Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
HarriKivi
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 26 Joulu 2008 16:37

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja HarriKivi »

HarriKivi kirjoitti:Etu alatukivarsi petti 400XT:stä (vm 2007) ja nykäs vasemman vetarin sisämaljankin auki.
Mistä saisi koko sisänivelen tai vaihtoehtoisesti pelkkiä kuulia sinne kun vain 2kpl oli jäljellä?
311e olisi koko vetoakseli, mutta tuo on muuten ehjä täysin mielestäni.
Tampereen laakerikeskuksesta kävin hakeen 15.081mm laakerikuulia jotka ovat täysin samankokoisia kuin vetarin kuulat. Ja eikun niputtaan!
siffonen
3WD
Viestit: 103
Liittynyt: 05 Marras 2012 20:04
Mönkijä:: Can-Am Outlander 400 -08
Paikkakunta: Joensuu

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja siffonen »

08 outlander 400 tuli hankittua. Huomasin että nelivetopäällä merkkivalo välkkyy ajaessa epätasaisella, neliveto kuitenkin toimii. Missähän sijaitsee valon anturi, vaikuttaisi kosketushäiriöltä?
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Itsellä 2010 mallin 400 Outissa anturi sijaitsee moottorin etupuolella alhaalla nelivedon kytkevän murikan yhteydessä, yksi johto. Ja itsellä ollu samaa vikaa jotta valo pätkii tai sammunut kokonaan mutta nelikko on kuitenkin toiminut ja syynä ollut aina tuon anturin liitin joka ollut hieman huonona jota saannu korjata. Talvella kun siellä anturin nurkilla pyörii aina lunta ja jäätä ja kesäaikaan kurakakkendaalimutaa niin ymmärrettävää jotta liitin joskus hieman kipeää ottaa, kun se siinä hieman tarjolla on.
edinex
2WD
Viestit: 30
Liittynyt: 18 Loka 2015 07:49
Mönkijä:: Can-Am 570 Pro -16
Paikkakunta: Kuopio / Team Kuramunat

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja edinex »

cotcot kirjoitti:Itsellä 2010 mallin 400 Outissa anturi sijaitsee moottorin etupuolella alhaalla nelivedon kytkevän murikan yhteydessä, yksi johto.
Samalla paikkaa myös 06 mallissa.
Renkaat vasemmalle käännettynä, saa oikealta puolen aika hyvin sen liittimen takaisin paikalleen. Itse otin renkaan veke vasemmalta puolelta, puhdistelin liittimen ja painoin vähän kasaan, että tarttuu tiukemmin, sen jälkeen on taas toiminut :)
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Tää tehny samalla tavalla jotta liitintä vähä painanu kasaan ja laitoin pienen nippusiteen päälle sopivalle kireydelle jotta meni liitin napakasti paikalleen eikä nipparin ansiosta oo nyt enää löystyny, vielä ainakaan.
Jukuosma
4WD
Viestit: 178
Liittynyt: 19 Marras 2014 13:49
Mönkijä:: 500 Cana T3
Paikkakunta: Kontiolahti kirkonkylä

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Jukuosma »

Mistäs lie johtunee kun oli kana tyrkänny jossain vaiheessa puolisen desiä öljyä ilmanputsarikoteloon?

Huomasin tuossa kun purin katteita ja panssareita 100h huoltoa varten pois niin oli ilmanputsarikotelon tyhjennyspropussa öljyä... kun nappasin propun pois niin lorahti puolisen desiä öljyä tallin lattialle. :shock: Ei liene vaarallista mutta lähinnä kiinnostais tietää mikä on aiheuttanut?!

Kiitokset jo etukäteen =D>
Ei köyhyys ole mikään ilo, vaikka se joskus naurattaa.
-ISORY- Itä-Suomen OffRoad Yhdistys
R--2
4WD
Viestit: 165
Liittynyt: 26 Syys 2012 23:06
Mönkijä:: Outlander 500 MAX T3
Paikkakunta: Rauma

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja R--2 »

Jos kone käy kyljellään, voi putsarin koteloon ilmestyä öljyä. Muistaakseni vasen kylki alaspäin?
Jukuosma
4WD
Viestit: 178
Liittynyt: 19 Marras 2014 13:49
Mönkijä:: 500 Cana T3
Paikkakunta: Kontiolahti kirkonkylä

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Jukuosma »

No näinhän on käynyt ja varmaan tulee jatkossakin vahinkoja sattumaan! :lol:
Ei köyhyys ole mikään ilo, vaikka se joskus naurattaa.
-ISORY- Itä-Suomen OffRoad Yhdistys
Avatar
Saminiki
6WD
Viestit: 590
Liittynyt: 09 Maalis 2012 08:14
Mönkijä:: 850XP T3
Paikkakunta: Heinola

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Saminiki »

Apuja kaivataan. Eli suunnitelmissa olis tilata maanantaina(28.12.2015) cvtech kytkin ja luonnollisesti vanha poistettava koneesta.
Millä saa etuvarin sisemmän lautasen irti? Ulomman saan ja ne yksisuuntalaakeritkii mut se sisempi lautanen onki ongelma. Jos jollakulla olis lainata (pientä korvausta vastaan) jotain työkalua tai ulosvetäjää. Tietty ongelmaks muodostuu kuljetus, koska aito on vain satunaisesti käytössä. Eli päijät-häme tai lähialueet. Ja koneena on Can-Am Outlander 650HO 2007. Myös kaikki ohjeet otetaan vastaan.
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
naikkesi
Noppeli
Viestit: 15
Liittynyt: 06 Tammi 2014 18:19

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja naikkesi »

Can am outlander 2012 malliin vetokoukun valopistoke miten saisi kärrylle pistokkeen? Ei huvita ostaa lähes satasella alkuperästä asennussarjaa...
Avatar
Nege
6WD
Viestit: 895
Liittynyt: 05 Kesä 2010 15:51
Mönkijä:: Räyhä Reino
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Nege »

Saminiki kirjoitti: Millä saa etuvarin sisemmän lautasen irti? Ulomman saan ja ne yksisuuntalaakeritkii mut se sisempi lautanen onki ongelma. Jos jollakulla olis lainata (pientä korvausta vastaan) jotain työkalua tai ulosvetäjää.
Alkuperäiset työkalut maksaa maahantuojalla n. 22€ kipale. Eli ei iso investointi jos hommaa etuvarin ulosvetäjän originellinä.
Itse hommasin aikoinaan varin ja magneton ulosvetäjät, sekä takatukivarren laakerin mutteriin hylsyn R.M. Heinolta. Kaikki yhteensä sen n. 66€.
Käyttöä kuitenkin joka kalulla hintansa arvoisesti.
http://www.uudenmaanmonkijat.fi

Ex: Derbi DXR250 -05 "pikkumusta"
Ex: TGB "Tekele" Blade 425 4x4 -07
Ex: Can-Am "Rekku" Renegade 800H.O. -08
Pelimies
4WD
Viestit: 139
Liittynyt: 03 Syys 2013 19:14
Mönkijä:: CF Moto 800 terralander
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Pelimies »

naikkesi kirjoitti:Can am outlander 2012 malliin vetokoukun valopistoke miten saisi kärrylle pistokkeen? Ei huvita ostaa lähes satasella alkuperästä asennussarjaa...
Jos se ei oo sen kalliimpi, niin kannattaa laittaa alkuperäinen, niin ei sen enempää tarvii rakennella.
Tai sit hommaat pistokkeen jossa on valmiiksi kytketyt johdot ja rupeet kytkemään niitä laitteen omaan johtosarjaan.
Tekee sen sit kuinka tahansa, aina se jotain tulee maksamaan.
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2310
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Alkuperäinen sarja menee heittämällä paikalleen ja liitokset ovat vedenkestäviä yms. Maksaahan se jonkin verran, mutta "tuntipalkoille" ei pääse itse rakentamalla. Ainakin itse näin laskeskelin kun entiseen asennettiin alkuperäinen BRP Tilbehör.
Avatar
Jänö
3WD
Viestit: 107
Liittynyt: 10 Helmi 2014 18:29
Mönkijä:: Falmek force 400 tl
Paikkakunta: Valko

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Jänö »

Mulla on tämä työkalu http://www.monkijavarikko.fi/webshop/ty ... ge-nosto-1
Sen saat tulla lainamaan jos haluat. Se löytyy Pernajasta.
[quote="Saminiki"] Jos jollakulla olis lainata jotain työkalua tai ulosvetäjää.
Falmek force 400 tl
Ex Can am renegade 500 tl
Ex Cpi 250 xs tl

Uudenmaan Mönkijät Ry
Avatar
tryyk1
6WD
Viestit: 282
Liittynyt: 21 Heinä 2008 22:16
Mönkijä:: Canamilla mennään
Paikkakunta: TORNION puutarhakaupunginosa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja tryyk1 »

570 t3 pro ei ladannut ollenkaan heti kaupasta tullessa. Vikakoodiksi antoi DPS:n sulaketta/johtosarjaa.

Viaksi selvisi huonosti kiinnioleva liitin latauksensäätimessä. Ilmeisesti jo tehtaalla jäänyt tuolle mallille.

Tiedoksi, jos muillakin samaa ongelmaa.

Ei muuten ole 570:ssä pääsulakkeet penkin alla. Missähän lienevät?
Onhan se väärin, että työnteko on hauskaa.
Vastaa Viestiin