Can Am 2015

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Mannesman
4WD
Viestit: 168
Liittynyt: 29 Joulu 2012 12:08
Mönkijä:: Can-Am 1000 pro 6x6
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Can Am 2015

Viesti Kirjoittaja Mannesman »

Varmasti hyvä toi 650 cc . Ittellä juurikin tuo rattorimalli 500 lyhyt. Enpä oo vielä paljo mitään hyvää löytänyt tästä. Polttoaineen kulutus positiivinen ylläri Polleen verrattuna. Jousitus aivan liian veltto aurahommiin. Maavara jää olemattomaksi mahanalusaurakiinnityksellä. Lyhyt vaihde varmaan ihan jees, tosin verrokkina itellä polle 800, jossa samanlainen lyhyt suunnilleen, ei juuri eroa. Ainakin Warnin vinssisysteemi täysin yliarvostettu. Auraillu ja pari kertaa vinssaillu ku kiinni jäi, niin tällä hetkellä tilanne se, että 1kpl vinssejä vaihdettu takuuseen, nyt sitten rele kökkönä, eikä releitä oo koko maassa kuulemma vasta kuin joskus maaliskuussa. Tuumailin jotta jos laittas kunnon renkaat 28 " - 30 " ja takavinssin, niin saattas pärjätä jo ihan arkipäiväisessä työkäytössä. ( Lumenauraus ja postinhaku).
Itä-Suomen Mönkijät Ry

Näillä mennään:

Can-Am Outlander Max 570 Pro + -21
creepy
3WD
Viestit: 64
Liittynyt: 22 Touko 2012 08:06
Mönkijä:: Can-am 650xt t3 -15

Re: Can Am 2015

Viesti Kirjoittaja creepy »

Makkeri kirjoitti:Vanhan ja uuden laatikon välityssuhde muutos : Vanha mallin L 5.29:1. uusi Erikoistiheä L 7.5:1
:)
Mites tuon käytännössä erottaa.. Onko iso ero huippunopeudessa? Eli mistä vois päätellä kumpi välitys on?

Ohoh, mannesmanilla huonoja kokemuksia, toivotaan että ei vastusta tuo 650:n kanssa
Mannesman
4WD
Viestit: 168
Liittynyt: 29 Joulu 2012 12:08
Mönkijä:: Can-Am 1000 pro 6x6
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Can Am 2015

Viesti Kirjoittaja Mannesman »

Off topic ; mun käyttö ei oo kuulemma normaalia :/ eräs kaveri sano, että nää mönkijät on tarkotettu vain ajeluun.

Marraskuussa otin käyttöön -14 , nyt ajanut jotain 40h , Puiden ajua, lumitöitä, hupia, ei juuri offia ole vielä päässy kokeilee kunnolla. Kestääköhän runko näissä uusissa malleissa.. (?)
Itä-Suomen Mönkijät Ry

Näillä mennään:

Can-Am Outlander Max 570 Pro + -21
pikku2
4WD
Viestit: 132
Liittynyt: 19 Tammi 2012 16:37
Mönkijä:: G2
Paikkakunta: Alavieska

Re: Can Am 2015

Viesti Kirjoittaja pikku2 »

Kyllä kestää, ei muutako kovaa ajoa!
creepy
3WD
Viestit: 64
Liittynyt: 22 Touko 2012 08:06
Mönkijä:: Can-am 650xt t3 -15

Re: Can Am 2015

Viesti Kirjoittaja creepy »

Hyvältä on kone vaikuttanut. Ilmeisesti muutoksia 2014 malliin, akun sijainti, täysmustat vanteet ja avainten koodaus on muuttunut?

Edit: ei omia havaintoja, mutta näin ymmärsin? Pitääkö paikkaansa?
Makkeri
3WD
Viestit: 79
Liittynyt: 28 Tammi 2015 17:14
Mönkijä:: Outlander 500 Max t3 -15
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Can Am 2015

Viesti Kirjoittaja Makkeri »

Mukana tuli kaks avainparia. Virtalukkoon ja takaboxin lukkoon. Kyseessä siis 2015 500 max T3. Aiemmin ollut kuulemma melkoinen avainhässäkkä
Mitään eritehoisia avaimia ei ollut. Muista malleista ei tietoa miten mennään nykyään.
creepy
3WD
Viestit: 64
Liittynyt: 22 Touko 2012 08:06
Mönkijä:: Can-am 650xt t3 -15

Re: Can Am 2015

Viesti Kirjoittaja creepy »

Joo, se pikkuavain käy vaihekepin,polttoainetankin ja takapoksin lukkoihin. Aikasemmin ollut vissiin eriavain jokalukkoon.

Tässä kuva akusta, heti penkin alla
Kuva
PaJa
4WD
Viestit: 239
Liittynyt: 04 Huhti 2013 17:34
Mönkijä:: Can-Am t3b
Paikkakunta: Oulu

Re: Can Am 2015

Viesti Kirjoittaja PaJa »

Samanlailla tuo akku taitaa olla -14 mallisissakin.
Tuo avainten määrä olikin melkoinen fiasko aiemmin :evil:
creepy
3WD
Viestit: 64
Liittynyt: 22 Touko 2012 08:06
Mönkijä:: Can-am 650xt t3 -15

Re: Can Am 2015

Viesti Kirjoittaja creepy »

PaJa kirjoitti:Samanlailla tuo akku taitaa olla -14 mallisissakin:
Ai, mitähän se sitte höpisi..
tikale
3WD
Viestit: 66
Liittynyt: 26 Maalis 2013 11:08
Mönkijä:: Can-Am outlander max 500 t3
Paikkakunta: Kempele

Re: Can Am 2015

Viesti Kirjoittaja tikale »

Liekkö tuo lyhyt L vaatis kolmannen nopeusalueen. Eli vanha L ja H jossa olisi erikois lyhyt lisänä :? Tietysti tämä lisäisi valmistus kustannuksia.
Makkeri kirjoitti:Vanhan ja uuden laatikon välityssuhde muutos : Vanha mallin L 5.29:1. uusi Erikoistiheä L 7.5:1
:)
Makkeri
3WD
Viestit: 79
Liittynyt: 28 Tammi 2015 17:14
Mönkijä:: Outlander 500 Max t3 -15
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Can Am 2015

Viesti Kirjoittaja Makkeri »

Ei tarvita kolmatta nopeusaluetta. Hyvin mennään extralyhyellä L vaihteella ja normaalilla pidemmällä. :)
Avatar
JSSM
6WD
Viestit: 298
Liittynyt: 21 Elo 2011 19:56
Mönkijä:: Can-Am 1000 T3 -17

Re: Can Am 2015

Viesti Kirjoittaja JSSM »

Kyllä on can-am traktori mennyt huikeasti kehityksessä eteenpäin tämän uuden G2 rungon ja erikoishitaan L-puolen ansiosta. Kolmen Polaris XP:n jälkeen on kyllä todettava että can-amin ajo-ominaisuuksia ei turhaan kehuta. On siis todella mahtava peli ajaa. Ja tuo erikoishidas L-vaihde on vähintäänkin yhtä hidas kuin pollen hidas puoli, ellei jopa aavistuksen hitaampikin (ainakin XP:tä). Itse olen ainakin näin ensituntuman jälkeen todella tyytyväinen laitteeseen. Ja edelleen ei voi kuin ihmetellä tuota rotaxin moottoria.. Vaikka on vain 500 kuutioinen ja 46 hv (pollen 77 hv jälkeen) niin kyllä on tehoja mukavasti. Vielä kun can-am on luotettavan merkin maineessa ja siihen on ostettavissa viiden vuoden takuu niin ei ole vaikeaa ennustaa traktoreiden suosiota tulevaisuudessa. Eri vaihtoehtoja harkitseville suosittelen ehdottomasti tutustumista laitteeseen.
Can-Am 1000 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 570 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 500 Pro T3 -2015
Ex. Polaris XP 850 T3 -2013
Ex. Polaris XP 850 HO forest -2012
Ex. Can-Am 650 xt -2011
Ex. Polaris XP 550 -2010
Ex. Can-Am 400 EFI -2010
Ex. Honda TRX 420 FE -2008
jukka81
Moderaattori
Viestit: 5590
Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
Mönkijä:: Traktori
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Can Am 2015

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Can Am 2015

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

Olli P kirjoitti:Lyhyt laatikko on : Pätkä 500:ssa, 1000 t3 max , 6x6:sissa, tulossa alkuvuoden 650 max:hin t3 . 500 max:iin t3:seen ei ainakaan vielä alkuvuodesta, on varastoissa pitkiä laatikoita jäljellä. Näin infottiin minua jälleenmyynti liikkeessä . Lyhyt laatikko oli isoin kriteeri omaan vaihtoon ja tyytyväinen oon ollut.
Liikkeessä sanottiin että lyhyt laatikko on myös 500 max-mallissa. Oma kriteeri siinä myös.
Miten tuon voi varmistaa pomminvarmasti? Lukeeko jossain papereissa välityssuhteet?
smf-racing
4WD
Viestit: 136
Liittynyt: 16 Helmi 2013 09:13
Mönkijä:: Can-Am outlander 500DPS T3 -15
Paikkakunta: E-P

Re: Can Am 2015

Viesti Kirjoittaja smf-racing »

Olisko niin, että pikkulaatikko (aina pitkä välitys) vaihteensiirtokäpälä vaihdelaatikosta ylöspäin. Kun taas isossa laatikossa (1000cc) se on alaspäin. Isoa laatikkoa on myös lyhyenä, että pitkänä, mutta oman 500 DPS:n lyhyt puoli loppuu varmaankin 45-50 km/h, traktoriralli, niin rajoittaa jo 40 km/h, jolloin kierrokset n. 6000 rpm. Korjatkoon joku mikäli olen ihan väärässä.
Extra lyhyissä L:ssä on aina tuo iso 1000cc vaihdelaatikko.
Vastaa Viestiin