
apache telat
-
- 4WD
- Viestit: 168
- Liittynyt: 29 Joulu 2012 12:08
- Mönkijä:: Can-Am 1000 pro 6x6
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Re: apache telat
Talvi tulee. Ittekkin tilasin telat viisssataseen. Odotellaan... Kunhan telat ja lumi tulee, niin käyttökokemuksia tiputellaan sitten tännekkin..
elämäni vaikeimpia päätöksiä.

Itä-Suomen Mönkijät Ry
Näillä mennään:
Can-Am Outlander Max 570 Pro + -21
Näillä mennään:
Can-Am Outlander Max 570 Pro + -21
-
- 6WD
- Viestit: 419
- Liittynyt: 10 Helmi 2008 22:18
- Mönkijä:: scadam
- Paikkakunta: Keminmaa
- Viesti:
Re: apache telat
Hyvä päätös - ensimmäiset 10 metriä lumessa ajetussasi alat miettiä että miten ihmeessä ihmisten päät kestää sitä renkailla hinkutusta talvella..Mannesman kirjoitti:Talvi tulee. Ittekkin tilasin telat viisssataseen. Odotellaan... Kunhan telat ja lumi tulee, niin käyttökokemuksia tiputellaan sitten tännekkin..elämäni vaikeimpia päätöksiä.

nimim. En ehtiny viimetalvena ees teloja alla käyttää, josko sitä taas tänä talvena

Hannu
No Limit motor club
No Limit motor club
-
- 4WD
- Viestit: 168
- Liittynyt: 29 Joulu 2012 12:08
- Mönkijä:: Can-Am 1000 pro 6x6
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Re: apache telat
Nyt telat alla. Mahdottoman hyvin kantaa lumella. Ja nousee jyrkkiä mäkiä sutimatta
Ja lumenauraus... Saan työnnettyä etemmäs enkä oo koko ajan pohjasta kiinni...

Itä-Suomen Mönkijät Ry
Näillä mennään:
Can-Am Outlander Max 570 Pro + -21
Näillä mennään:
Can-Am Outlander Max 570 Pro + -21
-
- 3WD
- Viestit: 86
- Liittynyt: 14 Maalis 2015 08:38
- Mönkijä:: Can-am 500 t3-15
- Paikkakunta: Kuopio, Team kuramunat
Re: apache telat
Hyvinkö jaksaa 500 mennä teloilla?
-
- 4WD
- Viestit: 168
- Liittynyt: 29 Joulu 2012 12:08
- Mönkijä:: Can-Am 1000 pro 6x6
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Re: apache telat
Ihan hyvin menee ja jaksaa mennä. Nopeassa ajossa ei varmaan ku 40km/h mutta siihenhän rajotin potkii vastaan. Eikä noin kovasti mikään kiva oo ajaakkaan, paitsi ehkä jäällä jos on tasasta. Offihommiin hiukan liian jäykät, menee kyllä suollakin aivan mahtavasti..
Itä-Suomen Mönkijät Ry
Näillä mennään:
Can-Am Outlander Max 570 Pro + -21
Näillä mennään:
Can-Am Outlander Max 570 Pro + -21
Re: apache telat
Naapurilla on vm 2011 Outlander 650 XT (DPS) varustettuna Apache WT teloilla.
Pitääkö paikkansa kun hän kysyi vaihtaa sitä uuteen traktorimallin Outlander Maxiin, niin myyjäliike sanoi hänelle, että kyseiset telat ei sovi Maxiin?
Ei kai nuo sentään niin mallikoohtaisia ole, ettei lähes samaan malliinkaan sopisi ristiin?
Ilmeisesti tuossa ei kuitekaan ole sitä DPS moduulia koska tehostin ei mene track moodiin, ja sen vähän mitä olen tuolla koittanut ajaa, niin minusta ainakin nopesmittari näyttää renkaille tarkoitetun nopeuden.
Pitääkö paikkansa kun hän kysyi vaihtaa sitä uuteen traktorimallin Outlander Maxiin, niin myyjäliike sanoi hänelle, että kyseiset telat ei sovi Maxiin?
Ei kai nuo sentään niin mallikoohtaisia ole, ettei lähes samaan malliinkaan sopisi ristiin?
Ilmeisesti tuossa ei kuitekaan ole sitä DPS moduulia koska tehostin ei mene track moodiin, ja sen vähän mitä olen tuolla koittanut ajaa, niin minusta ainakin nopesmittari näyttää renkaille tarkoitetun nopeuden.
Re: apache telat
Siis onko ne telat sitä uusinta 360 mallia vai vanhempaa mallia? Jos vanhempaa, ni eihän niihin välttämättä saa G2 rungon asennussarjaa. Omat telat ostin 2013 ja ne käy sekä G1 että G2 runkoon. Asennussarja on vaan eri.
Viikonloppuna laitoin telat alle ja 2.5 tuntia meni vesisateessa ährätessä sähkövalo kaverina. Saa olla melko pätevä asentaja, joka ne valmistajan lupaamaan 20min vaihtaa...
Asennussarjalla on muuten vuoden takuu, eikä ne ainakaan minun käytössä tahdo kestää.
Viikonloppuna laitoin telat alle ja 2.5 tuntia meni vesisateessa ährätessä sähkövalo kaverina. Saa olla melko pätevä asentaja, joka ne valmistajan lupaamaan 20min vaihtaa...

