
Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
- jami85
- Tracks
- Viestit: 1041
- Liittynyt: 14 Huhti 2011 17:21
- Mönkijä:: polaris sportsman 570 EFI -14
- Paikkakunta: Tornio
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Astinlauta pois,koppa ja ilmanottoputki irti ja kas,sieltä löytyi variaattori. Eiköhän sitten ala jo selviämään vikaki. Ykkösvarissa varmaan joku jumii niin jää veto päälle. Voi olla että puhistamisella korjaantuu. Itelläki jäi 400 pollesta veto päälle ja ei kai me muuta sille tehty ku puhisteltiin varit muistaakseni...asennusjuomalla oli osuutta asiaan 

Tuostako meinaat?? Kyllä siitä pääsee...OHHOH!!!! Viittikkö vettää vinssin tuohon puuhun???
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Jos tyhjäkäynti on liian korkea, ollaan saman ongelman lähteellä.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
-
- 6WD
- Viestit: 663
- Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
- Paikkakunta: Etelälappi
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tyhjäkäynti normaali.
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Yksisuuntalaakeri jumittaa.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
-08 sportsman ho traktori, kierroslukumittari eikä tuntimittari toimi. Mistä kannattais lähtä vikaa etsimään? Missä päin konetta anturi?
Kun sammuttaa niin valot välähtää 10 sek välein, vika vai ominaisuus? Päävirtakytkin löytyy, joten ei sinällään haittaa mutta mutta.
Kun sammuttaa niin valot välähtää 10 sek välein, vika vai ominaisuus? Päävirtakytkin löytyy, joten ei sinällään haittaa mutta mutta.

- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kierrosluku otetaan laturin käämistä. Valovika voi johtua ohjausmoduliviasta.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
-
- 6WD
- Viestit: 663
- Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
- Paikkakunta: Etelälappi
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Vaatiiko 1-variaattorin purku erikoisavaimia?
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Irrotus vaatii ulosvetotapin. Itse kolmion (spider) purku vaatii kyllä oikeet työkalut, on oikeesti kovaa kiinni. Googlessa "clutch holder polaris" kuvia.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Missähän se laturi sijaitsee?
-
- 2WD
- Viestit: 54
- Liittynyt: 01 Tammi 2015 22:23
- Paikkakunta: Turun kupeessa
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
-11 Sportsman 400. Kierroslukumittari näyttää välillä mitä sattuu lukemia. Lukemat muuttuu kun laittaa valot päälle tai pois. Muuten sähköt pelaa ok, ei valot himmene tms.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Moi, tuossa joku aika sitten kyselin kun 500 efi ei käynnistynyt. Huollossa kävi mutta ei mitään vikaa siellä toimi. Tulpissakaan ei ollut mitään vikaa (kokeili sillä alkuperäiselläkin). Nyt itsekin ajellut muutaman kerran eikä mitään ongelmia. Onko kellään vastaavia kokemuksia ja miten tuohon voi jatkossa luottaa? Onneksi on takuuta jäljellä viellä.
Re: XP 550 menee menojaan
Moro! Mulla xp 850 jätti kans vetoa päälle, nii ei meinannu saada pykälää vaihdettua.Fred Scuttle kirjoitti:Kaverin mönkkärissä ongelma; veto jää päälle. Variaattoripuolen vikahan se luultavasti on, mutta onko mitään tyyppivikaa, ja löytyykö ohjetta/ filmin pätkää variaattorin esille saamiseen ja purkamiseen?

toki se variaattorin runko oli myös halki ja räikkälaakeri hajalla, niin siinäpä syyt. Ite tilasin uuden koko variaattorin ja homma selvä. Mut ehdottomasti kannattaa kattoa ne muovi prikat jotka on räikkälaakerin päissä, jos ne on kulunut pois, nii laakeri syö lautaset. Mutta en tokikaan tiedä 550 ja 850 eroista.
-
- Noppeli
- Viestit: 7
- Liittynyt: 20 Helmi 2012 18:15
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Pahoittelut jo etukäteen että en haulla yrittänyt löytää vastausta. Kysyn silti!
Polleni on 3 vuotta vanha traktori 850 xp. Alkutalven lumitöissä hajosi vetarit edestä aivan palasiksi ja tilalle vaihdettiin high lifterin vetarit. Oireilu alkoi etujarrun jumittamisella ja nykivänä etenemisenä. Lunta piisaa ja olin juuri pukkimassa lunta. Alla on nyt Tatoun telat ja etujarru alkoi taas jumia kesken lumitöiden. Sain pakilla siirrettyä vekottimen talliin ja etujarrulevyt olivat tulikuumat. Mitä raati arvelee viaksi? Olen surkea mekaanikko ja onneton tunari.
Apua!
Polleni on 3 vuotta vanha traktori 850 xp. Alkutalven lumitöissä hajosi vetarit edestä aivan palasiksi ja tilalle vaihdettiin high lifterin vetarit. Oireilu alkoi etujarrun jumittamisella ja nykivänä etenemisenä. Lunta piisaa ja olin juuri pukkimassa lunta. Alla on nyt Tatoun telat ja etujarru alkoi taas jumia kesken lumitöiden. Sain pakilla siirrettyä vekottimen talliin ja etujarrulevyt olivat tulikuumat. Mitä raati arvelee viaksi? Olen surkea mekaanikko ja onneton tunari.
Apua!
-
- 3WD
- Viestit: 108
- Liittynyt: 19 Huhti 2008 17:13
- Mönkijä:: xp 850-13 EUt +Country330+1,4
- Paikkakunta: pieksämäki
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Koita löysätä hieman vetoakselin kiinnitymutteria, pyörikö pyörät kunnolla akseleitten vaihdon jälkeen? Siis keula tunkilla nostettuna ihan kädellä pyörittäen.
Joittenkin akseleitten kanssa joutuu hiomaan pyörännapaa takaa, minne se akseli menee sisään. Eli murroksen maljaosaa kun on suurennettu kestävyyden takia, niin se voi ottaa napaan kiinni.
Joittenkin akseleitten kanssa joutuu hiomaan pyörännapaa takaa, minne se akseli menee sisään. Eli murroksen maljaosaa kun on suurennettu kestävyyden takia, niin se voi ottaa napaan kiinni.
Beathill
-
- Noppeli
- Viestit: 7
- Liittynyt: 20 Helmi 2012 18:15
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kiitos Saimi vinkistä! Vajosin jo synkkyyteen, mutta raahustin kuitenkin päivän päätteeksi talliin Pollea moikkaamaan. Ajattelin vähän silitellä sen kylkiä ja tirauttaa vaikka pikku itkut kaiken kärsimyksen keskellä. Hipelöin kuitenkin ensin etujarrua ja se pelasi normaalisti. Loikkasin satulaan ja kurvailin tovin umpihangessa, eikä päivän ongelmista ollut tietoakaan.
Kai tuolla uskaltaa vähän pidemmälle pilkkireissulle lähteä...
Kai tuolla uskaltaa vähän pidemmälle pilkkireissulle lähteä...