
TGB Blade -Viat-
- jiijii-vm60
- 4WD
- Viestit: 217
- Liittynyt: 25 Helmi 2015 03:06
- Mönkijä:: jo vain
Re: TGB Blade -Viat-
Hyvä näin.Ja onhan se niin että kaikki osat on laitettava takas,mitä on poiskin otettu. 

Re: TGB Blade -Viat-
vähä tarkentaa viä tuota epämäärästä selostusta.. eli oli yksuuntaislaakerin vihdon yhteydes menny ne 2 ohutta metalli prikkaa mikkä kuulu olla vaihdeaksilan kummallaki puolen, niin oli menny startin rattaiden alle epähuomios. sivuposken ku ruuvas kiinni paino sen verran niitä rattaita sitte ne prikat ettei ne päässy pyrimään eli oli jumis...ruuvari kirjoitti:ny olis avulle tarvetta.. olis ny teguhu vaihdettu yksuuntaislaakeri ja uus startti, mutta ei vain lähe napista käyntihi. startin ku ottaa irti moottorista nii pyörii kyllä ku starttaa, mutta ei jaksa pyörittää konetta. akku on aiva uus bosch agm ja viä varuuksi ollu laturiski kii. tuosta releestä/solenoidista kokeelin lyödä navat yhteen mutta ei vaikutusta. otin ne 2 johtoa jarrukahvasta irti ja putsasin ja voitelin nii ei sekää viä auttanu... lisätään vielä että ku yrittää startata haviää kaikki valot ja mittaristo pimenee. edit: akkua kokeeltu kaveri mönkijää ja lähti heti käyntihi eli akku on varmasti pois suljettu ny.
Re: TGB Blade -Viat-
nonni ja TAAAAAS.
ei tän romun kans tuu taas yhtään mittää. tuossa pari viikkoa sitte alko tiputtaa bensaa ihan maahan saakka ja reilusti.yritin paikallistaa vuotoa mut ei löytyny.no palo käpy ja sammutin ja jätin siihen koko paskan. iltapäivällä ku menin tutkaamaan tilannetta uusiksi nii kappas eipä vuotanukkaan mistään mitään ja lähti käymään jne. no sen pari viikkoa pelas normaalisti paitti yhen kerran oli lämpösenä käyntiin lähtö vaikeaa mut lähti kuites ja pelas.
no nyt sit tänään alko taas bensaa vuotamaan samalla tyylillä ja hirveenä en ole tällä välin ajellu ja sillo pelannu ok.
pihalla mönkijä kävi hetken tyhjä käynnillä kunnes sammu itekseen ja poika oli ollu mönkijän päällä istumassa kun sammu. kysyin et sammutitko ja hän että en sammuttanu ja että palo punainen valo. kysyin mikä valo nii näytti öljykannun kuvaa. tämä tyhjä käynti hetki kesti max 1.5min. silloin huomasin että oli bensaa vuotanu taas kunnolla maahan.
mönkijän tuuppasin talliin ja annoin olla pitkän tovin rauhassa ja lähi kokeileen käyntiin ja ei mittää. pyöri kylläkin mut ei startannukkaan. ja öljykannun valoki sammu yrityksen aikana.
no aattelin kokeilla vaihtaa tulppaa nii vanha tulppa oli irti joka ollu sitte bensa pumppu remontista asti(takuu laitossa ollu). no aloin pyörittään uutta tulppaa paikoilleen nii naps poikki ja kierre osa jäi sitte reikään.
tämä uusi tulppa oli mikä on tullu mönkijän mukana cr8e ja vanha minkä otin pois nii oli cr7e.sitä en sitte tiiä onko tää 7e tulppa tehtaalta ollu vai pajamulkku laittanu väärän tulpan kun oli kokeillu vaihtaa tulppaa mut bensa pumppu oliki rikki.
tammikuun loppu päätä tuli tegun sonta pihalle ja mittäö ole ku vikkaa vikkaa ja vikkaa.. mittarissa n.420km ja n.31h ja vika lista seuraava bensapumppu,etuperä ja nyt edellä runoiltu kertomus..
