TERRALANDER 800(X8)
- -74
- 3WD
- Viestit: 82
- Liittynyt: 24 Maalis 2010 20:36
- Mönkijä:: Cf Moto Terralander
- Paikkakunta: Helsinki
Re: TERRALANDER 800(X8)
http://www.mojomotorcycles.com.au/suppo ... Manual.pdf
Service manual 800 : een
Service manual 800 : een
CF Moto 800 Terralander, Polaris Hawkeye 300
- -74
- 3WD
- Viestit: 82
- Liittynyt: 24 Maalis 2010 20:36
- Mönkijä:: Cf Moto Terralander
- Paikkakunta: Helsinki
Re: TERRALANDER 800(X8)
Huvikseni tässä taas kyselen, jos satttuis irtoomaan jotain ajatuksia.
Edeelisen linkin pohjalta olen yrittänyt vilkuilla jotain järkevää mittaria/arvoa nokkaketjulle.
- manuaalista ei ainakaan mun silmään moista tietoa osunut
Ennen kansien purkua/ irroitusta laskin ns. nokkaketjun automaattisäätimen jengat. 1 sylinterissä näkyvillä n 5-6 kierrettä ja toisessa oli muutamat enemmän. Kireyshän säätyy ns. automaattisesti esisäädön jälkeen jousivoiman välityksellä, joka pyrkii pitämään ketjun oikeassa kireydessä.
Eli mitkä ovat määritelmät ketjun vaihdolle / ketjun laahaimien vaihdolle?
Arviolta ketjun käyttöikä/km/tunnit
Edeelisen linkin pohjalta olen yrittänyt vilkuilla jotain järkevää mittaria/arvoa nokkaketjulle.
- manuaalista ei ainakaan mun silmään moista tietoa osunut
Ennen kansien purkua/ irroitusta laskin ns. nokkaketjun automaattisäätimen jengat. 1 sylinterissä näkyvillä n 5-6 kierrettä ja toisessa oli muutamat enemmän. Kireyshän säätyy ns. automaattisesti esisäädön jälkeen jousivoiman välityksellä, joka pyrkii pitämään ketjun oikeassa kireydessä.
Eli mitkä ovat määritelmät ketjun vaihdolle / ketjun laahaimien vaihdolle?
Arviolta ketjun käyttöikä/km/tunnit
CF Moto 800 Terralander, Polaris Hawkeye 300
- -74
- 3WD
- Viestit: 82
- Liittynyt: 24 Maalis 2010 20:36
- Mönkijä:: Cf Moto Terralander
- Paikkakunta: Helsinki
Re: TERRALANDER 800(X8)
Osat saapuivat tänään rajan takaa, joten eiköhän tässä pääse kokoamis hommiin ens viikon alussa. Momentti avaimet voikin sitten jo kaivaa naftaliinistä. Vesipumppuun ei ainakaan nopeasti katsottuna ole tullut päivitystä.
Täytyy ehkä kehittää mittaristoon joku kämmenen kokoinen punainen valo, joka syttyy aina kun flekti menee päälle, ni osaa katsella lämpöjä liikenteen sijasta
Täytyy ehkä kehittää mittaristoon joku kämmenen kokoinen punainen valo, joka syttyy aina kun flekti menee päälle, ni osaa katsella lämpöjä liikenteen sijasta

CF Moto 800 Terralander, Polaris Hawkeye 300
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2310
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: TERRALANDER 800(X8)
Otahan kuvia remontin edistymisestä... Passaako kysyä, paljonko tuli osat maksamaan ja mitä kaikkea meni uusiksi? 

- -74
- 3WD
- Viestit: 82
- Liittynyt: 24 Maalis 2010 20:36
- Mönkijä:: Cf Moto Terralander
- Paikkakunta: Helsinki
Re: TERRALANDER 800(X8)
Joo osat tuli maksamaan 187€ kotiin tuotuna.
Eli koko koneen / moottorin tivarit stefoineen, O-renkaineen, ketjun laahaimet(kiristimen vastainen puoli), vesipumppu pakoputken tivarit, öljyn suodatin.
