Aivan mahtavaa! Nuo korotuspalikat kiinnostaa myös minua! Innolla odotellaan kokemuksia! Ja sit ois vielä kiva saada mittoja sekä kuvia valmiista palikoista niin vois itellekin teetättää... Tai oispa lottovoitto jos sulla CanMuli on joku seppä joka noita väsäilis useammatkin
Luonnollisesti korvausta vastaan
Ei köyhyys ole mikään ilo, vaikka se joskus naurattaa.
-ISORY- Itä-Suomen OffRoad Yhdistys
Siinähän ei periaatteessa tarvi tietää muuta kuin jousen yläpään leveys. Luonnostelin tossa vähäsen että miten se sinne tulee ja miltä lopputuote suurinpiirtein näyttää.
Ite kun tekkee niin ei tule ylimääräsiä työkuluja. Tämä on hyvä tapa korottaa kun haluaa alustaa myös vähä jäykemmäksi. Vakiollahan on aivan turha yrittää aurahommia isolla levyllä. Maksilla taitaa onnistua mutta ei tällä pätkällä.
Ja vetareiden kannaltaki tämä on parempi korotus kuin joku mikä tulee iskarin ja rungon tai iskarin ja tukivarren väliin. Tässä minun korotustyylissä vetarin kulma ei muutu epäedulliseen suuntaan ulosjouston ollessa tapissa.
Laitahan mittapiirustukset palstalle kun saat omasi valmiiksi,näyttää olevan suunnittelu sulla hanskassa,saahaan me muut sitte hyvä idea kans käyttöön!
Aina on yksi keino jäljellä,eikä sekään oo viimeinen!
Näillä mitoilla teen itelle palikat eteen. Takapalikoihin C=20mm ja D=30mm.
Ja tuo G määräytyy sitte että mahtuuko eteen 100mm leveä (kun aihiot on) palikka kun suojamuovit saattaa tulla eteen. Taakse pitäs mahtua. Ei vihtis kovin paljo ylimäärästä jyrsiä pois, kun luultavasti se tulee olemaan melko hidasta. Jousen yläpään (70mm) mittasin ruokatunnilla melko hätäseen niin voi olla joku nanomilli heittoa. Jos joku vihtii ottaa jousipuristimen ja mitata sen halkasian kunnolla, kun ei sitä mauseria saa sinne väliin kunnolla jos jousi on kireällä.
Mutta näillä mitoilla teen ensimmäisen ja katon miten passaa. Joutas vaan... liikaa töitä.
Onnistuuhan tämä näinki, mutta on kyllä älyttömän hiasta.
Ja sotkua tullee. Sais nyt ees kaks tehtyä niin pääsis mallaamaan. Takapalikat voi tehä yhestä kun kokonaispaksuus ei tarvi olla ku 30mm. Eli yks vaan halki niin ei tarvi porata niin pitkiä matkoja. Huomenna haen noita kuppiteriä lisää viiden millin välein niin helpottuu tuon kolon teko.
Siinähän ei periaatteessa tarvi olla ku jousen mentävä ura kylläkään helpottuu muuten aikas paljo.
Materiaalitekniikan opinnot jääneet aavistuksen vähälle mutta tuli noita työstökuvia katsoessa mieleen että eikö tuossa joku muovi kestäis? Tohtisi olla vähän helpompaa työstää.
Toki, alumiini varmasti vahvempaa kuin muovi, sitä ei käy kieltäminen.
Joo, en osaa minäkään sanoa että kestäiskö.
Semmoinenkin tuli mieleen että mites nää jousia tekevät firmat, pyörittäiskö ne uudet jouset mönkijään? Aikoinaan kun Octavialla ajelin niin teetätin asuntovaunun takia autoon uudet takajouset. Perä ei nostanut yhtään mutta jäykkyyttä tuli lisää ja täytyy sanoa että ne oli hyvät.
Tähän vielä semmoinenkin kommentti että on meitä jotka teettää kun ei osaa / pysty ja sitten on CanMuli joka tekee mitä haluaa, mm. maakellarisaunan. On muuten hieno rojekti ja kiva seurata.
Ja tuskin tästä tuppukylästä edes löytyis niin paksua muovia että vois tommosia tehä. Ei tahtonu löytyä edes alumiinilaikkaa rälläkkään. Ja luultavasti maksaiski mahottomasti. Nämä oli ilmasia, kun oli leikattu isojen aihioitten jämäpaloista. Tai näin ainaki oletan, kun ei raha kelevannu kaverille.
Saahan näihin ostettua ne jäykemmät keltaiset jouset eteen. Oliko jotain alta 50€ kipale. Ite meinasin kyllä sellaiset hankkia. Maastossa jyrkissä kurveissa tuntuu näillä orkkis jousilla meinaavan kaatua koko laite. Sukeltaa pirusti ulommalle etunurkalle.