Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Hyvin usein vinssatessa jännitteet putoaa alas ja sytyttelee vikavaloa. Jos jännite putoaa kovin alas niin rupee sytkä varmasti pätkimään.
Koitas vinssatessa ottaa hieman kierroksia ennekuin alat vetää kunnolla. Saattaa valot syttyä muttei välttämättä ala pätkimään.
Omat ja tutut vehkeet tekee samaa. Pitäisi vaan olla hemmetisti järeämpi akku. Tai järeä vinssi joka haukkaa vähemmän virtaa kun vaihteiston avulla tuotetaan enemmän vääntöä. (3500LBS)
Vanhassa oli Broncon 3500 ja kerran ainoastaan sytytti valot mut sillon oltiin syvällä.
Koitas vinssatessa ottaa hieman kierroksia ennekuin alat vetää kunnolla. Saattaa valot syttyä muttei välttämättä ala pätkimään.
Omat ja tutut vehkeet tekee samaa. Pitäisi vaan olla hemmetisti järeämpi akku. Tai järeä vinssi joka haukkaa vähemmän virtaa kun vaihteiston avulla tuotetaan enemmän vääntöä. (3500LBS)
Vanhassa oli Broncon 3500 ja kerran ainoastaan sytytti valot mut sillon oltiin syvällä.
http://www.uudenmaanmonkijat.fi
Ex: Derbi DXR250 -05 "pikkumusta"
Ex: TGB "Tekele" Blade 425 4x4 -07
Ex: Can-Am "Rekku" Renegade 800H.O. -08
Ex: Derbi DXR250 -05 "pikkumusta"
Ex: TGB "Tekele" Blade 425 4x4 -07
Ex: Can-Am "Rekku" Renegade 800H.O. -08
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Siis tuo tekee sen joka kerta ja heti kun kuormittaa eli ihan muutaman sekunnin jälkeen. Ja jos painaa kaasua ennen vinssin nappia nii rätisee ja paukkuu nii vietävästi. Tiedän kyllä mikä normaalia ja mikä ei ja tää ei ole normia. Ja mittasin akun jännitettä samalla kun vinssiä kuormitin niin kyllä se jännite tippuu tuonne 11.5 voltin sudulle ja siinähän se sytkäpoksi alkaa alkaa yleensä oireilla.
se pyörä mikä ei vedä, se jarruttaa !!!!!!!
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ja vinssint millä kokeiltu on alkuperäinen warni 3000lbs ja iso supervinssi 3500lbs ja sama homma molemmilla. Kokeiltu myös 2 akkua yhdessä niin ei auta. Pari sekuntia sai lisää aikaa ennenku alko rätiseen ja paukkuun
se pyörä mikä ei vedä, se jarruttaa !!!!!!!
- Rapsa85
- 6WD
- Viestit: 885
- Liittynyt: 29 Elo 2009 14:25
- Mönkijä:: Can-Am
- Paikkakunta: Ruokolahti
- Viesti:
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tarkasta ne laturilta tulevat keltaiset johdokkeet alusta loppuun,2010-2011 on liian ohkasia johtoja asenneltu ja sittemmin korjattu asia kaikessa hiljasuudessa! Omassa oli sulanut kaikki yhdeksi klimpiksi.
Hold my beer..
- Rapsa85
- 6WD
- Viestit: 885
- Liittynyt: 29 Elo 2009 14:25
- Mönkijä:: Can-Am
- Paikkakunta: Ruokolahti
- Viesti:
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Jos ne johdot ovat sulaneet,niin kannattaa ostaa metritavarana jotakin 6mm johtoa(maksaa muutamia euroja)
,liittimet ovat purettavaa mallia. Valmis johdon pätkä brp:n jälleenmyyjältä 60-80€
,liittimet ovat purettavaa mallia. Valmis johdon pätkä brp:n jälleenmyyjältä 60-80€
Hold my beer..
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Just niisä johdoissa oleva iso liitin oli vähä sulannu ja sen otin välistä pois ja tinasin uudet johdonpätkät väliin. En kyllä purkanu pitemmästi kun se mitä oli tarvis. Sehän ois mahdollinen vikapaikka jos siellä ois osittain poikki oleva johto....kiitti vinkistä, kunhan kiire hellittää niin tsekkaan...
se pyörä mikä ei vedä, se jarruttaa !!!!!!!
-
- 3WD
- Viestit: 103
- Liittynyt: 05 Marras 2012 20:04
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 400 -08
- Paikkakunta: Joensuu
siffonen
Tämä tuli poistettua tovi sitten eikä nakutusta ole enää kuulunut sen jälkeen. Ehdin jo luulla että olisi vakavampikin syy äänelle.siffonen kirjoitti:Kyseessä lienee alkukäyrästä lähtevä putki/letku yläpuolella olevalle venttiilille?
