Polaris sportsman 570
-
- 4WD
- Viestit: 197
- Liittynyt: 02 Loka 2007 08:46
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
Re: Polaris sportsman 570
Kiitos, mutta jostain syystä ei nyt satu silmään tuo vikakoodi tuolla sivustolla.
Polaris Sportsman 570 Touring & Polaris Sportsman 570 X2 Touring
-
- 4WD
- Viestit: 196
- Liittynyt: 17 Marras 2009 17:49
- Mönkijä:: Cf Moto 450 T3
- Paikkakunta: Nastola
Re: Polaris sportsman 570
Ajankuluksi pöyhin nettiä, ja kaikki löytämäni 520 alkuiset vikakoodit liittyi sähköisen kaasun ja eps järjestelmän jännitehäiriöihin.
-
- 4WD
- Viestit: 197
- Liittynyt: 02 Loka 2007 08:46
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
Re: Polaris sportsman 570
Jonkin löytämäni manuaalin luettelemat vikakoodit tuon 520468:n molemmin puolin liittyivät ohjaustehostimeen. Kone on nyt pajalla, toivottavasti ensi viikolla kuulee, mikä mättää. Ehtihän tuo kuukauden verran ollakin ajokunnossa. 

Polaris Sportsman 570 Touring & Polaris Sportsman 570 X2 Touring
Re: Polaris sportsman 570
Itse vastaten aiheeseen. Akselitappi on käännettävää mallia ja toimii "sulakkeena", ettei aura hajoa penkkakosketuksessa.Kotisika kirjoitti:Jatkan tähän samaan aiheeseen. Nyt on aura pysynyt kiinni kun kiristin lukitustangon niin kireelle kuin M8 kierre kestää. Nyt sitten auran käännön lukitustappi antautui. 12mm akseli leikkautui suoraan poikki kun auran oikea reuna osui huolella penkkaan. Tein hätäkorjauksen M10 hapispultilla ja nylock mutterilla. Tietääkö joku saako noita akselitappeja varaosana?Kotisika kirjoitti:Nyt kun taas lumenauraukset alkoi niin askarruttaa yksi asia. Mulla on polariksen oma lumilevy pikakiinnityksellä ja sitä vaivaa ajoittainen irtoaminen. Levyn ei tarvitse osua kuin hiukan penkkaan niin irtoo ja jos ei ole hereillä aura jää etupyörien alle. Tänään irtosi viimeksi ja tarkastin mekanismia enkä keksinyt mitään vikaa. Mites muilla onko vastaavaa ongelmaa koskaan?
Re: Polaris sportsman 570
Keskustelu, kun on täällä kovin "vikapainoitteista", niin mikä on yleinen mielipide laitteen kestävyydestä ja laadusta?
Kaipaisin vielä vähän lisärohkaisua ennen, kuin laukaisen tilauksen vetämään:
1.Onko ohjaustehostin miten tarpeellinen, vai tuleeko toimeen ilmankin?
2.Toimiiko Glacier Pro -lumiaura lumisena ja jäisenä, kuten Youtube-videoilla lämpimässä hallissa, vai tuottaako ongelmia?
3. Onko vetoakselit ja lämpöongelma saatu korjattua 2019 -malliin? (Luin jostakin, että 2018 olisi tullut vetoakseleihin muutos ja että tehtaalta tullessa olisi jo nykyään parempi lämpösuojaus?)
4. Onko metsään mönkijäuralle asiaa, ilman pohjapanssaria?
5. Minkälaisia alennuksia on saatu Ovh. -hinnasta?
Kaipaisin vielä vähän lisärohkaisua ennen, kuin laukaisen tilauksen vetämään:
1.Onko ohjaustehostin miten tarpeellinen, vai tuleeko toimeen ilmankin?
2.Toimiiko Glacier Pro -lumiaura lumisena ja jäisenä, kuten Youtube-videoilla lämpimässä hallissa, vai tuottaako ongelmia?
3. Onko vetoakselit ja lämpöongelma saatu korjattua 2019 -malliin? (Luin jostakin, että 2018 olisi tullut vetoakseleihin muutos ja että tehtaalta tullessa olisi jo nykyään parempi lämpösuojaus?)
4. Onko metsään mönkijäuralle asiaa, ilman pohjapanssaria?
5. Minkälaisia alennuksia on saatu Ovh. -hinnasta?
Re: Polaris sportsman 570
1. Tulee toimeen jos et ennen ole sellasta mönkijässä omistanut. Mutta puunajossa ja pienessä pyörityksessä ihan ehdoton peli.
2. Glacier pro toimii myös käytännössä kun varmistaa muutaman pikkujutun lukituksesta. Lumisena ja jäisenä saattaa vaatia kuumailmapuhaltimella sulattelua ennenkun irtoaa paikaltaan.
3. Vetoakselit ja nivelet saa helposti rikki koneesta kun koneesta, oikeanlaisella käytöllä näitä ongelmia on vähempi.
Mitä lämpöongelmia tarkemmin ottaen tarkoitat?
