Keskustelua KAZUMA 500:sta

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
panzka
3WD
Viestit: 94
Liittynyt: 15 Helmi 2013 11:42
Paikkakunta: Kouvola

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja panzka »

78jh kirjoitti:Miullahan on yksi näitä jo aiemmin täälläkin arvostelua keränneitä vehkeitä.

Mie laittoin polariksen 3211077 remmin. Tuntuu toimivan.
Kaikki alkaa olla tehty ite. Kaikki osat on vähintään kertaalleen purettu ja kasattu.
Polttoainepuolelle laitoin sähköisen pumpun, jotta käynnistys sujuu helpommin.
Vinssejä on pari kappaletta ja auton akunkin jo rikitin. Lisävaloja on eteen ja taaksepäin parit kappaleet.
Katteet on vain maalattu, penkin päällystin uusiksi kunnon nahkalla.
Jätetään talliin vanhentumaan :)
Morjesta. Ittellä kans joutuu jonki verran sahailemaan käynnistyksessä varsinkin jos ylempi tankki on päässy tyhjäksi.. Minkäslaisen tehoiltaan ja muilta arvoiltaan sinne laitoit pumpuksi ja ootko huomannu muutosta kulutuksessa, vai toimiiko paluulinjat :p
Kazuma Jaguar 500L 4x4 2012/2013
78jh
3WD
Viestit: 64
Liittynyt: 30 Huhti 2009 21:24
Mönkijä:: Kawasaki Brute Force 750

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja 78jh »

Kulutuksesta en niin osaa sanoa vielä, bilteman halvin pumppu ajaa asiansa. Nyt lähtee kuin palmun alta käyntiin :)
koinio
Noppeli
Viestit: 21
Liittynyt: 08 Joulu 2012 11:36

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja koinio »

Kiinalaisen mönkijän voi jättää vanhentumaan myös kuuhun. Piti olla 3 kuukauden takuu, mutta toimi vaan 1,5 kuukautta. Tuntuu tutulta...
http://www.tekniikkatalous.fi/innovaati ... an/a967216
marqs31411
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 26 Maalis 2013 00:08

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja marqs31411 »

(Kulutuksesta en niin osaa sanoa vielä, bilteman halvin pumppu ajaa asiansa. Nyt lähtee kuin palmun alta käyntiin.)

Poistitko vanhan letkuston ja pumppun pois uuden bilteman pumppun asennuksessa?
Asensitko tehokkamman tai heikomman bilteman pumppun, oliko hinta19.90 eur?

Olen ajattellut itte kans vaihta.
koinio
Noppeli
Viestit: 21
Liittynyt: 08 Joulu 2012 11:36

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja koinio »

Minä laitoin sen nuukemman pumpun (19,90) alatankin ja moottorin väliin. Kunnon kiinnitys, ettei ota letkut kardaaniin kiinni. Virta tupakansytytinrasian johdosta katkaisimen ja sulakkeen takaa. Ylätankin alle laitoin T-haaroilla väliputken letkuihin, jotta bensa virtaa vapaasti ylätankista suoraan kaasuttimeen. Ei tarvi pitää silloin sähköpumppua päällä. Välitletkuun vaan täytyy kääntää mutka kun kun käyttää alatankkia, muuten ei mene bensa kaasuttimeen asti. Täytyy vielä laittaa siihen hana tai ohuempi letku. Vanha pumput ja letkut otin kaikki pois.
panzka
3WD
Viestit: 94
Liittynyt: 15 Helmi 2013 11:42
Paikkakunta: Kouvola

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja panzka »

Nyt tuntuisi olevan ropleemaa kun ajattelin käyttää konetta vähän auki ja säätää välykset tässä kevään aikana ja pa-suodattimet letkut ym tarkistella tarvittaessa vaihtaa.. NIIN MINKÄ hemmetin tulpan olette laittanut kazumaan ? Olen koittanut esim motonet jne sopivuustaulukoiden perusteella etsiä sopivaa tuolle torch k6RTC niin ei näytä oikein löytyvän passaavaa. Ajattelin samalla, että voisin jopa iridium tulppaan paremman keston vuoksi investoida.

Muutenkin nyt remppaa tulossa: Pyörien laakerit, raidetangonpäät sekä pallonivelet meinasin vaihtaa ja tarkistaa tukivarsien puslat tarvittaessa teettää uudet naikusta. sekä tietty täydellinen öljyjen vaihto, mahdollisesti isomman akun sovitus jos keksin tavan toteuttaa tyylikkäästi, esim bilteman 35ah vapaa-ajan akku on aika hyvän kokoinen. Samalla ajattelin että teen vedenpitävän irroitettavan työkalulaatikon takaperän takapuolelle, tankin alle missä sopisi kulkemaan kompura, hylsysatsi ja yleisimmät lenkit, yleismittari jne.

editti: nyt kun haun kanssa tästä ketjusta tulppa hakusanalla hain, niin näytti siltä, että mulla pitäisi vanhan viestin perusteella olla sopiva tulppa jossain..Jos ei löydy niin ostan varmaan DENSO k16pr-u11 tms..
Kazuma Jaguar 500L 4x4 2012/2013
Puppe
3WD
Viestit: 114
Liittynyt: 30 Touko 2006 15:19
Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 DLX T3
Paikkakunta: Pöytyä

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja Puppe »

Ite hain Bilteman tiskiltä tulpan ja sieltä löyty vastaava , tyyppiä en perskeles enää muista.
panzka
3WD
Viestit: 94
Liittynyt: 15 Helmi 2013 11:42
Paikkakunta: Kouvola

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja panzka »

No juu ostin noita denson tulppia pari kappaletta saa mennä testiin ensi viikonlopun ajojen jälkeen kun muutenkin tuota yleisremppaa teen.

