy: Myynti-ilmoitukset myyntiosioon, kiitos.
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: TRX 420 FA, FE vai FPM?
Mikset laita eigeriä vaihdossa foremaniin ?? Luulis että tosta jotain saa kun on merkkivehje kummiskin.
Mää kyllä odottelisin uuteen foremaniin, toki hintahan on eri, mutta varsin mielenkiintoinen kampehan se tulee lukkoineen päivineen olemaan
Mää kyllä odottelisin uuteen foremaniin, toki hintahan on eri, mutta varsin mielenkiintoinen kampehan se tulee lukkoineen päivineen olemaan

- tinke77
- 6WD
- Viestit: 880
- Liittynyt: 22 Helmi 2011 19:16
- Mönkijä:: Can am 450 pro t3
- Paikkakunta: Lpr: kupeessa
Re: TRX 420 FA, FE vai FPM?
Jos raha ei ratkaise ja malttia riittää, niin odota uutta mallia. Toisaalta juurikin vanhempaa voi saada uuden alta pois sopuhintaan ja silläkin homma hoituu yhtälailla. Sen verran vielä noista eroista 420:seen verrattuna, että omasta kokemuksesta voin sanoa että 500: on jonkin verran kevyempi ohjastaa, niin hassulta kun se kuulostaakin.
Tarpeeksi kun kääntää oikealle, ni se on kohta vasemmalla...
Re: TRX 420 FA, FE vai FPM?
Nyt on tarjouksia pyydelty uudesta 500 Foremanista ja sainpa vahingossa yhdeltä kauppiaalta sisäänostohinnatkin
Nyt vielä askarruttaa olisikohan ohjaustehostin n. 500€ arvoinen?

Nyt vielä askarruttaa olisikohan ohjaustehostin n. 500€ arvoinen?
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: TRX 420 FA, FE vai FPM?
On ehdottomasti.