
Outlanderin välitys.
Re: Outlanderin välitys.
Ihan helposti ainakin omalla outilla voi 90-95ajella tuolla liikenteen seassa. Vaikka on nuo zillat alla niin rauhallinen se on. Jalat eturitsil ja yhel käellä voi ajella 

- kömpijä335
- 3WD
- Viestit: 106
- Liittynyt: 28 Heinä 2013 00:55
- Mönkijä:: xp 550 t3 (1000cc xmr+xtp)
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Outlanderin välitys.
Mutakanallakin kestää tykittää täysiä(105) hiekkatiellä
jotain pielessä JuhaK....

Ex: polaris sportsman 335 4x4 -99
-
- 2WD
- Viestit: 42
- Liittynyt: 17 Tammi 2013 10:37
- Mönkijä:: Can-am Outlander 500 XT -10
- Paikkakunta: Tampere
Re: Outlanderin välitys.
Näinhän se taitaa olla, että jotain on pielessä. Kyllähän se pistää vit*ttamaan kun harrastuksen aloittaa parhaalla merkillä (Can-Am), sijoittaa 7500e laitteeseen, jolla on ajettu peräti 1600km ja saa kasan "paskaa" kun odotti että kyseessä olisi ollut huippu vehje. Oli vielä hyvin huollettu ja BEST -takuuta jäljellä ja kaikkea. Noh, ei kait sitä voi onnistua aina, ei edes joka kerta
Niin ja myyjäliikkeen sekä huoltoliikkeen kommentit on, että "niitä ei vain ole suunniteltu tielle", joten ovat siksi huonoja ajaa
No eihän niitä olekaan sinne suunniteltu, mutta silti...argh.


Re: Outlanderin välitys.
Löysääppä varsin takajouset löysimmilleen ja kiri etujouset tiukimmalle, jos ei vielä auta sääjä aurauskulmat ja laita joku 0,8 paineet renkaisiin. Hivenen kun saa takapainoiseksi, rauhoittuu meno kummasti.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
-
- 2WD
- Viestit: 42
- Liittynyt: 17 Tammi 2013 10:37
- Mönkijä:: Can-am Outlander 500 XT -10
- Paikkakunta: Tampere
Re: Outlanderin välitys.
Aurauskulmat on huoltoliikkeen toimesta säädetty jo kohdilleen ja paineitakin on tarpeeksi, pitää kokeilla vielä jousien säätöä. Kiitos vinkeistä!
Re: Outlanderin välitys.
Mitkä renkaat sulla on siinä alla?
omalla kestää ajaa sen mitä se kulukee ilman että pelottaa
toisessa mönkijässä on buffalon Durot tasapainottamattomana ja 40 jälkeen alkaa pelottamaan ja 70 kmh on jos semmosta extriimia ja uhkarohkeilua, että kone lähtee käsistä pienimmästäki virheestä... Tosin ei tuolla tarvii yli 40 kovempaa koskaan ajaakkaan
onko iskarit loppu?
omalla kestää ajaa sen mitä se kulukee ilman että pelottaa

toisessa mönkijässä on buffalon Durot tasapainottamattomana ja 40 jälkeen alkaa pelottamaan ja 70 kmh on jos semmosta extriimia ja uhkarohkeilua, että kone lähtee käsistä pienimmästäki virheestä... Tosin ei tuolla tarvii yli 40 kovempaa koskaan ajaakkaan

