Polaris sportsman 570

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
soikka
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 18 Joulu 2018 10:31

Re: Polaris sportsman 570

Viesti Kirjoittaja soikka »

Lumia auraillessa jäi ns. vaihdekeppi käteen eilen.. eli rempulaksi. Avasin kuoret ja kas, vaihdetanko oli pompannut takana pois paikaltaan. Tarkastellessa selvisi että tanko sinänsä on ihan jykevä, mutta kiinnikkeet varsin rempulan
oloiste muoviväkästimet, jotka ilmeisesti kun kuumenevat siinä pakoputken vieressä antavat sitten periksi. Nippusiteillähän tuon kiinnityksen sai varmistettua, mutta tuli mieleen että taidanpa tehdä siihen tankoon päihin kierteet ja raittaa kunnollisen prikka-mutteri kiinnityksen, jokin holkki väliin vielä. Onko samoja kokemuksia / ratkaisuja, vai onko tämä jokin 2018 mallin uusi "ominaisuus" ?
Jmk
6WD
Viestit: 494
Liittynyt: 04 Marras 2017 14:43

Re: Polaris sportsman 570

Viesti Kirjoittaja Jmk »

Kannattaakonoin uureen alkaa mitään patentteja tekemään? Eiks noissakin ole joku takuu
soikka
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 18 Joulu 2018 10:31

Re: Polaris sportsman 570

Viesti Kirjoittaja soikka »

No nuo muovilärpäkkeet saa varmaan uudet ja on helppo vaihtaa muttei poista tautia..
Jmk
6WD
Viestit: 494
Liittynyt: 04 Marras 2017 14:43

Re: Polaris sportsman 570

Viesti Kirjoittaja Jmk »

Jos se on suunnitteluvirhe niin kyllä kait se korjataan valmistajan puolesta
merbau
4WD
Viestit: 158
Liittynyt: 20 Helmi 2013 16:25
Mönkijä:: Honda TRX500FPE T3
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Polaris sportsman 570

Viesti Kirjoittaja merbau »

Jos se on suunnitteluvirhe, niin oireet korjataan takuuaikana valmistajan/maahantuojan piikkiin.

Käyttäjälle jää johtopäätösten teko, mitä tehdään sitten kun takuuaika loppuu.
Ex: Polaris 570 T3 -14
Avatar
ErkkiXC
3WD
Viestit: 67
Liittynyt: 27 Joulu 2016 13:37
Mönkijä:: Polaris Sportman 570 EFI 2017
Paikkakunta: Leppävirta

Re: Polaris sportsman 570

Viesti Kirjoittaja ErkkiXC »

ErkkiXC kirjoitti:
ErkkiXC kirjoitti:Tänään vaihdoin Polleen uuden akun, saan nähdä kuinka kauan se kestää.
Eipä taida olla akussa vikaa, tänään aamulla uudella aiemmin täyteen ladatulla akulla ei taaskaan mitään elon merkkejä. Laturissa tunnin verran ja taas pääsi aurailemaan. Itellä ei aikaa eikä taitoa alkaa mitään tuon kanssa räpläämään, joten pajallehan se on vietävä, eikös tuolla ole vielä takuutakin, kun on vajaa 2 vuotta vanha.
Maanantaille oli huoltoaika Pollelle, tiistaina kyselin josko jotain selvinnyt, odottelee kuulemma uutta akkua, jotta pääsee testaamaan, piti tuleman keskiviikoksi. Ei ole kuulunut mitään sen jälkeen...
Ihmetyttää vaan, kun ei siinä akussa (uudessakaan) ollut mitään vikaa, molemmat kyllä latautui tavan laturilla ja parin tunnin latauksen jälkeen kone käynnistyi nöyrästi. Älylaturilla ei välttämättä lähde lataamaan.
mattipe
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 10 Tammi 2019 20:04
Mönkijä:: Polaris Sportsman 570 -14
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Polaris sportsman 570

Viesti Kirjoittaja mattipe »

Kirjoitinkin toisen mallisen pollen eps keskusteluun jo, mutta laitetaas tähänkin kun on 570 miehet paremmin kuulolla.

Elikkä potilas 2014 EPS malli ja stongassa ylös-alas klappia muutama milli. Klappi tulee eps-yksiköltä. Eihän tuossa ohjausakselilla ole matkan varrella jotain helaa mikä tuota olisi tarkoitus pitää paikallaan? Onko noita joku availlut ja korjannut vai meneekö koko eps yksikkö vaihtoon jos välyksettömäksi haluaa? Äkkiseltään ei mitään räjäytyskuvia yksiköstä löytynyt...

