XT-P T3 1000 harrastelua

Tänne kuvalliset projekti selostukset
Avatar
jami85
Tracks
Viestit: 1041
Liittynyt: 14 Huhti 2011 17:21
Mönkijä:: polaris sportsman 570 EFI -14
Paikkakunta: Tornio

Re: XT-P T3 1000 harrastelua

Viesti Kirjoittaja jami85 »

2 tuumaset näyttäs olevan. Itellä pollessa tuommoset eessä ja tuumaset takana. Kummasti rauhottuu ajettavuus tiellä ku laittaa spacerit.
Tuostako meinaat?? Kyllä siitä pääsee...OHHOH!!!! Viittikkö vettää vinssin tuohon puuhun???
moottorijamppa
6WD
Viestit: 323
Liittynyt: 22 Helmi 2014 15:25

Re: XT-P T3 1000 harrastelua

Viesti Kirjoittaja moottorijamppa »

jami85 kuittasikin jo paksuuden ja korostaisin myös huomattavaa parannusta maastoajossa spacereillä tai levittävillä vanteilla.

Vanteen leveys G2 edessä 6.5" ja takana 7.5". Vakio ET vanteille mahtuu ilman spacereitä testatusti 12" leveät renkaat eteen.
Pikkuisen profiili pyöristyy, mutta kehämuutos ei pienillä maastopaineilla havaittava. Pikkuisen 10" ja 12" leveillä eturenkailla
pitää astinlautoja leikata lähinnä korkeuden kasvamisen johdosta, mutta ne kannattaa ainakin kulmista leikata jo vakiorenkaillakin.

Itse laitoin myös eteen 7.5" vanteen, jolloin spacerit tai levittävät tarvikevanteet ovat pakolliset vanteen sisäreunan osumisen
estämiseksi tukivarsiin ja jarruletkuihin. Spacerit laitoin eteen sekä taakse raideleveyden pysymiseksi samana jo ulkonäönkin takia. :mrgreen:
Mazzi
3WD
Viestit: 75
Liittynyt: 16 Helmi 2015 17:40
Mönkijä:: Can Am Outlander Max 500 T3-13
Paikkakunta: Kajjaani

Re: XT-P T3 1000 harrastelua

Viesti Kirjoittaja Mazzi »

Onkos noiden vakiovanteiden ET 5+2,5 takavanne, 4,5+2 etuvanne vai miten ??
moottorijamppa
6WD
Viestit: 323
Liittynyt: 22 Helmi 2014 15:25

Re: XT-P T3 1000 harrastelua

Viesti Kirjoittaja moottorijamppa »

Taukoa rakenteluiden suhteen pidetty ja säädetty vain makkaroiden paistoastetta nuotiolla. :)
Laitekokonaisuus ja määräaikaishuolto toiminut koko ajokauden täysin virheettä.

Vakiovanteet Mazzi karkeasti mitattuna oli etu 4+2 (6") ja taka 5+2.5 tai 5.5+2 (7.5") ja vajaa 2" spacerit molemmilla akseleilla,
kun edessä ja takana nykyään sama 7.5" vanne joka ei edessä mahtuisi kääntymään maksimikulmaan ilman spaceria.

Nämä vanne ET hommat pikkuisen hankalia joskus, kun vaikka Can Am ET ja ITP ET ei aina ihan samoin valmistajat ajatelleet.
Kannattaa melkein mitata mikä omassa vakiovanteilla sekä mikä karkeasti mahtuisi ja liikkeessä mitata ennen ostotapahtumaa.
Yleensä kaikki tarvikevanteet kuitenkin levittävät pikkuisen raideleveyttä, vaikka olisi miten ajateltu ja ilmoiteltu.

Muutama rakennusprojekti sen verran hautunut, että materiaaleja etsitty ja tilailtu useammalta mantereelta.
Niistä tulossa juttua kun kaikki saapuneet ja jotain talliin jo tulikin testimielessä kesää ajatellen, kun se Roosakin
alkoi laittelemaan Raajärvi ilmoittautumisia foorumille. 8)

Kuva
moottorijamppa
6WD
Viestit: 323
Liittynyt: 22 Helmi 2014 15:25

Re: XT-P T3 1000 harrastelua

Viesti Kirjoittaja moottorijamppa »

Alkuun mukavalta näyttänyt musta-oranssi värimaailma alkanut näyttämään masentavalta.
Johtuu pitkälti oranssien muovien hyvin pehmeästä materiaalista joka kulunut selkeästi muihin muoveihin verrattuna,
jotka ovat lähes samassa kunnossa kuin kaupasta lähtiessä. Lienee uusittu väri muuttanut muovilaatua näiltä osin?