Kantta tarjosin ensin olikohan R koneistukseen, mutta hinta pomppasi johonkin aikaisemmin sovitusta.
Päätin käydä näyttämässä kansia Malmilla Tammer dieslissä, josta tulikin yllättävä tuomio samalta istumalta. Kannet ovat suorat, kaveri veti kannet jollekin tasolle ja katsoi muutenkin kannet läpi. Siitä selvittiin kahvirahoilla.
Kuvia on tullut joo muutamia räpsittyä, että edesauttaisi tuota kokoamista. Voisin niitä yrittää liitellä tänne.
En tiedä tuliko tänään jotain ryssittyä kansien kiristysvaiheessa,kun loppui usko kesken. Kiritys ohjekirjan mukaan 20 ja 60 nm. 20 nm napsahti hyvin momenttiin, mutta 60nm tuntui vaativan lohduttoman pitkän liikkeen ja usko loppui kesken. Jälkeen päin ajateltuna ja vanhaa tivaria katsoaessani uskoisin että kaksiosainen tivari saattaa painua jonkin verran kasaan kiristysvaiheessa. Mietin, että käytänkö kannet vielä kerran auki ja tilaan pelkät kansipahvit a 17€ ... Mutta arvon vielä asiaa. Jos päädyn kansien iroitukseen, niin vetäsen kiritysarvojen väliin varmaan vielä arvon 40nm. En ole kauhemmin pulannut vastaavien hommien kanssa, mutta yritetään. Ja tehdään vaikka kaikki kahteen kertaan että menee oikein
Eli koko koneen / moottorin tivarit stefoineen, O-renkaineen, ketjun laahaimet(kiristimen vastainen puoli), vesipumppu pakoputken tivarit, öljyn suodatin.
Kantta tarjosin ensin olikohan R koneistukseen, mutta hinta pomppasi johonkin aikaisemmin sovitusta.
Päätin käydä näyttämässä kansia Malmilla Tammer dieslissä, josta tulikin yllättävä tuomio samalta istumalta. Kannet ovat suorat, kaveri veti kannet jollekin tasolle ja katsoi muutenkin kannet läpi. Siitä selvittiin kahvirahoilla.
Kuvia on tullut joo muutamia räpsittyä, että edesauttaisi tuota kokoamista. Voisin niitä yrittää liitellä tänne.
En tiedä tuliko tänään jotain ryssittyä kansien kiristysvaiheessa,kun loppui usko kesken. Kiritys ohjekirjan mukaan 20 ja 60 nm. 20 nm napsahti hyvin momenttiin, mutta 60nm tuntui vaativan lohduttoman pitkän liikkeen ja usko loppui kesken. Jälkeen päin ajateltuna ja vanhaa tivaria katsoaessani uskoisin että kaksiosainen tivari saattaa painua jonkin verran kasaan kiristysvaiheessa. Mietin, että käytänkö kannet vielä kerran auki ja tilaan pelkät kansipahvit a 17€ ... Mutta arvon vielä asiaa. Jos päädyn kansien iroitukseen, niin vetäsen kiritysarvojen väliin varmaan vielä arvon 40nm. En ole kauhemmin pulannut vastaavien hommien kanssa, mutta yritetään. Ja tehdään vaikka kaikki kahteen kertaan että menee oikein

CF Moto 800 Terralander, Polaris Hawkeye 300
- -74
- 3WD
- Viestit: 82
- Liittynyt: 24 Maalis 2010 20:36
- Mönkijä:: Cf Moto Terralander
- Paikkakunta: Helsinki
Re: TERRALANDER 800(X8)
https://www.dropbox.com/sh/tg7x9buwfr9dh6q/nnRoWeg24-
Tässä jotain purkuvaiheesta, vesipumpun puoleisen posken ajattelin irroittaa vasta, kunhan saan kannet paikoilleen
Tässä jotain purkuvaiheesta, vesipumpun puoleisen posken ajattelin irroittaa vasta, kunhan saan kannet paikoilleen
CF Moto 800 Terralander, Polaris Hawkeye 300
- -74
- 3WD
- Viestit: 82
- Liittynyt: 24 Maalis 2010 20:36
- Mönkijä:: Cf Moto Terralander
- Paikkakunta: Helsinki
Re: TERRALANDER 800(X8)
Joo, no osat on cf moton toimittamat. Mutta eikös kannet olekkin hämäävästi saman oloisen näköiset, kun jossain vanhemmassa can-amissa.
