TRX500 FPA DCT renkaat

Keskustelua Honda mönkijöistä.
ruubert
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 07 Tammi 2012 20:46

TRX500 FPA DCT renkaat

Viesti Kirjoittaja ruubert »

Tuollainen risuperä tuli hommattua. Hyvin palvellut Rincon saa väistyä tämä uutukaisen tieltä. (On muuten myynnissä :D)

Millaisia renkaita kannattaisi alkaa miettimään. Mahtaako tuohon 28" mahtua? Ajo on pääasiassa mönkimistä metsäautoteiden urissa, välillä umpimetsässä/hangessa, ym. ja sitten lumihommia pihalla.

Varustelua on tulossa pohjapanssari, led-valot eteen ja taakse, takavinssi (saa vinkata jos löytyy asennussarjaa).
Kuva
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: TRX500 FPA DCT renkaat

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Todellista kokoa 26" tai 27" max, ei kannata suurempia jotta säilyy se puhti koneessa renkaita pyörittään. Kyllä uskoisin, että 28" vielä mahtuu, ainakin hieman levittävillä vanteilla, esmes itp.

Yleensä se sitten edestä ottaa äärikääntäessä kiinne, siis isompi rengas. Tässähän on ihan ok tilaa kyllä takana, vasemmalla pönttöön ja oikealla "ilmakoteloon".
ruubert
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 07 Tammi 2012 20:46

Re: TRX500 FPA DCT renkaat

Viesti Kirjoittaja ruubert »

Itseasiassa mulla on Rinconissa vielä nuo 27" mudlitet. Täytyykin testata niillä ja mittailla jääkö tilaa ja miten voima riittää. Hidas-alue vaihteistossa kyllä auttaa, mutta miten sitten normi ajossa.

Entä kuviointi? Mudlitet, Mudzillat, Bear claw, etc. Onko mainittavia eroja ominaisuuksissa?
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: TRX500 FPA DCT renkaat

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Onhan noissa renkaissa eroja, ite oon luopunu tyystin karkeimmista mutarenkaista ja pitänyt kuvion hieman maltillisena. Myöskin pihanurmikko kiittää.

Hyvänä nyrkkisääntönä voidaan pitää - mitä karkeammat renkaat - sitä enemmän pjaskaa lentää katteille ja päällesi =D>

Zillat oli itsellä aikoinaan, ihan hyvä yleisrengas, mutta hieman täristävä kovemmilla pinnoilla sekä liukas kivien ja kalliun päällä ajaessa. Bear clawit pitää hiukka paremmin, kiitos myös renkaan sivussa oleville nappuloille mitkä monesta traktori-kuvion renkaasta puuttuu. Claweilla on myös mukava ajella hiekkatiellä sekä kovemmilla pinnoilla.

Valitsee tosiaan renkaan ihan ajomaastojen mukaan, suolle karkeeta, seka ajoon hieman maltillisempaa. Kaikilla pääsee samoihin paikkoihin kun oppii ajamaan :wink:

Eikä hondan tapauksessa ole haittaa jos rengas on kevyt, raskailla ja isoilla renkailla saa kyllä tapettua koneesta tehoja :roll:
Vastaa Viestiin