TERRALANDER 800(X8)

Keskustelua CF-Moto mönkijöistä
mikkis
6WD
Viestit: 511
Liittynyt: 23 Touko 2006 20:17
Mönkijä:: EXTrapper 700xl tl
Paikkakunta: Turku

Re: TERRALANDER 800(X8)

Viesti Kirjoittaja mikkis »

jee sutinen taas tullu paikalle,jo on odotettukin :o :shock:
AJA MÖNKIJÄLLÄ NIIN EI TARVITSE KATUA!
Uudenmaan Mönkijät Ry

EX Kymco MXU 250 -06 (MYYTY),EX Trapper XL700 M TL (myyty)
http://www.youtube.com/mikovaful
Pietu71
Tracks
Viestit: 1062
Liittynyt: 16 Helmi 2008 14:09
Mönkijä:: Yamaha Bruin 350 4x4
Paikkakunta: Pälkäne

Re: TERRALANDER 800(X8)

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

selkeesti taiteilijoille tarkotettu vehjes kun sillä pystyy piirtämään =D>
motoman

Re: TERRALANDER 800(X8)

Viesti Kirjoittaja motoman »

:D ja jälki tulee tuplana.
Viimeksi muokannut jukka81, 03 Kesä 2014 10:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Turha kokonainen lainaus poistettu.
motoman

Re: TERRALANDER 800(X8)

Viesti Kirjoittaja motoman »

Äkkiä jos vähän tehoja laskis vaikka min ja max.
Ruotsalaiset lupas putkella ja vaparilla ( 12 hp ) Putki pääsi oikeuksiin kunnolla kun kone rupesi bensaa saamaan.
On viralliset paperit mittaus käyristä mutta mistä lie mitattuna.
No kuvitellaan että vakiona on 63 hp koneessa ja putki antaa
vaikka hyötyä 8 hp vaparin kanssa.
63+8 hp tekee 71 hp + smart tune lupaa ( 17 %)

Jos saisi vaikka smart tunella 12 % niin olishan se kone teho 79, 52 hp.
Jos Smart tunella pääsis jopa 15 % niin teho nousisi 81 hp.
Siihen jos ynnäillee vielä putken ja vaparin tehon maksimi luokkaan
niin 81 hp vaikka + 4 hp lisää niin jokainen tietää että tehot on taatusti
lisinyt aika lailla.

Siihen jos laskekelee rajoittajan boksin tuomaa tehopiikkiä jos vakiona
vetää 7600 ja rajottaja pätkii 9200 niin antaa sekin oman säväyksen.
Rajoittaja ei paikallaan pientä teknistä tyhjäkäynti ongelmaa ratkotaan usa poikien
kanssa, muttei siitä nyt viitsi enempää kaikille kertoa.

Smart tune lupailee :
Smart tune Gain 17% additional horsepower, 17%
Ainakin bensan kulutus on kasvanut...ja renkaat kuluu takaa kovaa vauhtia.

Hyvät kesät vaan.... ei voinut olla kommentoimatta juttuja moton kestävyydestä
mutta en viitsi täällä roikkua, ettei taas mene väittelys.

Huvikseni joskus lukenut ja lähinnä tuota myynti osiota olisko jotain kivaa
ostettavaa....kipillistä peräkärri.
On uudet harrastukset... tämän lisäksi.
Avatar
-74
3WD
Viestit: 82
Liittynyt: 24 Maalis 2010 20:36
Mönkijä:: Cf Moto Terralander
Paikkakunta: Helsinki

Re: TERRALANDER 800(X8)

Viesti Kirjoittaja -74 »

NorthState kirjoitti:No hyvä ettei tuon kalliimpi operaatio ollut. Itselläni kun aikaisemmin kyseinen laite oli niin huolestutti tuo voimansiirron eli etu-/takaperän raju lämpeäminen.