ei tän romun kans tuu taas yhtään mittää. tuossa pari viikkoa sitte alko tiputtaa bensaa ihan maahan saakka ja reilusti.yritin paikallistaa vuotoa mut ei löytyny.no palo käpy ja sammutin ja jätin siihen koko paskan. iltapäivällä ku menin tutkaamaan tilannetta uusiksi nii kappas eipä vuotanukkaan mistään mitään ja lähti käymään jne. no sen pari viikkoa pelas normaalisti paitti yhen kerran oli lämpösenä käyntiin lähtö vaikeaa mut lähti kuites ja pelas.
no nyt sit tänään alko taas bensaa vuotamaan samalla tyylillä ja hirveenä en ole tällä välin ajellu ja sillo pelannu ok.
pihalla mönkijä kävi hetken tyhjä käynnillä kunnes sammu itekseen ja poika oli ollu mönkijän päällä istumassa kun sammu. kysyin et sammutitko ja hän että en sammuttanu ja että palo punainen valo. kysyin mikä valo nii näytti öljykannun kuvaa. tämä tyhjä käynti hetki kesti max 1.5min. silloin huomasin että oli bensaa vuotanu taas kunnolla maahan.
mönkijän tuuppasin talliin ja annoin olla pitkän tovin rauhassa ja lähi kokeileen käyntiin ja ei mittää. pyöri kylläkin mut ei startannukkaan. ja öljykannun valoki sammu yrityksen aikana.
no aattelin kokeilla vaihtaa tulppaa nii vanha tulppa oli irti joka ollu sitte bensa pumppu remontista asti(takuu laitossa ollu). no aloin pyörittään uutta tulppaa paikoilleen nii naps poikki ja kierre osa jäi sitte reikään.
tämä uusi tulppa oli mikä on tullu mönkijän mukana cr8e ja vanha minkä otin pois nii oli cr7e.sitä en sitte tiiä onko tää 7e tulppa tehtaalta ollu vai pajamulkku laittanu väärän tulpan kun oli kokeillu vaihtaa tulppaa mut bensa pumppu oliki rikki.
tammikuun loppu päätä tuli tegun sonta pihalle ja mittäö ole ku vikkaa vikkaa ja vikkaa.. mittarissa n.420km ja n.31h ja vika lista seuraava bensapumppu,etuperä ja nyt edellä runoiltu kertomus..
-
- Noppeli
- Viestit: 21
- Liittynyt: 21 Marras 2015 13:49
Re: TGB Blade -Viat-
Mikä mahtaa olla vikana?
Tyhjäkäynnillä kierrosmittari(se palkki) ei vilku, mutta kun painaa kaasua, jolloin ierrokset nousevat, se alkaa vilkkua?
Ennen toimi ihan normaalisti.
Toivottavasti ymmärsitte mitä tarkoitin.
Tyhjäkäynnillä kierrosmittari(se palkki) ei vilku, mutta kun painaa kaasua, jolloin ierrokset nousevat, se alkaa vilkkua?
Ennen toimi ihan normaalisti.
Toivottavasti ymmärsitte mitä tarkoitin.

Re: TGB Blade -Viat-
Mittarin asetuksissa on sille palkille säädettävä kierrosluku missä alkaa vilkkumaan. Virta päälle ja molemmat mittarin napit pohjaan hetkeksi ja sitten oikean puoleisella napilla siirryt oikeaan valikkoon. Vasemmalla napilla sitten säätämään. Siinä valikossa näkyy se palkkia kuvaava merkki ja perässä rpm.
Käyttöohjekirjassa on muistaakseni ohjeita niihin valikkoihin.
Käyttöohjekirjassa on muistaakseni ohjeita niihin valikkoihin.
Shineray Stixe 250
Tyscon Street 250
Linhai 260 SS
Rally 250
TGB Avenger 400
SMC 250 exä
Polaris Sportsman 300
2 x TGB Blade 250
Outlander 400 Max
Dinli 450
Arctic Cat XC 450
Goes 625i
Uudenmaan Mönkijät ry
Tyscon Street 250
Linhai 260 SS
Rally 250
TGB Avenger 400
SMC 250 exä
Polaris Sportsman 300
2 x TGB Blade 250
Outlander 400 Max
Dinli 450
Arctic Cat XC 450
Goes 625i
Uudenmaan Mönkijät ry
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: TGB Blade -Viat-
Mullakin aikoinaan vilkutteli sitä kiekkamittaria, ei se tietty haittaa vaikka ajossa vilkkuukin, itse en kyllä sitä vilkkumista saanut millään pois... Samaa tekee kaverillakin 550 traktorissa.
Äkkiä siihen tottuu
Äkkiä siihen tottuu

- jiijii-vm60
- 4WD
- Viestit: 217
- Liittynyt: 25 Helmi 2015 03:06
- Mönkijä:: jo vain
Re: TGB Blade -Viat-
No mitä raati on mieltä seuraavasta.Säädin kellon kesä aikaan,ei tahtonut millään saada
mittaristoa "vilkku"tilaan.kun vihdoin sain,homma hoitui kuten pitääkin.
Mutta nyt varvikello kipuaa vikkelästi tuonne 7-tonnin lukemille.Olen säätänyt
ruuvin niin ,että kierrokset stoppaa 4500 kierroksen kohtaan.
Eli ruuviin en koskenut kun kellon asetuksen laitoin.Kone kulkee sen mitä
ennenkin,vain tuo varvikello elää omaa elämää?
edit:virheet
mittaristoa "vilkku"tilaan.kun vihdoin sain,homma hoitui kuten pitääkin.
Mutta nyt varvikello kipuaa vikkelästi tuonne 7-tonnin lukemille.Olen säätänyt
ruuvin niin ,että kierrokset stoppaa 4500 kierroksen kohtaan.
Eli ruuviin en koskenut kun kellon asetuksen laitoin.Kone kulkee sen mitä
ennenkin,vain tuo varvikello elää omaa elämää?
edit:virheet
Re: TGB Blade -Viat-
Käy mittarin asetukset kohta kohdalta vielä läpi ja sammuta sen jälkeen heti virrat avaimesta. Josko se siitä alkais vörkkimään 

Shineray Stixe 250
Tyscon Street 250
Linhai 260 SS
Rally 250
TGB Avenger 400
SMC 250 exä
Polaris Sportsman 300
2 x TGB Blade 250
Outlander 400 Max
Dinli 450
Arctic Cat XC 450
Goes 625i
Uudenmaan Mönkijät ry
Tyscon Street 250
Linhai 260 SS
Rally 250
TGB Avenger 400
SMC 250 exä
Polaris Sportsman 300
2 x TGB Blade 250
Outlander 400 Max
Dinli 450
Arctic Cat XC 450
Goes 625i
Uudenmaan Mönkijät ry
Re: TGB Blade -Viat-
Oliko jollain muistissa tuo nopeusmittarin säätöarvo 12 tuumaisille ja 25 korkeille kumiloille?
Shineray Stixe 250
Tyscon Street 250
Linhai 260 SS
Rally 250
TGB Avenger 400
SMC 250 exä
Polaris Sportsman 300
2 x TGB Blade 250
Outlander 400 Max
Dinli 450
Arctic Cat XC 450
Goes 625i
Uudenmaan Mönkijät ry
Tyscon Street 250
Linhai 260 SS
Rally 250
TGB Avenger 400
SMC 250 exä
Polaris Sportsman 300
2 x TGB Blade 250
Outlander 400 Max
Dinli 450
Arctic Cat XC 450
Goes 625i
Uudenmaan Mönkijät ry
Re: TGB Blade -Viat-
Asiasta mitään tiedä mutta eikö sinne pitäisi syöttää matka/mitta jonka rengas kulkee yhden pyörähdyksen aikana? Näin ainakin Dinlissä vai syötetäänkö tuonne jotain muuta koodia? 

Uudenmaan Mönkijät Ry
Can-Am Outlander 400 Max
ex TGB Blade 250 // ex Dinli 904 // ex Linhai 260 Demon // ex CPI XS 250 Sport
Can-Am Outlander 400 Max
ex TGB Blade 250 // ex Dinli 904 // ex Linhai 260 Demon // ex CPI XS 250 Sport
Re: TGB Blade -Viat-
Joo miettiny noita lukemia. Alkuperäisillä 10 tuumaisilla 22 korkeilla arvossa 0377 näyttää mittari oikein ja täytyy nyt ajella navi kädessä säädellen eri arvoja. Rengas on 65 senttiä korkea ja vanhat oli 55. Mikähän mahtaisi olla oikea laskukaava tuolle koodille 

Shineray Stixe 250
Tyscon Street 250
Linhai 260 SS
Rally 250
TGB Avenger 400
SMC 250 exä
Polaris Sportsman 300
2 x TGB Blade 250
Outlander 400 Max
Dinli 450
Arctic Cat XC 450
Goes 625i
Uudenmaan Mönkijät ry
Tyscon Street 250
Linhai 260 SS
Rally 250
TGB Avenger 400
SMC 250 exä
Polaris Sportsman 300
2 x TGB Blade 250
Outlander 400 Max
Dinli 450
Arctic Cat XC 450
Goes 625i
Uudenmaan Mönkijät ry
Re: TGB Blade -Viat-
Oli oikein pakko rekisteröityä foorumille kun meni oma sormi suuhun TGB pikkuisen vian parissa.
