Tuo linkkikö ei toimi? Toimisko http://www.hyeenaracing.fi/product_details.php?p=600Tuuvinki kirjoitti:Ei näy.kattila kirjoitti:Takapoksin kanteen tämmösillä kiinni kilipi http://www.google.fi/search?q=rekisteri ... gB#mhpiv=6
Pitänee keksiä joku viritys boksin kanteen jos tuo ottaa osumaa tuolla alla. Joutuu vähän vaan asettelemaan jos tahtoo että kahvaan pääsee käsiks JA kilpi ei osu "puskuriin".
Tuuvingin Can Am päiväkirja
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Can am 570pro t3
-
- 4WD
- Viestit: 178
- Liittynyt: 19 Marras 2014 13:49
- Mönkijä:: 500 Cana T3
- Paikkakunta: Kontiolahti kirkonkylä
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Etupuskuriin pulttasin kilven kiinni.
Ompahan takana ajavilla virkavallan edustajilla joku hyvä syy pysäyttää
Ompahan takana ajavilla virkavallan edustajilla joku hyvä syy pysäyttää

Ei köyhyys ole mikään ilo, vaikka se joskus naurattaa.
-ISORY- Itä-Suomen OffRoad Yhdistys
-ISORY- Itä-Suomen OffRoad Yhdistys
-
- Tracks
- Viestit: 1070
- Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
- Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Itsenäisyyspäivän paraatissa oli Polariksen mönkijöissä armeijan kilvet myös edessä kiinni. Eli ei liene epäselvyyksiä onko se laillinen vai laiton paikka kun valtionkin laitteissa moinen asennustapa on hyväksytty.
Nuo valopultit vois olla näppärät myös.
Vettä sataa taas viikon putkeen ja päiväkirja "jäissä". Vai pitäisikö sanoa sateessa. Sunnuntaina voi olla mahdollisuus ettei sataisi, mutta märkää varmasti on.
No voihan tota tallissakin pitää. Eipähän kulu.
Nuo valopultit vois olla näppärät myös.
Vettä sataa taas viikon putkeen ja päiväkirja "jäissä". Vai pitäisikö sanoa sateessa. Sunnuntaina voi olla mahdollisuus ettei sataisi, mutta märkää varmasti on.
No voihan tota tallissakin pitää. Eipähän kulu.

-
- 4WD
- Viestit: 178
- Liittynyt: 19 Marras 2014 13:49
- Mönkijä:: 500 Cana T3
- Paikkakunta: Kontiolahti kirkonkylä
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Kilven sijoituksesta palstalla keskusteltu aiemminkin, kävin kopioimassa.
34 §
Rekisterikilpien kiinnitys ja käyttö
1. Rekisterikilvet on kiinnitettävä autossa eteen ja taakse, traktorissa ja moottorityökoneessa eteen tai taakse, moottorikelkassa molemmille sivuille ja muussa ajoneuvossa taakse kilville varattuihin paikkoihin ajoneuvon poikkisuuntaan, pystyasentoon tai enintään 30° alareunasta ulospäin kallistettuna ja siten, ettei mikään ajoneuvon osa tai varuste osittainkaan peitä sitä. Rekisterikilpi tulee tarvittaessa pohjustaa tai kehystää siten, ettei se ajoneuvoa käytettäessä vahingoitu. Rekisterikilpeä ei saa taittaa, leikata tai peittää, eikä siihen saa kiinnittää tarraa, merkkiä tai kilpeä.
Muoks... onko T3 sit traktori vai muu ajoneuvo niin on asia erikseen
34 §
Rekisterikilpien kiinnitys ja käyttö
1. Rekisterikilvet on kiinnitettävä autossa eteen ja taakse, traktorissa ja moottorityökoneessa eteen tai taakse, moottorikelkassa molemmille sivuille ja muussa ajoneuvossa taakse kilville varattuihin paikkoihin ajoneuvon poikkisuuntaan, pystyasentoon tai enintään 30° alareunasta ulospäin kallistettuna ja siten, ettei mikään ajoneuvon osa tai varuste osittainkaan peitä sitä. Rekisterikilpi tulee tarvittaessa pohjustaa tai kehystää siten, ettei se ajoneuvoa käytettäessä vahingoitu. Rekisterikilpeä ei saa taittaa, leikata tai peittää, eikä siihen saa kiinnittää tarraa, merkkiä tai kilpeä.
Muoks... onko T3 sit traktori vai muu ajoneuvo niin on asia erikseen