Huippulaadukas ei vain ole oikea sana kuvaamaan tuota laitetta. Runko ruostuu silmissä ja hitsisaumat on karmeita. Tosin hintakaan ei ole huippukallis. :roll:

Voimansiirto on mielestäni alimitoitettu koska nykyään ajelen 500cc Motolla ja siinä on täsmälleen samat perät kuin 800cc Motossa ja tehoissa/painossa on kuitenkin jonkun verran eroa.

No niin päästiikin edellä mainitun asian kimppuun. Eli näköjään maanantai kappale tekee taas temppujaan. Perässä alkaa ilmeisti laakeri tai laakerit olemaan valmiita. Tarkempaa tutkimusmatkaa en ole siis vielä tässä vaiheessa tehnyt, joten kaikki perustuu täysin arvailuihin ja olettamuksiin. Tosiaan suurin osa ajosta asfaltti pinnalla, joten en tiedä kuinka moinen käyttö "lukkoperää" ja laakerointia harmittaa(katurenkaat). Öljynä olen käyttänut Mobil mobilube 1 SCH ta.

Havainnon epäkohdasta satuin tekemään eilen, kun ensimmäsitä kertaa perä huokaisi huohottimesta öljyjä pihalle. Huohotus öljyvuotoa tutkaillessa havaitsin, että oikealla puolella vetarin sisemmän nivelen "kiinnitys" perään jonka ympärillä on perän stefaa suojaava metallinen huulostettu levy oli hangannut perän kuoreen jälkiä.

No niinkuin jo sanoin, etten ole vielä tarkemmin tutkinut asiaa, mutta tuskin on normaalia tuo uuden uran ilmestyminen perän kuoreen. Kädelläkin tuntuu pienehkö välys sisemmän nivelen ja perän välissä (oik puoli).

Mutta näin.. ja kyllä hämmästyttävästi perä on vehkeessäni saman näköinen kuin 500 mallissa.
Ilmeisesti jossain vaiheessa 2013 perään on tehty päivityksiä, kun joltain rapakon takaiselta sivuilta tutkailin 800:en peräasioita. Minun versioni ei kuulu tähän päivityksen piiriin.
CF Moto 800 Terralander, Polaris Hawkeye 300
Avatar
-74
3WD
Viestit: 82
Liittynyt: 24 Maalis 2010 20:36
Mönkijä:: Cf Moto Terralander
Paikkakunta: Helsinki

Re: TERRALANDER 800(X8)

Viesti Kirjoittaja -74 »

Kerankin taitaa voida huokaista helpotuksesta. Käytin oik. puoleisen vetarin irti, jolloin huomasin sisemmän nivelen stefan suojuksen, tämän peltilevyn olevan mallia = ei millään kiinni. Naputtelin peltilevyn kauemmaksi perärakenteesta, kun oli selvästi itseohjautuvasti lähtenyt liikkumaan. Konsultoin olemassa olevaa välystäkin (perän laakerointi), jonka pohjalta päädyin laittamaan vehkeeni takaisin nippuun ja ajokuntoon.

Joskus näinkin ja matka jatkukoot....
CF Moto 800 Terralander, Polaris Hawkeye 300
motoman

Re: TERRALANDER 800(X8)

Viesti Kirjoittaja motoman »

