Monet ei tunnu tietävän miten paljon paino vaikuttaa vari säätöön 21/ 25 grammaset kulkuun ja kiihtyvyyteen. Sit painoja on muistaakseni 8 kpl.
Ennen kuin kevyvillä rullilla 21 grammaset tarjoili peukaloo ja oli vauhtii vaikka
70 kilsaa niin lähtee soraa heittämällä.
Ei toki pakko uskoa mutta faktaa se on.
Tässä kun jotenkin saisi mittari näytön ja
sora lennätyksen yhdellä kameralla todistettua.
Tehdäänpä silleen että käytän joku päivä
21 painot paikallaan ja kuvaan mitä liikkuu asfaltilla.
Nähdään ero ja voidaan kattoa todellista eroa.
Vaikuttaako vai ei.
Äkkiä noi vaihtaa kun on pelit ja vehkeet.
Samalla voisin nämä uudet painot keventää 23 gramnaiseksi
niin voisi olla passelit ja jaksaisi sit paremmin
kiihtyä. Takavariin en ole vielä koskenut ja en tiedä
onko järkevää jousta jäykistää kun vetää hyvin ja
luistoa ei ole. Sehän taisi moto painaa lähelle 400 kg.
Kerran se punnittu etupää ja takapää erikseen eli akseli
painot. Pitääpä käydä punnitsee isommalla vaakalla
johon saa koko vehkeen ajettua.
Ennen veti rajoittajalle lähes heti 7600 rpm
ja nyt pitää ajamalla ajaa että menee rajoittajalle.
Variaattori painon vaihtoo voisi verrata vaikka
mopon taka rattaan vaihtoon todella isosta
vaikka 40 hampaisesta vaikka 28 hampaiseen.
Pienemmällä kulki kovemmin. Siinä vertaus
kuva niin moni voi tuon tajuta paremmin, toivottavasti

Sitten tuosss pitää mitata ehken hivenen alle
sata kun se 105 oli maksimi ja sen sai nippa
nappa kulkee eli siinä voi 90 km jälkeen tulla pitkä
viive kun kulku hidastuu.
Näkeehän sen sitten videolla että minkä vetäisee
ja missä kohtaa kulku loppuu.
Niin ja toi eka lähtö...voisi parantua kun laittaa
jarrut kiinni ja varille powerii ja löysää jarrun.
Assulla ei nuilla painoilla kumia polttanut, sekin
on faktaa....