Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
siffonen
3WD
Viestit: 103
Liittynyt: 05 Marras 2012 20:04
Mönkijä:: Can-Am Outlander 400 -08
Paikkakunta: Joensuu

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja siffonen »

goatpenis69 kirjoitti:
siffonen kirjoitti:Outlander 400 2008

Nyt alkanu öljyä tiputtamaan alle ja vikana näyttäisi olevan vetokäynnistimen takana oleva stefa, öljyä tulee käynnistimen alimmanpultin kohdalta.
Tarviiko mitään erikoistyökaluja?
Tihkuttaa myös venttiilikopan välistä joten tiivisteen vaihto siihen myös edessä.[/quote

Ittellä vuotaa kans tolta vetokäynnistimen luota. mikähä osa numero mahtaa stefalle olla?
Vastataas myös tännekin jotta muutkin saavat tiedon jos tarvetta tulee
Osanro. 420930392
odin56
4WD
Viestit: 190
Liittynyt: 03 Loka 2012 20:05
Mönkijä:: Outlander 570 pro
Paikkakunta: Rauma

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja odin56 »

tuleeko mieleen missä vika kun moottorin ajaa kunnolla lämpimäksi niin toimii enään puoliteholla...? eli parin tunnin jälkeen alkaa tukehtua täydellä kaasulla vähän kun ei saisi bensaa.. pienen tauon jälkeen pelaa taas hetken normaalisti.

kone ei keitä eikä muutenkaan veden lämmöt normaalia korkeammat,
myös bensan paineet pysyy kokoajan siinä 4.5-5 bar eli sama kuin kylmänä.
Avatar
suomiPIONEERI
4WD
Viestit: 248
Liittynyt: 25 Kesä 2013 19:03
Mönkijä:: Outlander Max T3B ABS 1000
Paikkakunta: Uurainen

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja suomiPIONEERI »

Ihan ensiksi tulpat vaihtoon ja sitten sulkemaan pois muita vikatekijöitä.
Itä-Suomen Mönkijät Ry-Jäsen
Nykyiset: Can-am Outlander Max 1000 ABS 2018, Can-am Outlander 2018 650 pro
Exät: Can-am Outlander 650cc 2008 /Can-am Outlander MAX 650cc 2007 L7e /Yamaha Bruin 350cc 4x4 /Kymco MXU 500 L7e /Kymco KXR 250 L7e
keulii
6WD
Viestit: 611
Liittynyt: 01 Tammi 2009 14:27
Mönkijä:: Can-Am 650 XT -12

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja keulii »

Kokeileppa avata tankin korkkia, kuuluko sihinää ja tankissa alipainetta? Minä en saanu toimimaan sitä korvausilman venttiilihässäkää, vaan korvasin letkulla ja vetäsin toisen pään syylärin luo näkösälle.

Tosin mulla ei ollu käyntiongelmia, varmuuden vuoksi tuon tein. Jonku verran tankissa kestää olla alipainetta eikä aiheuta ongelmia. Ainakaan tuossa 650 koneessa.
Kurtti
3WD
Viestit: 88
Liittynyt: 29 Huhti 2015 13:16
Mönkijä:: Outlander 500 dps T3 -15
Paikkakunta: Taivalkoski

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Kurtti »

Eihän ilmansuodatin ole tukossa?
dealer
6WD
Viestit: 703
Liittynyt: 16 Marras 2008 10:00
Mönkijä:: Can Am 400EFI -11

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja dealer »

450 pro heittää välillä käynnistyksessä bendixin vapaalle, eli startti pyörii tyhjää. Vika oli kun ostin laitteen lähes uutena, ei ole pahentunut eikä parantunut. Silloin kun lipsahtaa ei pyöräytä konetta ollenkaan, vain hurahtaa.
Huollossa sanottiin että korjataan säätämällä ajoitusta, mihin en alun alkaen uskonut että auttaisi. Eikä auttanut.
Nyt odotellaan kutsua takuukorjaukseen jossa vaihdetaan ilmeisesti bendixlaite. Huollosta seliteltiin että "ei helposti saa lupaa vaihtaa kun osa maksaa yli 400€", jolla ei tietenkään ole mitään merkitystä minulle eikä asiaan muutenkaan.
Mönkijä kuntoon, maksakoon osat sitten mitä maksaa valmistajalle.
odin56
4WD
Viestit: 190
Liittynyt: 03 Loka 2012 20:05
Mönkijä:: Outlander 570 pro
Paikkakunta: Rauma

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja odin56 »

Ilmansuodattimen olen tarkistanut ja tuon tankin alipaineen kanssa kokeilin mutta ei ollut siitäkään.. tulppia epäilen mutta kokeillaan nyt niitäkin sitten. Tulpan johdot ja puolakin suht uusia.
jansa82
3WD
Viestit: 84
Liittynyt: 08 Maalis 2017 22:07
Mönkijä:: Artic Cat 300 4x4
Paikkakunta: Hollola

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jansa82 »

Oma tieto/taito alkaa loppumaan. Ongelmana välys edessä vasemmalla. Renkaasta kiinni ottaessa jokaisella ns. Kellon asennolla
välys tuntuu, pahimmin pystysuunnassa. Jotain väljyyksiä olen löytänyt ja uusittuja osia ovat Pallonivel,pyöränlaakeri ja ulompi vetonivel jotka ovat kiristetty momenttiin. Joten ne pitäisi voida jättää pois laskusta. Väljyyttä ei myöskään ole raidetangoissa tai alatukivarsien puslissa. Toiselta puolelta on otettu mittoja eikä poikkeavuuksia ole löydetty. Ainoa asia jolla väljyyden saa hetkellisesti pois on laittaa tasapäärukari ring wearing ja pyöränlaakerin navan väliin jolloin väljyys häviää siitä suunnasta johon ruuvimeisselin laittaa. Eli ratkaisu on hyvin lähellä, tosin en keksi minkä osan uudistuksella saan väljyyden pois?
goatpenis69
2WD
Viestit: 45
Liittynyt: 01 Huhti 2014 21:44
Mönkijä:: Can am outlander 400
Paikkakunta: Vilppula