Välillä tuntuu nakuttavan tuo venttiili varsinkin lämpimänä, joutanee poistaa koko hässäkkä ellei ole tärkeä
Täytynee lähipäivinä vilkaista variaattoria et miltä näyttää, oman omistuksen aikana ei ole tullut aukaistua koppaa, mitäs kannattaisi varille tehdä ns.perushuoltona
-
- 3WD
- Viestit: 69
- Liittynyt: 30 Joulu 2015 12:01
- Mönkijä:: Bombardier
- Paikkakunta: Turun ja Loimaan välis
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tulppasitko vaan letkun päät, vai hitsasitko oikeen umpeen, miettiny vaan että jos kuitenkin vaikuttaa päästöihin..
Mulla ainaki vanhemmassa 400 väärä kierre ykkösessä, ettei kannata pulttia katkasta, pyssyllä aukee nätisti, mut oon ite laittanu sopivan puupalikan kytkimen siivekkeen ja lattian väliin, ni saa ihan käsipelillä aukee. Ite oon jarrukliinerillä pessy, ei oikeen muulla tahdo puhtaaks tulla. Ei kai sinne muuta, ku pesua ja tarkastelua..
Mulla ainaki vanhemmassa 400 väärä kierre ykkösessä, ettei kannata pulttia katkasta, pyssyllä aukee nätisti, mut oon ite laittanu sopivan puupalikan kytkimen siivekkeen ja lattian väliin, ni saa ihan käsipelillä aukee. Ite oon jarrukliinerillä pessy, ei oikeen muulla tahdo puhtaaks tulla. Ei kai sinne muuta, ku pesua ja tarkastelua..
-
- 3WD
- Viestit: 69
- Liittynyt: 30 Joulu 2015 12:01
- Mönkijä:: Bombardier
- Paikkakunta: Turun ja Loimaan välis
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tallissa tuli vietettyä tämä päivä konetta purkaen ja putsaillen viime ajelun jäljiltä ja taas oli tullut öljyä ilmanputsari koteloon. Tein snorkkelit kesällä ja sen jälkeen on ruvennut öljyä löytymään putsari kotelosta. Voiko 50mm imuputki putsarille olla liian pieni, et vois täyskaasu vedossa vetää huohotuksen kautta öljyä? Onko kokemuksia? Joo tosiaan -05 400 kaasari outti.
-
- 2WD
- Viestit: 35
- Liittynyt: 23 Tammi 2015 16:52
- Mönkijä:: Can am 570pro t3
- Paikkakunta: sonkajärvi
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
moro ois tämmönen projekti et ois tarkotus siirtää etu parkit ja vilkut ylemmäs keulasta ajovalojen yläpuolelle ja muuttamalle led -valoiksi suunta vilkuiksi hommasin ledit jotka on tarkoitettu ääri sivuvaloiksi.asennuksessa ilmaantui että nyt vilkut vilkkuvat normaalia nopeammin eli vaatiiko ledi vastuksen väliin vai missä vika. mönkijä on Can am 570 pro t3 vm.16
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Se lisävastus/ledvastus tulee rinnalle, ei siis sarjaa led-äärivalon kanssa.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
-
- Noppeli
- Viestit: 1
- Liittynyt: 24 Marras 2016 15:36
- Mönkijä:: can am ds 450 X
- Paikkakunta: Raahe
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Moi. Onko kellään muulla ongelmia saada DS450 X pakokaasutestistä läpi? CO on jottain 5 HC 500 ja O2 8. Maksimithan on 3,6/600/5.
Koneremonttiki tuli just tehtyä, mutta ei arvot laskenu yhtään. Mitähän tuolle pitäs tehä, että sais vähä laihemmalle seoksen?
Koneremonttiki tuli just tehtyä, mutta ei arvot laskenu yhtään. Mitähän tuolle pitäs tehä, että sais vähä laihemmalle seoksen?
-
- 4WD
- Viestit: 190
- Liittynyt: 03 Loka 2012 20:05
- Mönkijä:: Outlander 570 pro
- Paikkakunta: Rauma
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
vaihda vilkkurele elektroniseksi niin ei ole kuormasta riippuvainen. Tarkista vielä että onko 2 vai 3 pinninen.rune72 kirjoitti:moro ois tämmönen projekti et ois tarkotus siirtää etu parkit ja vilkut ylemmäs keulasta ajovalojen yläpuolelle ja muuttamalle led -valoiksi suunta vilkuiksi hommasin ledit jotka on tarkoitettu ääri sivuvaloiksi.asennuksessa ilmaantui että nyt vilkut vilkkuvat normaalia nopeammin eli vaatiiko ledi vastuksen väliin vai missä vika. mönkijä on Can am 570 pro t3 vm.16
Tuossa esimerkkilinkki 2-pinniselle http://www.motonet.fi/fi/tuote/481900/V ... 0W-2-nap-L