Asennussarjalla on muuten vuoden takuu, eikä ne ainakaan minun käytössä tahdo kestää.
Re: apache telat
Itsellä oli aikoinaan 650 max dps malli johon hankin telasarjan vähän käytettynä. Dps moduuli ei yllättäen toiminutkaan. Silloin selvisi, että moduuli toimi vain siinä laitteessa johon se oli ensimmäisen kerran asennettu. Seuraavaa mönkijää varten olisi pitänyt ostaa uusi moduuli. Asia oli silloin vielä verraten uusi ja sainkin uuden moduulin takuuseen.Sirkku kirjoitti:Ilmeisesti tuossa ei kuitekaan ole sitä DPS moduulia koska tehostin ei mene track moodiin, ja sen vähän mitä olen tuolla koittanut ajaa, niin minusta ainakin nopesmittari näyttää renkaille tarkoitetun nopeuden.
Re: apache telat
En tunne nuota telasarjoja sen paremmin kuin että siinä telan alumiinijalassa on WT-tarra
Kyseinen telasarja hankittu samaan aikaan tuon itse mönkijän kanssa ja myyjäliike asentanut ne heti uutena paikalleen joten DPS-moduulin toiminta ei ainakaan siitä kiinni että se olisi ollut kytkettynä toiseen koneeseen kiinni aiemmin. Mistäpäin laitetta tuon dps moduulin pitäisi löytyä?
Kyseinen telasarja hankittu samaan aikaan tuon itse mönkijän kanssa ja myyjäliike asentanut ne heti uutena paikalleen joten DPS-moduulin toiminta ei ainakaan siitä kiinni että se olisi ollut kytkettynä toiseen koneeseen kiinni aiemmin. Mistäpäin laitetta tuon dps moduulin pitäisi löytyä?
-
- 4WD
- Viestit: 168
- Liittynyt: 29 Joulu 2012 12:08
- Mönkijä:: Can-Am 1000 pro 6x6
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Re: apache telat
Väliaikatiedote. Kun ostin telat, tuli pieni ostokrapula, kun lunta ei meinannut alkaa näkyä ei kuulua. Nyt lunta ihan helvetisti. Ilman teloja ei onnistuisi mitenkään lumityöt. Viikonloppuna aikomus lähteä vetää latuja.
Jos joku vielä miettii teloja, niin kauppaan hop hop!

Itä-Suomen Mönkijät Ry
Näillä mennään:
Can-Am Outlander Max 570 Pro + -21
Näillä mennään:
Can-Am Outlander Max 570 Pro + -21
-
- 3WD
- Viestit: 65
- Liittynyt: 03 Kesä 2016 18:49
- Mönkijä:: Can-am Outlander Max 570 Pro
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: apache telat
Tere. Käykö vanhemman mallin teloihi nuo uuden mallin telojen g2 kiinikkeet? Vanhoissa g1 runkoisen niin olis edullisesti saatavana mutta tarvis uudemman mallin canaa.
Jos ei niin kuka myy g2 mallin kiinikkeitä vanhemmille teloille
Jos ei niin kuka myy g2 mallin kiinikkeitä vanhemmille teloille
Can-am Outlander Max 570 Pro - 20
Re: apache telat
Täälä kans olis kiinnostusta sovittaa vanhemman mallin telat g1 rungosta g2 runkoon. uudet telasarjat maksaa +4k eur ja käytettyjä settejä löytyy tonnista ylöspäin. ei raaskisi summamutikassa ostella teloja mutta kovasti houkuttaisi lumihommiin telat. Moottorikelkankin joutaisi hävittää pihasta kun pääasiallinen kelkan käyttötarkoitus on viimevuosina ollut pilkkijakkaran virka. 

