Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
- ATC
- Koheltaja (r)
- Viestit: 5025
- Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
- Mönkijä:: Maatalous traktori
- Paikkakunta: Oulu
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Takajarruun nuo jarruongelmat liittyy. jotenkin laahaa tms. Kuluttaa palan loppuun, pala putoaa ja sitten alkaa kulumaan mäntä. Mäntä kuluu vinoksi ja sitä ei saa irrallaan joten koko paketti menee uusiksi. Viimeksi kolusin Fennomotorin metalliromuastiassa päälläni ja pengoin noita satuloita kun niissä jää toinen mäntä ehjäksi. Löysinkin muutaman ja otin talteen siiheksi kun takuut raukeaa ja menee omeen piikkiin noiden korjaukset. Helppo homma, ehjä mäntä ja uudet palat ja taas pelittää. Itse ongelman syy ei tosin tuolla ratkea ja olisihan se kiva jos noin kalliissa laitteessa olisi toimivat jarrut.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Onkohan muilla ollut yhtä huonot kahvanlämmittimet kuin mulla. Uuden 570 max pro+ vasen kahva heitti lämpiämästä heti päivän käytön jälkeen. Meneehän se takuuseen, mutta vähän ihmetyttää kuinka äkkiä lopetti toimimasta.
- janne007
- 3WD
- Viestit: 75
- Liittynyt: 04 Loka 2014 09:22
- Mönkijä:: Can-am Outlander 1000R Xmr -17
- Paikkakunta: Kurikka
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Toiset on moittinut nuita uusia etteivät tahdo lämmetä kunnolla, itselläkin nuo uudet ruuvikiinnikkeiset pelaa nätisti ja saa sen verran kuumaksi että tarkenee ohkaisilla hanskoilla. -17 vuosimallin koneeseen laitettu uutena.
TEAM POHOJANMAA
West Coast ATV
CAN-AM OUTLANDER 1000R XMR -17
EX. CAN-AM OUTLANDER 500 DPS T3 -15
Lakeuden moottorikelkkailijat
West Coast ATV
CAN-AM OUTLANDER 1000R XMR -17
EX. CAN-AM OUTLANDER 500 DPS T3 -15
Lakeuden moottorikelkkailijat
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Hyviin toimii minullakin, 650
-
- 3WD
- Viestit: 88
- Liittynyt: 29 Huhti 2015 13:16
- Mönkijä:: Outlander 500 dps T3 -15
- Paikkakunta: Taivalkoski
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Onko kellekkää käyny vastaavaa? Variaattorin takaa vaihelaatikon akselin päästä mutteri pyöriny itekseen auki ja tullu kopasta läpi. Koneena -15 500 Outti T3 eikä konetta tai vaihelaatikkoa ole käytetty auki joten tehtaalla jääny mutteri löysälle tai liima pois välistä? Mitenkohän maahantuoja suhtautuu aiheeseen? Virhevastuu? Vai tyydynkö vaan epätoivosesti etsimään ehjän kannen laatikon kylkeen? EPC ei anna kannelle omaa varaosanumeroa vaan viittaa koko laatikkoon.
Jos jollakulla pyörii tallin nurkissa rikkinäinen aski jossa kyseinen kansi ehjä, saa tarjota. Parhaat telakelit tulossa ja kone seisoo halvaantuneena tallissa...



- suomiPIONEERI
- 4WD
- Viestit: 248
- Liittynyt: 25 Kesä 2013 19:03
- Mönkijä:: Outlander Max T3B ABS 1000
- Paikkakunta: Uurainen
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Eikös tuon joku paikallinen metallipaja tinaa ehjäksi, mikäli ei sitten purkuosaa löydy 

Itä-Suomen Mönkijät Ry-Jäsen
Nykyiset: Can-am Outlander Max 1000 ABS 2018, Can-am Outlander 2018 650 pro
Exät: Can-am Outlander 650cc 2008 /Can-am Outlander MAX 650cc 2007 L7e /Yamaha Bruin 350cc 4x4 /Kymco MXU 500 L7e /Kymco KXR 250 L7e
Nykyiset: Can-am Outlander Max 1000 ABS 2018, Can-am Outlander 2018 650 pro
Exät: Can-am Outlander 650cc 2008 /Can-am Outlander MAX 650cc 2007 L7e /Yamaha Bruin 350cc 4x4 /Kymco MXU 500 L7e /Kymco KXR 250 L7e
- janne007
- 3WD
- Viestit: 75
- Liittynyt: 04 Loka 2014 09:22
- Mönkijä:: Can-am Outlander 1000R Xmr -17
- Paikkakunta: Kurikka
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
B.E.S.T lisätakuu olisi tällaisissakin tapauksissa hintansa väärti.