CF Moto 800 Terralander, Polaris Hawkeye 300
- -74
- 3WD
- Viestit: 82
- Liittynyt: 24 Maalis 2010 20:36
- Mönkijä:: Cf Moto Terralander
- Paikkakunta: Helsinki
Re: TERRALANDER 800(X8)
Pannu on takaisin paikallaan ja jonkin verran on vielä kokoamista jäljellä.
Huomiona niille ketkä meinaavat ks. Laitteen konetta availla.
Kansipultit olivat sitten mallia venyvät, joten osia tilatessa on syytä nekin ottaa tilaukseen mukaan.
Ajoitusta säätäessa kiinnittyi huomio tosiaan aavistuksen enemmän venähtäneempään 2. Sylinterin jakoketjuun. Havainnoitavissa automaattisäädön jengamäärästä, joka nojaa laahaimeen.
Venttiileitä läpättäessä ns. tiivistyskohdissa suuriakin heittoja. Venojen järjestys ja paikka oli ja on juurikin sama, kuin tehtaalta tullessa...
Johonkin väliin jatkamaan ja toivottavasti saan vehkeen vielä joskus liikenteeseen...
Korjausoppaasta on ollut kyllä paljon hyötyä
Huomiona niille ketkä meinaavat ks. Laitteen konetta availla.
Kansipultit olivat sitten mallia venyvät, joten osia tilatessa on syytä nekin ottaa tilaukseen mukaan.
Ajoitusta säätäessa kiinnittyi huomio tosiaan aavistuksen enemmän venähtäneempään 2. Sylinterin jakoketjuun. Havainnoitavissa automaattisäädön jengamäärästä, joka nojaa laahaimeen.
Venttiileitä läpättäessä ns. tiivistyskohdissa suuriakin heittoja. Venojen järjestys ja paikka oli ja on juurikin sama, kuin tehtaalta tullessa...
Johonkin väliin jatkamaan ja toivottavasti saan vehkeen vielä joskus liikenteeseen...
Korjausoppaasta on ollut kyllä paljon hyötyä
CF Moto 800 Terralander, Polaris Hawkeye 300
- -74
- 3WD
- Viestit: 82
- Liittynyt: 24 Maalis 2010 20:36
- Mönkijä:: Cf Moto Terralander
- Paikkakunta: Helsinki
Re: TERRALANDER 800(X8)
Tänään peli hyrskytti ensimmäisen kerran.
Lämmöt, nesteenkierto oli ok.
Vuotojakaan ei näkynyt missään, ainakaan vielä.
- pientä hienosäätöä vaille ja pääsen ottamaan taas vehkeestä tyypit
Kuitenkin taas kantapäänkautta opittuna, uuden vesipumpun mukana ei tule ns. "tiivistelevyä,holkkia" , joka estää jäähdytysnesteen kulkeutumisen vesipumpun juorureikään. Eli vanhasta ks. osa irti ja uuteen paikalle, niin johan alkoi pelittämään
Varin hihnassakin näytti oleva vielä kulumisvaraa jäljellä, joten sen vaihtamista lykkään toivottavasti ainakin 1000 + km päähän
Lämmöt, nesteenkierto oli ok.
Vuotojakaan ei näkynyt missään, ainakaan vielä.

- pientä hienosäätöä vaille ja pääsen ottamaan taas vehkeestä tyypit
Kuitenkin taas kantapäänkautta opittuna, uuden vesipumpun mukana ei tule ns. "tiivistelevyä,holkkia" , joka estää jäähdytysnesteen kulkeutumisen vesipumpun juorureikään. Eli vanhasta ks. osa irti ja uuteen paikalle, niin johan alkoi pelittämään

Varin hihnassakin näytti oleva vielä kulumisvaraa jäljellä, joten sen vaihtamista lykkään toivottavasti ainakin 1000 + km päähän
CF Moto 800 Terralander, Polaris Hawkeye 300
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2310
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: TERRALANDER 800(X8)
Mukava lukea että olet saamassa mönkijäsi takaisin ajoon. Paljonko tämä remontti tuli nyt maksamaan.
