Keskustelua KAZUMA 500:sta
-
- Noppeli
- Viestit: 5
- Liittynyt: 25 Heinä 2014 22:09
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
Menee ohi menossa olevan aiheen, mutta löysin variaattorin hihnan edullisesti (88,04€) ihan suomenmaalta, kun capadiffillä näky halvin malli olevan nykyään yli 90e. Että vinkkinä hihnaa tarvitseville, Halikon kumipalvelun sivuilta löytyy hihna NRO 5A, joka on juurikin tuon alkuperäisen koon mukainen,eli 30,5*14*935.
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
Senverran tuore harrastaja edelleen variaattoripelien parissa olen, ettei ole vaihtotarve vielä ilmennyt.. Minkäslaisilla kilsoilla muut kazumakuskit on joutuneet alkaa kattelee uutta hihnaa ?
Kazuma Jaguar 500L 4x4 2012/2013
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
täytyypä laitella kuvaa kunhan joutaa taas myllyä purkamaan/löytää mielenkiintoa.. ite tuossa tilasin hihnan viime talvena koneglanssilta hintaa tais olla 119€ tosin mitä tuohon mittaan tulee niin tais olla pitempi kuin mitä tässä nyt on mainittu sehän taas selittäisi sen kun muuten tuntu menevän, mutta hankalassa paikassa välillä tahtoi luistaa, täytyypä tarkistaa tuo mitta.. samalla melkei uusittava itekki startin laakeri kun startti puoli vuotta vanha ja teki juurikin tuota että ihan kuin jämähtäis kiinni, ite laitoin suosiolla auton akun tilalle niin jaksaa pyörittää edes jotenkuten konetta pakkasilla, tosin täytyy melkei kokeilla tilata sieltä espanjan marketista tuo vetonaru koppa ni ei tarttis tapella startin ja virtojen kans pakkasilla:)
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
En kyllä suosittele vetonarua ainakaan pääasialliseksi startteriksi on nimittäin aika raisu vehjes nykiä käymään..! 
Startin laakeri teki kyllä ihmeitä, laakeriliikkeistä, etroista yms löytyy. taisi olla hk 1512 malliltaan mutta vanhan kun ottaa malliksi niin löytyy kyllä.

Startin laakeri teki kyllä ihmeitä, laakeriliikkeistä, etroista yms löytyy. taisi olla hk 1512 malliltaan mutta vanhan kun ottaa malliksi niin löytyy kyllä.
Kazuma Jaguar 500L 4x4 2012/2013
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
joo voihan tuo olla aika raju nykiä käyntiin mut olis ainakin jotain varalla jos sattuu pitemmällä reissulla hajomaan tai jotai
saahan tuossa muutenki fiksailla nuita lastenvikoja.. onko muuten muilla millainen tuo polttoaineen kulutus? että kauan ajaa tankilisella..

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
Joo samaa itsekin muistelen. Sitä käytin joskus hakusanana ebayssa kun ei kiirettä ollut ja tuli kiinasta postikuluineen kaksi kappaletta n. neljällä dollarilla. Huvikseen tuli katseltua ja kun oli niin helppoa parilla klikkauksella tilata postilaatikkoon niin jäi liikkeissä kiertelyt välistäpanzka kirjoitti:En kyllä suosittele vetonarua ainakaan pääasialliseksi startteriksi on nimittäin aika raisu vehjes nykiä käymään..!
Startin laakeri teki kyllä ihmeitä, laakeriliikkeistä, etroista yms löytyy. taisi olla hk 1512 malliltaan mutta vanhan kun ottaa malliksi niin löytyy kyllä.

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
ITse suosittelen, että aina jos joutuu kiinan peliin laakeria tai muuta tärkeää, kuluvaa osaa vaihtamaan niin mahdollisuuksien mukaan välttää merkkiosia ja muita kiinalaisvalmisteisia eli näitä halpoja ebayn osia.. Kiltisti vaan sinne paikalliseen laakeriliikkeeseen tai etraan niin saa kestävää, ruostumatonta laatukamaa eikä kiinanpeltiä joka ruostuu välittömästi
Tässä mun vinkki.

