Tuuvingin Can Am päiväkirja
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Vinssin naru umpparilla koukkuun kiinni. Umpparin tyvenestä tulee vinssi-naru-puskulevy-linjan heikoin lenkki. Jos joskus vinssaat puskulevyn liian pitkälle ylös niin naru napsahtaa umpparin tyvenestä poikki. Ei lähe vinssit peteineen irti.. Mönkimisvinssauksissa itsellä umppari on kestänyt hyvin.
Haminan seudun Mönkijät ry
-
- Tracks
- Viestit: 2760
- Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
- Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
- Paikkakunta: Mökki vilppulassa
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
....umppari???? 

Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
... juu. Tosi pro touhua.
Nyt Tuuvinki joutuu pohtimaan pleissauksen ja umpparin väliltä. Molemmat on perusteltu.

Haminan seudun Mönkijät ry
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Jos solmun tekee, niin paalusolmu lienee kaikkein vähiten köyttä rasittava, jonka jokainen osaa tehdä kun katsoo hetken guukkelista mallia.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2310
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Paalusolmun saa auki ilman puukkoa, vaikka olisi vähän tiukassakin. Helppo opetella 

-
- Tracks
- Viestit: 1070
- Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
- Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Piru vie pitäisi se naru ja kita tilata. Mönkijävarikon uudistuksen myötä eivät enää sitä katsomaani pakettia myy tai en ainakaan mobiilisivuilta löydä.
Koitellako sitten Puuiloa vai jotain muuta jostain muualta?
Zilloja odotellaan kun toimitus viivästyi mutta lomat painaa päälle ja pitää lähteä lappiin kelkkahommiin. No mikäs kiire tässä. Lunta sen verran ettei pääse ajelemaankaan kuin pikiteitä pitkin. Parempi lähtee tuntureille kunnon päristimillä.
Koitellako sitten Puuiloa vai jotain muuta jostain muualta?
Zilloja odotellaan kun toimitus viivästyi mutta lomat painaa päälle ja pitää lähteä lappiin kelkkahommiin. No mikäs kiire tässä. Lunta sen verran ettei pääse ajelemaankaan kuin pikiteitä pitkin. Parempi lähtee tuntureille kunnon päristimillä.
-
- 4WD
- Viestit: 178
- Liittynyt: 19 Marras 2014 13:49
- Mönkijä:: 500 Cana T3
- Paikkakunta: Kontiolahti kirkonkylä
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Täältä
http://www.offroadtarvike.fi
http://www.offroadtarvike.fi
Ei köyhyys ole mikään ilo, vaikka se joskus naurattaa.
-ISORY- Itä-Suomen OffRoad Yhdistys
-ISORY- Itä-Suomen OffRoad Yhdistys
-
- Tracks
- Viestit: 1070
- Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
- Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Laitanpa tähän talteen, pakko ostaa nämä ajorampit kanssa kun ei tota saa kipattuun kärriin mitenkään ajettua kun on niin turkasen liukasta sekä pihalla että kärrissä.
http://m.motonet.fi/fi/tuote/808835/Ajo ... 635-kgpari
Just Googlettelin ja vaikuttais "parhaalta" vaihtoehdolta.
http://m.motonet.fi/fi/tuote/808835/Ajo ... 635-kgpari
Just Googlettelin ja vaikuttais "parhaalta" vaihtoehdolta.
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
On hyvät rampit. Ainut vaan että ihan v*tut kasata. Ite pakkasessa kaukaa kotoa jouduin tuommoset kasaamaan.
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Mulla on yks tuommoinen tai hyvin lähelle vastaava. Kannattaa huomioida, että on sitten jukolattoman liukas tuo alapää mikäli sen asettaa lunta tai jäätä vasten. Saa aika kieli keskellä suuta ajella kyytiin noitakin pitkin. Ja kun on päättänyt ajaa ylös niin silloin on mentävä. Jos alkaa keskellä jännittään ja siihen pysäyttää, niin liikkelle uudelleen lähtiessä rampit ampuvat helposti taaksepäin ja yläpäät putovat kärrystä. Tuostakin löytyy omakohtaista kokemusta
.

Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
-
- Tracks
- Viestit: 1070
- Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
- Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Pitänee kasata sisällä lämpimässä.
Tämmöset IKH- "turvavaljaat" vois olla hyvä idis tai sitten pultit päähän ja sopivat reijät kärryn pohjavaneriin.
http://www.ikh.fi/XK6036_AJOSILTA_PARI_ ... 0_ALUMIINI
Nämä ei vaan kestä Can Amin painoa. Tai no kestäähän ne mutta speksien mukaan ei kestäis.

Tämmöset IKH- "turvavaljaat" vois olla hyvä idis tai sitten pultit päähän ja sopivat reijät kärryn pohjavaneriin.
http://www.ikh.fi/XK6036_AJOSILTA_PARI_ ... 0_ALUMIINI
Nämä ei vaan kestä Can Amin painoa. Tai no kestäähän ne mutta speksien mukaan ei kestäis.
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Pultit mulla on ollut tuommoisissa itsetehdyissä puisissa rampeissa, jotka ovat sittemmin palvelleet myös talonlämmittiminä takassa
. Pultit toimi ainakin niissä hyvin. Nykykärryä en kyllä viitsisi ylimääräisillä rei'illä raiskata, mutta vanhemmassa kärryssä toimiva vaihtoehto. Tai sitten yksinkertaisesti ehkäiset luistamisen hiekoittamalla tai laittamalla jotain huopaa/vastaavaa niiden rampien päiden alle, mikäli lumelle ne joutuu sijoittamaan.

Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Tossa sarjassa tulee mukana liinat kiinnitystä varten.
-
- Tracks
- Viestit: 1070
- Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
- Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Puuilossa ois kans jotkut inhimillisen hintaset eikä näitä tarvi muistakseni kasata niinku Ikeaa:
http://www.puuilo.fi/epages/puuilo.mobi ... cale=fi_FI
http://www.puuilo.fi/epages/puuilo.mobi ... cale=fi_FI
-
- 6WD
- Viestit: 407
- Liittynyt: 02 Helmi 2009 09:24
- Mönkijä:: Outlander G2L 450 Pro -17
- Paikkakunta: Oulun reuna
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Kelkkatouhuissahan käytetään lavan pohjaan ruuvattua telamattoa pitoalustana siten että se yltää myös maahan asti -> rullalle kyytiin ku kelkka on kärryssä. Toimii erittäin hyvin kippikärryssäkin joka ei pysy pitämätä pystyssä ja onnistuu yksin lastata kelkka kyytiin. Ilman tuota menee hermot ja vähintään yks kärryn lamppukin
Niin tulipa vain ajatus että jos tuosta ideasta apinoisi mönkijälle vastaavaan. Eli telamattoa pätkä ja se halki ja molempiin reunoihin lavaa kiinni renkaiden kohdalle ja kas taas on pitävä pohja ja voi jättää taas myös rullattavaa osaakin jolloin pito löytyy renkaan alta jo ennen kärryä.