TEAM POHOJANMAA
West Coast ATV
CAN-AM OUTLANDER 1000R XMR -17
EX. CAN-AM OUTLANDER 500 DPS T3 -15
Lakeuden moottorikelkkailijat
West Coast ATV
CAN-AM OUTLANDER 1000R XMR -17
EX. CAN-AM OUTLANDER 500 DPS T3 -15
Lakeuden moottorikelkkailijat
-
- 3WD
- Viestit: 88
- Liittynyt: 29 Huhti 2015 13:16
- Mönkijä:: Outlander 500 dps T3 -15
- Paikkakunta: Taivalkoski
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Jees, nappasin kopan pois ja lohjennu palanen on tigattu takasi omalle paikalleen eikä tärpätti tullu läpi niin jospa siellä öljyt pysyis sisällä ja vesi ulkopuolella. Työt vaan jälleen kerran haittaa harrastuksia niin kasaus menee näillä näkymin maanantaille. Tuohon lisätakuuseen en sen kummemmin ota kantaa, tämä remontti tähän mennessä maksannu 0€.
-
- 4WD
- Viestit: 171
- Liittynyt: 11 Kesä 2004 19:10
- Mönkijä:: DH
- Paikkakunta: Nurmijärvi/Kauhajoki
- Viesti:
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Yritin lukee ketjua läpi, mutta en löytänyt suoraa vastausta....
2007/2008 renegade. Heittää mittaristoon "limb home mode" jos ajaa tovin yli satasta? Tehot säilyy ja kaikki muu normaalia eli ei vaikuta käyttöön. Jos sammuttaa ja laittaa uudelleen käyntiin niin herjat häviää. Laitteessa erillinen lämpömittari ja lämmöt pysyy kokoa ajan alle 90 asteessa(tupla kennot asennettu).
Onko asialle mitään tehtävissä vai pitääkö vaan tottua?
2007/2008 renegade. Heittää mittaristoon "limb home mode" jos ajaa tovin yli satasta? Tehot säilyy ja kaikki muu normaalia eli ei vaikuta käyttöön. Jos sammuttaa ja laittaa uudelleen käyntiin niin herjat häviää. Laitteessa erillinen lämpömittari ja lämmöt pysyy kokoa ajan alle 90 asteessa(tupla kennot asennettu).
Onko asialle mitään tehtävissä vai pitääkö vaan tottua?
En ole enää tätä mieltä:"Kilpi mönkiässä on yhtä tarpeellinen kuin madallus-sarja maastoautossa."
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Joku aika sitten kirjottelin 500 -15 outlanderin bensapumpun vaihdosta.(Osanumero 0580454140 Bosch pumppu) Nyt on pumppu vaihdettu, mutta ei muutosta käytökseen.
Laihalla tuntuu käyvän vaikka on Power Commander Fuel controlleria säädelty lisäämään bensaa, mutta ei tunnu oikein mitään tekevän tuo.
Varsinkin lämpimänä siis kun kierrokset 5000-5500 niin booaa ja ei oikein tehot oo kohdillaan kiihdytyksessä. Myöskin kun kaasun laskee pois vauhdista, niin kuulosti paukkuvan vähän(backfire)
Tulpat on uudet.
Joku sensori oli muistaakseni mikä jos on likainen niin voi tehdä röpöttelyä.
Muita keinoja? Onko jollain kokemusta paremmin tuon Power Commanderin säädöstä? Tämä Fuel Controller on kyllä niin yksinkertainen, että ei sen kanssa pitäisi vikaan mennä.
Laihalla tuntuu käyvän vaikka on Power Commander Fuel controlleria säädelty lisäämään bensaa, mutta ei tunnu oikein mitään tekevän tuo.
