78jh kirjoitti:Miullahan on yksi näitä jo aiemmin täälläkin arvostelua keränneitä vehkeitä.
Mie laittoin polariksen 3211077 remmin. Tuntuu toimivan.
Kaikki alkaa olla tehty ite. Kaikki osat on vähintään kertaalleen purettu ja kasattu.
Polttoainepuolelle laitoin sähköisen pumpun, jotta käynnistys sujuu helpommin.
Vinssejä on pari kappaletta ja auton akunkin jo rikitin. Lisävaloja on eteen ja taaksepäin parit kappaleet.
Katteet on vain maalattu, penkin päällystin uusiksi kunnon nahkalla.
Jätetään talliin vanhentumaan
Morjesta. Ittellä kans joutuu jonki verran sahailemaan käynnistyksessä varsinkin jos ylempi tankki on päässy tyhjäksi.. Minkäslaisen tehoiltaan ja muilta arvoiltaan sinne laitoit pumpuksi ja ootko huomannu muutosta kulutuksessa, vai toimiiko paluulinjat
(Kulutuksesta en niin osaa sanoa vielä, bilteman halvin pumppu ajaa asiansa. Nyt lähtee kuin palmun alta käyntiin.)
Poistitko vanhan letkuston ja pumppun pois uuden bilteman pumppun asennuksessa?
Asensitko tehokkamman tai heikomman bilteman pumppun, oliko hinta19.90 eur?
Minä laitoin sen nuukemman pumpun (19,90) alatankin ja moottorin väliin. Kunnon kiinnitys, ettei ota letkut kardaaniin kiinni. Virta tupakansytytinrasian johdosta katkaisimen ja sulakkeen takaa. Ylätankin alle laitoin T-haaroilla väliputken letkuihin, jotta bensa virtaa vapaasti ylätankista suoraan kaasuttimeen. Ei tarvi pitää silloin sähköpumppua päällä. Välitletkuun vaan täytyy kääntää mutka kun kun käyttää alatankkia, muuten ei mene bensa kaasuttimeen asti. Täytyy vielä laittaa siihen hana tai ohuempi letku. Vanha pumput ja letkut otin kaikki pois.
Nyt tuntuisi olevan ropleemaa kun ajattelin käyttää konetta vähän auki ja säätää välykset tässä kevään aikana ja pa-suodattimet letkut ym tarkistella tarvittaessa vaihtaa.. NIIN MINKÄ hemmetin tulpan olette laittanut kazumaan ? Olen koittanut esim motonet jne sopivuustaulukoiden perusteella etsiä sopivaa tuolle torch k6RTC niin ei näytä oikein löytyvän passaavaa. Ajattelin samalla, että voisin jopa iridium tulppaan paremman keston vuoksi investoida.
Muutenkin nyt remppaa tulossa: Pyörien laakerit, raidetangonpäät sekä pallonivelet meinasin vaihtaa ja tarkistaa tukivarsien puslat tarvittaessa teettää uudet naikusta. sekä tietty täydellinen öljyjen vaihto, mahdollisesti isomman akun sovitus jos keksin tavan toteuttaa tyylikkäästi, esim bilteman 35ah vapaa-ajan akku on aika hyvän kokoinen. Samalla ajattelin että teen vedenpitävän irroitettavan työkalulaatikon takaperän takapuolelle, tankin alle missä sopisi kulkemaan kompura, hylsysatsi ja yleisimmät lenkit, yleismittari jne.
editti: nyt kun haun kanssa tästä ketjusta tulppa hakusanalla hain, niin näytti siltä, että mulla pitäisi vanhan viestin perusteella olla sopiva tulppa jossain..Jos ei löydy niin ostan varmaan DENSO k16pr-u11 tms..
Jos jollain näistä ns konevikaisista tai muutenvain käyttökelvottomista vehkeistä olisi myydä vanteita, niin olisin halukas neuvottelemaan hinnasta eli kokoneisesta kazuman orggis vannesarjasta kumeilla tai ilman.
saa vaikka sähköpostia laittaa panzka (at) gmail piste com
tere, olisko kellään räjäytyskuvia kyseisestä kamppeesta tai paikkaa mistä niitä voisi kalastella? pitäs ruveta purkamaan tuota atomeiks niin olis hyvä jos löytys koneesta jotain kuvaa.
Onkohan joku keksinyt ratkaisua tuohon ongelmaan mikä ainakin omassa -09 kazumassa on sen käsistartin kopan alla olevien sisusten kanssa eli startti ja joku isompi hammaspyörä vetää ruosteeseen kun sinne kopan sisälle muodostuu pirusti kosteutta. Reikä vaan alareunaan? Talvella siellä oli jäätä ihan kunnon lohkare.
Lienee samasta syystä pehmennyt sen narustartin muovikela. On jo toista kertaa rikki vaikkei sitä ole käytetty kun muutaman kerran. Ikää kuitenkin ehtinyt nykyiselle muodostumaan muutama vuosi. Lisäksi tietysti jos sen pelkän kelan saisi jostain ettei tarvitse koko koppaa ostaa jo toista kertaa?
Hmm. välillä olen aina tuota käsikahvaa koitellut sekä talvella että uimisen jälkeen metikössä ja on ihan hyvin pelannut.. kurkkaampa ihan piruuttaan kun on muutenkin pukilla aika tukevasti tuo peli niin että mitä se on syönyt.
Myös jos joku tahtoo pyörän navoista laakereista tms mallinumeroita mittoja jne. pallonivelten mittoja tms niin onnistuu nyt loistavasti!
Viimeksi muokannut vaughan, 11 Kesä 2014 17:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy:Turha lainaus poistettu.
hei, löytyisikö apuja tälläiseen ongelmaan, eli kazumasta kipinä hukassa ja johtoja tarkastellessa huomasin cdi boxin pullisteleen jonkin verran eli on selvästi kuumana käynyt ja siis rikki, eli vaihdanko vain uuden vai mistä tämä voisi johtua? ja toinen ongelma liittyy siihen että akku ladattuna starttaa kyllä muuta laiskasti eli puristuksen yli meno tuntuu tekevän tiukkaa.
Hei,selasin koko ketjun läpi,mutta hieman haluaisin apua.. kazuma sammuu lämpimänä, ei varoita kovin kauaa etukäteen..ei sitten lähde käyntiinkään vähään aikaan. Miten voisin tarkastaa puolan toiminnan? Voisko joku valottaa mitä pitää purkaa,jotta pääsee tarkastaan venttiilin välykset..välysarvot joku taiski olla jo laittanut. Ensimmäisiä kertoja puran, vain pieniä ongelmia/huoltoja on tullut vasta tehtyä,ja ensimmäinen mönkkäri kyseessä,tähän asti pysytellyt autojen rassauksessa. Kaasarin uudelleen säädön teen seuraavaksi myös, pääseepä samalla tarkastamaan ja putsaamaan kaasaria noin huollon nimissä. Käytettynä ostin,omia ajoja vain n.100km, jos sitäkään. Saako service manuskaa mistään?