MUTTA! Tuo on totta (sivuten hieman tekstiäsi) että jos ajatellaan siltä kantilta että mönkijä, jonka ohjekirjassa on ilmoitettu esim laitteen kantavuudeksi maximit ja se menee yli telojen kanssa (lasketaanko telat kantavuuteen????) joten se ei enää täytä valmistajan sille asettamia lähtönormeja, jonka jälkeen laite on valmistajan silmistä katsottuna todennäköisesti esim. vaarallinen kuljettaa (rasittaa liikaa runkoa tms). kuvitellaan (huom! kuvitellaan) tapaus että tälläisella mönkijällä lähdetään ajamaan olipa se nyt sitten maastoliikenteessä tai tieliikenteessä tai olipa se maastoliikennelain puitteissa laillista eli ei ja vakuutukset olisivat kunnossa ja jotain kuitenkin sattuu, edit3: ei välttämättä henkilölle vaan vaikka itse laitteelle, vetari poikki, runko poikki, kone hajalle (takuuajalla) tosin noihin ei vakuutus vaikuta (paitsi täyskasko). saatamme olla mielenkiintoisessa tilanteessa.
edit: onhan noita tapauksia esim että valmistaja\maahantuoja ei ole takuuajalla suostunut korvaamaan rikkoontunutta vetoakselia, koska mönkijään asennetut renkaat ovat olleet mönkijän valmistajan ilmoitettujen\sallittujen renkaiden koon ulkopuolella.
edit2: mitenkäs sitten jos telat on jollain tapaa tyyppihyväksytty kyseiseen laitteeseen! tuskin tieliikenteeseen mutta itse laitteeseen, esim maastoliikennemönkijä tapauksessa.????
tästähän tuli hyvin mielenkiintoista kerta iskulla
