450 pro

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
-jii-
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 20 Helmi 2016 09:55

Re: 450 pro

Viesti Kirjoittaja -jii- »

Oho! Peukku suorana, uudella koneella. On hiukan erilainen tulkinta sisäänajosta. Minulle myyjä ja käyttöohjekirja kertoi 10h sisäänajosta, normaali menoin. Nyt olisi se hoidettu ja täytyy selvittää saanko vaihtaa itse öljyt ja suodattimen, vai meneekö siinä takuut. :| Ohjeen mukaan 50h eka huolto.

Vahvistuneita mietteitä koneesta ja varusteista:
+ todella pieniruokainen. En tätä bensaa säästääkseni hommannut, mutta ei haitta vaikka on taloudellinen.
+ perinteiset putkitarakat. Mustekalat ja mielikuvitus, mukana kulkee mitä vain helposti.
+ orginaali kahva-, peukkulämppäri. On parempi varuste kuin uskalsin toivoa. Helppo käyttää, reilut säädöt, selkeä näyttö, muisti. Se muovisuojus/kiinnitys täytyy tosin entrata, kun joutaa.
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: 450 pro

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Näin ne tosiaan minulle kertoivat :D. On tietty itellä sen verran järkeä päässä, että osaan vähän säästellä. Kyllä laitetta saa enemmän huoltaa, kun kirja sanoo. Ei voi takuut mennä itsetehdystä öljynvaihdosta. Ajattelin itekin sen suorittaa reilun 10h jälkeen.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
-jii-
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 20 Helmi 2016 09:55

Re: 450 pro

Viesti Kirjoittaja -jii- »

Vika vai hieno ominaisuus?
Suoritetun sisäänajon kunniaksi kävin pikkusen etsimässä koneen ja miehen rajoja. Hauskaa oli. :D
Ajovalot: onko näissä jokin insinöörin taidonnäyterele? Reilun vinssauksen jälkeen huomasin ajovalojen sammuneen edestä, vinssi pelasi ja kone kävi. Virrat pois ja uudestaan tulille, kaikki ok. Valot paloivat normisti. Säästikö kone itse virtaa vinssille, sammuttamalla valot?

Saanko ajovalot jotenkin itse pois päältä, koneen käydessä? Virtalukostahan on otettu mekaanisesti tms. tavalla "valot ei pala" ominaisuus pois. Lähinnä auraa hämärässä laitellessa valot turhaan paistaa silmään.

Käyttöohjekirja ei kerro mitään tästä aiheesta.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: 450 pro

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Oliskos niin, että Traktoreiden nykyasetuksissa on ajovalopakko, eli niitä ei saa kytkettyä pois. Jokin ajovalojen vaihtokytkin lienee isoissa malleissa, jos omat ajovalot peittyy työkoneen taakse ja käytetään "kakkosvaloja"

Tämä on arvailua, sillä reilu 30 min surffaaminen Finlex:ssä ei tuottanut tulosta.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: 450 pro

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Samaa ominaisuutta kirosin eilen illalla. Kaippa tuohon tottuu :roll:.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
KYR-12
4WD
Viestit: 126
Liittynyt: 22 Joulu 2013 18:28
Mönkijä:: cana 450pro T3

Re: 450 pro

Viesti Kirjoittaja KYR-12 »

Eli auraushommatkin kannattaa hoitaa päivän valossa kun joutuu vinssiä käyttämään niin virta ei riitä valoille? Sehän pihi on :roll:
-jii-
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 20 Helmi 2016 09:55

Re: 450 pro

Viesti Kirjoittaja -jii- »

No ei. Uskoisin että minua ja mare79 ihmetyttänyt ominaisuus on: valoja ei ehkä saa pois päältä. Ja pimeallä, auraa laittaessa täytyy turhaan kikkailla kun lamppu häikii silmään.
Valot palaa aurahommissa normaalisti, pienestä parkkituikusta saa jopa hyödyt auran kulman näkemiseen.

Se missä minulla etuvalot sammuivat oli n. 10m yhtämittainen koneen veto näreestä vinssillä. Alkuun olin itse myös lisäpainona, ilman jäähdyttelyä vinssiä käytin. Tähän käyttöön ajattelin insinöörin luoneen "missä tarvitaan, sinne virtaa releen".
Jatkamme tutustumista koneeseen.
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: 450 pro

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Tuota virtalukon kakkosasentoa, ei tosiaan enää tässä ole. Asia olisi löytynyt heti tuolta ohjekirjasta, jos sen olisi viitsinyt lukea :D.