Varsinkin lämpimänä siis kun kierrokset 5000-5500 niin booaa ja ei oikein tehot oo kohdillaan kiihdytyksessä. Myöskin kun kaasun laskee pois vauhdista, niin kuulosti paukkuvan vähän(backfire)
Tulpat on uudet.
Joku sensori oli muistaakseni mikä jos on likainen niin voi tehdä röpöttelyä.
Muita keinoja? Onko jollain kokemusta paremmin tuon Power Commanderin säädöstä? Tämä Fuel Controller on kyllä niin yksinkertainen, että ei sen kanssa pitäisi vikaan mennä.
- Rapsa85
- 6WD
- Viestit: 885
- Liittynyt: 29 Elo 2009 14:25
- Mönkijä:: Can-Am
- Paikkakunta: Ruokolahti
- Viesti:
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Oletko tarkastanut imuvuodot? Omassa (Renessä) oli 420267045 haperoitunut ja aiheutti outoa käytöstä... 

Hold my beer..
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mulla oli 2008 Rene. Limb mode tuli kahdesta syystä: matala jännite, korkea lämpötila. Jos olet varma, ettei lämmöt nouse korkealle - minulla nimenomaan vauhdikas ajo nosti ne - niin minun arvaus on heikko akku.Taisto kirjoitti:Yritin lukee ketjua läpi, mutta en löytänyt suoraa vastausta....
2007/2008 renegade. Heittää mittaristoon "limb home mode" jos ajaa tovin yli satasta? Tehot säilyy ja kaikki muu normaalia eli ei vaikuta käyttöön. Jos sammuttaa ja laittaa uudelleen käyntiin niin herjat häviää. Laitteessa erillinen lämpömittari ja lämmöt pysyy kokoa ajan alle 90 asteessa(tupla kennot asennettu).
Onko asialle mitään tehtävissä vai pitääkö vaan tottua?
-
- 4WD
- Viestit: 190
- Liittynyt: 03 Loka 2012 20:05
- Mönkijä:: Outlander 570 pro
- Paikkakunta: Rauma
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Taisto kirjoitti:Yritin lukee ketjua läpi, mutta en löytänyt suoraa vastausta....
2007/2008 renegade. Heittää mittaristoon "limb home mode" jos ajaa tovin yli satasta? Tehot säilyy ja kaikki muu normaalia eli ei vaikuta käyttöön. Jos sammuttaa ja laittaa uudelleen käyntiin niin herjat häviää. Laitteessa erillinen lämpömittari ja lämmöt pysyy kokoa ajan alle 90 asteessa(tupla kennot asennettu).
Onko asialle mitään tehtävissä vai pitääkö vaan tottua?
kuulostaa vaihdelaatikolta... joskus tuli kovassa vauhdissa mittariin H:n tilalle E. ei tunnistanut vaihdetta kovassa vauhdissa ja sen takia antoi virheilmoituksen. Kato liitännät läpi ja koita vähän säätää niitä antureita.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Seuraavanlainen virtaongelma Outlander 400:ssa (vuosimalli -10). Ei starttaa, rele naksuu ja myös startti vähän. Jos laitan auton akun (aivan uusi) kaapeleilla mönkkärin kaapeleihin kiinni, sama homma. Jos annan virtaa suoraan startille silloin pyörittää muttei lähde käyntiin.
Virtalukon käytin auki, pohja vähän hapettunut, se putsattu, ei auttanut.
Jännitteensäädintäkin kokeilin toista, ei auttanut.
Startin relettäkin kokeiltu toista, ei auttanut.
Mistä tuota ongelmaa lähtisi seuraavaksi purkamaan?
Virtalukon käytin auki, pohja vähän hapettunut, se putsattu, ei auttanut.
Jännitteensäädintäkin kokeilin toista, ei auttanut.
Startin relettäkin kokeiltu toista, ei auttanut.
Mistä tuota ongelmaa lähtisi seuraavaksi purkamaan?
-
- 6WD
- Viestit: 407
- Liittynyt: 02 Helmi 2009 09:24
- Mönkijä:: Outlander G2L 450 Pro -17
- Paikkakunta: Oulun reuna
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Herjaako "näppäinvika"a (joka tarkoittaa avainta)? Voisko olla vika siinä avaimessa eli DESSissä. Löytyskö toista avainta kokeilla sillä