- -74
- 3WD
- Viestit: 82
- Liittynyt: 24 Maalis 2010 20:36
- Mönkijä:: Cf Moto Terralander
- Paikkakunta: Helsinki
Re: TERRALANDER 800(X8)
Joo eli karkeasti:
Kaikki tivarit, stefat ja öljyn suodattimen, vesipump, jne, kun tilasin ne maksoi n 190€
Omasta hölmöilystä pelkät kansipahvit uudelleen x 2 17€/ kpl ja toimitettuna n 50€
Öljyt ja jäähdeste n 60€
Tiivisteliima 20€
Kansipultit 24€
Ruuvilukitteet n 15€
Muutamat työkalutäydennykset n 50€
Eli päälle 400€ näköjään.
- jos nyt muistin kaiken
- no seuraavan kerran meneekin varmaan sitten helpommin
Iso kiitos myös CN-Partsille!! ( cf moton varaosavalikoima kasvanut huomattavasti)
Kaikki tivarit, stefat ja öljyn suodattimen, vesipump, jne, kun tilasin ne maksoi n 190€
Omasta hölmöilystä pelkät kansipahvit uudelleen x 2 17€/ kpl ja toimitettuna n 50€
Öljyt ja jäähdeste n 60€
Tiivisteliima 20€
Kansipultit 24€
Ruuvilukitteet n 15€
Muutamat työkalutäydennykset n 50€
Eli päälle 400€ näköjään.
- jos nyt muistin kaiken
- no seuraavan kerran meneekin varmaan sitten helpommin
Iso kiitos myös CN-Partsille!! ( cf moton varaosavalikoima kasvanut huomattavasti)
CF Moto 800 Terralander, Polaris Hawkeye 300
-
- 2WD
- Viestit: 33
- Liittynyt: 24 Marras 2012 14:44
- Mönkijä:: Cf Moto 500
- Paikkakunta: Haarajoki
Re: TERRALANDER 800(X8)
No hyvä ettei tuon kalliimpi operaatio ollut. Itselläni kun aikaisemmin kyseinen laite oli niin huolestutti tuo voimansiirron eli etu-/takaperän raju lämpeäminen.
Huippulaadukas ei vain ole oikea sana kuvaamaan tuota laitetta. Runko ruostuu silmissä ja hitsisaumat on karmeita. Tosin hintakaan ei ole huippukallis.
Voimansiirto on mielestäni alimitoitettu koska nykyään ajelen 500cc Motolla ja siinä on täsmälleen samat perät kuin 800cc Motossa ja tehoissa/painossa on kuitenkin jonkun verran eroa.
Huippulaadukas ei vain ole oikea sana kuvaamaan tuota laitetta. Runko ruostuu silmissä ja hitsisaumat on karmeita. Tosin hintakaan ei ole huippukallis.

Voimansiirto on mielestäni alimitoitettu koska nykyään ajelen 500cc Motolla ja siinä on täsmälleen samat perät kuin 800cc Motossa ja tehoissa/painossa on kuitenkin jonkun verran eroa.
- -74
- 3WD
- Viestit: 82
- Liittynyt: 24 Maalis 2010 20:36
- Mönkijä:: Cf Moto Terralander
- Paikkakunta: Helsinki
Re: TERRALANDER 800(X8)
Joo, itse en ota kantaa noihin perä asioihin koska ongelmia ei ainakaan vielä ole ollut nykyisessä eikä edeltäjässä cf moto 500:ssa. Hitsaus saumat ovat kyllä paikoin synkän oloisia. Huomasin hitsisaumassa ainakin ulkoisesti paljon parannettavaa. 1 sylinterinterin läheisyydessä oli yläputkessa mig langan pätkiä kiinni johohon käteni teloin. Hapettuneisiin paikkoihin olen syöttänyt kotelosuoja-ainetta.
