XT-P T3 1000 harrastelua
- jami85
- Tracks
- Viestit: 1041
- Liittynyt: 14 Huhti 2011 17:21
- Mönkijä:: polaris sportsman 570 EFI -14
- Paikkakunta: Tornio
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
2 tuumaset näyttäs olevan. Itellä pollessa tuommoset eessä ja tuumaset takana. Kummasti rauhottuu ajettavuus tiellä ku laittaa spacerit.
Tuostako meinaat?? Kyllä siitä pääsee...OHHOH!!!! Viittikkö vettää vinssin tuohon puuhun???
-
- 6WD
- Viestit: 323
- Liittynyt: 22 Helmi 2014 15:25
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
jami85 kuittasikin jo paksuuden ja korostaisin myös huomattavaa parannusta maastoajossa spacereillä tai levittävillä vanteilla.
Vanteen leveys G2 edessä 6.5" ja takana 7.5". Vakio ET vanteille mahtuu ilman spacereitä testatusti 12" leveät renkaat eteen.
Pikkuisen profiili pyöristyy, mutta kehämuutos ei pienillä maastopaineilla havaittava. Pikkuisen 10" ja 12" leveillä eturenkailla
pitää astinlautoja leikata lähinnä korkeuden kasvamisen johdosta, mutta ne kannattaa ainakin kulmista leikata jo vakiorenkaillakin.
Itse laitoin myös eteen 7.5" vanteen, jolloin spacerit tai levittävät tarvikevanteet ovat pakolliset vanteen sisäreunan osumisen
estämiseksi tukivarsiin ja jarruletkuihin. Spacerit laitoin eteen sekä taakse raideleveyden pysymiseksi samana jo ulkonäönkin takia.
Vanteen leveys G2 edessä 6.5" ja takana 7.5". Vakio ET vanteille mahtuu ilman spacereitä testatusti 12" leveät renkaat eteen.
Pikkuisen profiili pyöristyy, mutta kehämuutos ei pienillä maastopaineilla havaittava. Pikkuisen 10" ja 12" leveillä eturenkailla
pitää astinlautoja leikata lähinnä korkeuden kasvamisen johdosta, mutta ne kannattaa ainakin kulmista leikata jo vakiorenkaillakin.
Itse laitoin myös eteen 7.5" vanteen, jolloin spacerit tai levittävät tarvikevanteet ovat pakolliset vanteen sisäreunan osumisen
estämiseksi tukivarsiin ja jarruletkuihin. Spacerit laitoin eteen sekä taakse raideleveyden pysymiseksi samana jo ulkonäönkin takia.

-
- 3WD
- Viestit: 75
- Liittynyt: 16 Helmi 2015 17:40
- Mönkijä:: Can Am Outlander Max 500 T3-13
- Paikkakunta: Kajjaani
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Onkos noiden vakiovanteiden ET 5+2,5 takavanne, 4,5+2 etuvanne vai miten ??
-
- 6WD
- Viestit: 323
- Liittynyt: 22 Helmi 2014 15:25
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Taukoa rakenteluiden suhteen pidetty ja säädetty vain makkaroiden paistoastetta nuotiolla.
Laitekokonaisuus ja määräaikaishuolto toiminut koko ajokauden täysin virheettä.
Vakiovanteet Mazzi karkeasti mitattuna oli etu 4+2 (6") ja taka 5+2.5 tai 5.5+2 (7.5") ja vajaa 2" spacerit molemmilla akseleilla,
kun edessä ja takana nykyään sama 7.5" vanne joka ei edessä mahtuisi kääntymään maksimikulmaan ilman spaceria.
Nämä vanne ET hommat pikkuisen hankalia joskus, kun vaikka Can Am ET ja ITP ET ei aina ihan samoin valmistajat ajatelleet.
Kannattaa melkein mitata mikä omassa vakiovanteilla sekä mikä karkeasti mahtuisi ja liikkeessä mitata ennen ostotapahtumaa.
Yleensä kaikki tarvikevanteet kuitenkin levittävät pikkuisen raideleveyttä, vaikka olisi miten ajateltu ja ilmoiteltu.
Muutama rakennusprojekti sen verran hautunut, että materiaaleja etsitty ja tilailtu useammalta mantereelta.
Niistä tulossa juttua kun kaikki saapuneet ja jotain talliin jo tulikin testimielessä kesää ajatellen, kun se Roosakin
alkoi laittelemaan Raajärvi ilmoittautumisia foorumille.