onko iskarit loppu?
Re: Outlanderin välitys.
Kyllä vain. Tai sit taidot (hullunrohkeus) on kohdallaan. Ei vaa, kyl tol sen 100km/h pystyy kepeesti ajamaa... Koneen kiekat on sillo jossain 7200-7800 rpm välillä
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
Re: Outlanderin välitys.
Joko alkaisi olla kokemuksia jaettavaksi asti tästä uuden 500 T3 mallin hitaan puolen välityksestä? Mikäli oikein ymmärsin tätä viestiketjua lukiessa niin 2013 mallin muuttuessa välitykset ovat vain kasvaneet maastomallissa. Ja taisipa olla ensimmäiset traktorimallit myös tällä yhtä nopealla hitaalla puolen kuin maastomallitkin? Mutta nyt viimeaikoinahan on tullut niitä extra-lyhyellä hitaalla puolella olevia malleja, 500 T3 ja 1000 T3 ja ilmeisesti myös nämä 6-vetoiset? Eli mitä mieltä on käyttäjät varsinkin tästä 500 T3 traktorin lyhyestä puolesta, vieläkö remmi luistaa yhtä herkästi kiinnijäämistilanteessa/hiipimistilanteessa kuin vanhemmissa malleissa? Ja onko tullut jotain periaatteellista muutosta variaattorin rakenteeseen aikasempaan malliin verrattuna (esim. 2012 500 XT)?
Can-Am 1000 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 570 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 500 Pro T3 -2015
Ex. Polaris XP 850 T3 -2013
Ex. Polaris XP 850 HO forest -2012
Ex. Can-Am 650 xt -2011
Ex. Polaris XP 550 -2010
Ex. Can-Am 400 EFI -2010
Ex. Honda TRX 420 FE -2008
Ex. Can-Am 570 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 500 Pro T3 -2015
Ex. Polaris XP 850 T3 -2013
Ex. Polaris XP 850 HO forest -2012
Ex. Can-Am 650 xt -2011
Ex. Polaris XP 550 -2010
Ex. Can-Am 400 EFI -2010
Ex. Honda TRX 420 FE -2008
Re: Outlanderin välitys.
Jatkokysymys ed. liittyen, mutta erillisenä: Onko 650 outin 2013 ja sitä uudempien maastomallien variaattori muuttunut mitenkään sitten 2012 mallin jälkeen? Ja onko välitykset edelleen samat hitaalla puolella? Traktorissa ja maastomallissa ei liene eroa tältä osin?
Can-Am 1000 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 570 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 500 Pro T3 -2015
Ex. Polaris XP 850 T3 -2013
Ex. Polaris XP 850 HO forest -2012
Ex. Can-Am 650 xt -2011
Ex. Polaris XP 550 -2010
Ex. Can-Am 400 EFI -2010
Ex. Honda TRX 420 FE -2008
Ex. Can-Am 570 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 500 Pro T3 -2015
Ex. Polaris XP 850 T3 -2013
Ex. Polaris XP 850 HO forest -2012
Ex. Can-Am 650 xt -2011
Ex. Polaris XP 550 -2010
Ex. Can-Am 400 EFI -2010
Ex. Honda TRX 420 FE -2008
-
- Noppeli
- Viestit: 17
- Liittynyt: 17 Syys 2014 17:52
- Mönkijä:: Can-am Rakkori
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: Outlanderin välitys.
Kokemukseni on vain nykyisen laatikosta, verrattuna -13 500 max:iin, jossa oli pitkä lyhyt ( n: 70 km/h L ) . Käsittääkseni uusissa pätkä 500cc on sama laatikko kuin tonnisonneissa, omaani olen ollut tyytyväinen. H on verrattavissa 5:satkun L:n ja L on puolet H:sta, toki teho eroa on liki tuplat, mutta vaihdon tein välityksien takia. Nykyinen vaihdelaatikko on mielestäni verrattavissa Yamahan ultratech laatikoon ,jossa oli hyvä välitys, polariksesta ei ole ajokokemusta. Puun ajossa ja lumen auraamisessa loistava välitys. 

Ex: Honda 420 -09
Yamaha 550 -10
Cana 500 max T3 -13
Ny: Cana 1000 max T3 -14
"Nysse tulee !"
Yamaha 550 -10
Cana 500 max T3 -13
Ny: Cana 1000 max T3 -14
"Nysse tulee !"