Tässä mun vinkki.
Kazuma Jaguar 500L 4x4 2012/2013
-
- Noppeli
- Viestit: 3
- Liittynyt: 04 Loka 2014 21:11
- Mönkijä:: Kazuma Jaguar 500 L
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
Mulla on tulen uusi Jagge. Sata km tuli täyteen, joten arvelin vaihtaa kiinaöljyt ja suodattimen. Ajoin Jaggen kahdelle kuormalavalle työskentelykorkeuden kasvattamiseksi. Katselmus Jaggen mahan alle: 14 pultilla kiinnitetty pohjalevy, jossa reikä mistä pilkotti pultti minkä saattoi päätellä olevan öljyproppu. Äärivarovainen kun olen, soitto Glansille ja kysymys: mistä öljy lasketaan pois? Ohje oli: lohkon oikealla puolella pakoputken ala puolella on banjoliitin. Se auki ja öljyt pois, edellyttää pohjalevyn irroittamista. Noh, näin tein. Ihmettelin kuitenkin, mikä se pohjaproppu on, varsinkin kun ns. pohjapanssarissa oli erikeen reikä ko. propun kohdalla...
Elikäs: kertoisiko joku kokeneempi jaguaristi, onko lohkon pohjassa oleva proppu öljyproppu?
Melko vekkulia: huolto-ohjelma on tuntiperusteinen, mutta minä en ole löytänyt laitteesta tuntimittaria...olenko puusilmä vai mitenkä? Anyway, hain tuntimittarin Motonetista, nyt juoksee tunnitkin
Mukava laite, tykkään
Elikäs: kertoisiko joku kokeneempi jaguaristi, onko lohkon pohjassa oleva proppu öljyproppu?
Melko vekkulia: huolto-ohjelma on tuntiperusteinen, mutta minä en ole löytänyt laitteesta tuntimittaria...olenko puusilmä vai mitenkä? Anyway, hain tuntimittarin Motonetista, nyt juoksee tunnitkin

Mukava laite, tykkään

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
No en tiedä mitä olen tehnyt itse väärin, mutta muistaakseni ihan ropusta olen aina öljyt laskenut alas..
On ainakin tuntunut tulevan tyhjäksi asti.
Tervetuloa Jaguaristien porukkaan, toivotaan huolettomia kilometrejä punakoneellesi!
On ainakin tuntunut tulevan tyhjäksi asti.
Tervetuloa Jaguaristien porukkaan, toivotaan huolettomia kilometrejä punakoneellesi!
Kazuma Jaguar 500L 4x4 2012/2013
-
- Noppeli
- Viestit: 3
- Liittynyt: 04 Loka 2014 21:11
- Mönkijä:: Kazuma Jaguar 500 L
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
No kiitos
Pitkään mietin ja harkitsin, että uusi kiinalainen vai 5-7 vuotta vanha länsituote. Päädyin sitten kiinalaiseen. Yhtenä perusteluna päätökselle oli, että parin aktiivisen nettimoto -kuukauden aikana ei Jaguareja ollut kuin pari hassua myynnissä. Päättelin että joko a) ne on sen verran hyviä kiinamaineestaan huolimatta että omistajat eivät niistä luovu tai b) ne on niin susipaskoja että menevät kaikessa hiljaisuudessa paalattavaksi. Toinen merkittävä peruste oli tämä palsta ja keskustelut eri merkeistä, kokemusten jakamiset ym. Aika näyttää osuiko päätöksen teko kohdalleen. Tähän asti ainakin olen ollut tyytyväinen.
Tuo öljyproppu homma kaiveli senkin vuoksi, että tarkistin öljytikun uutta öljyä laittaessani pariinkin otteeseen ja tikku oli ylärajassa jo 2 litran jälkeen vaikka öljytilavuus on käyttöohjeen mukaan 2,5 litraa. Liekö jäi puoli litraa lohkon pohjalle...?
Käyttöohjekirja on kyllä luvalla sanoen hanurista: mun versio on valmistettu 12/2013 ja siinä on digitaalinen mittaristo, käyttöohjeessa on kuitenkin edelleen analoginen. Öljymäärän tarkistus on ohjeistettu puutteellisesti: onko taso oikea kun tikku kierretään pohjaan asti vai silloin kun se laitetaan reikänsä huulille muttei kierretä kiinni? On meinaan melkoinen tasoero öljyn pinnassa ja erikseen varoitetaan yli-/alitäytöstä moottoririkon vuoksi. Osaako joku antaa vinkkiä?
Lunta odotellessa hyvää syksyä kaikille "kollegoille"

Pitkään mietin ja harkitsin, että uusi kiinalainen vai 5-7 vuotta vanha länsituote. Päädyin sitten kiinalaiseen. Yhtenä perusteluna päätökselle oli, että parin aktiivisen nettimoto -kuukauden aikana ei Jaguareja ollut kuin pari hassua myynnissä. Päättelin että joko a) ne on sen verran hyviä kiinamaineestaan huolimatta että omistajat eivät niistä luovu tai b) ne on niin susipaskoja että menevät kaikessa hiljaisuudessa paalattavaksi. Toinen merkittävä peruste oli tämä palsta ja keskustelut eri merkeistä, kokemusten jakamiset ym. Aika näyttää osuiko päätöksen teko kohdalleen. Tähän asti ainakin olen ollut tyytyväinen.
Tuo öljyproppu homma kaiveli senkin vuoksi, että tarkistin öljytikun uutta öljyä laittaessani pariinkin otteeseen ja tikku oli ylärajassa jo 2 litran jälkeen vaikka öljytilavuus on käyttöohjeen mukaan 2,5 litraa. Liekö jäi puoli litraa lohkon pohjalle...?
Käyttöohjekirja on kyllä luvalla sanoen hanurista: mun versio on valmistettu 12/2013 ja siinä on digitaalinen mittaristo, käyttöohjeessa on kuitenkin edelleen analoginen. Öljymäärän tarkistus on ohjeistettu puutteellisesti: onko taso oikea kun tikku kierretään pohjaan asti vai silloin kun se laitetaan reikänsä huulille muttei kierretä kiinni? On meinaan melkoinen tasoero öljyn pinnassa ja erikseen varoitetaan yli-/alitäytöstä moottoririkon vuoksi. Osaako joku antaa vinkkiä?
Lunta odotellessa hyvää syksyä kaikille "kollegoille"