En kuitenkaan ajatellut heittää kirvestä kaivoon ks. laitteen kanssa vaan ajan vaikka testimielessä ks vehkeellä, kunnes kustannukset ylittävät järjellisyyden.
No minullahan pääsääntöisesti matka-ajossa tuo laite. Peräasiaan sen verran, että ensimmäistä kertaa tuli suhteellisen kirkkat öljyt ulos peristä, kun vaihdoin juuri ne. Ehkä olen muutenkin huoltanut laitettani turhan tiuhaan ja peräöljyt ovat menneet vaihtoon n 1000km välein. No kustannuksena se ei ole kuitenkaan moinen tilavuuden ollessa n 0,3l / perä. Juuri tuon pienehkön öljytilavuuden takia olen ajatellut pitää tiuhaa vaihtoväliä.
En kuitenkaan ajatellut heittää kirvestä kaivoon ks. laitteen kanssa vaan ajan vaikka testimielessä ks vehkeellä, kunnes kustannukset ylittävät järjellisyyden.
No minullahan pääsääntöisesti matka-ajossa tuo laite. Peräasiaan sen verran, että ensimmäistä kertaa tuli suhteellisen kirkkat öljyt ulos peristä, kun vaihdoin juuri ne. Ehkä olen muutenkin huoltanut laitettani turhan tiuhaan ja peräöljyt ovat menneet vaihtoon n 1000km välein. No kustannuksena se ei ole kuitenkaan moinen tilavuuden ollessa n 0,3l / perä. Juuri tuon pienehkön öljytilavuuden takia olen ajatellut pitää tiuhaa vaihtoväliä.
CF Moto 800 Terralander, Polaris Hawkeye 300
Re: TERRALANDER 800(X8)
Terralanderin voimansiirrosta näky olevan puhetta ja on hyvin kestänyt. Ollaan erään tunnetun kaverin
kanssa viritelty vähän laitetta porukalla ja asfallilekin viivaa piirrelty.
Vikoja ei ole ollut muuta paitsi akku meni toisesta takuuseen. Etu jarrulla pitää hiven avittaa alussa että lähtee piirtää
ja variaattori rupeaa vetää kunnolla ja sit on aivan sama onko hidas vai nopea puoli niin rantua tulee.
Kanttaamalla jaksaa lankki polttaa ilman jarruakin mutta tahtoo keulimaan ruveta kun pito saapuu.
Viimeksi ykkösellä kokeilin niin veti tyhjää ja pidon saatua mentiin pari metriä keulien.
Toisessa vehkeessä 6000 km täyttyy ja toisessa reilu 3000 km.
Vakio ecut huonoja ja päivitetty malli toimii paremmin, poistaa muun muassa pakki rajoittimen toiminnan
ja vetää kaikki heti ilman pätkimisiä vakio säädöllä eli 7600 kierrosta. Vakio ecu katkoo jo nopeuden nousustakin moottorin toimintaa.
Uudet ecut tulossa ja tilattu usasta molempiin ja on testattu
jo molemmissa että toimii ennen tilausta. Siitä kiitos maahantuojalle !
Uuden ecun numero on 174000-3000 vanhempi malli on 173000 -1000 loppunen.
Molemmat moottorit kiertää 9200 kierrosta rajoittajan ohittajalla joka on säädettävävissä. Pannussa on siis potentiaalia.
Viriputket molemmissa, vaparit ja eri vaimentimet moottori pyöristästä ,vari rulla dr pulley 21g / 25 grammaiset.
Toisessa bensan lisäys on toteutettu evo teckillä ja toisessa smart tunella.
Rupes terralander liikkuumaan kun moottori sai lisä bensaa http://www.magnumtuning.com/en/detail/s ... der-800-x8
Smart tune on toki helpompi asentaa ja vain yksi laite kun evoteck on 2 osainen järjestelmä. Lisäksi sillä luvataan enemmän tehoja.