Ei köyhyys ole mikään ilo, vaikka se joskus naurattaa.
-ISORY- Itä-Suomen OffRoad Yhdistys
-ISORY- Itä-Suomen OffRoad Yhdistys
- All-Terrain Vehicle
- Tracks
- Viestit: 2072
- Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
- Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Rekisterikilpi voi olla traktorimönkijässä edessä tai takana. Takana pitää olla rekisterikilven valo, edessä ei tarvitse olla.
Tuo armeijan tapa ei sinänsä liity, kun ne on sa-kilvillä. Muuten kyllä melko hyvä tuo armeijan mönkijöiden ajoneuvoluokka, puhtaita maastolaitteita ilman mitään rajoittimia ja ajaa saa vapaasti missä tahansa "tehtävä" vaatii. Vakuutuksiakaan ei taida olla ollenkaan, valtionkonttori maksaa mahdolliset vahingot.
Tuo armeijan tapa ei sinänsä liity, kun ne on sa-kilvillä. Muuten kyllä melko hyvä tuo armeijan mönkijöiden ajoneuvoluokka, puhtaita maastolaitteita ilman mitään rajoittimia ja ajaa saa vapaasti missä tahansa "tehtävä" vaatii. Vakuutuksiakaan ei taida olla ollenkaan, valtionkonttori maksaa mahdolliset vahingot.
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
-
- Tracks
- Viestit: 1070
- Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
- Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Kuuluisi melkein niksipalstalle ylös. Kaikkihan tietävät että nuo kahvalämmittimen muovit ovat semmosta kertakäyttökamaa mutta joku on keksinyt ratkaisun:
http://www.precisionpxp.com/we-help-you ... stom-parts
Ohessa vielä kuva:

Klikkaamalla isommaksi / koko ruudulle jos mobiililla surffailet.
Tuommoisen voisi värkätä itse.
Menee kolmella pop-niitillä lämärin muoviboxiin kiinni:

http://www.precisionpxp.com/we-help-you ... stom-parts
Ohessa vielä kuva:

Klikkaamalla isommaksi / koko ruudulle jos mobiililla surffailet.
Tuommoisen voisi värkätä itse.
Menee kolmella pop-niitillä lämärin muoviboxiin kiinni:

-
- 4WD
- Viestit: 159
- Liittynyt: 20 Elo 2010 12:44
- Mönkijä:: Can Am 500 MAX T3
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Tuo lämppärilirpuke on huonoa muovia ja kiinnityskohta älyttömästi muotoiltu kiristämisen kannalta.
Minä korjasin oman lämppärikatkaisinhässäkän palalla mustaa räystäspeltiä mutta laitoin massalla sisäpuolelle kiinni. Ei yhtä tyylikäs kuin tuo eikä titaania mutta eipä se maksanutkaan kun vaivan.
Pitää yrittää tuonne nikseihin kuva laittaa.
Minä korjasin oman lämppärikatkaisinhässäkän palalla mustaa räystäspeltiä mutta laitoin massalla sisäpuolelle kiinni. Ei yhtä tyylikäs kuin tuo eikä titaania mutta eipä se maksanutkaan kun vaivan.
Pitää yrittää tuonne nikseihin kuva laittaa.
-
- Tracks
- Viestit: 1070
- Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
- Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Ratahommeleita
Tuli ajeltua tuonne enduroradalle vähän rällästämään. 13 kilometriä pitkä tuo rata ja kyllähän tuossa löysi taas uusia lihaksia vartalosta eikä 42-44km/h nopeusrajoitin juurikaan haitannut menoa kuin parissa kohdassa. Olisi kiva kuitenkin löytää hieman haasteellisempaa "kömpimismaastoa". No eiköhän tuollaistakin jostain löydy, säilyypähän vehjes puhtaana.
Jouduin kiduttamaan itseäni 10km sinne ja saman verran takas kun vaimo tarvihti autoa vaikka vartavasten irrotin kärristä kuomunkin traktorin kuljetusta varten. Näppärästi muuten menee vekotin kärriin jossa on onneksi kippi. Tosin nyt paineltiin tosiaan pikitietä pitkin. ARRRRGH!
Kuvat aukeavat kliksuttelemalla uuteen ikkunaan suurempina.

Rata on kyllä hienossa kunnossa:

Välillä on hienoja maisemiakin:

Sekä jyrkkiä nousuja joista on vaikea ottaa kuvaa:

Pari hiekkakuoppaakin on jossa on kiva revitellä:

Tässä olikin haastetta ja sai ajella hitaasti kieli keskellä suuta:

Tässä vielä kuva Tuuvingista joka olisi mielellään tyytynyt hieman pienempäänkin kulkupeliin:

Kuvasta näkeekin että raksin sen hiton törröttimen pois keulasta kun se oli vain tiellä ja osuu tuohon lumilevyynkin, tosin eipä moisella(kaan) värkillä taida käyttöä olla.
Tuli ajeltua tuonne enduroradalle vähän rällästämään. 13 kilometriä pitkä tuo rata ja kyllähän tuossa löysi taas uusia lihaksia vartalosta eikä 42-44km/h nopeusrajoitin juurikaan haitannut menoa kuin parissa kohdassa. Olisi kiva kuitenkin löytää hieman haasteellisempaa "kömpimismaastoa". No eiköhän tuollaistakin jostain löydy, säilyypähän vehjes puhtaana.