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja goatpenis69 »

Mikähän on ku kylmänä käy tosi huonosti tyhjäkäyntiä saa varmaa varti käyttää enneku käy kunnolla. 1400 km ajettu outlander 400 2006 uusittu tulppa ja ilmansuodatin.
Avatar
Sandman1
6WD
Viestit: 411
Liittynyt: 13 Loka 2009 18:17
Mönkijä:: XP 850 Touring L7e, prospector
Paikkakunta: Kittilä, Hämeenlinna

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Sandman1 »

jansa82 kirjoitti:Oma tieto/taito alkaa loppumaan. Ongelmana välys edessä vasemmalla. Renkaasta kiinni ottaessa jokaisella ns. Kellon asennolla
välys tuntuu, pahimmin pystysuunnassa. Jotain väljyyksiä olen löytänyt ja uusittuja osia ovat Pallonivel,pyöränlaakeri ja ulompi vetonivel jotka ovat kiristetty momenttiin. Joten ne pitäisi voida jättää pois laskusta. Väljyyttä ei myöskään ole raidetangoissa tai alatukivarsien puslissa. Toiselta puolelta on otettu mittoja eikä poikkeavuuksia ole löydetty. Ainoa asia jolla väljyyden saa hetkellisesti pois on laittaa tasapäärukari ring wearing ja pyöränlaakerin navan väliin jolloin väljyys häviää siitä suunnasta johon ruuvimeisselin laittaa. Eli ratkaisu on hyvin lähellä, tosin en keksi minkä osan uudistuksella saan väljyyden pois?
En tiedä kanan laakerin rakennetta, mutta pollessa laakeri on kaksrivinen kuulalaakeri, johon kiristysmomentti ei vaikuta, kuten esim. auton kartiorullalaakeriin. Voi siis olla, että laakeri on loppusuoralla, vaikka olisikin kiristetty momenttiin.
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-
jansa82
3WD
Viestit: 84
Liittynyt: 08 Maalis 2017 22:07
Mönkijä:: Artic Cat 300 4x4
Paikkakunta: Hollola

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jansa82 »

Pyöränlaakeri on uusi. Enkä usko että asennuksessa olisi viottunut koska prässillä painettu paikalleen. Päätin uudestaan tutkia räjäytyskuvia ja uskoisin että keksin mistä väljyys johtuu. Vetoakselin mutterin alle tulee kuppimainen prikka jos prikka on kulunut tai epähuomiossa asennettu tavallinen niin momenttiin kiristäessä prikka osuu vetoakseliin eikä pyörän-navan pohjaan. Toki voin olla liian toiveikas, loppuviikosta ollaan viisaampia.
jansa82
3WD
Viestit: 84
Liittynyt: 08 Maalis 2017 22:07
Mönkijä:: Artic Cat 300 4x4
Paikkakunta: Hollola

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jansa82 »

Eipä tuo kuppimainen prikka ratkassut ongelmaa. Samalla asensin uuden Skf:n pyöränlaakerin,ei auttanut. Kuuluuko vetonivelen ja pyöränlaakerin väliin joku stefa/tiiviste suojaamaan laakeria( ainakin vanhemmissa malleissa taitaa olla) ? Muutenhan sitä kautta pääsee helposti hiekka yms. Onko tuo ring wear kuinka tarkka jos esim viottunut,omassa jää noin 1-1.5cm väli eli onko sen tehtävä vain suojata/vähentää lian pääseminen laakerille vai onko sen tehtävä myös tiukata loput välykset?
mike650
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 15 Huhti 2018 21:59
Mönkijä:: canam outti 650 -13
Paikkakunta: oulu/kiiminki

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja mike650 »

650 xmr -13 vaaleaa kermaa kertynyt vesipumpulta lähtevään kirkkaaseen (huohotin?) letkuun, noin 5cm verran. samoin paisuntasäiliö tyhjä. mikä neuvoksi?
Avatar
suomiPIONEERI
4WD
Viestit: 248
Liittynyt: 25 Kesä 2013 19:03
Mönkijä:: Outlander Max T3B ABS 1000
Paikkakunta: Uurainen

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja suomiPIONEERI »

Se pumpulta lähtevä letku on sitä varten että jos pumppu pettää niin pääsee ylipaine vapautumaan sitä kautta. Eli vesipumppu todennäkoisesti rikki.
Itä-Suomen Mönkijät Ry-Jäsen
Nykyiset: Can-am Outlander Max 1000 ABS 2018, Can-am Outlander 2018 650 pro
Exät: Can-am Outlander 650cc 2008 /Can-am Outlander MAX 650cc 2007 L7e /Yamaha Bruin 350cc 4x4 /Kymco MXU 500 L7e /Kymco KXR 250 L7e
SunFire Red
2WD
Viestit: 44
Liittynyt: 07 Maalis 2017 17:42

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja SunFire Red »

Mikähän tuon tarkoitus on kun olisi oikealla paikalla? Can Am 570 pro ja takimmainen sylinteri, kuvattu oikealta puolelta. Mitähän muuta nyt mahdollisesti mennyt. Talvella jo välillä tuoksahti öljy ja nyt rupesin tarkemmin katselemaan niin tuommoinen löytyi.Kuva
Vastaa Viestiin