Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am/Polaris/Honda/Yamaha)

Täällä arvotaan sinulle sopivaa mönkijää
Vastaa Viestiin
Woozie
4WD
Viestit: 190
Liittynyt: 05 Joulu 2008 15:41

Re: Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am/Polaris/Honda/Yamaha)

Viesti Kirjoittaja Woozie »

Ei välttämättä. Silloin vaan nää väännöt olisi olleet eri topicissa. :wink:
AP1982
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 20 Maalis 2016 08:52

Re: Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am/Polaris/Honda/Yamaha)

Viesti Kirjoittaja AP1982 »

Lisätäämpä omaa pohdintaa tänne.

Monet topikit on täällä selattu läpi ja ei niistä tule kun entistä epävarmemmaksi siitä mikä pitäisi ostaa.. Käyttö tulisi olemaan kärrynvetoa metsässä ja pihoilla/teillä. Metsässä tuulenkaatojen etsintää (huviajelua).

Vaihtoehtoina päälimmäisinä:

Polaris 570

+Myyjäliike
+Isompi kone
-Huonommat renkaat
-Viat

Can-am 450 pro

+Ehkä hieman laiskempi?
+Paremmat renkaat
+Pidempi takuu
+Hienompi
-Myyjäliike ei miellyttänyt
-Viat

Ässänä mukaan on tullut vielä Yamahat, joko Kodiak 700 tai Grizzly 450. Myyjä haukkui Kodiakin etuperää, ei kuulemma kelpaa työkäyttöön…? Ymmärsin ettei etulukkoa olisi lainkaan, mutta ilmesesti se on mutta manuaalisena?

Yammuissa plussia ja miinuksia

+"Kireä variaattori"
+Laatu
+Takuu
+Kevyempiä?
-450 teho
-Hinta

Mitä mieltä jengi, onko Yamahat lisähinnan arvoisia ja miten se etulukko niissä nyt oikeasti toimii?
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am/Polaris/Honda/Yamaha)

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

AP1982 kirjoitti: Can-am 450 pro

+Ehkä hieman laiskempi?
+Paremmat renkaat
+Pidempi takuu
+Hienompi
-Myyjäliike ei miellyttänyt
-Viat
Kerrotko noista vioista lisää? On meinaan sen verran tuore malli vielä, että ihan kaikki ei ole ainakaan minun tiedossani. Osaisi sitten itsekin varautua noihin paremmin.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am/Polaris/Honda/Yamaha)

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

Itse valkkaisin noista Can Amin. 450:sen vioista en ole itse kuullut ainaskaan, kuten Mare tossa ylhäällä totesikin. Yamahasta sitten mukaan ottaisin vasta niitä melkei tuplaten kalliimpia laitteita joissa etulukko. Manuaalisena tais olla halpis-yammuissa 2wd-4wd valinta jos en väärin muista?

Entäs Honda? Siinähän on sama(?) etulukko kuin kalleissa Yammuissa tosin hinta asettuneekin sitten jo pykälää suuremman Can Amin tasolle.

Eikös 450 Canassa ole se "huonompi" viskolukko kuin isoveljissä? Mare tietänee?
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am/Polaris/Honda/Yamaha)

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Juu 450:ses on hitaampi lukko.
AP1982
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 20 Maalis 2016 08:52

Re: Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am/Polaris/Honda/Yamaha)

Viesti Kirjoittaja AP1982 »

Mare79 kirjoitti:Kerrotko noista vioista lisää? On meinaan sen verran tuore malli vielä, että ihan kaikki ei ole ainakaan minun tiedossani. Osaisi sitten itsekin varautua noihin paremmin.
Ei mulla niistä sen tarkempaa, mutta tuntuu että Canat ja Pollet ovat kovinkin vikaisia yleisesti (Tätä foorumia kun selailee).. Vai onko tämä 450 Pro täysin uutta mallia, eli vanhempien Outlanderien kokeimuksia ei voi soveltaa tähän?
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am/Polaris/Honda/Yamaha)

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Taisi tämä 450l tulla 2015 markkinoille maastolaitteena. Kyllä siitä varmaan jenkkifoorumeilla jo on joku "tyyppivika" löydetty. Sillä kyselinkin, jos olet ihan niitä myöden asioita selvitellyt. Canoja ja Polleja on paljon, siksi niissä on lukumäärällisisesti paljon vikojakin, joita täällä käsitellään. Sehän ei tietysti ole absoluuttinen totuus niiden vikaherkkyydestä verrattuna johonkin toiseen merkkiin.

