Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Avatar
jami85
Tracks
Viestit: 1041
Liittynyt: 14 Huhti 2011 17:21
Mönkijä:: polaris sportsman 570 EFI -14
Paikkakunta: Tornio

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jami85 »

Astinlauta pois,koppa ja ilmanottoputki irti ja kas,sieltä löytyi variaattori. Eiköhän sitten ala jo selviämään vikaki. Ykkösvarissa varmaan joku jumii niin jää veto päälle. Voi olla että puhistamisella korjaantuu. Itelläki jäi 400 pollesta veto päälle ja ei kai me muuta sille tehty ku puhisteltiin varit muistaakseni...asennusjuomalla oli osuutta asiaan :)
Tuostako meinaat?? Kyllä siitä pääsee...OHHOH!!!! Viittikkö vettää vinssin tuohon puuhun???
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Jos tyhjäkäynti on liian korkea, ollaan saman ongelman lähteellä.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Fred Scuttle
6WD
Viestit: 663
Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
Paikkakunta: Etelälappi

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Tyhjäkäynti normaali.
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Yksisuuntalaakeri jumittaa.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Uatsi
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 05 Tammi 2015 19:05

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Uatsi »

-08 sportsman ho traktori, kierroslukumittari eikä tuntimittari toimi. Mistä kannattais lähtä vikaa etsimään? Missä päin konetta anturi?

Kun sammuttaa niin valot välähtää 10 sek välein, vika vai ominaisuus? Päävirtakytkin löytyy, joten ei sinällään haittaa mutta mutta. :)
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Kierrosluku otetaan laturin käämistä. Valovika voi johtua ohjausmoduliviasta.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Fred Scuttle
6WD
Viestit: 663
Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
Paikkakunta: Etelälappi

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Vaatiiko 1-variaattorin purku erikoisavaimia?
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Irrotus vaatii ulosvetotapin. Itse kolmion (spider) purku vaatii kyllä oikeet työkalut, on oikeesti kovaa kiinni. Googlessa "clutch holder polaris" kuvia.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Uatsi
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 05 Tammi 2015 19:05

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Uatsi »

Missähän se laturi sijaitsee?
Broadspeed
2WD
Viestit: 54
Liittynyt: 01 Tammi 2015 22:23
Paikkakunta: Turun kupeessa

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Broadspeed »

-11 Sportsman 400. Kierroslukumittari näyttää välillä mitä sattuu lukemia. Lukemat muuttuu kun laittaa valot päälle tai pois. Muuten sähköt pelaa ok, ei valot himmene tms.
markor
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 29 Joulu 2014 18:23

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja markor »

Moi, tuossa joku aika sitten kyselin kun 500 efi ei käynnistynyt. Huollossa kävi mutta ei mitään vikaa siellä toimi. Tulpissakaan ei ollut mitään vikaa (kokeili sillä alkuperäiselläkin). Nyt itsekin ajellut muutaman kerran eikä mitään ongelmia. Onko kellään vastaavia kokemuksia ja miten tuohon voi jatkossa luottaa? Onneksi on takuuta jäljellä viellä.
Retard
2WD
Viestit: 34
Liittynyt: 05 Tammi 2014 05:09
Mönkijä:: Polaris xp 850

Re: XP 550 menee menojaan

Viesti Kirjoittaja Retard »

Fred Scuttle kirjoitti:Kaverin mönkkärissä ongelma; veto jää päälle. Variaattoripuolen vikahan se luultavasti on, mutta onko mitään tyyppivikaa, ja löytyykö ohjetta/ filmin pätkää variaattorin esille saamiseen ja purkamiseen?
Moro! Mulla xp 850 jätti kans vetoa päälle, nii ei meinannu saada pykälää vaihdettua. :cry: Sillon vikana oli variaattorinpäätylaipassa oleva muovi holkki oli sulanu, niinpä se liikkuva lautanen oli "vinossa" siksi veto jäi päälle.
toki se variaattorin runko oli myös halki ja räikkälaakeri hajalla, niin siinäpä syyt. Ite tilasin uuden koko variaattorin ja homma selvä. Mut ehdottomasti kannattaa kattoa ne muovi prikat jotka on räikkälaakerin päissä, jos ne on kulunut pois, nii laakeri syö lautaset. Mutta en tokikaan tiedä 550 ja 850 eroista.
puromatikka
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 20 Helmi 2012 18:15

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja puromatikka »

Pahoittelut jo etukäteen että en haulla yrittänyt löytää vastausta. Kysyn silti!

Polleni on 3 vuotta vanha traktori 850 xp. Alkutalven lumitöissä hajosi vetarit edestä aivan palasiksi ja tilalle vaihdettiin high lifterin vetarit. Oireilu alkoi etujarrun jumittamisella ja nykivänä etenemisenä. Lunta piisaa ja olin juuri pukkimassa lunta. Alla on nyt Tatoun telat ja etujarru alkoi taas jumia kesken lumitöiden. Sain pakilla siirrettyä vekottimen talliin ja etujarrulevyt olivat tulikuumat. Mitä raati arvelee viaksi? Olen surkea mekaanikko ja onneton tunari.

Apua!
saimi
3WD
Viestit: 108
Liittynyt: 19 Huhti 2008 17:13
Mönkijä:: xp 850-13 EUt +Country330+1,4
Paikkakunta: pieksämäki

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja saimi »

Koita löysätä hieman vetoakselin kiinnitymutteria, pyörikö pyörät kunnolla akseleitten vaihdon jälkeen? Siis keula tunkilla nostettuna ihan kädellä pyörittäen.
Joittenkin akseleitten kanssa joutuu hiomaan pyörännapaa takaa, minne se akseli menee sisään. Eli murroksen maljaosaa kun on suurennettu kestävyyden takia, niin se voi ottaa napaan kiinni.
Beathill
puromatikka
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 20 Helmi 2012 18:15

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja puromatikka »

Kiitos Saimi vinkistä! Vajosin jo synkkyyteen, mutta raahustin kuitenkin päivän päätteeksi talliin Pollea moikkaamaan. Ajattelin vähän silitellä sen kylkiä ja tirauttaa vaikka pikku itkut kaiken kärsimyksen keskellä. Hipelöin kuitenkin ensin etujarrua ja se pelasi normaalisti. Loikkasin satulaan ja kurvailin tovin umpihangessa, eikä päivän ongelmista ollut tietoakaan.

Kai tuolla uskaltaa vähän pidemmälle pilkkireissulle lähteä...
Vastaa Viestiin