Rengaspäivitystä Canan T3:een-> mielipiteitä kaivataan !!
- tinke77
- 6WD
- Mönkijä:: Can am 450 pro t3
Re: Rengaspäivitystä Canan T3:een-> mielipiteitä kaivataan !
Täältä ääni zillalle, pikitie ajosta en osaa juuri mitään sanoa, muuten oon tykännyt. Toimii hyvin sekä kesällä, että talvella. Etuset nurinpäin, niin vielä paranee. Taitaavat olla myös suht kevyet ja joo, miulla 27" ja oikeasti lähempänä 26.
Tarpeeksi kun kääntää oikealle, ni se on kohta vasemmalla...
-
- 3WD
- Mönkijä:: Can Am Outlander Max 500 T3-13
Zkeba kirjoitti:Mulla oli 27 zillat alla yhteensä 2000km mistä varmaan 80% tiellä. Ei niistä kulunu edes se eka harjanne pois. Eli en sanois että kuluu nopsaan. Nyt halusin 10 ja 12 leveydet nii oli pakko ottaa 28 koossa kun 27 ei ole kuin 9 ja 11.
Kantavuuden parantamiseksiko halusit 10/12 leveet ? Harmiku tuota 27" zillaa ei saa ku 9/11 leveenä jos kerta 28" jo rupee paukut loppumaan koneesta vakio "voimalinjalla", oisin jo tilannu 27" sarjan jos löytys 10/12 leveenä. Mikäs muuten käytännössä kantavuuden ero noiden välillä?
Tuo TML Spider kyllä hieman kiinnostais, mutta liekkös se yhtä kova kumi mitä toi P317.. ? aikas vähän taitaa olla porukalla vielä kokemusta...
-
- 3WD
- Mönkijä:: sportsman 570 vm2014 maasto
Kyllä tuota zillaa saa 10 ja12 leveenä myös 27 tosin pelkästään 14 tuuman vanteelle
Ex.sportsman 500 h.o vm.2006 tl
- sneaker
- 3WD
- Mönkijä:: Renegade 1000xxc TL
Zkebaa kompaten, useammalla foorumilla peloteltiin että Zillat sulaa alle asfaltilla, mutta ei ne kyllä niin nopeasti kulu. Ja kompromissejähän nämä renkaat ovat, kaikkia ominaisuuksia ei voi saada. Zillat toimii hyvin maastossa, hiekalla ja asfaltilla, ovat kevyet eikä hinnallakaan pilattu.
Nämä siis minun mielipiteitä, hyvin olemattomalla kokemuksella.
Nämä siis minun mielipiteitä, hyvin olemattomalla kokemuksella.
-
- 4WD
- Mönkijä:: Polaris Sportsman 1000 XP -17
Tuosta saapi maxxis zillaa 28x10x12 ja 28x12x12 sarjana
http://www.monkijavarikko.fi/webshop/re ... 12-12.html

http://www.monkijavarikko.fi/webshop/re ... 12-12.html
Polaris Sportsman XP 1000 T3B -17
Uudenmaan Mönkijät Ry
EX: Polaris sportsman 570 efi eps T3 -14
Uudenmaan Mönkijät Ry
EX: Polaris sportsman 570 efi eps T3 -14
Kantavuutta hain tuolla 10 12 setillä. Kyllä se 9 11 pelas ja loistavasti. Enhä miä muuten olis samanlaisia ostanut. Etuset on mulla vikopäin ja voin sanoa että ei kaiva lähellekään niin helposti lumen läpi.
-
- 3WD
No joo tulipahan laitettua nyt tähän hätään alle nuo tml p317 27 tuumasina, katsotaan nyt kevään mittaan että palveleekos ne meikäläisen käyttöä... jos ei niin kokeillaan kesän mittaan seuraavaa vaihtoehtoa !!
Vanteista sen verran et äkkiseltään tunnostaa että noi 4+3 et:llä olevat levittää ulospäin vähän turhan paljon, sopiskos näissä g2 runkosissa 5+2 et.llä olevat pyörimään..?
Vanteista sen verran et äkkiseltään tunnostaa että noi 4+3 et:llä olevat levittää ulospäin vähän turhan paljon, sopiskos näissä g2 runkosissa 5+2 et.llä olevat pyörimään..?
-
- 3WD
Tässäpäs vielä kuvatusta miten reilusti levittää ulospäin...

...eihän tuo leveempi raideleveys haitannut metsässä puiden välissä kierrellessä niin kuin luulin, yllättävänkin ketterältä tuntui vaikka on vielä maxi mallikin.