Kannattaa varmaan lähteä siitä liikkeelle, että mikä on budjetti. Tuo 450pro on hyvä budjettimallin laite, mutta rahalla saa toki parempiakin. Ja kyllä, lukko on se 2010 markkinoille tullut. Tosin ainakin minulla pyörittää melko nopsasti tyhjää kaikilla neljällä. Toki kesäkäyttöstä kokemukset vielä puuttuu. Tehostinta 450pro:ssa ei ole. Eli jos esim. telakäyttöä harkitsee, niin kannattaa melkein ottaa harkintaan Canalta 570pro.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
AP1982
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 20 Maalis 2016 08:52

Re: Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am/Polaris/Honda/Yamaha)

Viesti Kirjoittaja AP1982 »

Ahaa, hyvä tietää että ainakaan kaikki 500/650 jne Outlanderien "faktat" eivät välttämättä päde tuohon 450Prohon.

Tuo 450 Can-Am ja 570 Polle ovat vaihtoehtoina juuri saman hintansa takia, Molempia saa 7990 hinnalla uutena. Polaris 2015 mallinen. Periaatteessa pitäisi verrata Canan 570:aan mutta siinä hinta karkaa, toki myös tehoja enemmän ja ohjaustehostin. Ja olisihan V2 koneessa hieman mukavammat äänet :D Teloille ei uskoakseni ole koskaan tarvetta.
Avatar
pusikkoon
Tracks
Viestit: 1790
Liittynyt: 13 Helmi 2009 18:12
Mönkijä:: 2012 Foreman

Re: Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am/Polaris/Honda/Yamaha)

Viesti Kirjoittaja pusikkoon »

AP1982 kirjoitti:Myyjä haukkui Kodiakin etuperää, ei kuulemma kelpaa työkäyttöön…?
Montakohan pöllikuormaa tämäkin myyjä on metsästä tuonut. Sellaista etuperää olekaan mikä ei työkäyttöön kelpaisi...
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am/Polaris/Honda/Yamaha)

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

Vaikeampi rikkoa käyttäjävirheen toimesta, ellei jopa mahdoton, tommonen etuperä mitä et saa "väkisinlukkoon". Siinä mielessä jopa parempi :mrgreen:
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am/Polaris/Honda/Yamaha)

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

AP1982 kirjoitti:Tuo 450 Can-Am ja 570 Polle ovat vaihtoehtoina juuri saman hintansa takia, Molempia saa 7990 hinnalla uutena. Polaris 2015 mallinen.
Toi Polle on kyllä halpa, jos tuohon rahaan saat. Itse kyselin tarjouksia kotva sitten Pollen pikkukoneisesta eli etx:stä. Sen, kun varusteli panssarilla, kunnon renkailla ja vinssillä, niin oltiin jo tuossa 8.000€ hintaluokassa. Ja ihan vinkkinä, niin en minä Canastani kyllä tuota pyyntihintaa maksanut :wink:. Mikäli kauppias ei tosiaan innostunut myymään, niin kysele tarjousta toiselta kauppiaalta.
Viimeksi muokannut Pappi, 21 Maalis 2016 19:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Lainausta muokattu.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
AP1982
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 20 Maalis 2016 08:52

Re: Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am/Polaris/Honda/Yamaha)

Viesti Kirjoittaja AP1982 »

Mare79 kirjoitti:Toi Polle on kyllä halpa, jos tuohon rahaan saat.
Noita ylivuotisia Polariksia on vielä muutamissa liikkeissä jäljellä… Kyse ei ollut siitä, etteikö myyjä olisi sitä myynyt. Kemiat eivät vaan hänen kanssaan oikein toiminut, toisin kuin Polariksen kauppiaalla ja siellä myös oli palvelu kyllä todella kohdallaan.

Pitää vielä varmaan käydä ihmettelemässä 450 Grizzly, taitaa olla kyllä näistä kaikkein laiskin tosin myös kevein. Vaikken mitään tykkiä ole hakemassakaan niin vähän enemmän on aina vähän enemmän.. 700 Kodiak kiehtoisi kaikkein eniten mutta jollei siinä ole edes manuaalisesti kytkettävää etulukkoa niin taitaa jäädä...
Viimeksi muokannut Pappi, 21 Maalis 2016 19:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Lainausta muokattu.
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am/Polaris/Honda/Yamaha)

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

AP1982 kirjoitti:Lisätäämpä omaa pohdintaa tänne.