Suunnitelmat siis käyntiin sekä värikarttojen tutkintaan. Osan pinnoista päällystän yliteippaukseen tarkoitetulla
teipillä ja osan maalaan pysyvästi toiseen väriin.
Kuva

Katteet purkuun ja ullakkotilat hyötykäyttöön.
Kuva

Värimaailmaksi tulee jotain mattamustan ja hopeanmustan välimaastosta. Lokasuojat jätän tehtaan lakkamustaksi
ja pinnoittamattomat muovit ennalleen. Ajatuksena kokonaisuutena karkeasti matta keskiosa ja kiiltävä reunaosa.
Jotta ei liian synkäksi hommat mene niin tehosteväriksi paikoitellen tulee Lime Green (mistä tulikin mieleen). :lol:
Kuva
Viimeksi muokannut moottorijamppa, 09 Maalis 2015 00:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
CanMuli
6WD
Viestit: 799
Liittynyt: 21 Tammi 2013 17:25
Mönkijä:: Outlander 500 dps T3 -15
Paikkakunta: oulainen

Re: XT-P T3 1000 harrastelua

Viesti Kirjoittaja CanMuli »

Mitä aineita käytät maalaukseen? Esikäsittelyt yms.? Saako maalipinnasta niin kestävän että voi huoletta ajella suomen pajukoissa ja muissa risukoissa? Eihän nuo osaset tietenkään tule paljo risuja koskettelemaan mutta jos sulla on tiedossa sellaset aineet mitkä kestää maastovehkeessä niin kerro toki.
Seuraava mönkkäri saa kyllä välittömästi uuden ilmeen jos oikeat aineet löytyy.
□■
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Re: XT-P T3 1000 harrastelua

Viesti Kirjoittaja ATC »

Ouluun on tullut myös se uusi systeemi kalvottaa nuo muovit, sitähän tehtaat käyttää noissa camoväreissä, ei olisi hullumpi konsti sekään ja pinta on sitten luja ja kestää kolhujakin. http://www.tuningstudio.fi/pinnoitus
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
moottorijamppa
6WD
Viestit: 323
Liittynyt: 22 Helmi 2014 15:25

Re: XT-P T3 1000 harrastelua

Viesti Kirjoittaja moottorijamppa »

Kalvotus monimutkaisissa kuvioissa todella toimiva. Aseen pintaan tein taannoin maastokuvioinnin
ja hyvin on pysynyt. Tässä laitteessa halusin kuitenkin pysyä perusväreissä ja tekniikoissa.

Teippeinä olen käyttänyt useammassa projektissa Averyn teippiä. Asennus onnistuu kohtuullisen
hankaliinkin muotoihin ja kestänyt virheettömästi autojen puskureissa etc.. ja on paine sekä
konepesty useampaan kertaan testimielessä.

http://www.averydennison.com/en/home/te ... -film.html

Muovimaalaus oma maailmansa ja ammattilaiset tekee tietysti parasta sekä kestävintä jälkeä maalamossa.
Erityisesti tässä muovissa pysymisestä ei vielä tietoa, mutta muutamia vaativia muovikohteita moottoripyöriä,
kartingautoja sekä moottorikelkkoja olen maalaillut kohtuu hyvillä kokemuksilla automaalikaupassa paikanpäällä
sekoitetuilla kovetteet etc.. sisältävillä väreillä ja lakoilla. Tavarataloaineita en itse ole löytänyt kovin toimivia
ja usein päiväyksetkin ummessa sekä mahdollisesti säilytysketju ollut jossain kohtaa virheellinen.

Karkeasti tarvikkeet pohja-aine, väri ja lakka sekä ammattilaisten hiomavillat, rasvaliinat etc.. koska esityöt
ratkaisee lopputuloksen. :wink: Maalikaupasta tietävät suositella mitkä aineet toimivat keskenään ja tekniikoita.
Taitoa varmasti löytyy mutta maltti ratkaisee, eli useamman kuivumisen / hionnan kanssa ottaa äkkiä 2-3 viikkoa.
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Re: XT-P T3 1000 harrastelua

Viesti Kirjoittaja ATC »

Tuo minun linkittämä systeemi ei ole sama kuin teippaus ja yksinkertainen toteuttaa kotioloissakin. Tyylikkäät värit ja minun mielestä sopii hyvin tuohon isomukseen.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
moottorijamppa
6WD
Viestit: 323
Liittynyt: 22 Helmi 2014 15:25

Re: XT-P T3 1000 harrastelua

Viesti Kirjoittaja moottorijamppa »

Me puhutaan ATC kanssa samoja asioita eri kielillä.. :lol:

http://www.wtp-coating.fi/water-transfer-printing.html

Kuitenkin rohkeasti vain tekemään tuuninkia laitteisiin.. :)
Avatar
SvaR
6WD
Viestit: 315
Liittynyt: 07 Syys 2006 21:12
Paikkakunta: Savo
Viesti:

Re: XT-P T3 1000 harrastelua

Viesti Kirjoittaja SvaR »

ATC kirjoitti:Ouluun on tullut myös se uusi systeemi kalvottaa nuo muovit, sitähän tehtaat käyttää noissa camoväreissä, ei olisi hullumpi konsti sekään ja pinta on sitten luja ja kestää kolhujakin. http://www.tuningstudio.fi/pinnoitus
Kylläpä olis tän foorumin pilkunhässijäkielioppipoliiseilla tuolla firmassa näköjään töitä....
On helppoa olla samaa mieltä, on helppoa olla mieletön vaan enemmän löytää kun poikkeaa tieltä ja oikaisee läpi metsikön!
Juice
http://www.svar.1g.fi/kuvat/
moottorijamppa
6WD
Viestit: 323
Liittynyt: 22 Helmi 2014 15:25

Re: XT-P T3 1000 harrastelua

Viesti Kirjoittaja moottorijamppa »

Kevät tulee sellaista vauhtia että laitoin telasarjat tältä kaudelta jo varastoon.

Vannekehien pohjat olivat valmiiksi tehdasmaalattuihin pintoihin helpot toteuttaa.
Väriksi tuli sama Lime Green, jota teippaamalla laitoin tehosteväriksi muihin pintoihin.
Mattapintainen musta-hopea näyttää luonnossa tavoitteena olleelta mattamuovin sävyiseltä.

Alkaa olla muutamia pikkurakenteluita vaille valmis kesän koitoksiin.. 8)

Kuva

Kuva
Selis
2WD
Viestit: 30
Liittynyt: 16 Helmi 2015 14:17
Mönkijä:: Can-am outlander MAX 500 t3
Paikkakunta: Satakunta

Re: XT-P T3 1000 harrastelua

Viesti Kirjoittaja Selis »

Aiai on nätti 8)

Onko nuo pikku työvalot mistä ostetut?
moottorijamppa
6WD
Viestit: 323
Liittynyt: 22 Helmi 2014 15:25

Re: XT-P T3 1000 harrastelua

Viesti Kirjoittaja moottorijamppa »

Esimerkiksi täältä löytyy valoja hyvällä toimitusvarmuudella http://www.aliexpress.com
moottorijamppa
6WD
Viestit: 323
Liittynyt: 22 Helmi 2014 15:25

Re: XT-P T3 1000 harrastelua

Viesti Kirjoittaja moottorijamppa »

HC-ajoille ei ole oikein työkiireistä johtuen ehtinyt. :x Ainut ajo ollut mutkan kautta töistä kotiin ja takaisin, kun
kerran kilpikin on ja hyvin toimii maantieajossa. Kesää kohden varmasti tulee usein työmatkoja ajettua. :)

Sen verran kuitenkin päässyt tallille värkkäämään, että jotain pikkuviritystä saatu tehtyä.
Ponttooneiden asennus-irroitus on yksinkertainen ja tuntuu todella tukevalta rakenteeltaan. Mielenkiinnolla suomaastojen
sulamista odottelen ja pakettia tositoimissa päästään kokeilemaan. Kiinaposti toi uuteen väritykseen sopivan tuningpaketin
ja muuten nupin asennus yksinkertainen, mutta pieni supisteholkki piti rakennella tukevan kiinnityksen saamiseksi.
Isomasta nupista pikaisesti testailtuna oli huomattavasti helpompi vaihtaa vaihdettakin.

Kuva

Kuva

Kuva
Vastaa Viestiin