4. On asiaa. Moottori on hyvin suojassa rungon sisässä. Pohjapanssarin kanssa lienee ongelmia sitten tuon auran kiinnityksen kanssa, joku lienee tosin senkin ongelman ratkaissut.
5. Varmaan hieman jälleenmyyjäkohtainen kysymys, toinen alentaa hintaa ja toinen ei.
Oma mielipiteeni edellisestä (-09 500 sportsman) ja nykyisestä koneesta on että pätevä laite ja pätevä merkki moneen hommaan. Ongelmat ja viat tuodaan helpommin esille kun hyvät ominaisuudet. En kiistä etteikö ongelmia voi olla ihan sellaisiakin jotka ei johdu käyttäjästä.
2. Glacier pro toimii myös käytännössä kun varmistaa muutaman pikkujutun lukituksesta. Lumisena ja jäisenä saattaa vaatia kuumailmapuhaltimella sulattelua ennenkun irtoaa paikaltaan.
3. Vetoakselit ja nivelet saa helposti rikki koneesta kun koneesta, oikeanlaisella käytöllä näitä ongelmia on vähempi.
Mitä lämpöongelmia tarkemmin ottaen tarkoitat?
4. On asiaa. Moottori on hyvin suojassa rungon sisässä. Pohjapanssarin kanssa lienee ongelmia sitten tuon auran kiinnityksen kanssa, joku lienee tosin senkin ongelman ratkaissut.
5. Varmaan hieman jälleenmyyjäkohtainen kysymys, toinen alentaa hintaa ja toinen ei.
Oma mielipiteeni edellisestä (-09 500 sportsman) ja nykyisestä koneesta on että pätevä laite ja pätevä merkki moneen hommaan. Ongelmat ja viat tuodaan helpommin esille kun hyvät ominaisuudet. En kiistä etteikö ongelmia voi olla ihan sellaisiakin jotka ei johdu käyttäjästä.
-
- 4WD
- Viestit: 197
- Liittynyt: 02 Loka 2007 08:46
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
Re: Polaris sportsman 570
Vikakoodi 520468 viittaa ilmeisesti kaasu(vivu)n jännitekatkokseen / jännitteen alenemaan. Vika oli ehtinyt poistua ennen kuin huolto ehti tutkia konetta, mutta löytyi kuitenkin vikamuistista. Tarkistivat kaasuvivun liittimen hapettumien varalta ja koeajoivat, mutta eivät saaneet vikaa toistumaan. Akkujännite oli ollut alhainen, vaikka koneeseen on vaihdettu isompi akku ja sitä on ladattu talven mittaan useamman kerran ctekin ylläpitolaturilla.
Polaris Sportsman 570 Touring & Polaris Sportsman 570 X2 Touring
- ErkkiXC
- 3WD
- Viestit: 67
- Liittynyt: 27 Joulu 2016 13:37
- Mönkijä:: Polaris Sportman 570 EFI 2017
- Paikkakunta: Leppävirta
Re: Polaris sportsman 570
Viime sunnuntaina hain Polariksen taas huollon pihasta ja kertaalleen pihatie aurailtu. Joka aamu olen nyt käynyt koneen käynnistämässä ja jonkun aikaa lämmitellyt, mutta muuta ajoa ei ole ollut. Polle on kuitenkin varuilta "parkissa" peräkärryn lavalla, jos vaikka neljännen kerran pitäis vielä pajalle viedä. Viime kerralla olivat tarkistelleet ja mittailleet maadoituksia ja kai jotain vaihtaneetkin, mutta täyttä luottoa ei tuohon ole kun mm tänä aamuna lämmittelyn jälkeen sammutin koneen ja takaisin virrat päälle niin mittaristo näytti akkujännitettä 10,8V ja tippui n ½ V sinä aikana, kun virta oli ykkösasennossa. Katellaan ja ajellaan.
-
- 4WD
- Viestit: 158
- Liittynyt: 20 Helmi 2013 16:25
- Mönkijä:: Honda TRX500FPE T3
- Paikkakunta: Pälkäne
Re: Polaris sportsman 570
Kannattaa huomata, että tuolla tavalla "mitattua" akkujännitettä ei ainakaan kannata verrata mihinkään ehjän akun lepojännitteisiin. Syy: kun virrat ovat laitteessa päällä, virtaa kuluu eikä mitattu jännite ole akun lepojännite.
Toiseksi, oman kokemukseni mukaan Polariksen jännitemittaus on lähinnä suuntaa antava. Tästä on omakohtaista kokemusta oman aiemman laitteen kanssa (Polariksen mittaus verrattuna Fluke 289 mittarin ilmoittamaan).
Toiseksi, oman kokemukseni mukaan Polariksen jännitemittaus on lähinnä suuntaa antava. Tästä on omakohtaista kokemusta oman aiemman laitteen kanssa (Polariksen mittaus verrattuna Fluke 289 mittarin ilmoittamaan).