Tuossa vielä videon pätkä välyksestä: https://www.youtube.com/watch?v=HbnAJUtrMzo
pöllipolle
4WD
Viestit: 197
Liittynyt: 02 Loka 2007 08:46
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Polaris sportsman 570

Viesti Kirjoittaja pöllipolle »

Kauanko variaattorin hihnan pitäisi kestää 60 km/h 570 X2:ssa kaupunkiajossa (ei siis mitään maastorevittelyä)? Meillä on jo neljäs hihna menossa, viimeisin kesti n. 3000 km eli ei edes 100 h huoltoväliä. Alkaa hiukkasen tympiä, kun saa olla yhtenään hinaamassa konetta kotiin milloin mistäkin ja järjestämässä huoltoon. Jahka suo sulaa, niin taidan polkea tuon sinne.

Huoltokyytiä odotellessa ihmettelin myös mittariston latausjännitenäyttöä, joka näytti 12.9 - 13.1 V kun kaikki sähkölaitteet (paitsi parkkivalot) oli sammutettu. Jos tuo on totta, niin eihän akku lataudu ollenkaan pakkaskelissä. Ei se liene kovin täynnä ollutkaan, kun CTek ei 1.5 tunnissa saanut sitä lähellekään täyteen.

Tästä pollesta on kyllä mennyt osaa enemmän kuin muista yhteensä. Äänenvaimennin, etuperä, hihnoja, jarrulevyt kierona, variaattorissa valmistusvirhe yms. Uskomattoman kallista "huvia".. vaikka takuu on osan maksanutkin. :roll:
Polaris Sportsman 570 Touring & Polaris Sportsman 570 X2 Touring
merbau
4WD
Viestit: 158
Liittynyt: 20 Helmi 2013 16:25
Mönkijä:: Honda TRX500FPE T3
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Polaris sportsman 570

Viesti Kirjoittaja merbau »

Oliko latausjännite mitattu tyhjäkäynnillä? Lisää vähän kierroksia, niin jännitteen pitäisi kyllä nousta.
Ex: Polaris 570 T3 -14
pöllipolle
4WD
Viestit: 197
Liittynyt: 02 Loka 2007 08:46
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Polaris sportsman 570

Viesti Kirjoittaja pöllipolle »

merbau kirjoitti:Oliko latausjännite mitattu tyhjäkäynnillä? Lisää vähän kierroksia, niin jännitteen pitäisi kyllä nousta.
Ei se siitä noussut, vaikka hiukan kaasua annoinkin. Paljoa en uskaltanut, kun remmi on palasina.
Polaris Sportsman 570 Touring & Polaris Sportsman 570 X2 Touring
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polaris sportsman 570

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Jos hihna menee kappaleiksi sadan tunnin käytön jälkeen on syytä tarkistaa koko variaattorisysteemi ja laitteen käyttötapa.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
pöllipolle
4WD
Viestit: 197
Liittynyt: 02 Loka 2007 08:46
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Polaris sportsman 570

Viesti Kirjoittaja pöllipolle »

Edellinen remontti koski juuri variaattoria, toinen lautanen oli kiero (kuulemma valmistusvirhe) ja se ja jotain muuta roinaa uusittiin. Samalla vaihdettiin hihna. Mutta ei siis kestänyt 100 tuntia, koska vielä on 13 h seuraavaan huoltoon.

Mitä tarkoitat käyttötavalla? Poika ajaa tuolla koulumatkoja kaupungissa. Toivoisi sellaista käyttöä kestävän. Ei ole edes aurattu tai tukkeja kuskattu, kuten muilla koneilla.
Polaris Sportsman 570 Touring & Polaris Sportsman 570 X2 Touring
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polaris sportsman 570

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Käyttövirheitä on esimerkiksi kumin polttaminen kun kaverit yllyttää.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
setkamies66
4WD
Viestit: 147
Liittynyt: 23 Helmi 2015 21:22

Re: Polaris sportsman 570

Viesti Kirjoittaja setkamies66 »

Kaverilla aikoinaan oli 800:n Polaris jossa hihna kesti keskimäärin noin 100 tuntia eli taitaa olla ihan normaalia Polariksessa. Minulla itellä on 500:n Can-Am jolla nyt ajettu reilu 16000km ja 800tuntia ja alkuperäisellä hihnalla vielä mennään. Ajo ollut tiepainotteista mutta myös aikapaljon maastoajoa, lumenaurausta sekä kärrynvetoa. Taitaa tuo hihnankesto olla myös hieman merkkikohtaista.
seatts
6WD
Viestit: 449
Liittynyt: 22 Syys 2007 18:35
Paikkakunta: Sauvo

Re: Polaris sportsman 570

Viesti Kirjoittaja seatts »

Mulla on 570 SP:ssä +140h ja alkuperäinen hihna, alla pyörivät pääasiassa 28" zillat ja suurin osa tunneista on tullut metsässä ja suolla.
Can am Outlander 1000 xt-p -15
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
Vastaa Viestiin