Phoenix 200 katsastus tökkii päästöistä,apuja?

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Avatar
Pikkupolle
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 29 Maalis 2015 21:31

Phoenix 200 katsastus tökkii päästöistä,apuja?

Viesti Kirjoittaja Pikkupolle »

Tervehdys....tässä koitettiin saada polle 200 (vm-05) katsastuksesta läpi,kokemus oli ensimmäinen mönkkärin kanssa.
Ajamalla piti asemalta pois lähteä,mutta katsastusmies oli toista mieltä :doubt:
Päästöt oli aika pahasti pielessä,tosin toimi normaalisti,mutta arvot tosiaan päin p...tä.
Ite ei olla kaasaria sorkittu,vaihdettu vain ilmansuodatin ja tulppa ennen katsastusta.
Kaasarin avasin tänään,huomioita:
-Neula oli ylimmässä mahdollisessa asennossa,hmmm...sen vois laskea,mutta mihin? voishan kokeilla jos pelais alimmassa katsastuksen ajan ainakin...
-Kaasarissa,keihin ptg,ei ilmeisesti kuulu olla kalvoa sen peltisen sivuluukun takana (meillä ei ole)?ainakaan ei rajäytyskuvista löydy :shock:
Vastaavissa mp kaasareissa on näet kalvo "air cut off valve" nimellä.
-Suuttimet on pääsuutin 110 tyhjä 38 meinasin että ohjekirjassa on 108 pääsuutin,niin kaipa pitää tilata pienempää että päästöt pienenee.
Vai onko tässä mallissa eri maiden välisiä suuttimen koko eroja tms? :roll:
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: Phoenix 200 katsastus tökkii päästöistä,apuja?

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Laitas paperista vielä (saaste)arvot tänne esille, niin päästään pohtimaan ongelmaa paremmin.
Avatar
Pikkupolle
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 29 Maalis 2015 21:31

Re: Phoenix 200 katsastus tökkii päästöistä,apuja?

Viesti Kirjoittaja Pikkupolle »

Jees:
-CO: 10 sallittu 3,5
-HC: 4911 sallittu 600
-0 2: 4,45 sallittu 5,00

Ps.Huomasin että ainakin storm myy suutinkokoa 107,5 mönkijävarikolle laitoin kysymyksen 108 suuttimesta,ootellaan vastausta.Tuntuu olevan aika harvinainen koko anyway. :o
Avatar
Pikkupolle
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 29 Maalis 2015 21:31

Re: Phoenix 200 katsastus tökkii päästöistä,apuja?

Viesti Kirjoittaja Pikkupolle »

joo eipä tähän juuri ole kommentoitu :wink:
No jospa tämä polle nyt olisi paremmassa iskussa,kun on vaihdettu pääsuutin 110>107,5 (kun ei 108 saanut) ja tyhjis suutin 38>35.
Aikalailla tuppaa poksumaan,paukuttamaan putkeen nyt,mutta jonkinverran myös aiemmin sillä varmasti rikkaalla seoksella.Ei imukurkun vuotoa pitäis olla,ei ainakaan starttipilotti testi ihmeemmin vaikutellut.
Onko porukalla ollut yleensä neula keskiasennossa? se käsittääkseni ois "vakio" asento.
Vaikea sanoa että oisko se orkkis suodatin parempi,vai antaako tämä nykyinen öljyttävä suodatin liikaa ilmaa kun pitäis saaada nuo päästöt suht kohilleen :roll:
Kommenttia? :p
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Phoenix 200 katsastus tökkii päästöistä,apuja?

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Täysin outo laite itselle, mutta pääsuuttimen koko tuskin hirvittävästi vaikuttaa katsastuksen päästöarvoihin. Pääsuutinpiiri antaa bensaa pääosin alueella 3/4-4/4 kaasua, neulapiiri 1/4-3/4 kaasua ja tyhjäkäynti/seosruuvi 0-1/4 kaasua. Eli millainen seosruuvi tuossa kaasarissa on? Neula keskelle ja sitten seosruuvista niin pienelle, että rupeaa käymään hieman huonosti. Sillain leimalle, mutta älä jätä jottei kilahda motti.

Kannattaa myös huomioida, että lämmin kone käy rikkaammalla, joten seosruuvi pienelle vasta tyyliin konttorin pihassa. Toivottavasti näillä menis ainakin sinne päin :D.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Vastaa Viestiin