Joo ja vaikutti olevan vielä normal-modeki tuossa välissä. Saa nyt nähä malttaako odotella 2020-mallin päivityksiä. Maahantuoja sanoi ettei heillä ole mitään tietoa koska edes esitellään koko kampe. Eihän sitä saa koskaan hankittua jos aina odottelee että mitähän ensivuonna.
Voiko tätä perustella itselleen kulutuksen vuoksi?
Kaikkihan ne aina menee mitä tankkaa, mutta onko mahiksia päästä esim. alle 10l/100km maantiellä?
Ei taida kovin paljon alle mennä,mutta pienemmällä menee, kuin tgb 550 tai polaris sporttimies 500(fakta).Tuskin ne tosiaan pyörää uudestaan keksivät,ei muuta ku kaupoille!
No niin. Mönkkärikuume se on jostakin syystä iskenyt keski-ikäiseenkin. Mutta kun tätä foorumia selailee, niin ei kai sitä uskalla oikein mitään ostaa kun kaikissa on kauhiasti vikaa. Mutta sellainen on saatava. Pollen sportsman 570 houkuttas hinnan puolesta, mutta onko tuossa 8000 tonnin hintaluokassa muita varteenotettavia vaihtoehtoja. Cf moto ehkä? Lumitöihin ja kevyeen metsäpolkuajeluun laite tulisi, ja pojan kyläkurvailuun.
Täältä kanssa ääni CFMotolle. Hintavääntö suhde kohdillaan. Pitkä L malli hyvä junnulle kun on vakaampi ajella. 450L EPS itellä alla ja kohta alkaa opetusluvan kanssa junnulle ajo-opetus.
Cf motolla uusi malli 600, joka kokonsa puolesta varmasti kilpailukykyinen pollen kanssa. Ja vielä tonnin halvempi. Tai sitten 520 malli. Tietysti jokainen kehuu omaansa, niin teen minäkin. Ääni ceffille
Tuli ostettua talo ja tarvis saada pihan auraukseen mönkkäri. Aurakseen kuuluis 1000 neliöö ja sit 100 metrin tiepätkä. Oon nyt lukenu täältä ja muualta paljo inffoa mut sanokaas nyt tietäjät viellä et mikä ois hyvä. Oon ite katellu noita TGB 550 malleja uutena ja siihen vaikka tommonen finman v-aura. Mutta sit porukka sanonu et kantsii skippaa noi kiinan pelit ja ostaa vaikkapa käytetty honda 450 samaan hintaan. Mönkäri seisois lämpimässä tallissa. Onko noi hydrauliikat kannattavia lisä varusteita?
Porukka puhuu paljon! Kaikissa noissa on ongelmansa. Viikonloppuna tapasin kaverin jolla 19tkm ajettu "kiinanmönkkäri" ja ainoa mikä on vaihdettu kuluneitten lisäksi on jarrupääsylinteri. Toisella kaverilla meni viime talvena edestä vetoakseli, ja oli "länsimönkkäri". Olen itse todennut että suurimmat "puhujat" on ne joilla on kokemuksia kiinavehkeistä jostain vuosituhannen vaihteesta.
Kävin tänää vertailemassa tota 550 bladea ja 600 targettia ja kyllä se targetti jotenki pähemmään olonen on ja sano myyjä että sillä hoituu lumihommat kans iha yhtä hyvin. Ainut nyt mitä tohon targettiin niin tehostinta ei saanut. Pitää viellä katella et mihin sitä päätyisi.
corpse kirjoitti:Tuli ostettua talo ja tarvis saada pihan auraukseen mönkkäri. Aurakseen kuuluis 1000 neliöö ja sit 100 metrin tiepätkä. Oon nyt lukenu täältä ja muualta paljo inffoa mut sanokaas nyt tietäjät viellä et mikä ois hyvä. Oon ite katellu noita TGB 550 malleja uutena ja siihen vaikka tommonen finman v-aura. Mutta sit porukka sanonu et kantsii skippaa noi kiinan pelit ja ostaa vaikkapa käytetty honda 450 samaan hintaan. Mönkäri seisois lämpimässä tallissa. Onko noi hydrauliikat kannattavia lisä varusteita?
En halua olla pessimisti ja enkä tiedä missäpäin Suomea asut, että paljonko lunta talvella tulee, mutta mönkkärillä ei oikein tien auraus onnistu, kun penkat kasvaa. Penkan päälle voi toki lunta puskea, mutta 200 metriä tietä on aika iso homma putsailla Pihamaalla pitää olla kanssa tilaa minne lunta työntää. Nämä omasta kokemuksesta. Nim. pihamaan pinot keväällä parimetrisiä.
Lumipinnalla ei tehostinta tarvitse. Asfaltilla sitten ihan päinvastoin.
corpse kirjoitti:Tuli ostettua talo ja tarvis saada pihan auraukseen mönkkäri. Aurakseen kuuluis 1000 neliöö ja sit 100 metrin tiepätkä. Oon nyt lukenu täältä ja muualta paljo inffoa mut sanokaas nyt tietäjät viellä et mikä ois hyvä. Oon ite katellu noita TGB 550 malleja uutena ja siihen vaikka tommonen finman v-aura. Mutta sit porukka sanonu et kantsii skippaa noi kiinan pelit ja ostaa vaikkapa käytetty honda 450 samaan hintaan. Mönkäri seisois lämpimässä tallissa. Onko noi hydrauliikat kannattavia lisä varusteita?
En halua olla pessimisti ja enkä tiedä missäpäin Suomea asut, että paljonko lunta talvella tulee, mutta mönkkärillä ei oikein tien auraus onnistu, kun penkat kasvaa. Penkan päälle voi toki lunta puskea, mutta 200 metriä tietä on aika iso homma putsailla Pihamaalla pitää olla kanssa tilaa minne lunta työntää. Nämä omasta kokemuksesta. Nim. pihamaan pinot keväällä parimetrisiä.
Lumipinnalla ei tehostinta tarvitse. Asfaltilla sitten ihan päinvastoin.
Itse ostin tuon TGB Bladen 550 syyskuussa 2013 ja siitä lähtien tehnyt kaikki lumityöt tuolla laitteella Finmanin auralla.
Tyytyväinen olen ollut. Kerran omaa pöljyyttä etuperän hajotin kun L- vaihteella lukot päällä epähuomiossa ajoin niin lujaa kuin vaan pääsee kymmekunta kilsaa
Ylläpitolaturissa pidän talvisaikaan koko ajan kun vinssi tuppaa viemään virtaa sen verran että ilman oli pakkasilla käynnistysvaikeuksia.
Lokilämmittimessä riittää kun puoli tuntia pitää niin ei ole ollut vaikeuksia käynnistymisissä.
Finmanin levy varmasti hyvä pihan putsaukseen. Tuon tien takia laittaisin broncon tai ib:n heittävän levyn koneeseen. Mönkijän merkkiin en ota kantaa, tosin kehuvat tegua työkäytössä painonsa takia.