Eli TGB 550 efi malli kyseessä ja sammuilee jokseenkin satunnaisesti - erityisesti silloin kun juuri vaihtaa esimerkiksi vapaalta pakille tai pakilta nopealle puolelle jne. Pari kertaa on myös sammunut kun jättää vapaalle taikka pakille käymään tyhjää.
Nyt on tehty bensan paluukiertoon sellainen modaus että bensapumpun ja suodattimen välissä alkuperäisesti oleva T liitos on suora ja sitten vastaavasti sinne T liittimelle aikaisemmin mennyt bensapaineen säätimen paluuletku vedetty hieman järkevämpää reittiä T liittimellä takaisin tankkiin. Tulppa myös vaihdettu uuteen CR7E tulppaan.
Liittyykö tuohon vaihdekeppiin jotain johtoja mitkä antaa moottorinohjaukselle tietoja tms? Mites cdi, voisiko se olla syypäänä? Kaikki ideat ja ehdotukset olisivat kovasti tervetulleita...
Eli TGB 550 efi malli kyseessä ja sammuilee jokseenkin satunnaisesti - erityisesti silloin kun juuri vaihtaa esimerkiksi vapaalta pakille tai pakilta nopealle puolelle jne. Pari kertaa on myös sammunut kun jättää vapaalle taikka pakille käymään tyhjää.
Nyt on tehty bensan paluukiertoon sellainen modaus että bensapumpun ja suodattimen välissä alkuperäisesti oleva T liitos on suora ja sitten vastaavasti sinne T liittimelle aikaisemmin mennyt bensapaineen säätimen paluuletku vedetty hieman järkevämpää reittiä T liittimellä takaisin tankkiin. Tulppa myös vaihdettu uuteen CR7E tulppaan.
Liittyykö tuohon vaihdekeppiin jotain johtoja mitkä antaa moottorinohjaukselle tietoja tms? Mites cdi, voisiko se olla syypäänä? Kaikki ideat ja ehdotukset olisivat kovasti tervetulleita...
Re: TGB Blade -Viat-
Painathan jarrua kun vaihdat vaihdetta, ettei sen takia sammu välillä.
Can am Outlander 1000 xt-p -15
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
Re: TGB Blade -Viat-
Muistaakseni painoin, mutta varmistelen vielä huomenna. Kun muutamankin kerran sammunut ihan omia aikojaan, mutta tulpan vaihdon ja tuon benslinjan modauksen jälkeen en olekaan varma onko sammuillut omia aikojaan vai pelkästään keppiä venkslatessa. Raportoin huomenna vielä kun tiedän tarkemmin.
Re: TGB Blade -Viat-
nonii nyt tegu saatu taas vaihteeksi pajalta..
onko se nyt bensapunppu se musta putkilo vasemmalla kylellä? nii ymmärsin et sen sisällä on n.10cm kumiletkun pätkä joka oli revenny ja oletettavasti sen repiämisen on aiheuttanu pumpulta lähtevä letku joka menee paineen säätimelle nii oli ollu tankin ja rungon välissä litissä(oletettavasti tehtaalta tullessa jo) sitä ei sinne kuulemma muuten ole voinu saaha ku käyttämällä tankkia irti.
onko se nyt bensapunppu se musta putkilo vasemmalla kylellä? nii ymmärsin et sen sisällä on n.10cm kumiletkun pätkä joka oli revenny ja oletettavasti sen repiämisen on aiheuttanu pumpulta lähtevä letku joka menee paineen säätimelle nii oli ollu tankin ja rungon välissä litissä(oletettavasti tehtaalta tullessa jo) sitä ei sinne kuulemma muuten ole voinu saaha ku käyttämällä tankkia irti.