Tampereen laakerikeskuksesta kävin hakeen 15.081mm laakerikuulia jotka ovat täysin samankokoisia kuin vetarin kuulat. Ja eikun niputtaan!HarriKivi kirjoitti:Etu alatukivarsi petti 400XT:stä (vm 2007) ja nykäs vasemman vetarin sisämaljankin auki.
Mistä saisi koko sisänivelen tai vaihtoehtoisesti pelkkiä kuulia sinne kun vain 2kpl oli jäljellä?
311e olisi koko vetoakseli, mutta tuo on muuten ehjä täysin mielestäni.
Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
-
- 3WD
- Viestit: 103
- Liittynyt: 05 Marras 2012 20:04
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 400 -08
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
08 outlander 400 tuli hankittua. Huomasin että nelivetopäällä merkkivalo välkkyy ajaessa epätasaisella, neliveto kuitenkin toimii. Missähän sijaitsee valon anturi, vaikuttaisi kosketushäiriöltä?
- cotcot
- Moderaattori
- Viestit: 2917
- Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
- Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
- Paikkakunta: Hanimaa
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Itsellä 2010 mallin 400 Outissa anturi sijaitsee moottorin etupuolella alhaalla nelivedon kytkevän murikan yhteydessä, yksi johto. Ja itsellä ollu samaa vikaa jotta valo pätkii tai sammunut kokonaan mutta nelikko on kuitenkin toiminut ja syynä ollut aina tuon anturin liitin joka ollut hieman huonona jota saannu korjata. Talvella kun siellä anturin nurkilla pyörii aina lunta ja jäätä ja kesäaikaan kurakakkendaalimutaa niin ymmärrettävää jotta liitin joskus hieman kipeää ottaa, kun se siinä hieman tarjolla on.
-
- 2WD
- Viestit: 30
- Liittynyt: 18 Loka 2015 07:49
- Mönkijä:: Can-Am 570 Pro -16
- Paikkakunta: Kuopio / Team Kuramunat
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Samalla paikkaa myös 06 mallissa.cotcot kirjoitti:Itsellä 2010 mallin 400 Outissa anturi sijaitsee moottorin etupuolella alhaalla nelivedon kytkevän murikan yhteydessä, yksi johto.
Renkaat vasemmalle käännettynä, saa oikealta puolen aika hyvin sen liittimen takaisin paikalleen. Itse otin renkaan veke vasemmalta puolelta, puhdistelin liittimen ja painoin vähän kasaan, että tarttuu tiukemmin, sen jälkeen on taas toiminut

- cotcot
- Moderaattori
- Viestit: 2917
- Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
- Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
- Paikkakunta: Hanimaa
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tää tehny samalla tavalla jotta liitintä vähä painanu kasaan ja laitoin pienen nippusiteen päälle sopivalle kireydelle jotta meni liitin napakasti paikalleen eikä nipparin ansiosta oo nyt enää löystyny, vielä ainakaan.
-
- 4WD
- Viestit: 178
- Liittynyt: 19 Marras 2014 13:49
- Mönkijä:: 500 Cana T3
- Paikkakunta: Kontiolahti kirkonkylä
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mistäs lie johtunee kun oli kana tyrkänny jossain vaiheessa puolisen desiä öljyä ilmanputsarikoteloon?
Huomasin tuossa kun purin katteita ja panssareita 100h huoltoa varten pois niin oli ilmanputsarikotelon tyhjennyspropussa öljyä... kun nappasin propun pois niin lorahti puolisen desiä öljyä tallin lattialle.
Ei liene vaarallista mutta lähinnä kiinnostais tietää mikä on aiheuttanut?!
Kiitokset jo etukäteen
Huomasin tuossa kun purin katteita ja panssareita 100h huoltoa varten pois niin oli ilmanputsarikotelon tyhjennyspropussa öljyä... kun nappasin propun pois niin lorahti puolisen desiä öljyä tallin lattialle.

Kiitokset jo etukäteen

Ei köyhyys ole mikään ilo, vaikka se joskus naurattaa.
-ISORY- Itä-Suomen OffRoad Yhdistys
-ISORY- Itä-Suomen OffRoad Yhdistys
-
- 4WD
- Viestit: 165
- Liittynyt: 26 Syys 2012 23:06
- Mönkijä:: Outlander 500 MAX T3
- Paikkakunta: Rauma
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Jos kone käy kyljellään, voi putsarin koteloon ilmestyä öljyä. Muistaakseni vasen kylki alaspäin?
-
- 4WD
- Viestit: 178
- Liittynyt: 19 Marras 2014 13:49
- Mönkijä:: 500 Cana T3
- Paikkakunta: Kontiolahti kirkonkylä
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
No näinhän on käynyt ja varmaan tulee jatkossakin vahinkoja sattumaan! 

Ei köyhyys ole mikään ilo, vaikka se joskus naurattaa.
-ISORY- Itä-Suomen OffRoad Yhdistys
-ISORY- Itä-Suomen OffRoad Yhdistys
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Apuja kaivataan. Eli suunnitelmissa olis tilata maanantaina(28.12.2015) cvtech kytkin ja luonnollisesti vanha poistettava koneesta.
Millä saa etuvarin sisemmän lautasen irti? Ulomman saan ja ne yksisuuntalaakeritkii mut se sisempi lautanen onki ongelma. Jos jollakulla olis lainata (pientä korvausta vastaan) jotain työkalua tai ulosvetäjää. Tietty ongelmaks muodostuu kuljetus, koska aito on vain satunaisesti käytössä. Eli päijät-häme tai lähialueet. Ja koneena on Can-Am Outlander 650HO 2007. Myös kaikki ohjeet otetaan vastaan.
Millä saa etuvarin sisemmän lautasen irti? Ulomman saan ja ne yksisuuntalaakeritkii mut se sisempi lautanen onki ongelma. Jos jollakulla olis lainata (pientä korvausta vastaan) jotain työkalua tai ulosvetäjää. Tietty ongelmaks muodostuu kuljetus, koska aito on vain satunaisesti käytössä. Eli päijät-häme tai lähialueet. Ja koneena on Can-Am Outlander 650HO 2007. Myös kaikki ohjeet otetaan vastaan.
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Can am outlander 2012 malliin vetokoukun valopistoke miten saisi kärrylle pistokkeen? Ei huvita ostaa lähes satasella alkuperästä asennussarjaa...
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Alkuperäiset työkalut maksaa maahantuojalla n. 22€ kipale. Eli ei iso investointi jos hommaa etuvarin ulosvetäjän originellinä.Saminiki kirjoitti: Millä saa etuvarin sisemmän lautasen irti? Ulomman saan ja ne yksisuuntalaakeritkii mut se sisempi lautanen onki ongelma. Jos jollakulla olis lainata (pientä korvausta vastaan) jotain työkalua tai ulosvetäjää.
Itse hommasin aikoinaan varin ja magneton ulosvetäjät, sekä takatukivarren laakerin mutteriin hylsyn R.M. Heinolta. Kaikki yhteensä sen n. 66€.
Käyttöä kuitenkin joka kalulla hintansa arvoisesti.
http://www.uudenmaanmonkijat.fi
Ex: Derbi DXR250 -05 "pikkumusta"
Ex: TGB "Tekele" Blade 425 4x4 -07
Ex: Can-Am "Rekku" Renegade 800H.O. -08
Ex: Derbi DXR250 -05 "pikkumusta"
Ex: TGB "Tekele" Blade 425 4x4 -07
Ex: Can-Am "Rekku" Renegade 800H.O. -08
-
- 4WD
- Viestit: 139
- Liittynyt: 03 Syys 2013 19:14
- Mönkijä:: CF Moto 800 terralander
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Jos se ei oo sen kalliimpi, niin kannattaa laittaa alkuperäinen, niin ei sen enempää tarvii rakennella.naikkesi kirjoitti:Can am outlander 2012 malliin vetokoukun valopistoke miten saisi kärrylle pistokkeen? Ei huvita ostaa lähes satasella alkuperästä asennussarjaa...
Tai sit hommaat pistokkeen jossa on valmiiksi kytketyt johdot ja rupeet kytkemään niitä laitteen omaan johtosarjaan.
Tekee sen sit kuinka tahansa, aina se jotain tulee maksamaan.
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2310
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Alkuperäinen sarja menee heittämällä paikalleen ja liitokset ovat vedenkestäviä yms. Maksaahan se jonkin verran, mutta "tuntipalkoille" ei pääse itse rakentamalla. Ainakin itse näin laskeskelin kun entiseen asennettiin alkuperäinen BRP Tilbehör.
- Jänö
- 3WD
- Viestit: 107
- Liittynyt: 10 Helmi 2014 18:29
- Mönkijä:: Falmek force 400 tl
- Paikkakunta: Valko
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mulla on tämä työkalu http://www.monkijavarikko.fi/webshop/ty ... ge-nosto-1
Sen saat tulla lainamaan jos haluat. Se löytyy Pernajasta.
[quote="Saminiki"] Jos jollakulla olis lainata jotain työkalua tai ulosvetäjää.
Sen saat tulla lainamaan jos haluat. Se löytyy Pernajasta.
[quote="Saminiki"] Jos jollakulla olis lainata jotain työkalua tai ulosvetäjää.
Falmek force 400 tl
Ex Can am renegade 500 tl
Ex Cpi 250 xs tl
Uudenmaan Mönkijät Ry
Ex Can am renegade 500 tl
Ex Cpi 250 xs tl
Uudenmaan Mönkijät Ry
- tryyk1
- 6WD
- Viestit: 282
- Liittynyt: 21 Heinä 2008 22:16
- Mönkijä:: Canamilla mennään
- Paikkakunta: TORNION puutarhakaupunginosa
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
570 t3 pro ei ladannut ollenkaan heti kaupasta tullessa. Vikakoodiksi antoi DPS:n sulaketta/johtosarjaa.
Viaksi selvisi huonosti kiinnioleva liitin latauksensäätimessä. Ilmeisesti jo tehtaalla jäänyt tuolle mallille.
Tiedoksi, jos muillakin samaa ongelmaa.
Ei muuten ole 570:ssä pääsulakkeet penkin alla. Missähän lienevät?
Viaksi selvisi huonosti kiinnioleva liitin latauksensäätimessä. Ilmeisesti jo tehtaalla jäänyt tuolle mallille.
Tiedoksi, jos muillakin samaa ongelmaa.
Ei muuten ole 570:ssä pääsulakkeet penkin alla. Missähän lienevät?
Onhan se väärin, että työnteko on hauskaa.