Kuva
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: 450 pro

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Mare79 kirjoitti:
KYR-12 kirjoitti:Minkälainen rajoitin on traktorimallissa?
Nykyaikainen sähköinen. Täydet tehot käytössä. Mulla näytti kulkevan 49 mittarin mukaan, kun pääsin tänään vähän paremmin tiellä testaamaan. On taidettu ennakoida jo mittarivirhe, kun noin paljon ottaa mittariin. Gepsillä en vielä tarkastanut mikä oli todellinen nopeus.
Tuli tutustuttua hieman paremmin tuon rajoittimen toimintaan. Ensimmäisen kerran se tussauttaa, kun mittarissa on 45km/h. Tällöin todellinen nopeus on tasan 40km/h. Rajoitinta vasten ajaessa vauhtia saa tosiaan mittariin tuon 49km/h todellisen nopeuden ollessa n. 43-44km/h. Kovin mukavalta se rajoitinta vasten ajaminen ei kuitenkaan tunnu, joten ennemmin matkavauhdin pitää mittarin mukaan siinä 44km/h pinnassa.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: 450 pro

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

Tuoreessa Koneviestissä oli pientä raporttia ja koeajua. Kovasti kehuttiin enkä ihmettele miksi. Mielenkiintoinen peli.

http://www.koneviesti.fi/artikkelit/brp-n-mönkijöiden-traktorisuora-täysi-1.138690

Voi halvattu näitä urleja.

No katelkaa jostain. Tai ostakaa lehti.
Woozie
4WD
Viestit: 191
Liittynyt: 05 Joulu 2008 15:41

Re: 450 pro

Viesti Kirjoittaja Woozie »

Karsta
4WD
Viestit: 188
Liittynyt: 02 Maalis 2016 20:49

Re: 450 pro

Viesti Kirjoittaja Karsta »

Onko muilla esiintynyt kolinaa takapäästä? Maastossa kun ajelee niin takaosasta, ehkä oikealta puolelta, kuuluu välillä semmonen klonks ääni. Semmonen että voisi kuulua vaikka väljäksi kuluneesta tukivarren puslasta tai iskarin kiinnityksestä, mutta kun koneella on ajettu 8h ei oikein jaksa uskoa tähän. Voimansiirrosta se ei tule, koska tekee sitä kiihdytyksessä, tasakaasulla ja konejarruttaessa. Eli jousitukseen liittyy jotenkin. Paikallaan kun koittaa riuhtoa pyörästä, tukivarresta tai iskarista ni ei tietenkään pidä ääntä. Kyydissä riehuminenkaan ei auta, kolina kuuluu vaan ajessa kun jousitus joustaa.
Jussi
6WD
Viestit: 931
Liittynyt: 12 Helmi 2005 12:39
Mönkijä:: JD XUV 855d
Paikkakunta: Haukipudas

Re: 450 pro

Viesti Kirjoittaja Jussi »

nosta takapää ilman ja kokeile onko se voiman siirrosta. Eli käsin pyörität edes takas sitä toista rengasta ja vaihde on päällä. Siellä on välys ihan tehtaan tekemänäkin mutta kuinka suuri se on. Joko tässä on turf takapää? Eli perän saa vapautettua?
John Deere XUV 855d + Country 330/t15 4WD
Karsta
4WD
Viestit: 188
Liittynyt: 02 Maalis 2016 20:49

Re: 450 pro

Viesti Kirjoittaja Karsta »

Jussi kirjoitti:nosta takapää ilman ja kokeile onko se voiman siirrosta. Eli käsin pyörität edes takas sitä toista rengasta ja vaihde on päällä. Siellä on välys ihan tehtaan tekemänäkin mutta kuinka suuri se on. Joko tässä on turf takapää? Eli perän saa vapautettua?

Nostin ilmaan. Välys oli normaali mielestäni normaali, pyörän ulkokehä liikkui noin 20mm, vetari noin 3mm. Vaihde päällä vaihdelaatikosta kuului semmonen soivan pellin ääni. Olisko varin toinen pyörä? Tämä ei kuitenkaan ollut se ääni mikä metsässä kuuluu. Ei ole Turffia. Onko tässä siis taka-akseli aina yhtä puuta, vai luistaako se jossain tilanteissa?

Bensamittari on myös farssi. Mahtaako olla ihan kohomallinen? Mönkijäkaupasta kotia ajellessani täytin tankin täyteen ja digimittari näytti täyttä. Sen jälkeen mittarista on hävinnyt palkkeja mielestäni liian nopeasti, kunnes tänä aamuna löin koneen tasasella käyntiin, niin valo paloi. Tankkasin täyteen ja 20Litran tankkiin mahtui 8L. Nyt digimittari näyttää puolta tankkia. Ei luulis kohonkaan olevan jumissa tämän päivän metsämöyrinnän jälkeen.
Jussi
6WD
Viestit: 931
Liittynyt: 12 Helmi 2005 12:39
Mönkijä:: JD XUV 855d
Paikkakunta: Haukipudas

Re: 450 pro

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Jos ei oo turffia niin takaapää on aina yhtä puuta ja ei todellakaan luista missään tapauksessa. Toi 20mm kuulostaa ihan ok välykseltä. Tuo bensamittaria taitaa aina olla semmoinen suuntaa antava. Ainaskin 2007 650 XT kanassa juurikin sama virhe bensamittarissa. Kai tuossa oli joku idea että vaikka bensavalo syttyy niin kotiin pääsee kun tankissa on puolet jäljellä :biggrin:
John Deere XUV 855d + Country 330/t15 4WD
Vastaa Viestiin