Laitekokonaisuus ja määräaikaishuolto toiminut koko ajokauden täysin virheettä.
Vakiovanteet Mazzi karkeasti mitattuna oli etu 4+2 (6") ja taka 5+2.5 tai 5.5+2 (7.5") ja vajaa 2" spacerit molemmilla akseleilla,
kun edessä ja takana nykyään sama 7.5" vanne joka ei edessä mahtuisi kääntymään maksimikulmaan ilman spaceria.
Nämä vanne ET hommat pikkuisen hankalia joskus, kun vaikka Can Am ET ja ITP ET ei aina ihan samoin valmistajat ajatelleet.
Kannattaa melkein mitata mikä omassa vakiovanteilla sekä mikä karkeasti mahtuisi ja liikkeessä mitata ennen ostotapahtumaa.
Yleensä kaikki tarvikevanteet kuitenkin levittävät pikkuisen raideleveyttä, vaikka olisi miten ajateltu ja ilmoiteltu.
Muutama rakennusprojekti sen verran hautunut, että materiaaleja etsitty ja tilailtu useammalta mantereelta.
Niistä tulossa juttua kun kaikki saapuneet ja jotain talliin jo tulikin testimielessä kesää ajatellen, kun se Roosakin
alkoi laittelemaan Raajärvi ilmoittautumisia foorumille.


-
- 6WD
- Viestit: 323
- Liittynyt: 22 Helmi 2014 15:25
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Alkuun mukavalta näyttänyt musta-oranssi värimaailma alkanut näyttämään masentavalta.
Johtuu pitkälti oranssien muovien hyvin pehmeästä materiaalista joka kulunut selkeästi muihin muoveihin verrattuna,
jotka ovat lähes samassa kunnossa kuin kaupasta lähtiessä. Lienee uusittu väri muuttanut muovilaatua näiltä osin?
Suunnitelmat siis käyntiin sekä värikarttojen tutkintaan. Osan pinnoista päällystän yliteippaukseen tarkoitetulla
teipillä ja osan maalaan pysyvästi toiseen väriin.

Katteet purkuun ja ullakkotilat hyötykäyttöön.

Värimaailmaksi tulee jotain mattamustan ja hopeanmustan välimaastosta. Lokasuojat jätän tehtaan lakkamustaksi
ja pinnoittamattomat muovit ennalleen. Ajatuksena kokonaisuutena karkeasti matta keskiosa ja kiiltävä reunaosa.
Jotta ei liian synkäksi hommat mene niin tehosteväriksi paikoitellen tulee Lime Green (mistä tulikin mieleen).

Johtuu pitkälti oranssien muovien hyvin pehmeästä materiaalista joka kulunut selkeästi muihin muoveihin verrattuna,
jotka ovat lähes samassa kunnossa kuin kaupasta lähtiessä. Lienee uusittu väri muuttanut muovilaatua näiltä osin?
Suunnitelmat siis käyntiin sekä värikarttojen tutkintaan. Osan pinnoista päällystän yliteippaukseen tarkoitetulla
teipillä ja osan maalaan pysyvästi toiseen väriin.

Katteet purkuun ja ullakkotilat hyötykäyttöön.

Värimaailmaksi tulee jotain mattamustan ja hopeanmustan välimaastosta. Lokasuojat jätän tehtaan lakkamustaksi
ja pinnoittamattomat muovit ennalleen. Ajatuksena kokonaisuutena karkeasti matta keskiosa ja kiiltävä reunaosa.
Jotta ei liian synkäksi hommat mene niin tehosteväriksi paikoitellen tulee Lime Green (mistä tulikin mieleen).


