Tuohon 152cm warniin kun täppää 15cm lisää siipeä puolelleen niin alkaa olemaan käyttökelpoinen kapistus
Edellisen yamahan edessä tuommonen warni palveli monta vuotta, itse auraosa on kyllä kestävä mutta sen kiinnitys aisoihin kului kyllä niin väljäksi että kertaalleen joutui hitsaamaan jatkoholkit kiinnityspulttien molemmin puolin jotta väljyyden sai kiristettyä pois.
Polarikselta tuli markkinoille muovinen aura,taitaa olla kaksi erilaista levymallia.
Oma 3 vuotta vanha Glacier-auran runko antautui hieman ja tuollainen muovinen on nyt ollut käytössä
alkuvuoden.
Näin lyhyestä käytöstä ei voi vielä kestosta sanoa mitään mutta aurauksessa on selkeä parannus aiempaan malliin.
Ei taidolla eikä tyylillä vaan puhtaasti tuurilla, jos ei voimalla niin väkisin!
Väinämöinen lauloi suohon,tulin mönkijällä pois!
Polaris Sportsman XP 1000 EPS T3b 2018 L E
Vahva-Jussi 400 4WD x 4WS Big Wheels
Painon toivoisi olevan järkevällä tasolla. Verrokkina pienkuormaajien aurat, jotka painaa noin 300kg... Mitä olen videoita katsellut niin itse auraosa ei juurikaan kuvien perusteella eroa mönkijän vastaavista. Tämä siis erään toisen valmistajan tuotteissa.
Tein itse alueauran jolla nyt aurattu pari talvea ja toimii .Aura on kevyt mutta ei ala pomppimaan jos kulkee kulmissa olevien suksien varassa. Jos sukset kulkee ilmassa esim. silloin kun ajaa tienkohtaa joka sian selällä ja ajaa n 20-30 km/h alkaa loikkimaan. Linkissä aurauksesta video silloin ei ollut juuri pohjia.
Vuometin aurat
Kärkiauran työleveys 2.1 metriä ja paino noin 60 kg
Alueauran työleveys 1.8 metriä ja paino noin 40 kg
Lisäksi tulee koneen kiertävä aura runko neliö putkesta painoista ei tietoa
Kuviakin olisi mutta en osaa niitä tänne liittää
Ehkä hiukan ylimitoitettu tuo V-aura, ei nää mönkijät nyt sentään mitään catepillareita ole. Tuo alueaura näyttää hienolta mutta jos tuolla pihaa lykkii niin miten tuolla pystyy penkalle nostaa kun alhuuli on kuin kauhan reuna, mutta varmasti tiellä hyvä.
Mitä pillareita... aurat tarpeen mukaan. Eihän nuo mihinkään pihahommiin hyviä ole mutta tietä pukkaa aika paljon vähemmällä lumen nielemisellä kuin perus levyllä. Ja menee aika paljon pienemmällä energialla kuin kuin perus Warni tms. Muoto on senverran kohdillaan. Ja tuota korkeutta tarvii siinä vaiheessa kun tie alkaa levenemään ja lumen määrä kasvaa.
Tuo meitsin autoaura riittää johonkin 16 metriin mutta siitä yli alkaa loppua korkeus kesken. Ja sitä on jo kertaalleen korotettukin.
Vaan tuohon vinoauraan kääntölaite ja sulkulevy ohueen päähän niin se on siinä...
Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.