Sora tiellä kun ajaa ja kiihdyttää pitkälläkin puolen esim 60 km vauhdista niin piirtelee todella kivasti ja tuntuu että välillä ei paljon etuset
tietä kosketa kun käy etuset todella kepeäksi ja tuntuu että keulien kulkee.
Oiva peli kaikin puolin ja kaasu alusta toimii todella moitteettomasti.
Sora tiellä sen huomaa kun ajaa satasta ja tiellä pientä pomppua miten mukavasti ottaa töyssyt vastaan ja laite on kokoajan
kuskin hallinnassa.
Hinta laatu on varmasti kohdallaan ja nyt alkaa olla tehoakin molemmissa terralandereissa.
Molemmat ollaan haaveiltu vaihdettasko porukalla kalustoa http://www.nettimoto.com/cfmoto/atv/166 ... clesimport
Tämä tekniikka on jo lähes läpi käyty ecusta lähtien ja kiteitäkin jokunen tinattu.
Aika hyvin pakattu noi ecut ja mukavia purettavia dremelillä
kanssa viritelty vähän laitetta porukalla ja asfallilekin viivaa piirrelty.
Vikoja ei ole ollut muuta paitsi akku meni toisesta takuuseen. Etu jarrulla pitää hiven avittaa alussa että lähtee piirtää
ja variaattori rupeaa vetää kunnolla ja sit on aivan sama onko hidas vai nopea puoli niin rantua tulee.
Kanttaamalla jaksaa lankki polttaa ilman jarruakin mutta tahtoo keulimaan ruveta kun pito saapuu.
Viimeksi ykkösellä kokeilin niin veti tyhjää ja pidon saatua mentiin pari metriä keulien.
Toisessa vehkeessä 6000 km täyttyy ja toisessa reilu 3000 km.
Vakio ecut huonoja ja päivitetty malli toimii paremmin, poistaa muun muassa pakki rajoittimen toiminnan
ja vetää kaikki heti ilman pätkimisiä vakio säädöllä eli 7600 kierrosta. Vakio ecu katkoo jo nopeuden nousustakin moottorin toimintaa.
Uudet ecut tulossa ja tilattu usasta molempiin ja on testattu
jo molemmissa että toimii ennen tilausta. Siitä kiitos maahantuojalle !
Uuden ecun numero on 174000-3000 vanhempi malli on 173000 -1000 loppunen.
Molemmat moottorit kiertää 9200 kierrosta rajoittajan ohittajalla joka on säädettävävissä. Pannussa on siis potentiaalia.
Viriputket molemmissa, vaparit ja eri vaimentimet moottori pyöristästä ,vari rulla dr pulley 21g / 25 grammaiset.
Toisessa bensan lisäys on toteutettu evo teckillä ja toisessa smart tunella.
Rupes terralander liikkuumaan kun moottori sai lisä bensaa http://www.magnumtuning.com/en/detail/s ... der-800-x8
Smart tune on toki helpompi asentaa ja vain yksi laite kun evoteck on 2 osainen järjestelmä. Lisäksi sillä luvataan enemmän tehoja.
Sora tiellä kun ajaa ja kiihdyttää pitkälläkin puolen esim 60 km vauhdista niin piirtelee todella kivasti ja tuntuu että välillä ei paljon etuset
tietä kosketa kun käy etuset todella kepeäksi ja tuntuu että keulien kulkee.
Oiva peli kaikin puolin ja kaasu alusta toimii todella moitteettomasti.
Sora tiellä sen huomaa kun ajaa satasta ja tiellä pientä pomppua miten mukavasti ottaa töyssyt vastaan ja laite on kokoajan
kuskin hallinnassa.
Hinta laatu on varmasti kohdallaan ja nyt alkaa olla tehoakin molemmissa terralandereissa.
Molemmat ollaan haaveiltu vaihdettasko porukalla kalustoa http://www.nettimoto.com/cfmoto/atv/166 ... clesimport
Tämä tekniikka on jo lähes läpi käyty ecusta lähtien ja kiteitäkin jokunen tinattu.
Aika hyvin pakattu noi ecut ja mukavia purettavia dremelillä