Viimeksi muokannut vaughan, 08 Loka 2014 16:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Edeltävän viestin lainaus poistettu.
Syy: Edeltävän viestin lainaus poistettu.
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
Glansilta saamani ohjeen mukaan öljymäärä luetaan tikusta siten, ettei tulppaa kierretä ollenkaan jengoille.
Jos ostaa vaikka japsin, saa mönkijän, mutta kun ostaa Jaggen, saa harrastuksen.
Jos ostaa vaikka japsin, saa mönkijän, mutta kun ostaa Jaggen, saa harrastuksen.
-
- Noppeli
- Viestit: 3
- Liittynyt: 04 Loka 2014 21:11
- Mönkijä:: Kazuma Jaguar 500 L
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
Joo en suuremmin ylläty, jos/kun joku tekninen murhe iskee. Epäselväähän tässä on ainoastaan se, koska ja mistä Jagge porsii...
Siinäpä sitten pääsee itse arvioimaan kuuluisan KG:n takuujärjestelmän toimivuuden, näköjään KG:N toiminta jakaa asiakaskunnan selkeästi kahteen leiriin.

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
Omassa kiinanihme Xinyang XY500ATV:ssä myös samassa kohtaa banjoliitin,(ei kuvan propun näköinen)Teknikko73 kirjoitti:No kiitos![]()
Pitkään mietin ja harkitsin, että uusi kiinalainen vai 5-7 vuotta vanha länsituote. Päädyin sitten kiinalaiseen. Yhtenä perusteluna päätökselle oli, että parin aktiivisen nettimoto -kuukauden aikana ei Jaguareja ollut kuin pari hassua myynnissä. Päättelin että joko a) ne on sen verran hyviä kiinamaineestaan huolimatta että omistajat eivät niistä luovu tai b) ne on niin susipaskoja että menevät kaikessa hiljaisuudessa paalattavaksi. Toinen merkittävä peruste oli tämä palsta ja keskustelut eri merkeistä, kokemusten jakamiset ym. Aika näyttää osuiko päätöksen teko kohdalleen. Tähän asti ainakin olen ollut tyytyväinen.
Tuo öljyproppu homma kaiveli senkin vuoksi, että tarkistin öljytikun uutta öljyä laittaessani pariinkin otteeseen ja tikku oli ylärajassa jo 2 litran jälkeen vaikka öljytilavuus on käyttöohjeen mukaan 2,5 litraa. Liekö jäi puoli litraa lohkon pohjalle...?
Käyttöohjekirja on kyllä luvalla sanoen hanurista: mun versio on valmistettu 12/2013 ja siinä on digitaalinen mittaristo, käyttöohjeessa on kuitenkin edelleen analoginen. Öljymäärän tarkistus on ohjeistettu puutteellisesti: onko taso oikea kun tikku kierretään pohjaan asti vai silloin kun se laitetaan reikänsä huulille muttei kierretä kiinni? On meinaan melkoinen tasoero öljyn pinnassa ja erikseen varoitetaan yli-/alitäytöstä moottoririkon vuoksi. Osaako joku antaa vinkkiä?
Lunta odotellessa hyvää syksyä kaikille "kollegoille"

Tuosta kun laskin ja laitoin 2.6l(suositus) ja kiersin vielä mittatikun pohjaan ( manuskan ohje) oli öljy melkein mittatikun kierteisiin asti..
Tarkistus näissäkin taitaa olla päin peetä neuvottu, liekkö 2.6L myös liikaa...
Mistähän lie sais oikeat tiedot?
http://quadro-club.ru/bank/rukovodstva- ... 500kgt.pdf
Tuolla suositellaan 1.9l ? näyttäs aika samalta vempeleeltä kazuman / XY500 koneelta
XY500ATV
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
Näyttäisi hyödylliseltä manuaalilta. Mistähän tuommoisen löytäisi englannin kielisenä? Näyttää ihan samalta kuin Kazuman kone.
En ole koskaan saanut mahtumaan öljyä 2,6 litraa. Ei ole haitannut vielä menoa.
En ole koskaan saanut mahtumaan öljyä 2,6 litraa. Ei ole haitannut vielä menoa.
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
temasi: Saitko koneen purettua?