Jouduin kiduttamaan itseäni 10km sinne ja saman verran takas kun vaimo tarvihti autoa vaikka vartavasten irrotin kärristä kuomunkin traktorin kuljetusta varten. Näppärästi muuten menee vekotin kärriin jossa on onneksi kippi. Tosin nyt paineltiin tosiaan pikitietä pitkin. ARRRRGH!

Kuvat aukeavat kliksuttelemalla uuteen ikkunaan suurempina.

Rata on kyllä hienossa kunnossa:

Välillä on hienoja maisemiakin:

Sekä jyrkkiä nousuja joista on vaikea ottaa kuvaa:

Pari hiekkakuoppaakin on jossa on kiva revitellä:

Tässä olikin haastetta ja sai ajella hitaasti kieli keskellä suuta:

Tässä vielä kuva Tuuvingista joka olisi mielellään tyytynyt hieman pienempäänkin kulkupeliin:

Kuvasta näkeekin että raksin sen hiton törröttimen pois keulasta kun se oli vain tiellä ja osuu tuohon lumilevyynkin, tosin eipä moisella(kaan) värkillä taida käyttöä olla.
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Sekö on kiduttamista jos saa ajaa 10 km siirtymää. Ja siihen tarttis autoa jolla voi kuljettaa? Onkohan traktori sittenkään se oikea sinulle? Tuommoiseen pikkusiirtymään menee 15 minuuttia.
John Deere XUV 855d + Country 330/t15 4WD
- jiijii-vm60
- 4WD
- Viestit: 217
- Liittynyt: 25 Helmi 2015 03:06
- Mönkijä:: jo vain
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Lisää ostoslistaan vielä korokeet,voit ne "pitkät"siirtymät ajaa seisaaltaan!
-
- 3WD
- Viestit: 66
- Liittynyt: 26 Maalis 2013 11:08
- Mönkijä:: Can-Am outlander max 500 t3
- Paikkakunta: Kempele
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
ViestiKirjoittaja tikale » 18 Syys 2015 20:05
230km Kempeleestä Pielaveen koivujärven mökille. Pääteitä välttelin kun vain oli mahdollista.
Tällainen pieni siirtymä syyskuussa.
230km Kempeleestä Pielaveen koivujärven mökille. Pääteitä välttelin kun vain oli mahdollista.
Tällainen pieni siirtymä syyskuussa.

- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Ihan parhaita reittejä opiskella mönkijän hallitsemista. Taitojen karttuessa tulee haettua haasteita lisää.
Teillä on Joensuun alueella aktiivinen kerho... toimintaan vaan mukaan
Teillä on Joensuun alueella aktiivinen kerho... toimintaan vaan mukaan

-
- Tracks
- Viestit: 1070
- Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
- Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
No ilman oranssia lätkää ois tänään jääny ajamatta.Jussi kirjoitti:Sekö on kiduttamista jos saa ajaa 10 km siirtymää. Ja siihen tarttis autoa jolla voi kuljettaa? Onkohan traktori sittenkään se oikea sinulle? Tuommoiseen pikkusiirtymään menee 15 minuuttia.
Sikäli ihan hyvä valinta mutta onhan toi aikamoista kidutusta kun 80-100kmh pikitiellä puksuttelee 40kmh.
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Mitä tarkoitat "oranssilla" ?
tämähän on oranssi mutta sitähän et tarvitse

Ja traktorin kilpihän on keltainen

" Traktorin ja moottorityökoneen rekisterikilpeen on merkitty rekisteritunnus mustin merkein keltaiselle, heijastavalle pohjalle. "
--> http://www.trafi.fi/tieliikenne/rekiste ... terikilvet
Minun UTV joutuu käyttämään tuota oranssia lätkää...
tämähän on oranssi mutta sitähän et tarvitse

Ja traktorin kilpihän on keltainen

" Traktorin ja moottorityökoneen rekisterikilpeen on merkitty rekisteritunnus mustin merkein keltaiselle, heijastavalle pohjalle. "
--> http://www.trafi.fi/tieliikenne/rekiste ... terikilvet
Minun UTV joutuu käyttämään tuota oranssia lätkää...
John Deere XUV 855d + Country 330/t15 4WD
- jiijii-vm60
- 4WD
- Viestit: 217
- Liittynyt: 25 Helmi 2015 03:06
- Mönkijä:: jo vain