Nyt alkanu öljyä tiputtamaan alle ja vikana näyttäisi olevan vetokäynnistimen takana oleva stefa, öljyä tulee käynnistimen alimmanpultin kohdalta.
Tarviiko mitään erikoistyökaluja?
Tihkuttaa myös venttiilikopan välistä joten tiivisteen vaihto siihen myös edessä.[/quote
Ittellä vuotaa kans tolta vetokäynnistimen luota. mikähä osa numero mahtaa stefalle olla?
Vastataas myös tännekin jotta muutkin saavat tiedon jos tarvetta tulee
Osanro. 420930392
tuleeko mieleen missä vika kun moottorin ajaa kunnolla lämpimäksi niin toimii enään puoliteholla...? eli parin tunnin jälkeen alkaa tukehtua täydellä kaasulla vähän kun ei saisi bensaa.. pienen tauon jälkeen pelaa taas hetken normaalisti.
kone ei keitä eikä muutenkaan veden lämmöt normaalia korkeammat,
myös bensan paineet pysyy kokoajan siinä 4.5-5 bar eli sama kuin kylmänä.
Kokeileppa avata tankin korkkia, kuuluko sihinää ja tankissa alipainetta? Minä en saanu toimimaan sitä korvausilman venttiilihässäkää, vaan korvasin letkulla ja vetäsin toisen pään syylärin luo näkösälle.
Tosin mulla ei ollu käyntiongelmia, varmuuden vuoksi tuon tein. Jonku verran tankissa kestää olla alipainetta eikä aiheuta ongelmia. Ainakaan tuossa 650 koneessa.
450 pro heittää välillä käynnistyksessä bendixin vapaalle, eli startti pyörii tyhjää. Vika oli kun ostin laitteen lähes uutena, ei ole pahentunut eikä parantunut. Silloin kun lipsahtaa ei pyöräytä konetta ollenkaan, vain hurahtaa.
Huollossa sanottiin että korjataan säätämällä ajoitusta, mihin en alun alkaen uskonut että auttaisi. Eikä auttanut.
Nyt odotellaan kutsua takuukorjaukseen jossa vaihdetaan ilmeisesti bendixlaite. Huollosta seliteltiin että "ei helposti saa lupaa vaihtaa kun osa maksaa yli 400€", jolla ei tietenkään ole mitään merkitystä minulle eikä asiaan muutenkaan.
Mönkijä kuntoon, maksakoon osat sitten mitä maksaa valmistajalle.
Ilmansuodattimen olen tarkistanut ja tuon tankin alipaineen kanssa kokeilin mutta ei ollut siitäkään.. tulppia epäilen mutta kokeillaan nyt niitäkin sitten. Tulpan johdot ja puolakin suht uusia.
Oma tieto/taito alkaa loppumaan. Ongelmana välys edessä vasemmalla. Renkaasta kiinni ottaessa jokaisella ns. Kellon asennolla
välys tuntuu, pahimmin pystysuunnassa. Jotain väljyyksiä olen löytänyt ja uusittuja osia ovat Pallonivel,pyöränlaakeri ja ulompi vetonivel jotka ovat kiristetty momenttiin. Joten ne pitäisi voida jättää pois laskusta. Väljyyttä ei myöskään ole raidetangoissa tai alatukivarsien puslissa. Toiselta puolelta on otettu mittoja eikä poikkeavuuksia ole löydetty. Ainoa asia jolla väljyyden saa hetkellisesti pois on laittaa tasapäärukari ring wearing ja pyöränlaakerin navan väliin jolloin väljyys häviää siitä suunnasta johon ruuvimeisselin laittaa. Eli ratkaisu on hyvin lähellä, tosin en keksi minkä osan uudistuksella saan väljyyden pois?
Mikähän on ku kylmänä käy tosi huonosti tyhjäkäyntiä saa varmaa varti käyttää enneku käy kunnolla. 1400 km ajettu outlander 400 2006 uusittu tulppa ja ilmansuodatin.
jansa82 kirjoitti:Oma tieto/taito alkaa loppumaan. Ongelmana välys edessä vasemmalla. Renkaasta kiinni ottaessa jokaisella ns. Kellon asennolla
välys tuntuu, pahimmin pystysuunnassa. Jotain väljyyksiä olen löytänyt ja uusittuja osia ovat Pallonivel,pyöränlaakeri ja ulompi vetonivel jotka ovat kiristetty momenttiin. Joten ne pitäisi voida jättää pois laskusta. Väljyyttä ei myöskään ole raidetangoissa tai alatukivarsien puslissa. Toiselta puolelta on otettu mittoja eikä poikkeavuuksia ole löydetty. Ainoa asia jolla väljyyden saa hetkellisesti pois on laittaa tasapäärukari ring wearing ja pyöränlaakerin navan väliin jolloin väljyys häviää siitä suunnasta johon ruuvimeisselin laittaa. Eli ratkaisu on hyvin lähellä, tosin en keksi minkä osan uudistuksella saan väljyyden pois?
En tiedä kanan laakerin rakennetta, mutta pollessa laakeri on kaksrivinen kuulalaakeri, johon kiristysmomentti ei vaikuta, kuten esim. auton kartiorullalaakeriin. Voi siis olla, että laakeri on loppusuoralla, vaikka olisikin kiristetty momenttiin.
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-
Pyöränlaakeri on uusi. Enkä usko että asennuksessa olisi viottunut koska prässillä painettu paikalleen. Päätin uudestaan tutkia räjäytyskuvia ja uskoisin että keksin mistä väljyys johtuu. Vetoakselin mutterin alle tulee kuppimainen prikka jos prikka on kulunut tai epähuomiossa asennettu tavallinen niin momenttiin kiristäessä prikka osuu vetoakseliin eikä pyörän-navan pohjaan. Toki voin olla liian toiveikas, loppuviikosta ollaan viisaampia.
Eipä tuo kuppimainen prikka ratkassut ongelmaa. Samalla asensin uuden Skf:n pyöränlaakerin,ei auttanut. Kuuluuko vetonivelen ja pyöränlaakerin väliin joku stefa/tiiviste suojaamaan laakeria( ainakin vanhemmissa malleissa taitaa olla) ? Muutenhan sitä kautta pääsee helposti hiekka yms. Onko tuo ring wear kuinka tarkka jos esim viottunut,omassa jää noin 1-1.5cm väli eli onko sen tehtävä vain suojata/vähentää lian pääseminen laakerille vai onko sen tehtävä myös tiukata loput välykset?
650 xmr -13 vaaleaa kermaa kertynyt vesipumpulta lähtevään kirkkaaseen (huohotin?) letkuun, noin 5cm verran. samoin paisuntasäiliö tyhjä. mikä neuvoksi?
Mikähän tuon tarkoitus on kun olisi oikealla paikalla? Can Am 570 pro ja takimmainen sylinteri, kuvattu oikealta puolelta. Mitähän muuta nyt mahdollisesti mennyt. Talvella jo välillä tuoksahti öljy ja nyt rupesin tarkemmin katselemaan niin tuommoinen löytyi.