Hyvä peli toi kauha systeemi oli todella helppo levitellä kallio soraa 19 tonnia mm. ranta polulle ja mökin seinustalle jne.
Mulla nousee kauha vähän ylemmäksi koska kiinnitys on vinssi alla eikä etuakseliston alla kuten vakiona ja ei vähennä maavaraa.
Hitsattiin aikoinaan vahvikkeet ja putket lisätueksi. Joku epäili että ei kestä, mutta hyvin on toiminut.
Sitten pientä kumin poltto jälkeekin. 1200 :sen vaimennin kuvissa ja kawakista se laitettu, taka pusku jouduin poistaa toistaiseksi
ja pitää kattoa modataanko paikalleen vai peittelenkö vain ruuvin jäljet.
Sitten kuvia vähän ecun kiteen siirrosta rajaoitin boksille jne.
Uusi eku toimii todella hyvin eli ne on päivitetty ja ei pätki pakillakaan rajoittimet eli vähäinen täys teho
aina saatavilla....
Samoin ei pätki kiihdyttäessä ennen kuin 7700 kohdalla ... ennen pätki jo kun nopeus kasvo ja huiput
läheni. Hintaa taisi tulla 350 e korville per eku mutta kannatti ostaa :D
" Pappi " kun joutaa virren veesuusta niin aiko tulla koettaa venyttääkö ranteita paremmin kuin viimeksi :lol:
Ollaan välillä heitetty meiliä ja killuutelukin kun meillä on nuita yhteisiä harrastuksia muitakin kun mönkijät...
Tuossa nyt vähän kuvia sieltä sun täältä....https://www.dropbox.com/sh/v7fosb1anceg ... zF0k7-n7aa
Hyvin on pelannut ja ei ainakaan vielä voi haukkua laitetta... kilsat lisäänty ja aika näyttää kestääkö.
Rahalle varmaan kohtuu vastineen saa ja pikku parannuksilla vähän virkeyttäkin lisää niin mukavampi peli ajella.
Vakiona vaivaa tehottomuus... matalasti viritetty kiinan tehtaalla... eu syytäkö päästöt jne.
Kuvissa jos näkyy akku takaritikkalla ei ole moton startti akku vaan lisäpainona ettei takaset nouse ilmaan täydellä kauhalla
ajettaessa.. lumi hommissa ei tartte lisäpainoa, sora painaa huomattavasti enemmän.
motoman

Re: TERRALANDER 800(X8)

Viesti Kirjoittaja motoman »

No niin tuossa vähän saunottiin ja ajeltiin vähän laitetuilla CF Motoilla. Pientä testiit tehtiin ja kaverin moto voiton
vei. Sitten vähän porukkalla myös säädettiin mun motoo ja saatiin lähtöjä paremmaksi että nyt voisi lähes samaa luokkaa liikkua.
Kaverin moto kulkee huippuja noin 10 - 15 km kovemmin ja sillä on 17 tuumaset isot renkaat alla. Lisäksi sen moto vetää paremmin koko alueen läpi
ja kone käy kuin kello... säädöt on kyllä pirun hyvin kohdallaan =D>
Osan vaikutelmasta tekee myös noi renkaat kun ne ei täryytä asfaltilla kuten nappula kumit.
Kaverilla siis evotec ja mulla smart tune bensan lisäys ja yksi viritys joka munkin pitää vielä lisätä :D
Mukava oli testata toisenkin mönkijää ja näin näkee mihin omassa mopossa on potentiaali.
Toinen mukava seikka on että sauna illoissa kerkii tutustuu kaveriin jo parissa päivässä ja näin saa nimet kasvotkin ja
näkee että minkälaisen kaverin kanssa on soiteltu ja sähköpostii laiteltu.
Tuo kaverin moto vetää 0 - tappiin asti tosi tasaisesti ja 5000 jälkeen alkaa liikku kuin tauti....
Painot variaattorissa meillä eroo ja mulla 21 grammaiset ja kaverilla 25.
Tuossa joku kuva mönkijäistä ja joku pieni videon pätkä jossa kaveri testaa mun mopoo....
Ja tarkka näköinen huomaat ette rekisteri numerotkin on perättäiset.
https://www.dropbox.com/sh/fsagzfknit7t ... 1PAVvFG_6a
Siinä taitaa olla joku työkuva laiturin nostosta kauhalla ja olipa myös lipsatanut kuva terassi kylmiöstäkin joukkoon :lol:
Pietu71
Tracks
Viestit: 1062
Liittynyt: 16 Helmi 2008 14:09
Mönkijä:: Yamaha Bruin 350 4x4
Paikkakunta: Pälkäne

Re: TERRALANDER 800(X8)