Re: apache telat
Osta 360 malli, ni pitäs käydä. Tunnistaa rattaiden määrästä versus vanhempi malli. Kuvahaulla huomaa eron. 360 mallissa on myyjän mukaan parannuksia vanhaan verrattuna ja pysyy paremmin päällä.
Asennussarjan malli ja sopivuus kannattaa tietenki varmistaa jälleenmyyjältä, ennen ku kaupat tekee.
Asennussarjan malli ja sopivuus kannattaa tietenki varmistaa jälleenmyyjältä, ennen ku kaupat tekee.
Re: apache telat
Voiko tuon apache telasarjan dps-moodin nopeusnäytön suhdetta muuttaa jotenkin? Korjata vastaamaan todellista nopeutta telasarjalla? Nythän se on 1,6 eli muuttaa km/h mail/h 

-
- 3WD
- Viestit: 88
- Liittynyt: 29 Huhti 2015 13:16
- Mönkijä:: Outlander 500 dps T3 -15
- Paikkakunta: Taivalkoski
Re: apache telat
Ehtoota arvon mönkijäkansa! Ajattelin kirjottaa tänne tarinan ensimmäisen (2012) sarjan Apache 360 telapyörien laakereitten vaihdosta ku ei ollukkaa niin yksinkertanen homma mitä kuvittelin... Uudemmissa kehitysversioissa ilmeisesti vahdettavat laakerit? Kaikki alkoi viime talvena ku onnistuin ajamaan etutelan rungon solmuun (saatiin kyllä runko oikastua ja vahvistettua kaverin kanssa mutta se on sitte tarina erikseen...) ja samalla huomasin melkein kaikkien telapyörien laakerien olevan väljät ja rohisiki ne ihan kivasti, mutta laakerit on valettu pyörien sisään ja ei siis vaihdettavissa. Annoin asian sillon olla, kasasin telan rikkinäisillä laakereilla ja ei muuta ku kovaa ajoa. Nyt, noin vuosi myöhemmin, asia hiipi taas mieleen ja pikaisella googletuksella rapakon takaa löyty hinta telapyörälle ja se oli niin järkyttävä lukema että meinasin pyörtyä. Toki jotku kelkan pyörät olis passannu mutta nekin tuppaa maksamaan useita kymppejä kappale ja tähän telasarjaan niitä on onnistuttu sullomaan yhteensä 48kpl! Noh, toissapäivänä purin kaikki telat lihoiksi ja mietiskelin että eihän tämä ole homma eikä mikään, toistakymmentä vuotta ajanu kohtuu isoa aarporaa työkseen ja manuaalikoneillaki tullu tehtyä yhtä jos toista. Eilen illalla nakkasin 3 pussillista rullia Audin konttiin ja karautin työpaikalle, sorvasin vanhat laakerit esille ja painoin pois kolostaan, pistin seegeri-urat laakerin teräksistä pesää vasten ja avot: kaikissa rullissa on nyt vaihdettavat 6004 2RS seegereillä kiinni.
Elikkä: Pyörän takapuoli sorvataan halkaisijaltaan 45mm laakeria vasten olevaan prikkaan asti, painetaan laakeri ja prikka pois, sorvataan 47,5x 1,85mm seegeri ura kiinni laakerin pesään ja homma sitä myöten selevä. Kävin IKH:lta 50kpl SKF:n laakereita ja saman verran 45 seegereitä (DIN472) ja näille hintaa tuli vajaa 200€. Ja vaikka laakeri on ulkohalkaisijaltaan 42mm niin pysyy pesässään seegerillä vaikka täytyykin laakeria vasten olevan prikan takia sorvata "liian" isoksi. Rullien takapuolen stefat jää tässä tapauksessa pois mutta saahan nekin hommattua oikean kokoset jos niin haluaa. Itse en nähny niitä tarpeellisiksi ku on suojatut laakerit ja telat on vain talvikäytössä. Eikä kelkkojenkaa pyörissä ole stefoja ja hyvin toimivat...
Elikkä: Pyörän takapuoli sorvataan halkaisijaltaan 45mm laakeria vasten olevaan prikkaan asti, painetaan laakeri ja prikka pois, sorvataan 47,5x 1,85mm seegeri ura kiinni laakerin pesään ja homma sitä myöten selevä. Kävin IKH:lta 50kpl SKF:n laakereita ja saman verran 45 seegereitä (DIN472) ja näille hintaa tuli vajaa 200€. Ja vaikka laakeri on ulkohalkaisijaltaan 42mm niin pysyy pesässään seegerillä vaikka täytyykin laakeria vasten olevan prikan takia sorvata "liian" isoksi. Rullien takapuolen stefat jää tässä tapauksessa pois mutta saahan nekin hommattua oikean kokoset jos niin haluaa. Itse en nähny niitä tarpeellisiksi ku on suojatut laakerit ja telat on vain talvikäytössä. Eikä kelkkojenkaa pyörissä ole stefoja ja hyvin toimivat...