Viimeksi muokannut moottorijamppa, 09 Maalis 2015 00:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- 6WD
- Viestit: 799
- Liittynyt: 21 Tammi 2013 17:25
- Mönkijä:: Outlander 500 dps T3 -15
- Paikkakunta: oulainen
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Mitä aineita käytät maalaukseen? Esikäsittelyt yms.? Saako maalipinnasta niin kestävän että voi huoletta ajella suomen pajukoissa ja muissa risukoissa? Eihän nuo osaset tietenkään tule paljo risuja koskettelemaan mutta jos sulla on tiedossa sellaset aineet mitkä kestää maastovehkeessä niin kerro toki.
Seuraava mönkkäri saa kyllä välittömästi uuden ilmeen jos oikeat aineet löytyy.
Seuraava mönkkäri saa kyllä välittömästi uuden ilmeen jos oikeat aineet löytyy.
□■
- ATC
- Koheltaja (r)
- Viestit: 5025
- Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
- Mönkijä:: Maatalous traktori
- Paikkakunta: Oulu
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Ouluun on tullut myös se uusi systeemi kalvottaa nuo muovit, sitähän tehtaat käyttää noissa camoväreissä, ei olisi hullumpi konsti sekään ja pinta on sitten luja ja kestää kolhujakin. http://www.tuningstudio.fi/pinnoitus
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
-
- 6WD
- Viestit: 323
- Liittynyt: 22 Helmi 2014 15:25
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Kalvotus monimutkaisissa kuvioissa todella toimiva. Aseen pintaan tein taannoin maastokuvioinnin
ja hyvin on pysynyt. Tässä laitteessa halusin kuitenkin pysyä perusväreissä ja tekniikoissa.
Teippeinä olen käyttänyt useammassa projektissa Averyn teippiä. Asennus onnistuu kohtuullisen
hankaliinkin muotoihin ja kestänyt virheettömästi autojen puskureissa etc.. ja on paine sekä
konepesty useampaan kertaan testimielessä.
http://www.averydennison.com/en/home/te ... -film.html
Muovimaalaus oma maailmansa ja ammattilaiset tekee tietysti parasta sekä kestävintä jälkeä maalamossa.
Erityisesti tässä muovissa pysymisestä ei vielä tietoa, mutta muutamia vaativia muovikohteita moottoripyöriä,
kartingautoja sekä moottorikelkkoja olen maalaillut kohtuu hyvillä kokemuksilla automaalikaupassa paikanpäällä
sekoitetuilla kovetteet etc.. sisältävillä väreillä ja lakoilla. Tavarataloaineita en itse ole löytänyt kovin toimivia
ja usein päiväyksetkin ummessa sekä mahdollisesti säilytysketju ollut jossain kohtaa virheellinen.
Karkeasti tarvikkeet pohja-aine, väri ja lakka sekä ammattilaisten hiomavillat, rasvaliinat etc.. koska esityöt
ratkaisee lopputuloksen.
Maalikaupasta tietävät suositella mitkä aineet toimivat keskenään ja tekniikoita.
Taitoa varmasti löytyy mutta maltti ratkaisee, eli useamman kuivumisen / hionnan kanssa ottaa äkkiä 2-3 viikkoa.
ja hyvin on pysynyt. Tässä laitteessa halusin kuitenkin pysyä perusväreissä ja tekniikoissa.
Teippeinä olen käyttänyt useammassa projektissa Averyn teippiä. Asennus onnistuu kohtuullisen
hankaliinkin muotoihin ja kestänyt virheettömästi autojen puskureissa etc.. ja on paine sekä
konepesty useampaan kertaan testimielessä.
http://www.averydennison.com/en/home/te ... -film.html
Muovimaalaus oma maailmansa ja ammattilaiset tekee tietysti parasta sekä kestävintä jälkeä maalamossa.
Erityisesti tässä muovissa pysymisestä ei vielä tietoa, mutta muutamia vaativia muovikohteita moottoripyöriä,
kartingautoja sekä moottorikelkkoja olen maalaillut kohtuu hyvillä kokemuksilla automaalikaupassa paikanpäällä
sekoitetuilla kovetteet etc.. sisältävillä väreillä ja lakoilla. Tavarataloaineita en itse ole löytänyt kovin toimivia
ja usein päiväyksetkin ummessa sekä mahdollisesti säilytysketju ollut jossain kohtaa virheellinen.
Karkeasti tarvikkeet pohja-aine, väri ja lakka sekä ammattilaisten hiomavillat, rasvaliinat etc.. koska esityöt
ratkaisee lopputuloksen.

Taitoa varmasti löytyy mutta maltti ratkaisee, eli useamman kuivumisen / hionnan kanssa ottaa äkkiä 2-3 viikkoa.
- ATC
- Koheltaja (r)
- Viestit: 5025
- Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
- Mönkijä:: Maatalous traktori
- Paikkakunta: Oulu
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Tuo minun linkittämä systeemi ei ole sama kuin teippaus ja yksinkertainen toteuttaa kotioloissakin. Tyylikkäät värit ja minun mielestä sopii hyvin tuohon isomukseen.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
-
- 6WD
- Viestit: 323
- Liittynyt: 22 Helmi 2014 15:25
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Me puhutaan ATC kanssa samoja asioita eri kielillä.. 
http://www.wtp-coating.fi/water-transfer-printing.html
Kuitenkin rohkeasti vain tekemään tuuninkia laitteisiin..

http://www.wtp-coating.fi/water-transfer-printing.html
Kuitenkin rohkeasti vain tekemään tuuninkia laitteisiin..

Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Kylläpä olis tän foorumin pilkunhässijäkielioppipoliiseilla tuolla firmassa näköjään töitä....ATC kirjoitti:Ouluun on tullut myös se uusi systeemi kalvottaa nuo muovit, sitähän tehtaat käyttää noissa camoväreissä, ei olisi hullumpi konsti sekään ja pinta on sitten luja ja kestää kolhujakin. http://www.tuningstudio.fi/pinnoitus
On helppoa olla samaa mieltä, on helppoa olla mieletön vaan enemmän löytää kun poikkeaa tieltä ja oikaisee läpi metsikön!
Juice
http://www.svar.1g.fi/kuvat/
Juice
http://www.svar.1g.fi/kuvat/
-
- 6WD
- Viestit: 323
- Liittynyt: 22 Helmi 2014 15:25
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Kevät tulee sellaista vauhtia että laitoin telasarjat tältä kaudelta jo varastoon.
Vannekehien pohjat olivat valmiiksi tehdasmaalattuihin pintoihin helpot toteuttaa.
Väriksi tuli sama Lime Green, jota teippaamalla laitoin tehosteväriksi muihin pintoihin.
Mattapintainen musta-hopea näyttää luonnossa tavoitteena olleelta mattamuovin sävyiseltä.
Alkaa olla muutamia pikkurakenteluita vaille valmis kesän koitoksiin..


Vannekehien pohjat olivat valmiiksi tehdasmaalattuihin pintoihin helpot toteuttaa.
Väriksi tuli sama Lime Green, jota teippaamalla laitoin tehosteväriksi muihin pintoihin.
Mattapintainen musta-hopea näyttää luonnossa tavoitteena olleelta mattamuovin sävyiseltä.
Alkaa olla muutamia pikkurakenteluita vaille valmis kesän koitoksiin..



-
- 2WD
- Viestit: 30
- Liittynyt: 16 Helmi 2015 14:17
- Mönkijä:: Can-am outlander MAX 500 t3
- Paikkakunta: Satakunta
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Aiai on nätti
Onko nuo pikku työvalot mistä ostetut?

Onko nuo pikku työvalot mistä ostetut?
-
- 6WD
- Viestit: 323
- Liittynyt: 22 Helmi 2014 15:25
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Esimerkiksi täältä löytyy valoja hyvällä toimitusvarmuudella http://www.aliexpress.com
-
- 6WD
- Viestit: 323
- Liittynyt: 22 Helmi 2014 15:25
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
HC-ajoille ei ole oikein työkiireistä johtuen ehtinyt.
Ainut ajo ollut mutkan kautta töistä kotiin ja takaisin, kun
kerran kilpikin on ja hyvin toimii maantieajossa. Kesää kohden varmasti tulee usein työmatkoja ajettua.
Sen verran kuitenkin päässyt tallille värkkäämään, että jotain pikkuviritystä saatu tehtyä.
Ponttooneiden asennus-irroitus on yksinkertainen ja tuntuu todella tukevalta rakenteeltaan. Mielenkiinnolla suomaastojen
sulamista odottelen ja pakettia tositoimissa päästään kokeilemaan. Kiinaposti toi uuteen väritykseen sopivan tuningpaketin
ja muuten nupin asennus yksinkertainen, mutta pieni supisteholkki piti rakennella tukevan kiinnityksen saamiseksi.
Isomasta nupista pikaisesti testailtuna oli huomattavasti helpompi vaihtaa vaihdettakin.




kerran kilpikin on ja hyvin toimii maantieajossa. Kesää kohden varmasti tulee usein työmatkoja ajettua.

Sen verran kuitenkin päässyt tallille värkkäämään, että jotain pikkuviritystä saatu tehtyä.
Ponttooneiden asennus-irroitus on yksinkertainen ja tuntuu todella tukevalta rakenteeltaan. Mielenkiinnolla suomaastojen
sulamista odottelen ja pakettia tositoimissa päästään kokeilemaan. Kiinaposti toi uuteen väritykseen sopivan tuningpaketin
ja muuten nupin asennus yksinkertainen, mutta pieni supisteholkki piti rakennella tukevan kiinnityksen saamiseksi.
Isomasta nupista pikaisesti testailtuna oli huomattavasti helpompi vaihtaa vaihdettakin.