Ex: Polaris 570 T3 -14
Re: Polaris sportsman 570
Lyijyakun lepojännite mitataan huonelämpöisestä akusta vuorokausi kuormasta kytkemisen jälkeen, jos siis haluaa tietää sen akun todellisen jännitteen. Mutta en tuossa tapauksessa hirveästi enää arpoisi, takuuseen uusi akku tai parempi vaihtoehto, ostaa kerralla kunnollisen ja takuusta saatu akku myyntiin. Alkuperäisakut ovat huonoja.
-
- 4WD
- Viestit: 158
- Liittynyt: 20 Helmi 2013 16:25
- Mönkijä:: Honda TRX500FPE T3
- Paikkakunta: Pälkäne
Re: Polaris sportsman 570
Kannattaa myös kiinnittää huomiota mahdolliseen päällä olevaan ongelmaan. Jos itse laite purkaa tarpeettomasti virtaa akusta, ei mikään uusikaan akku kestä sitä kauaa.
Eli vian selvitys ja korjaus ensin, ja sitten vasta uutta akkua kiinni. Tässä "vika" laajasti ymmärrettynä, eli jos on runsasta vinssin käyttöä, eikä akku ehdi normikäytössä latautua kunnolla, niin sitten ylläpitolaturi osaksi normaaleja käyttörutiineja.
Jos vika on laitteen ylisuuri vuotovirta (näppituntumalla veikkaisin että vielä 10mA on normaalia), niin sitten juurisyyn selvittely ja korjaus.
Eli vian selvitys ja korjaus ensin, ja sitten vasta uutta akkua kiinni. Tässä "vika" laajasti ymmärrettynä, eli jos on runsasta vinssin käyttöä, eikä akku ehdi normikäytössä latautua kunnolla, niin sitten ylläpitolaturi osaksi normaaleja käyttörutiineja.
Jos vika on laitteen ylisuuri vuotovirta (näppituntumalla veikkaisin että vielä 10mA on normaalia), niin sitten juurisyyn selvittely ja korjaus.
Ex: Polaris 570 T3 -14
- ErkkiXC
- 3WD
- Viestit: 67
- Liittynyt: 27 Joulu 2016 13:37
- Mönkijä:: Polaris Sportman 570 EFI 2017
- Paikkakunta: Leppävirta
Re: Polaris sportsman 570
Tuolta aiemmista viesteistäni varmaan selviää, että akkua on vaihdettu, nyt jo kolmas menossa ja Polle ollut jo kolmasti korjaamolla ja tutkittu ja mittailtu, kaasukahvakin vaihdettu, mutta mitään selvää syytä ei ole löytynyt. Ja se vikahan oli alunperin se, että vehje oli välillä täysin "kuollut", esim ed. päivä hain pajalta niin seuraavana aamuna mykkä. Ja eihän tuolla kerennyt esim vinssiäkään montaa kertaa aurahommissa käyttämään, kun vika ilmeni eka kerran jo ennen Joulua. Nyt tällä viikolla on ainakin joka päivä lähtenyt käyniin, aamulla akusta mitattuna näytti n 12,1V. Itsellä ei aikaa eikä taitoa alkaa vikaa etsimään, se on jälleenmyyjän huollon hommia, kun vian ilmetessä takuu voimassa, nyt ei enää ellei tuo sama vika jatku.merbau kirjoitti:Kannattaa myös kiinnittää huomiota mahdolliseen päällä olevaan ongelmaan. Jos itse laite purkaa tarpeettomasti virtaa akusta, ei mikään uusikaan akku kestä sitä kauaa.
Eli vian selvitys ja korjaus ensin, ja sitten vasta uutta akkua kiinni. Tässä "vika" laajasti ymmärrettynä, eli jos on runsasta vinssin käyttöä, eikä akku ehdi normikäytössä latautua kunnolla, niin sitten ylläpitolaturi osaksi normaaleja käyttörutiineja.
Jos vika on laitteen ylisuuri vuotovirta (näppituntumalla veikkaisin että vielä 10mA on normaalia), niin sitten juurisyyn selvittely ja korjaus.
- ErkkiXC
- 3WD
- Viestit: 67
- Liittynyt: 27 Joulu 2016 13:37
- Mönkijä:: Polaris Sportman 570 EFI 2017
- Paikkakunta: Leppävirta
Re: Polaris sportsman 570
Eipä taas ollut pitkäaikainen ilo, aamulla akku täysin tyhjä, n 1V suoraan akusta mitattuna. Pari tuntia laturissa ja taas toimii, mutta eipä tuolla uskalla esim sähköttömälle mökille lähteä, kun tuskin aamusella käynnistyy. Voishan sitä tietty raahata vaikka auton akkua mukana varmuuden vuoksi, mutta kyllähän tuosta se perusvika pitäisi löytyä vai onko tuo jälleenmyyjän huolto ...........
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Polaris sportsman 570
Jos akun jännite putoaa 1V:iin melko lyhyessä ajassa on oltava melkoinen vuotovirta jossain (tai akku sökö). Uutta akkua ei kannata koko ajan laittaa vaan selvittää ensin oikeesti mikä siellä on rikki. Speksattu raja vuodolle 10mA, ehjä kone noin 1mA käytännössä.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi