Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
jarmola
4WD
Viestit: 159
Liittynyt: 20 Elo 2010 12:44
Mönkijä:: Can Am 500 MAX T3
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jarmola »

Ei varsinaisesti liity pelkästään Polleen mutta semmoisessa (SP 500 Efi, 2010) jäähdyttäjän kenno vähän tihkuu nestettä ulos eli vuotaa. Siihenpä liittyen ajattelin kysyä että onko kellään kokemusta voiko kennoa yrittää paikata semloisella jauheella mitä esim. autoissa joskus käytetään / käytettiin.
Täyän hätään kun ei ehtisi uuttakaan vaihtaa.
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

En laittais syyläriin muuta kuin vettä ja pakkasnestettä. Noi sementit tukkii varmaan vähän muitakin paikkoja mitä pitäis.

Mulla meni ainakin aamupäivä rattoisasti. Moni jättäis kertomatta, mut eipä mulla ole enää mitään menetettävää. :D

Piti käydä portinpielusta vähän aurailemassa, kun olivat isolla koneella siihen penkan tehneet. Yleensä polle ei aina meinaa käynnistyä alle viiden lämpöasteen ilman esilämmitystä. Yleensä vain kastelee tulpan. No, ryyppy täysille ja avaimesta käyntiin. 30 sekuntia tyhjäkäyntiä ja sai alkaa ryyppyä pienentelemään. Aika pian kuitenkin sammui, eikä käyntiin enään millään. Tulpan tarkistin ja hyvältä näytti.

On jo kauan ollut mielessä hommata tuohon isompi tyhjäkäyntisuutin talveksi starttia helpottamaan. Koneelta piti käydä tulostamassa kaasarista räjäytyskuva, kun ei ole lainkaan tuttu tuo Mikunin BST34. Sais samalla paperiin merkattua paikallaan olevien suuttimien koot. Tunnin verran sai taistella tulostimen kanssa, jotta sai kuponkia käteen. Tulkitsin kuvasta, että kaikki suuttimet vaihtuisi yläkautta.

Tankin kiinnitysraudat piti purkaa pois tieltä, että pääsi kaasaria kallistelemaan siihen asentoon, jotta pääsee ruuveihin käsiksi. Poraushommiksi meni tietenkin ruuvien avaus. Luistin sain kätöseen, ja sitä hetken ihmeteltyä, jatkoin purkamista. Reikäpäistä torxia ei kuitenkaan meinannut löytyä et olis homma edennyt. Puolen tunnin etsinnän jälkeen löytyi. Luisti solahtaa semmoisen "paketin" sisään, mikä on kiinni kahdella reikäpää torxia vaativalla ruuvilla. Tuon paketin mukana irtoaa neulaputki, ja sen alapäässä on kiinni pääsuutin. Toisen ruuvin avauttuani juolahti mieleen: Ei prkl, bensahana on kiinni. Koskaan en muista tuota kiinni vääntää, eikä ole muutenkaan tapana ollut, ennen kuin viime ajokerran jälkeen jostain syystä olin näin tehnyt. :toimonster:

Vehjes kasaten, bensahana auki ja laite käyntiin. :mrgreen:

Ja se tyhjäkäyntisuutin vaihtuu sieltä sakkakupin puolelta, käsiksi pääseminen todennäköisesti vaatii kaasuttimen irroituksen kokonaan. Eli tarkistetaan aina ensin, onko se töpseli siellä seinässä!

:lol:
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Tällä kelillä tais ehtiä lumet sulamaan ennen kuin sait laitteen ajokuntoon :D
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Ei ihan kerjenny, piti käydä lapioimassa, kun postiauto kerkes jo vähän tamppaamaan penkkaa piukkaan ja raapimaan pohjaa siihen.

Nyt kun vehkeet on "kunnossa", niin mää haen nallelimpparia ja alan joutessani värkkäämään vinssille automaattista pysäytystä sisäänvedolle. Katotaan mikä sitten ei toimi. :D
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Muistan foorumilta lukeneeni näistä vinssin automaattipysäytyksistä, mutta en nyt sellaista topikkia löytänyt. Laitetaan tähän, pankinjohtaja voi siirrellä muualle, jos katsoo tarpeelliseksi.

Sain askarreltua tuon autostopin jo toimintakuntoon. Vielä pitää anturille tehdä teline runkoputken kylkeen, kun en viitsi runkoon reikiä porata tms. ja nyt ei tähän hätään löytynyt mitään sopivaa anturin kiinnitykseen. Stauffia ja pakoputki klemmaria ajattelin, mutta ei ollut romulaareissa tarpeeksi kleiniä kokoja.

Anturina tälläinen http://ex-en.alliedelec.com/search/prod ... U=70008230 joka ohjaa vaihtokärjellä varustettua relettä. Sisäänkelaus on kytketty releen normaalisti kiinni olevaan kärkeen. Rele vetää, kun induktiivisen anturin pää on noin 3mm etäisyydellä metallista, ja ohjaus sisäänkelaukselle katkeaa.

Näin se toimii: https://www.youtube.com/watch?v=qQMysAZ ... e=youtu.be

Pahoittelut kiinanvinssin murinasta. :D
tallissakin sen näköistä, että siel on joskus jotain askarreltu... :oops:
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
markor
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 29 Joulu 2014 18:23

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja markor »

Moi, joo sytytystulpan vaihto auttoi. Kiitos vinkistä.
markor
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 29 Joulu 2014 18:23

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja markor »

500 efi vm.-13 traktori starttasi ei käynnistynyt, uusi tulppa ja heti lähti pyörimään. Nyt eilen lumentyöntöä ja latukoneenvetoa niin aamulla ei taas pyörimään. uusi tulppa ollut vajaan viikon? mikä voi aiheuttaa tulpan rikkoontumisen? vai onko vaan sattumaa. Pitää lähteä jostakin etsimään uutta tulppaa ja kokeilemaan.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Olikos biltematulppa vai ihan orkkis merkkitulppa ?
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
markor
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 29 Joulu 2014 18:23

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja markor »

nkg bkr6e huoltokirjan mukainen tulppa
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

onko tulppa pikimusta vai ihan vaalea ajon jälkeen ? Jos ihan musta, niin ainakin omien kokemusten mukaan rikkaalla seoksella voi rikkoa kylmässä tulpan. Koska on ilmanputsari vaihdettu?
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
markor
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 29 Joulu 2014 18:23

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja markor »

ei ollut musta , toiselta reunalta hieman kuumentuneen näköinen muuten kuin uusi. 80 tuntia ajettu viimeksi huolettu 50 h. Nyt kylläkin kun sain uuden tulpan ja menin kokeilemaan niin ei enää startanutkaan. Kun kääntää virrat niin ei tapahdu mitään mittarin valot, valot, vinssi toimii mutta ei kuulu sitä pientä surinaa yms. ääntä ennen starttia eikä starttaa???? vinsillä vedin peräkärryyn ja huomenna pitää viedä huoltoon. Mikä lie tullut?
Avatar
jami85
Tracks
Viestit: 1041
Liittynyt: 14 Huhti 2011 17:21
Mönkijä:: polaris sportsman 570 EFI -14
Paikkakunta: Tornio

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jami85 »

Jospa bensapumppu ei saa virtaa kerta ei kuulu sitä surinaakaan. Ootko sen johdot tutkinu?
Tuostako meinaat?? Kyllä siitä pääsee...OHHOH!!!! Viittikkö vettää vinssin tuohon puuhun???
markor
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 29 Joulu 2014 18:23

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja markor »

olen noita johtoja katsellut ja heilutellut. Kaikki näyttäisi olevan paikoillaan. Mutta ei surise ja ei starttikaan toimi ei edes naksahda. Valot, vilkut ja vinssi toimii. Aamulla viella starttasi ei vaan käynnistynyt ja nyt ei tee sitäkään.
speedy1984
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 06 Tammi 2015 12:06

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja speedy1984 »

Hoi!onko kellään antaa vinkkiä sellaseen onkelmaan ku magnumissa 330vm 05 ei pelaa tuo neliveto ku peruuttaessa kun on se keltanen nappi pohjassa?lumityöt tein eilen ja hyvin pelas mutta nyt aamulla ei pelannukkaan eikä mitään kummosta pauketta eikä rutinaakaan kuulunu eilen joten ihmetyttää ku ei ny pelaakaan...
Fred Scuttle
6WD
Viestit: 663
Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
Paikkakunta: Etelälappi

XP 550 menee menojaan

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Kaverin mönkkärissä ongelma; veto jää päälle. Variaattoripuolen vikahan se luultavasti on, mutta onko mitään tyyppivikaa, ja löytyykö ohjetta/ filmin pätkää variaattorin esille saamiseen ja purkamiseen?
Vastaa Viestiin