Can-Amissa speedohealer.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
MrAno
Noppeli

Can-Amissa speedohealer.

Viesti Kirjoittaja MrAno »

Tosiaan.. Googletin tuossa, että onko haittaa (esim. mittarivirhe) jos speedohearilla ohittaa rajoittimen Can-Amissa samaan aikaan kun ajaa. En löytänyt googlesta vastausta kysymykseeni joten koitetaan kysyä täältä.

Asiallisia vastauksia kiitos.
LateVee
3WD
Mönkijä:: Can am t3 1000 pro

Re: Can-Amissa speedohealer.

Viesti Kirjoittaja LateVee »

Nopeus näkyy silloin väärin sekä ajetut kilometrit. Koneen käyttötunnit kertyvät oikein.
Aatu
2WD
Mönkijä:: Can-Am Outlander 450 T3 -17

Viesti Kirjoittaja Aatu »

Itte pyysin liikettä koodaamaan mulle performance keyn niin saa samalla rajottimen pois ja täydet tehot koneesta käyttöön.
Speedohealer 105e ja avain 39e koodattuna.
Oliko niin että traktori mallissa rajoitettuna on nopeus ja hieman teho. Vääntö on vain maksimissa? AInakin liikkeestä sanottiin että performance key antaa koneesta kaikki tehot irti.
Can-Am Outlander 450 T3 -17

Ex. Polaris Hawkeye 300cc -08
Ex. E-ton Yukon 150cc
Tonza
3WD

Viesti Kirjoittaja Tonza »

Missä sait koodattua? parissa paikkaa kysellyt niin eivät suostu koodaamaan.
Aatu
2WD

Tonza sait yksityisen viestin.

Ex. E-ton Yukon 150cc
wile
2WD
Mönkijä:: Can Am Outlander 500

Viesti Kirjoittaja wile »

Voisitteko kertoa mullekki? :) =D>
Uudenmaan Mönkijät Ry
www.paljuparoni.fi
MrAno
Noppeli

Tajusitte hiukan väärin, mutta eipä se haittaa. Kysyin siis että jos ajon aikan laittaa speedohealerin asentoo jossa rajotin on päällä ja takasin sitten eli pois päältä.
MrAno
Noppeli

Aatu kirjoitti:Itte pyysin liikettä koodaamaan mulle performance keyn niin saa samalla rajottimen pois ja täydet tehot koneesta käyttöön.
Speedohealer 105e ja avain 39e koodattuna.
Oliko niin että traktori mallissa rajoitettuna on nopeus ja hieman teho. Vääntö on vain maksimissa? AInakin liikkeestä sanottiin että performance key antaa koneesta kaikki tehot irti.
Tämähän performance key ei ole kuin uusimpiin malleihin mahdollista saada. Tai näin ainakin olen kuullut.
Aatu
2WD

Soitin liikkeeseen ja varmistin, että koodaavatko muihinkin kuin ihan uusiin. Kaikkiin pystyy tekemään missä on DESS.
Vastaus oli että tän vuoden alusta maahantuojalta tullut uudet säännöt ja uuden avaimen voi koodata asiakkaan pyynnöstä. Vastuu kuitenkin avainta käytetyäessä siirtyy kokonaisuudessaan käyttäjälle ja laitehan on tällöin tieliikennelain vastainen.

Itselle tekivät pelkän avaimen hinnalla kun oli laite varustelussa siellä. Voi olla että pelkän avaimen koodauksesta tulee jokin lisämaksu vielä avaimen hinnan lisäksi.

Mulle teki kouvolassa
www.motoworks.fi

Toinen paikka Juukassa
www.offroadtarvike.fi

Ex. E-ton Yukon 150cc
PaJa
4WD
Mönkijä:: Can-Am t3b

Viesti Kirjoittaja PaJa »

MrAno kirjoitti:Tajusitte hiukan väärin, mutta eipä se haittaa. Kysyin siis että jos ajon aikan laittaa speedohealerin asentoo jossa rajotin on päällä ja takasin sitten eli pois päältä.
Eipä ole ollut haittaa. Tietenkin kun laittaa takas rajoitetuksi niin vauhtia on syytä olla vähemmän kuin rajoitettu asetus.
edinex
2WD
Mönkijä:: Can-Am 570 Pro -16

Viesti Kirjoittaja edinex »

Noniin, selvittelin itsekkin tätä asiaa tänään ja maahantuoja huoltopäällikön virallinen kanta on "Näitä ei missään nimessä saa tehdä, vaikka tietäisikin kuinka ne tehdään"
Tämmönen sitten vaikuttaa takuisiin, että ne jotka on ostanut B.E.S.T-lisäturvaa niin ovat sitten maksaneet turhasta jos avain on käytössä ollut.

