Kiitokset vielä Roosalle ja vaughanille, joiden järjestämien arvontojen innoittamana pääsin, muutaman vuoden jälkeen, pyörähtämään tänään MP-messuilla! Tässä muutamat räpsyt ja lupaamaani jorinaa messutarjonnasta.
MP-valmistajat olivat ottaneet kiitettävästi myös mönkijämallinsa esille messuille. Ensimmäisenä silmään sattui RM Heinon osaltolla Canan Maverick X3 X rs. Istuun oli tietty pakko päästä ja kylmätyypättynä oli kyllä jäätävän oloinen laite. Penkissä ja ratissa oli pitkällekin miehelle riitävät säädöt. Tommosella olis kyllä nättiä päästä joskus laskeen oikein tosissaan

.
Seuraavaksi sitten mönsyjä osui silmään Jampin osastolla, jossa esillä olivat 700:nen Grissly ja nam, nam YXZ1000R. Aika ylläri oli, että myyvät tuota myös T1 traktorina. Mitenhän lienee rajoitettu, jotta siitä saisi kaiken irti, koska siihenhän tuo on tehty. Molemmissa oli hyvä laatuvaikutelma ja 1000R:ssä penkissä riittävät säädöt.
Seuraavaksi suunnistin Kawan osastolle, jonka peränurkkaan oli hieman pakonomaisentuntuisesti raijattu Bruteforce. Kone oli niin hyvin vuorattu, etten viitsinyt kiivetä päälle. Osastolla oli esillä myös Catin ja Accessin tuotteet. Tuo Catin uusi T3B vaikutti kyllä varsin laadukkaalta peliltä ja löytyipä kerrankin mönkijä, jossa vaihdekeppi liikkui, ainakin kylmätyypeissä, automaisen kevyesti. Accesseissa sattui silmiin se, että niitä sai hinnaston mukaan maastopelinä, t3, t3b tai l7e malleina.
Seuraavaksi olikin vuorossa Polariksen osasto, johon oli selkeästi panostettu. Näytillä taisi olla koko mallisto lisättynä yhteistyökumppaneiden, mm. Ultratecin, systeemeillä. Myös Pollen sbs laitteet olivat kattavasti esillä. Jostakin syystä en saa niissä hyvää ajoasentoa. Täällä muuallakin mainittu mutamonsteri oli kyllä melkoinen laite. Kyytiin sai nousta melkein kun hevosen selkään ja istuttiinkin melkein yhtä korkealla. Koeistuttua tuli myös Ultratecin ATV saunassa ja ajatukset oman vastaavan värkkäämisestä lähtivät lentoon. Tiedä sitten tekisikö sellaisella mitään

.
Viimeisenä ATV pysähdyksenä oli Hondan osasto, jolla kävin koeistumassa Honukan t3:sen. Kuskin paikalta tunnelma oli kylmätyypeissä todella hyvä. Vähän kun olisi kotio tullu. Jotenkin noi Hondatkin vaan sopii omaan käteen hyvin. Sitten kun tommosen saa t3b:nä niin rupeaa oikeasti himottamaan

.
Myös prätkiä ja tuli entisenä aktiivina ihailtua, unohtamatta tietty tipusia, mutta jätetään ne kuvat julkaisematta

. Messut päättyivät omalta osalta koeajoradalle, jolla tyyppäsin Yamahan MT-10:n. Maukas laite, mutta ajaminen oli kyllä sellaista possujunassa köröttelyä, ettei pyörästä päässyt oikein repimään mitään irti. Muutaman kierroksen jälkeen tulin varikolle odottamaan tyhjää väliä, jonka jälkeen pääsin parin ohituksen jälkeen ajamaan yhden kierroksen omaa vauhtia ja hakemaan polvea edes vähän lähemmäs maata. Tuota huvia kesti yhden kierroksen, kunnes ajoin taas possujunan kiinni. En viitsinyt lähteä enää ohittelemaan muiden kuskien ollessa ajolinjoista päätellen selvästi hieman kokemattomampia radan vääntäjiä. Tällöin ohituksissa joku saattaa vetäistä ihan yöstä eteen/kylkeen ajaessaan mielestään parasta ajolinjaa. Tuo huomioiden pienehkö 1.500€ omavastuu alkoi kummittelemaan mielessä ja vetäisi varikolle hyvissä ajoin ennen muita ja kiitin kohteliaasti koeajomahdollisuudesta. Näinköhän sitä joku kilvetön ratapeli täytyy taas jossain välissä hommata. On se radan vääntäminenkin vaan niin siistiä.
http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/ ... aha-mt-10/
http://www.bike.fi/ajettua/koeajo/koeaj ... maha-mt-10
Tämmöisillä ajatuksilla ja kokemuksilla näiltä messuilta taas eteenpäin.