...eihän tuo leveempi raideleveys haitannut metsässä puiden välissä kierrellessä niin kuin luulin, yllättävänkin ketterältä tuntui vaikka on vielä maxi mallikin.
Hyvän renkaan valitsit. Nyt on eteneminen enää kuskista kiinni.
Haminan seudun Mönkijät ry
-
- 6WD
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 dps -13
Mip:n kanssa samoilla linjoilla. Hyvät renkaat valitsit! Taitaa tuo vakiovanteillakin levittää vähän ulospäin tolla rengastuksella verrattuna orkkisrenkaisiin. Enemmän kiinnostaa eturenkaat, paljon jää renkaan ja alatukivarren väliin tilaa renkaat linkkuun käännettynä??
----Team Mönkijävarikko----
www.monkijavarikko.fi
www.monkijavarikko.fi
-
- 4WD
Itse pähkäilin ihan saman asian kanssa kuin Mazzikin, elikkäs piti saada karkeampaa rengasta viissatasen canan maksiraktorin alle. Pitkällisen pohdinnan ja pähkäilyn jälkeen päädyin tuohon TML Spider uutuusrenkaaseen. Pitkään myös harkitsin, että otanko 12-tuumaa leveiden takarenkaiden kaveriksi 10 vai 12 tuumaa leveät eteen, lopulta päädyin sitten siihen että otin myös eteen 12-tuumaset. Lähinnä huoletti että sopivatko ne pyörimään ohjauksen ääriasennoissa. Vanteiksi minulle tuli samasta paikasta mustat TML-peltivanteet kokoa 12X7.5 4+3.5 offsetilla. Sarja ollut nyt muutaman päivän alla ja ainakin toistaiseksi olen ollut tyytyväinen tuohon pakettiin.
Tuo 27-tuumanen Spider on nuilla vanteilla ja kilon paineilla halkaisijaltaan aika tarkkaan 700 mm korkea joten ollaan aika lähellä 27,5 tuumaa. Mutta leveys jääkin sitten tosi paljon 12-tuumasta, nimittäin leveys on noin 265 mm, elikkä noin 10,5 tuumaa.
No sitten siihen sopivuuteen, takanahan sopivuuden kanssa ei ole mitään ongelmaa, mutta edessä nuilla kilon paineilla otti oikealla puolella silloin tällöin jalkatilan kaukalon etureunaan kiinni. Paineita laskin sitten pikkuhiljaa vähemmäksi ja välillä kävin aina testaamassa, nyt paineet on noin 0,5-0,6 kilon välillä ja enää hipsii silloin tällöin hieman, eli voi ihan hyvin nyt ajaa mihinkään muuhun tuo rengas-vanneyhdistelmä ei ota kiinni.
Tuo 27-tuumanen Spider on nuilla vanteilla ja kilon paineilla halkaisijaltaan aika tarkkaan 700 mm korkea joten ollaan aika lähellä 27,5 tuumaa. Mutta leveys jääkin sitten tosi paljon 12-tuumasta, nimittäin leveys on noin 265 mm, elikkä noin 10,5 tuumaa.
No sitten siihen sopivuuteen, takanahan sopivuuden kanssa ei ole mitään ongelmaa, mutta edessä nuilla kilon paineilla otti oikealla puolella silloin tällöin jalkatilan kaukalon etureunaan kiinni. Paineita laskin sitten pikkuhiljaa vähemmäksi ja välillä kävin aina testaamassa, nyt paineet on noin 0,5-0,6 kilon välillä ja enää hipsii silloin tällöin hieman, eli voi ihan hyvin nyt ajaa mihinkään muuhun tuo rengas-vanneyhdistelmä ei ota kiinni.
-
- 6WD
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 dps -13
Mun koneessa on Wandan p317:t 10" leveenä eessä ja orkkisaluilla, renkaan kuvio hankaa alatukivarteen vaikka on 6 milliä rikkoja speisereinä välissä. Tarkotus olis hommata 1" viralliset speiserit. Koneen leveyttä en halua liikaa levittää.
----Team Mönkijävarikko----
www.monkijavarikko.fi
www.monkijavarikko.fi
-
- 3WD
Tuonne Spider topicciinn jo kirjottelinkin, mittaahan setkamies paineiden laskun myötä renkaiden halkaisiaa uudelleen, nuissa p317: 1,0bar n.73cm-> 0,5bar n.69,5cm juurikin noissa 12" leveissä, 10" leveillä paineen laskulla ei niin rajua muutosta mutta jonku verran kuitenkin...
mulla kans noilla TML:n peltivanteilla ja "lokarin" reunoja piti hieman muotoilla laikkakoneella ettei heti pirskahtelisi kappaleiksi...
Alatukivarren ja rattaan välissä näyttäis äkkiseltään mitattuna olevan tilaa n.3cm ohjauksen ääriasennossa eli periaatteessa siellä pitäs 5+2 et:llä oleva vannekin sopia olemaan mut käytäntännössä tilanne voi olla toinen..

Lumipitoon olen kyllä tyytyväinen ainakin näin plussa kelillä!

mulla kans noilla TML:n peltivanteilla ja "lokarin" reunoja piti hieman muotoilla laikkakoneella ettei heti pirskahtelisi kappaleiksi...
Alatukivarren ja rattaan välissä näyttäis äkkiseltään mitattuna olevan tilaa n.3cm ohjauksen ääriasennossa eli periaatteessa siellä pitäs 5+2 et:llä oleva vannekin sopia olemaan mut käytäntännössä tilanne voi olla toinen..

Lumipitoon olen kyllä tyytyväinen ainakin näin plussa kelillä!

-
- 4WD
Mazzille ja muille kiinnostuneille pitempi vastaus tuolla Spider topicissa.
Menipä vajaan vuoden ikäisestä alle 20 h ajetusta G2 Cana Max 500 T3:sta eturenkaat. Toisessa pykinyt pullistuma ja toinen tyhjeni omia aikojaan pihalla. Syytä tyhjenemiseen en vielä keksinyt, koska pitää ensin siirtää vekotin varastosta paremmalle paikalle - sillä tyhjällä renkaalla. Syksyllä vetelin puukuormia metsästä huolellisesti kantoja vältellen ja nyt talvella aurailin tasaista pihaa. Varmaankaan Carlislen laatu ei kovin kummoinen ole. En taida viitsiä takuuseen noita yrittääkään. Ajattelinkin vaihtaa uudet samankokoiset (jotta kehä ei muutu) ja hyvälaatuiset työhommia kestävät renkaat sekä eteen, että taakse. Noita samankokoisia 26x10 -12 ja 26x8-12 6-kankaisina vaan ei taida helpolla löytyä. Siispä minäkin kaipaisin mielipiteitä vaihtoehdoista.