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

jaa näkyykös muila noi videot,mulla sanoo ei voi näyttää. :oops:
Zkeba
Tracks
Viestit: 1107
Liittynyt: 04 Tammi 2013 22:33

Re: TERRALANDER 800(X8)

Viesti Kirjoittaja Zkeba »

näkyhän nuo äsken ainakin.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: TERRALANDER 800(X8)

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

kyyllä näkyy kuvat ja videot.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
motoman

Re: TERRALANDER 800(X8)

Viesti Kirjoittaja motoman »

Kaveri luki jutun netistä missä testaili mun motoa ja laitteli vastineeksi seuraavaa.
"Siinä viimisessä videossa sun kohdalla oli nopeutta 95 km/h
mielestäni se ei oo mitänkää huono lukema "
Ja totesi että videolla ei tuota vauhtia huomaa kun ohi menee...pitäsi kauempaa kuvata niin selkenis paremmin.
Eihän toi tietty mua ainakaan haittaa vaikka olis 120 km siinä kohtaa...mutta tuollainen vauhti siinä kohtaa on ollut.
Jää tuossa vielä vähän petrattavaa :wink:
Katsotaan vaikuttaako tulossa olevat palikat mitenkä moottorin käyntiin.
Kaveri laittelee tulemaan minulle kirjekuoressa viritys osia. Nykyaikana pienillä osilla saa
tehoja lisättyä, eikä ole osat kalliita.
Mutta siitä lisää myöhemmin....

Tuollaista viriosaa huomenna paikalleen.
https://www.dropbox.com/sh/kod7490kxekd ... MFjrA89Cba
Toivotaan että pelaa :wink:
motoman

Re: TERRALANDER 800(X8)

Viesti Kirjoittaja motoman »

Tänään oli vähän venojen säätöö ja lisäosien tinausta ja huomenna mahdollisesti isompaa testiä.
Pientä muutosta oli havaittavissa alapään tehoissa ja veteli ainakin alustavasti aika kivan oloisesti. ( käynti tasaantuu )
Huomenna vähän potikalla säätöö ja katsotaan sitten loppu tulosta. Nyt pitäisi pystyä lisäämään hapen ja bensan saantia
mutta en kerinnyt tänään testamaan onko tinatuilla osila minkäläinen loppu vaikutus.
Välykset oli vähän joka venassa isolla viime säädöstä eli paikkaansa ovat hakeneet.
Jakopää näytti siistiltä ja laahaimet hyvä kuntoisilta mutta eihän kilsojakaan vielä montaa tuhatta takana.
Jakopään kuvassa ei sitten ole säätö merkit säätö kohdassa, ne pitää olla kannen tasossa eli ei tartte
luulla että tuossa kohtaa venat säätelin :wink:
https://www.dropbox.com/sh/6n1br4txxbra ... 13ZSUDKlga
motoman

Re: TERRALANDER 800(X8)

Viesti Kirjoittaja motoman »

Jostain syystä ei antanut edellistä viestiä muokata että olisin voinut tämän tuon edellisen jutun perään kirjoittaa.
Nyt parani kiihtyvyys ja pienillä vastuksilla saa muutoksia aika paljon ala kierroksille. Nyt vetää toistaiseksi hyvin koko teho alueen läpi.
Piirtelee pitkästi ja keula kulkee kevyesti ei tartte tehostinta kun antaa happea :D
Lisäsin tänään vähän bensan saanti smart tunella ja nyt vaikuttas aika mukavalta ja reagoi kaasuun heti.
Nyt vois " Pappi " käydä mönkijää tyypittää ja kertoa oman mielipiteen Terralanderista.
Miltä se kiinan ihme nyt vaikuttaa ja onko menty oikeaan suuntaa ettei vain virityksen myötä ole tehot laskeneet :wink:
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: TERRALANDER 800(X8)

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Viestien muokkaus on estetty, ettei katoa tarinat bittitaivaisiin. Tästä ei sitten tämän enempää.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Vastaa Viestiin