Monet topikit on täällä selattu läpi ja ei niistä tule kun entistä epävarmemmaksi siitä mikä pitäisi ostaa.. Käyttö tulisi olemaan kärrynvetoa metsässä ja pihoilla/teillä. Metsässä tuulenkaatojen etsintää (huviajelua).

Ässänä mukaan on tullut vielä Yamahat, joko Kodiak 700 tai Grizzly 450. Myyjä haukkui Kodiakin etuperää, ei kuulemma kelpaa työkäyttöön…? Ymmärsin ettei etulukkoa olisi lainkaan, mutta ilmesesti se on mutta manuaalisena?

Mitä mieltä jengi, onko Yamahat lisähinnan arvoisia ja miten se etulukko niissä nyt oikeasti toimii?
Hakusessa ilmeisesti traktorimönkijä, ko, kö ?

Kyllä 450 grizzlyssä (ainakin 2015 mallissa) on lukko etuperässä. http://www.yamaha-motor.eu/fi/products/ ... 0-irs.aspx

Lukkoja on erilaisia, polariksessa sekä can amissa ns. automaattinen, eli sitä ei voi mistään erillisestä napista kytkeä, kuten taas yamahassa sekä hondassa, joissa ohjaustangossa erillinen 4wd lock tila jolloin lukko on sitten koko ajan päällä.

Olen omistanut yli 10 mönkijää, on ollut taka ja nelivetoista, lukolla ja ilman. Kyllä on vähäistä ollut lukon tarve, toisaalta on se kiva olemassa, nälkä kasvaa syödessä ja tulee aina pahempiin paikkoihin ajeltua, joskaan ei välttämättä se tukkikärry perässä täydellä kuormalla :mrgreen:

Minä puhun vain omasta puolestani, mutta varsin huoletonta on ollut ajot japski-mönkijöillä, ei yhenyhtä korjaamokäyntiä vikojen vuoksi, varsin perusvarmoja vehkeitä ja kestää kyllä käyttöä, joskaan ei väärinkäyttöä kuten ei mikään muukaan.
Yamaha on ketterä ja kevyt peli sekä variaattori markkinoiden parasta toteutusta, jos honda ei ole vaihtoehto (mitä kyllä ihmettelen, kun varsin työkäyttöön olet mönkijää etsimässä) niin laittaisin yamahan, tai sitten tuon 450 can amin. Polarista en osaa suositella, koska omat kokemukseni siitä ovat enemmän negatiiviset, huom omat kokemukset :!:
AP1982
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 20 Maalis 2016 08:52

Re: Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am/Polaris/Honda/Yamaha)

Viesti Kirjoittaja AP1982 »

Traktori juurikin hakusessa. Tuon Grizzlyn etuperä on selvillä mutta Kodiak pitää vielä selvittää.

Honda olisi vaihtoehto kyllä. Mutta jäykkä taka-akseli ja korkea hinta jarruttaa innostusta. Sulla (ViiMax) näyttäis olevan Honda, joutuuko taka-akselin vuoksi varomaan metsässä tai oletko sen kokenut ongelmalliseksi muuten?
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am/Polaris/Honda/Yamaha)

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

No pahemmista paikoista minä olen 450 Yamaha Wolverinella päässy (jäykkä taka-akseli ja lukko puuttuu täysin) kuin Can Am 570 Prolla. Ei siinä tehot eikä taka-akseli näyttele suurtakaan roolia vaan ne rajoitteet tulevat aivan muista asioista, kuten vaikkapa laitteen painosta ja ulkomitoista muutenkin, pienemmän eduksi ;)

Vähän mietinnässä josko hommais jonkin pienen japsin maastorälläykseen erikseen. Kuva puhukoon puolestaan:

Kuva

Tietty traktorin kaveriksi himottaisi kovasti ketjuvetoinen ja takavetoinen laite ilman kilpiä. Sillä saa kivasti ranteet suoriksi ja hiirikäsi rasitusta.
Viimeksi muokannut Tuuvinki, 21 Maalis 2016 20:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin