Polaris Hawkeye 300 tukehtuu rasituksessa

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Avatar
bonkkis
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 10 Joulu 2015 11:14
Mönkijä:: Polaris Hawkeye 300 2007
Paikkakunta: Tromssa
Viesti:

Polaris Hawkeye 300 tukehtuu rasituksessa

Viesti Kirjoittaja bonkkis »

Polaris Hawkeye 300 2007 tieliikennemalli, tosi vähän ajettu ja siisti, oliko 1000km/200 tuntia tai jotain.
Ostin pelin ja ajelin muutaman kerran lähimetsässä. Kävi pari kuukautta sitten isossa huollossa (nesteet, ö-suodatin, tulppa, venttiilien säätö) merkkiliikkeessä Porissa. Tulimme Norjaan, ajoin n.100km. Seuraavan kerran ajoin normaalivauhtia 20-30kmh yhtä vuoritietä ylös n. 3km, aika jyrkkä asfalttitie, ylhäällä toimi kait ok. Sen reissun jälkeen tukehtuu rasitettaessa, eli kun esim painaa vapaalla kaasun pohjaan. Tukehtuu, paukuttelee putkessa, kierrokset ei nouse ja sammuu jos ei päästä kaasua pois. Saman tekee jos painaa kaasun pohjaan ylämäessä. Kerran kävin ”kylällä”, ajoin n. 60kmh, ei kulkenut kunnolla, aivan kuin ei saisi bensaa tai ilmaa. Sitten ajoin tiellä yhteen monttuun, laite tärähti siitä montusta, ja meno tuli normaaliksi. Ei enää tukehtunut. Sitä iloa kesti muutama kilometri, ja sama ongelma. Hiljaa ajaessa ja pienellä kaasulla toimii ok.

Olen tsekannut kaikki mitä mieleen on tullut. Tankki irti, tyhjennetty, pa-linjat käyty läpi, tankin alla oleva, kait joku paineventtiili pa-linjassa tuntuu toimivan, koitin jopa käyttää ilman sitä, eli letku suoraan tankista kaasariin, sama vika. Kaasarille menevät ilmaletkut katoin, imu- ja pakoventtiilit katoin, näyttää ok, en tiedä välyksistä. Kaasarin otin irti ja auki, sisältä reiitetyt ruuvit irti (3?), ok. En tosin ottanut pohjan kohoa irti, sen akseli kun on plommattu päistään, mutta puhaltelin ja tuntuu sulkevan ja avutuvan ok. Virtaa on akussa, mittasin v-mittarilla kun käytin, voltit pysyy vakiona n.14V vaikka moottori tukehtuu. Toinen juttu minkä huomasin oli se, että kun käynnissä kädella peitän hieman kaasarin ottoilmaputkea, ottaa paremmin kierroksia. Ja tulpan katoin, koodi ok, ja kärkiväli. Bensa tavallista 95:sta. Ja pakin rajoittimen testasin, eli otin sen liittimen irti, sama ongelma.

Lisätty 11.12.2015:
1.Unohdin kertoa, että koitin myös ilman tankin korkkia, ja korvausilmaletkukin tuntui hengittävän oikein.
2.Unohdin mainita ryypynkin. Ryyppy tuntuu toimivan, koska käynnistyksessä sitä tarvii, ja pikkuhiljaa kun ottaa sen pois pysyy käynnissä. Ryyppy päällä ajaminenkaan ei auta.
3.Itse ihmettelin kaasaria muutamaan kertaan, jopa käytin sen paikallisessa moottopyöräliikkeessä, jossa omistaja (mutta ei varmaan virallinen asentaja vaikka osasi kaasarin purkaakin) teki samat temput mitä itse olin tehnyt eli kaikki mahdolliset ruuvit auki. Ei sekään löytänyt mitään vikaa.

Muokattu: Polle > Polaris
Viimeksi muokannut bonkkis, 11 Joulu 2015 17:47. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Pumppis
6WD
Viestit: 623
Liittynyt: 22 Tammi 2012 14:35
Paikkakunta: Askola

Re: Polle hawkeye 300 tukehtuu rasituksessa

Viesti Kirjoittaja Pumppis »

Laitetta tuntematta, kun kaasaripeli on:
Kohoventtiili jumissa. Täräyksestä venttiili avautui ja sai kohokammion täyteen.
Kokeile hyytymisessä kolistella kaasaria ruuvarilla tms.
Noviisi
Yamaha Grizzly 450 "Pikkukikotin"
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Polle hawkeye 300 tukehtuu rasituksessa

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Tarkista myös että tankki saa kunnolla korvaus ilmaa. Joku sähköpuolen vika myös mahdollinen.
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polle hawkeye 300 tukehtuu rasituksessa

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Siinä ilmaboxin kannessa on reikiä, joissa kumitulpat. Joskus todettu että mikäli niitä ottaa pois menee liian laihalle eikä tehoja ole. Voi peittää myös roudarin teipillä jos tulppia ei ole.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Polle hawkeye 300 tukehtuu rasituksessa

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Vastaavassa sportsmanissa taitaa olla putsarin kannessa noita aihioita lisäreijille, mutta ainakaan mulla ei ole hawkeyssä edes niitä paikkoja.

Ryypyllä ajaminen varmaan myös poistaa vaivan?
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
anttisku
6WD
Viestit: 507
Liittynyt: 11 Heinä 2010 22:52
Mönkijä:: Cf Moto 800 Terralander

Re: Polle hawkeye 300 tukehtuu rasituksessa

Viesti Kirjoittaja anttisku »

Onko se kaasuttimen kurkku ehjä 8-[
Shineray Stixe 250
Tyscon Street 250
Linhai 260 SS
Rally 250
TGB Avenger 400
SMC 250 exä
Polaris Sportsman 300
2 x TGB Blade 250
Outlander 400 Max
Dinli 450
Arctic Cat XC 450
Goes 625i


Uudenmaan Mönkijät ry
Avatar
bonkkis
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 10 Joulu 2015 11:14
Mönkijä:: Polaris Hawkeye 300 2007
Paikkakunta: Tromssa
Viesti:

Re: Polle hawkeye 300 tukehtuu rasituksessa

Viesti Kirjoittaja bonkkis »

Kiitos vastauksista.
1.Unohdin kertoa, että koitin myös ilman tankin korkkia, ja korvausilmaletkukin tuntui hengittävän oikein.
2.Unohdin mainita ryypynkin. Ryyppy tuntuu toimivan, koska käynnistyksessä sitä tarvii, ja pikkuhiljaa kun ottaa sen pois pysyy käynnissä. Ryyppy päällä ajaminenkaan ei auta.
3. Täytyy kokeilla tuota kohoventtiilikikkaa, eli kaasarin kolautusta.
4. Täytyy tarkastaa kaasarin kurkku. Todennäköisesti ok, sillä itse ihmettelin kaasaria muutamaan kertaa, jopa käytin sen paikallisessa moottopyöräliikkeessä, jossa omistaja (ei siis varmaan virallinen asentaja vaikka osasi kaasarin purkaakin) teki samat temput mitä itse olin tehnyt eli kaikki mahdolliset ruuvit auki. Ei sekään löytänyt mitään vikaa.
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Polle hawkeye 300 tukehtuu rasituksessa

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Jos tossa on alipainekaasari niin tarkista että kalvo on ehjä ja kunnolla paikalla.
smf-racing
4WD
Viestit: 136
Liittynyt: 16 Helmi 2013 09:13
Mönkijä:: Can-Am outlander 500DPS T3 -15
Paikkakunta: E-P

Re: Polle hawkeye 300 tukehtuu rasituksessa

Viesti Kirjoittaja smf-racing »

Ei vaikuta tuohon töyssyn jälkeen toimimiseen, mutta tankkaa tankkiin vain 98E5 bensaa, ei tuo 95E10 ainakaan vähennä käyntiongelmia.
Saattaa nurkista vielä löytyä yksi CDI tuollaiseen kikottimeen, jos tarvetta sellaiseen joskus. Otettu irti vm 2010, 300 sportsmanista (hawkeye).
Avatar
motocoyote
Tracks
Viestit: 3005
Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
Paikkakunta: Tornio

Re: Polle hawkeye 300 tukehtuu rasituksessa

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

Tee kuten itse tein päästäkseni polariksen ongelmista.

Vaihda toiseen merkkiin.
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Polle hawkeye 300 tukehtuu rasituksessa

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Ihan liian helppo ratkaisu. Viat on tehty ratkaistaviksi. :)
Avatar
bonkkis
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 10 Joulu 2015 11:14
Mönkijä:: Polaris Hawkeye 300 2007
Paikkakunta: Tromssa
Viesti:

Re: Polaris Hawkeye 300 tukehtuu rasituksessa

Viesti Kirjoittaja bonkkis »

Koitin ehdotettua kaasarinkopauttelua, ja tuntui auttavan. Ainakin laite toimi sen jälkeen hyvin. En kerinnyt varmistamaan asiaa pidemmällä ajolla, teen sen tod.näk. huomenna. Palataan!
Avatar
bonkkis
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 10 Joulu 2015 11:14
Mönkijä:: Polaris Hawkeye 300 2007
Paikkakunta: Tromssa
Viesti:

Re: Polaris Hawkeye 300 tukehtuu rasituksessa

Viesti Kirjoittaja bonkkis »

Vika on varmistunut kaasariin. Kun ajoin ylös jyrkkää mäkeä, toimi hyvin koputtelun jälkeen, mutta kun ajoin maantiellä aika kovaa, vika tuli aina melkein välittömästi takaisin. Eli vika taitaa olla kohon kontrolloimassa neulassa, roska tai jotain. Kohohan on kiinni akselissa, joka on niin kuin pultti, toinen pää litteä ja toinen (niin kuin mutteripää) on lyöty lyttyyn ettei akseli tule ulos reiistä. Nyt sitten kait hioa lyttyyn lyöty pää pois ja tutkia löytyykö syyllistä. Ja sitten tehdä uusi akseli naulasta ja rautalangasta. Projekti jatkuu...
Pumppis
6WD
Viestit: 623
Liittynyt: 22 Tammi 2012 14:35
Paikkakunta: Askola

Re: Polaris Hawkeye 300 tukehtuu rasituksessa

Viesti Kirjoittaja Pumppis »

Yleensä kohon akseli lähtee irti liu'uttamalla sitä sivulle. Usein kohoventtiilin talkeltelu johtuu siitä että venttiili on kiristetty liian tiukasti, ja se on muuttanut muotoaan. Yleensä löysääminen korjaa tilanteen. Laita pari kierrosta putkiteippiä venttiilin kierteisiin ennen uudelleen asennusta. Neulan tulee liikkua herkästi.
Saattaahan siellä roskakin olla. Miten polttoainesuodatus on järjestetty?
Noviisi
Yamaha Grizzly 450 "Pikkukikotin"
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polaris Hawkeye 300 tukehtuu rasituksessa

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Uimurin akselin pitäisi tulla ulos pienen vasaran ja ohuen tuurnan avulla. Varo ettei kannake katkea kaasarin rungosta. Uimuriventtiili ei ole kierteillä ja siinä on O-rengas, joka kannattaa tarkastaa.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Vastaa Viestiin