Oli muuten vähän pidemmän kaavan kauppareissu, tuossa nimittäin on mennyt tie kun olin pieni poika, niin ajattelin että kyllä siitä pääsee!

Kuva
Kazuma Jaguar 500L 4x4 2012/2013
panzka
3WD
Viestit: 94
Liittynyt: 15 Helmi 2013 11:42
Paikkakunta: Kouvola

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja panzka »

Ei nyt liity edelliseen viestin niin panen uuden.

Jos jollain näistä ns konevikaisista tai muutenvain käyttökelvottomista vehkeistä olisi myydä vanteita, niin olisin halukas neuvottelemaan hinnasta eli kokoneisesta kazuman orggis vannesarjasta kumeilla tai ilman.

saa vaikka sähköpostia laittaa panzka (at) gmail piste com
Kazuma Jaguar 500L 4x4 2012/2013
marqs31411
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 26 Maalis 2013 00:08

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja marqs31411 »

Itsellä Motonetista ostettu tulppa ja öljysuodin.
tulppa : NGK BCPR7ES MOTONETIN KOODI 11-1317
ÖLJYSUODIN : MOTONETIN KOODI 15-0501

En muista hintoja mutta ei kallis. Edellinen tulppa kyllä jostain syystä kuoli(ei toiminut enää). Oli ajettu vaan 70km. Voi olla, että oli viallinen.
töttöröö
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 20 Joulu 2013 23:02

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja töttöröö »

tere, olisko kellään räjäytyskuvia kyseisestä kamppeesta tai paikkaa mistä niitä voisi kalastella? pitäs ruveta purkamaan tuota atomeiks niin olis hyvä jos löytys koneesta jotain kuvaa.
temasi
2WD
Viestit: 43
Liittynyt: 01 Touko 2011 22:06

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja temasi »

Onkohan joku keksinyt ratkaisua tuohon ongelmaan mikä ainakin omassa -09 kazumassa on sen käsistartin kopan alla olevien sisusten kanssa eli startti ja joku isompi hammaspyörä vetää ruosteeseen kun sinne kopan sisälle muodostuu pirusti kosteutta. Reikä vaan alareunaan? Talvella siellä oli jäätä ihan kunnon lohkare.

Lienee samasta syystä pehmennyt sen narustartin muovikela. On jo toista kertaa rikki vaikkei sitä ole käytetty kun muutaman kerran. Ikää kuitenkin ehtinyt nykyiselle muodostumaan muutama vuosi. Lisäksi tietysti jos sen pelkän kelan saisi jostain ettei tarvitse koko koppaa ostaa jo toista kertaa?
panzka
3WD
Viestit: 94
Liittynyt: 15 Helmi 2013 11:42
Paikkakunta: Kouvola

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja panzka »

Hmm. välillä olen aina tuota käsikahvaa koitellut sekä talvella että uimisen jälkeen metikössä ja on ihan hyvin pelannut.. kurkkaampa ihan piruuttaan kun on muutenkin pukilla aika tukevasti tuo peli niin että mitä se on syönyt.

Myös jos joku tahtoo pyörän navoista laakereista tms mallinumeroita mittoja jne. pallonivelten mittoja tms niin onnistuu nyt loistavasti!
Viimeksi muokannut vaughan, 11 Kesä 2014 17:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Turha lainaus poistettu.
Kazuma Jaguar 500L 4x4 2012/2013
idootti
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 10 Kesä 2014 21:34

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja idootti »

hei, löytyisikö apuja tälläiseen ongelmaan, eli kazumasta kipinä hukassa ja johtoja tarkastellessa huomasin cdi boxin pullisteleen jonkin verran eli on selvästi kuumana käynyt ja siis rikki, eli vaihdanko vain uuden vai mistä tämä voisi johtua? ja toinen ongelma liittyy siihen että akku ladattuna starttaa kyllä muuta laiskasti eli puristuksen yli meno tuntuu tekevän tiukkaa.
kazumainen
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 25 Heinä 2014 22:09

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja kazumainen »

Hei,selasin koko ketjun läpi,mutta hieman haluaisin apua.. kazuma sammuu lämpimänä, ei varoita kovin kauaa etukäteen..ei sitten lähde käyntiinkään vähään aikaan. Miten voisin tarkastaa puolan toiminnan? Voisko joku valottaa mitä pitää purkaa,jotta pääsee tarkastaan venttiilin välykset..välysarvot joku taiski olla jo laittanut. Ensimmäisiä kertoja puran, vain pieniä ongelmia/huoltoja on tullut vasta tehtyä,ja ensimmäinen mönkkäri kyseessä,tähän asti pysytellyt autojen rassauksessa. Kaasarin uudelleen säädön teen seuraavaksi myös, pääseepä samalla tarkastamaan ja putsaamaan kaasaria noin huollon nimissä. Käytettynä ostin,omia ajoja vain n.100km, jos sitäkään. Saako service manuskaa mistään?
Vastaa Viestiin