"ei ne voi sitä tietää" on sitten myöskin huuhaata vaan ecusta saadaan nähtävästi pihalle ihan diagrammipalkkeineen kuinka kovasti vehkeellä on ajettu, samoin kierrosalueet. Varmaan paljon muutakin hyödyllistä tietoa takuun kannalta.

Onnea avaimen ostaneille siis :)
Paikallinen Konesolmu Kuopiossa selvitti tätä asiaa puolestani ja oli suoraan yhteydessä maahantuojaan asian tiimoilta.
Aatu
2WD

Jos maahantuojan kanta on tuo niin voipi olla, ettei speedohealerin asentaneillakaan takuut ole voimassa, eikä myöskään isommilla renkailla ajelevien.
Myyjäliikkeestä sanoivat minulle että speedohealerin asennus ei vaikuta takuuseen ja huollosta sanottiin että avainkaan ei vaikuta takuisiin. Takuun kattavuus ratkeaa siis vain tositilanteessa. Jos huollossa haluavat laitteen olevan takuun piirissä niin varmasti rikki mennyt osa menee takuuseen ja päinvastoin.

Esimerkkinä autoni ilmastoinnin kenno. Huomasin että 2v vanhasta autosta ilmastoinnin jäähdytyskennon jäähdytyslevyt ovat irronneet. Huollossa sanoivat että olenko pessyt painepesurilla puskuria. Vastasin että olen. Huollon mies totesi että silloin takuu ei korvaa koska painepesuri irroittaa ne kennon osat. Hän sanoi että haluanko miettiä vastaustani uudestaan. Hetken mietittyäni vastasin että olen pessyt autoni aina käsin. Näin takuu korvasi uuden lauhduttimen minulle. Kyseessä oli maahantuojan tiloissa oleva valtuutettuhuoltoliike.

Ex. E-ton Yukon 150cc
edinex
2WD
Mönkijä:: Can-Am 570 Pro -16

Viesti Kirjoittaja edinex »

Aatu kirjoitti:Jos maahantuojan kanta on tuo niin voipi olla, ettei speedohealerin asentaneillakaan takuut ole voimassa, eikä myöskään isommilla renkailla ajelevien.
Myyjäliikkeestä sanoivat minulle että speedohealerin asennus ei vaikuta takuuseen ja huollosta sanottiin että avainkaan ei vaikuta takuisiin. Takuun kattavuus ratkeaa siis vain tositilanteessa. Jos huollossa haluavat laitteen olevan takuun piirissä niin varmasti rikki mennyt osa menee takuuseen ja päinvastoin.

Esimerkkinä autoni ilmastoinnin kenno. Huomasin että 2v vanhasta autosta ilmastoinnin jäähdytyskennon jäähdytyslevyt ovat irronneet. Huollossa sanoivat että olenko pessyt painepesurilla puskuria. Vastasin että olen. Huollon mies totesi että silloin takuu ei korvaa koska painepesuri irroittaa ne kennon osat. Hän sanoi että haluanko miettiä vastaustani uudestaan. Hetken mietittyäni vastasin että olen pessyt autoni aina käsin. Näin takuu korvasi uuden lauhduttimen minulle. Kyseessä oli maahantuojan tiloissa oleva valtuutettuhuoltoliike.
Speedohealer on kalibrointilaite, se miten kalibroit nopeusnäyttöä, ei vaikuta ecuun, mikäli ajat mittarin mukaan 42km/h niin ecu antaa saman tuloksen ulos.
Jos taas ajat rakenteeltaan max 40km/h laitteella esimerkiksi 5% ajasta 80-100km/h niin voidaan olettaa, että jotain vilunkipeliä on tehty.
Tämmöiset diagnostiikat saat huoltoliikkeeltä kysymällä.
Isommista renkaista voi keskustella myyjäliikkeen kanssa, tai suoraan BRP:n jos tuntee sille tarvetta. Ja tottahan se on että 30" mega mayhem pistää vetarit astetta tai jopa kahta kovemmalle kuin esimerkiksi pro:n vakio 26".
Mutta tietenkin jokainen tekee kuten lystää ja osa sitten itkee asiasta jälkikäteen.
Kuitenkin haluan valaista ennenkuin tälläiseen väärään uskoon käännytään, että varoitettu on. Näitä ohjelmointeja ei ole lupa yhdelläkään valtuutetulla myyjällä tehdä tai suorittaa.
Vastaa Viestiin