Cf-moto C FORCE 550 EFI EPS
-
- Moderaattori
- Viestit: 5590
- Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
- Mönkijä:: Traktori
- Paikkakunta: Uusimaa
Cf-moto C FORCE 550 EFI EPS
http://www.cfmoto.se/1.0.1.0/55/1/?item ... s1%2F12206
Tehostimella varustettu "pikkulohko" cf-motolta.
Tehostimella varustettu "pikkulohko" cf-motolta.
Re: Cf-moto C FORCE 550 EFI EPS
Minulle kävi ohrasesti tämän laitteen kanssa.
Myyjä vakuutti että laite on rekisteröity kahdelle.
Pääsin katsomaan sähköistä rekisteriotetta, kun minut oli rekisteröity. Nykyäänhän ei perinteistä paperiversiota ole. Sieltähän se pommi löytyi! Kaksipaikkainen mönkijä ei ollutkaan rekisteröity kahdelle henkilölle.
Myyjä otti asian erinomaisesti hoitoon ja tässä odotellaan nyt sitten tarjousta Polariksen Touringista...
Mönkijälehden alle 10k€uron traktoritestissäkin ilmoitettiin tämän olevan kahden hengen laite. Ja muistaakseni Koneviestissä samoin.
Asiaa on nyt kuitenkin selvitetty maahantuojaa ja katsastukonttoria myöten. Tätä ei ole tyypitetty kahden henkilön laitteeksi (jostain käsittämättömästä syystä), eikä siten ole muutoskatsastettavissakaan.
Myyjä vakuutti että laite on rekisteröity kahdelle.
Pääsin katsomaan sähköistä rekisteriotetta, kun minut oli rekisteröity. Nykyäänhän ei perinteistä paperiversiota ole. Sieltähän se pommi löytyi! Kaksipaikkainen mönkijä ei ollutkaan rekisteröity kahdelle henkilölle.
Myyjä otti asian erinomaisesti hoitoon ja tässä odotellaan nyt sitten tarjousta Polariksen Touringista...

Mönkijälehden alle 10k€uron traktoritestissäkin ilmoitettiin tämän olevan kahden hengen laite. Ja muistaakseni Koneviestissä samoin.
Asiaa on nyt kuitenkin selvitetty maahantuojaa ja katsastukonttoria myöten. Tätä ei ole tyypitetty kahden henkilön laitteeksi (jostain käsittämättömästä syystä), eikä siten ole muutoskatsastettavissakaan.
Re: Cf-moto C FORCE 550 EFI EPS
Viikonpäivät on nyt ajeltu uudella 550:sellä ja asialliselta tuntuu, mitä nyt vaihteet ovat hieman jäykähköt. Mites muilla on pelannut noin yleensä?
Antaa vaan rampan kalakattaa.
Re: Cf-moto C FORCE 550 EFI EPS
Aika erikoista tuo, että olisi muka vain yksipaikkainen.
Minä olen ollut siinä käsityksessä, että kaikki Moton mallit on kahdenistuttavia. Eikö siinä sitten saa tilapäisesti kuljettaa matkustajaa? Minulla on tuo 800:nen ja se on ns. pitkä malli, eli siinä on selvästi matkustajalle istuin selkänojalla ja jaloille tuet, sekä "kauhukahvat" takatavaratelineen päissä.
Noin yleensä ainakin minulla on Moto pelannut hienosti. Ensimmäisessä vm. 2007 Motossani oli uudesta asti tuota vaihteensiirron jäykkyyttä ja pientä takertelua ja sama ominaisuus säilyi koko sen 9 vuotta, jonka sillä ajelin. Tässä uudessa 800:ssa vaihteet ei takertele, vaan toimii juohevasti.

Noin yleensä ainakin minulla on Moto pelannut hienosti. Ensimmäisessä vm. 2007 Motossani oli uudesta asti tuota vaihteensiirron jäykkyyttä ja pientä takertelua ja sama ominaisuus säilyi koko sen 9 vuotta, jonka sillä ajelin. Tässä uudessa 800:ssa vaihteet ei takertele, vaan toimii juohevasti.

Niin kauan, kun ilmassa on pyöriä, moottori, katteita ym. tavaraa on myös toivoa.
Re: Cf-moto C FORCE 550 EFI EPS
Katsoin tuota Jukalta tullutta linkkiä siihen uuteen 550 Ceffiin ja kyllähän siinä selvästi on matkustajalle paikka jalkatukineen ja selkänojineen päivineen. Jos tuo ei ole kahdenistuttava, niin mikä sitten on!? Näyttää samanlaiselta istuimelta, kuin minun 2 paikkaisessa 800:ssa on. Siellä Trafin rekisterissä täytyy olla joku virhe. On siellä ennenkin virheitä ollut, mutta ovat korjanneet ne myöhemmin. 

Niin kauan, kun ilmassa on pyöriä, moottori, katteita ym. tavaraa on myös toivoa.
Re: Cf-moto C FORCE 550 EFI EPS
Juu, kyllähän tuo näyttää selvästi L-mallilta, eli pitkältä jne.
Jos sitä ei kuitenkaan ole tyyppikatsastettu 2:lle silloin, kun maahantuoja on sen viennyt tsekattavaksi ensimmäistä kertaa, niin silloin se ei paperiteknisesti vaan ole kuin 1:lle tarkoitettu. Siihen tuo aiempi Hpla:n viestikin mielestäni jo viittasikin.
Onko virhe maahantuojan, vai tyyppikatsastajan, sitä tarina ei kerro vielä.
Jos sitä ei kuitenkaan ole tyyppikatsastettu 2:lle silloin, kun maahantuoja on sen viennyt tsekattavaksi ensimmäistä kertaa, niin silloin se ei paperiteknisesti vaan ole kuin 1:lle tarkoitettu. Siihen tuo aiempi Hpla:n viestikin mielestäni jo viittasikin.
Onko virhe maahantuojan, vai tyyppikatsastajan, sitä tarina ei kerro vielä.
Re: Cf-moto C FORCE 550 EFI EPS
Ottakaa huomioon viestini ikä. Tuo laite oli T3 rekisteröity.
T3b rekisteröidyt on kaksipaikkaisia, vaikka kone on muuten aivan sama kuin tuo mikä mulla oli..
T3a rekisteröidyistä en tiedä sata varmaksi sanoa, mutta nuo vanhat T3 versiot tosiaan on yhdelle rekisteröity, oli sitten pitkä malli tai ei..
Uudet Polariksetkin on kahdelle rekisteröity, vaikka olisi lyhytkin malli. Cfmotolla voi olla sama juttu?
Joskus olen kuullut legendan että kaikki T3b rekisteröidyt on kaksipaikkaisia, koska kaikki liikennetraktorit pitää olla kaksipaikkaisia.
T3b rekisteröidyt on kaksipaikkaisia, vaikka kone on muuten aivan sama kuin tuo mikä mulla oli..
T3a rekisteröidyistä en tiedä sata varmaksi sanoa, mutta nuo vanhat T3 versiot tosiaan on yhdelle rekisteröity, oli sitten pitkä malli tai ei..
Uudet Polariksetkin on kahdelle rekisteröity, vaikka olisi lyhytkin malli. Cfmotolla voi olla sama juttu?
Joskus olen kuullut legendan että kaikki T3b rekisteröidyt on kaksipaikkaisia, koska kaikki liikennetraktorit pitää olla kaksipaikkaisia.
Re: Cf-moto C FORCE 550 EFI EPS
30h ajettu ja vaihteetkin ovat notkistuneet, hyvin pelaa...
Antaa vaan rampan kalakattaa.
Re: Cf-moto C FORCE 550 EFI EPS
Likalle hommattu tuommoinen long versio. Lisäksi otettiin taakse kuljetuslaukku, lumilevysarja ja kahvan- ja peukalon lämmittimet.
Ajettu vasta hiukan päälle 1000km ja 36 tuntia.
Ensimmäinen huolto teetetty ja maksoi noin 280€.
Huollon jälkeen hiukan oireillut eikä tahdo jaksaa heti pysyä käynnissä, kun vaihteen siirtää ajoasentoon.
Myös vaihteet hiukan takeltelee, eikä heti löydä niitä.
Huollossa vaihdettiin Ecu takuuseen.
Loistava laite ja toivotaan luotettavia kilometrejä.
Onko joku vaihtanut noiden alkuperäisten renkaiden tilalle paremmin maantielle soveltuvia renkaita ?
Tuntuu kuluvan nuo alkuperäiset renkaat melko nopeasti !
Ajettu vasta hiukan päälle 1000km ja 36 tuntia.
Ensimmäinen huolto teetetty ja maksoi noin 280€.
Huollon jälkeen hiukan oireillut eikä tahdo jaksaa heti pysyä käynnissä, kun vaihteen siirtää ajoasentoon.
Myös vaihteet hiukan takeltelee, eikä heti löydä niitä.
Huollossa vaihdettiin Ecu takuuseen.
Loistava laite ja toivotaan luotettavia kilometrejä.
Onko joku vaihtanut noiden alkuperäisten renkaiden tilalle paremmin maantielle soveltuvia renkaita ?
Tuntuu kuluvan nuo alkuperäiset renkaat melko nopeasti !
-
- 3WD
- Viestit: 89
- Liittynyt: 02 Heinä 2018 06:13
- Mönkijä:: Cfmoto cforce 450L eps t3b -17
- Paikkakunta: Kurikka
- Viesti:
Re: Cf-moto C FORCE 550 EFI EPS
Suosittelen Sunf-A040 renkaita, kestäny 5000km ja n. 6mm kulunu kuviosta tosikun kun moton orkkis renkaat alkol olee sileet 6 tonnin kohdalla.toki jos pelkkää maantieajoa niin katurenkaat (stryderit) tai auton renkaat
Emmää tiiä...
Re: Cf-moto C FORCE 550 EFI EPS
Moikka, voisiko joku teistä mitata oman kamppeensa ohjauskulman?, onko eturenkaat harituksella vai aurauksella ja miten paljon. Tää masina näyttää syövän eturenkaita sisäreunoista enemmän
eikä todellista matkaa ole taitettu vielä edes tuhatta kilometriä, vaikka mittarin mukaan mennyt muka noin tonni ja sata. Jos saisin normaalisti kuluvien renkaiden säädöistä tietoa, niin voisin koittaa säädellä tota paremmin kohdalleen
. Pakolliset maantieajot on etupäässä hiekkateitä pitkin, vähemmän asfaltilla tulee ajeltua, jollei ole pakko.
Service manuaali (CF MOTO 550/CF500AU-6L) antaa ohjeeksi "Toe-in: B-A = 4mm ~ 10mm", mutta mitenkähän hyvin se pitää tosielämässä kutinsa
Kiitos, jos joku viitsisi vaivautua tekemään ko. mittauksen.
](./images/smilies/eusa_wall.gif)

Service manuaali (CF MOTO 550/CF500AU-6L) antaa ohjeeksi "Toe-in: B-A = 4mm ~ 10mm", mutta mitenkähän hyvin se pitää tosielämässä kutinsa

Kiitos, jos joku viitsisi vaivautua tekemään ko. mittauksen.
Re: Cf-moto C FORCE 550 EFI EPS
Pojalla 450 L ja alussa söi renkaita hieman sisäreunasta. Koska laite katukäytössä niin oikea kului enemmän.
Katsoin silmällä tai linjalangalla että aurausta on, joten vein raakasti säädettäväksi rengasliikkeeseen, jossa laadukkaa laitteet.
Aurausta oli noin 15mm , joka muutettiin 1-2mm haritukseksi. Nyt alla 195/65 15" kesärenkaat eikä kulumaa ole juurikaan tapahtunut. Näillä ajettu noin 1800km.
Laitteen ajo muuten rauhottui merkittävästi.
Eli vieppä laite asianmukaiseen paikkaan säädettäväksi.
Katsoin silmällä tai linjalangalla että aurausta on, joten vein raakasti säädettäväksi rengasliikkeeseen, jossa laadukkaa laitteet.
Aurausta oli noin 15mm , joka muutettiin 1-2mm haritukseksi. Nyt alla 195/65 15" kesärenkaat eikä kulumaa ole juurikaan tapahtunut. Näillä ajettu noin 1800km.
Laitteen ajo muuten rauhottui merkittävästi.
Eli vieppä laite asianmukaiseen paikkaan säädettäväksi.
Re: Cf-moto C FORCE 550 EFI EPS
^Kiitos viestistäsi. Niin se täytyy varmaankin tehdä, niin ei tarvi jatkuvasti rinkuloita uusia
. Minkälaisille vanteille nuo 195/65 15" on pullautettu?, kesällähän voisin itekin ajella mieluusti suvikumeilla ja jättää karkeammat talvikäyttöön.
