Tuuvingin Can Am päiväkirja

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
kattila
2WD
Viestit: 54
Liittynyt: 31 Tammi 2014 09:06

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja kattila »

Tuuvinki kirjoitti:
kattila kirjoitti:Takapoksin kanteen tämmösillä kiinni kilipi http://www.google.fi/search?q=rekisteri ... gB#mhpiv=6
Ei näy.

Pitänee keksiä joku viritys boksin kanteen jos tuo ottaa osumaa tuolla alla. Joutuu vähän vaan asettelemaan jos tahtoo että kahvaan pääsee käsiks JA kilpi ei osu "puskuriin".
Tuo linkkikö ei toimi? Toimisko http://www.hyeenaracing.fi/product_details.php?p=600
Can am 570pro t3
Jukuosma
4WD
Viestit: 178
Liittynyt: 19 Marras 2014 13:49
Mönkijä:: 500 Cana T3
Paikkakunta: Kontiolahti kirkonkylä

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Jukuosma »

Etupuskuriin pulttasin kilven kiinni.

Ompahan takana ajavilla virkavallan edustajilla joku hyvä syy pysäyttää :biggrin:
Ei köyhyys ole mikään ilo, vaikka se joskus naurattaa.
-ISORY- Itä-Suomen OffRoad Yhdistys
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

Itsenäisyyspäivän paraatissa oli Polariksen mönkijöissä armeijan kilvet myös edessä kiinni. Eli ei liene epäselvyyksiä onko se laillinen vai laiton paikka kun valtionkin laitteissa moinen asennustapa on hyväksytty.

Nuo valopultit vois olla näppärät myös.

Vettä sataa taas viikon putkeen ja päiväkirja "jäissä". Vai pitäisikö sanoa sateessa. Sunnuntaina voi olla mahdollisuus ettei sataisi, mutta märkää varmasti on.

No voihan tota tallissakin pitää. Eipähän kulu. :mrgreen:
Jukuosma
4WD
Viestit: 178
Liittynyt: 19 Marras 2014 13:49
Mönkijä:: 500 Cana T3
Paikkakunta: Kontiolahti kirkonkylä

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Jukuosma »

Kilven sijoituksesta palstalla keskusteltu aiemminkin, kävin kopioimassa.

34 §
Rekisterikilpien kiinnitys ja käyttö

1. Rekisterikilvet on kiinnitettävä autossa eteen ja taakse, traktorissa ja moottorityökoneessa eteen tai taakse, moottorikelkassa molemmille sivuille ja muussa ajoneuvossa taakse kilville varattuihin paikkoihin ajoneuvon poikkisuuntaan, pystyasentoon tai enintään 30° alareunasta ulospäin kallistettuna ja siten, ettei mikään ajoneuvon osa tai varuste osittainkaan peitä sitä. Rekisterikilpi tulee tarvittaessa pohjustaa tai kehystää siten, ettei se ajoneuvoa käytettäessä vahingoitu. Rekisterikilpeä ei saa taittaa, leikata tai peittää, eikä siihen saa kiinnittää tarraa, merkkiä tai kilpeä.

Muoks... onko T3 sit traktori vai muu ajoneuvo niin on asia erikseen :lol:
Ei köyhyys ole mikään ilo, vaikka se joskus naurattaa.
-ISORY- Itä-Suomen OffRoad Yhdistys
Avatar
All-Terrain Vehicle
Tracks
Viestit: 2072
Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja All-Terrain Vehicle »

Rekisterikilpi voi olla traktorimönkijässä edessä tai takana. Takana pitää olla rekisterikilven valo, edessä ei tarvitse olla.

Tuo armeijan tapa ei sinänsä liity, kun ne on sa-kilvillä. Muuten kyllä melko hyvä tuo armeijan mönkijöiden ajoneuvoluokka, puhtaita maastolaitteita ilman mitään rajoittimia ja ajaa saa vapaasti missä tahansa "tehtävä" vaatii. Vakuutuksiakaan ei taida olla ollenkaan, valtionkonttori maksaa mahdolliset vahingot.
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

Kuuluisi melkein niksipalstalle ylös. Kaikkihan tietävät että nuo kahvalämmittimen muovit ovat semmosta kertakäyttökamaa mutta joku on keksinyt ratkaisun:

http://www.precisionpxp.com/we-help-you ... stom-parts

Ohessa vielä kuva:

Kuva

Klikkaamalla isommaksi / koko ruudulle jos mobiililla surffailet.

Tuommoisen voisi värkätä itse.

Menee kolmella pop-niitillä lämärin muoviboxiin kiinni:

Kuva
jarmola
4WD
Viestit: 159
Liittynyt: 20 Elo 2010 12:44
Mönkijä:: Can Am 500 MAX T3
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja jarmola »

Tuo lämppärilirpuke on huonoa muovia ja kiinnityskohta älyttömästi muotoiltu kiristämisen kannalta.
Minä korjasin oman lämppärikatkaisinhässäkän palalla mustaa räystäspeltiä mutta laitoin massalla sisäpuolelle kiinni. Ei yhtä tyylikäs kuin tuo eikä titaania mutta eipä se maksanutkaan kun vaivan.
Pitää yrittää tuonne nikseihin kuva laittaa.
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

Ratahommeleita
Tuli ajeltua tuonne enduroradalle vähän rällästämään. 13 kilometriä pitkä tuo rata ja kyllähän tuossa löysi taas uusia lihaksia vartalosta eikä 42-44km/h nopeusrajoitin juurikaan haitannut menoa kuin parissa kohdassa. Olisi kiva kuitenkin löytää hieman haasteellisempaa "kömpimismaastoa". No eiköhän tuollaistakin jostain löydy, säilyypähän vehjes puhtaana. :biggrin:

Jouduin kiduttamaan itseäni 10km sinne ja saman verran takas kun vaimo tarvihti autoa vaikka vartavasten irrotin kärristä kuomunkin traktorin kuljetusta varten. Näppärästi muuten menee vekotin kärriin jossa on onneksi kippi. Tosin nyt paineltiin tosiaan pikitietä pitkin. ARRRRGH! :x

Kuvat aukeavat kliksuttelemalla uuteen ikkunaan suurempina.

Kuva

Rata on kyllä hienossa kunnossa:

Kuva

Välillä on hienoja maisemiakin:

Kuva

Sekä jyrkkiä nousuja joista on vaikea ottaa kuvaa:

Kuva

Pari hiekkakuoppaakin on jossa on kiva revitellä:

Kuva

Tässä olikin haastetta ja sai ajella hitaasti kieli keskellä suuta:

Kuva

Tässä vielä kuva Tuuvingista joka olisi mielellään tyytynyt hieman pienempäänkin kulkupeliin:

Kuva

Kuvasta näkeekin että raksin sen hiton törröttimen pois keulasta kun se oli vain tiellä ja osuu tuohon lumilevyynkin, tosin eipä moisella(kaan) värkillä taida käyttöä olla.
Jussi
6WD
Viestit: 931
Liittynyt: 12 Helmi 2005 12:39
Mönkijä:: JD XUV 855d
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Sekö on kiduttamista jos saa ajaa 10 km siirtymää. Ja siihen tarttis autoa jolla voi kuljettaa? Onkohan traktori sittenkään se oikea sinulle? Tuommoiseen pikkusiirtymään menee 15 minuuttia.
John Deere XUV 855d + Country 330/t15 4WD
Avatar
jiijii-vm60
4WD
Viestit: 217
Liittynyt: 25 Helmi 2015 03:06
Mönkijä:: jo vain

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja jiijii-vm60 »

Lisää ostoslistaan vielä korokeet,voit ne "pitkät"siirtymät ajaa seisaaltaan!
tikale
3WD
Viestit: 66
Liittynyt: 26 Maalis 2013 11:08
Mönkijä:: Can-Am outlander max 500 t3
Paikkakunta: Kempele

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja tikale »

ViestiKirjoittaja tikale » 18 Syys 2015 20:05
230km Kempeleestä Pielaveen koivujärven mökille. Pääteitä välttelin kun vain oli mahdollista.

Tällainen pieni siirtymä syyskuussa. :D
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2311
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Ihan parhaita reittejä opiskella mönkijän hallitsemista. Taitojen karttuessa tulee haettua haasteita lisää.

Teillä on Joensuun alueella aktiivinen kerho... toimintaan vaan mukaan :!:
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

Jussi kirjoitti:Sekö on kiduttamista jos saa ajaa 10 km siirtymää. Ja siihen tarttis autoa jolla voi kuljettaa? Onkohan traktori sittenkään se oikea sinulle? Tuommoiseen pikkusiirtymään menee 15 minuuttia.
No ilman oranssia lätkää ois tänään jääny ajamatta.
Sikäli ihan hyvä valinta mutta onhan toi aikamoista kidutusta kun 80-100kmh pikitiellä puksuttelee 40kmh.
Jussi
6WD
Viestit: 931
Liittynyt: 12 Helmi 2005 12:39
Mönkijä:: JD XUV 855d
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Mitä tarkoitat "oranssilla" ?

tämähän on oranssi mutta sitähän et tarvitse
Kuva

Ja traktorin kilpihän on keltainen
Kuva

" Traktorin ja moottorityökoneen rekisterikilpeen on merkitty rekisteritunnus mustin merkein keltaiselle, heijastavalle pohjalle. "
--> http://www.trafi.fi/tieliikenne/rekiste ... terikilvet

Minun UTV joutuu käyttämään tuota oranssia lätkää...
John Deere XUV 855d + Country 330/t15 4WD
Avatar
jiijii-vm60
4WD
Viestit: 217
Liittynyt: 25 Helmi 2015 03:06
Mönkijä:: jo vain

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja jiijii-vm60 »

:badgrin:
Vastaa Viestiin