Can-Am Maverick Trail tulee taloon!
-
- Noppeli
- Viestit: 6
- Liittynyt: 10 Tammi 2020 21:47
- Mönkijä:: Can-Am Maverick Trail 800 2020
- Paikkakunta: Kemi
Can-Am Maverick Trail tulee taloon!
Hejssan!
Vanha 570cc Polaris Sportsman 2017 väistyy nyt uuden Can-Am Maverick Trail 800 2020 tilalta,
Itse en ole Can-amia koskaan omistanut, enkä muutakun tuota trailia noin 1km matkan koeajanut.
Huomenna pitäisi laitteen mulle saapua kotiin, mitä pitää ottaa huomioon tätä uutta laitetta käytettäessä aivan ämätööripohjalta, laitteella ajaa myös poikani (15-vuotias) joka pomppaa suoraan 50cc -> 800cc eikä hänellä ole aiempaa kokemusta tälläisistä ns. kunnonpeleistä.
Mutta mitä on tälläisiä mitä yleisestikkin uuden mönkijän saavuttua pitää ottaa huomioon ja mahdollisesti tehdä?
Miten tuo sisäänajovaihe nyt tarkalleen ottaen menee ja kannattaa hoitaa, ohjekirjassa käsketään olla ajamatta esimerkiksi yli 10min pätkiä putkeen sisäänajon aikana joka kuulostaa hieman jenkkiläisten varotustarraohjeilta...
Sekä onko kellään kokemusta tälläisestä 2020 vuosimallin Can-amista yleisesti?
Vastailen viesteihinne mahdollisimman nopeasti.
- _MIZZ_
Vanha 570cc Polaris Sportsman 2017 väistyy nyt uuden Can-Am Maverick Trail 800 2020 tilalta,
Itse en ole Can-amia koskaan omistanut, enkä muutakun tuota trailia noin 1km matkan koeajanut.
Huomenna pitäisi laitteen mulle saapua kotiin, mitä pitää ottaa huomioon tätä uutta laitetta käytettäessä aivan ämätööripohjalta, laitteella ajaa myös poikani (15-vuotias) joka pomppaa suoraan 50cc -> 800cc eikä hänellä ole aiempaa kokemusta tälläisistä ns. kunnonpeleistä.
Mutta mitä on tälläisiä mitä yleisestikkin uuden mönkijän saavuttua pitää ottaa huomioon ja mahdollisesti tehdä?
Miten tuo sisäänajovaihe nyt tarkalleen ottaen menee ja kannattaa hoitaa, ohjekirjassa käsketään olla ajamatta esimerkiksi yli 10min pätkiä putkeen sisäänajon aikana joka kuulostaa hieman jenkkiläisten varotustarraohjeilta...
Sekä onko kellään kokemusta tälläisestä 2020 vuosimallin Can-amista yleisesti?
Vastailen viesteihinne mahdollisimman nopeasti.
- _MIZZ_
Can-Am Maverick Trail tulee taloon!
Laita malli otsikkoon, niin saattaa kerätä enemmän lukijoita. Tämä malli kiinnostaa itseäkin, kun hinta on melko huokea verrattuna esim. Yamahaan.
Onko sulla lämpökoppi ja talvivermeet?
Ei kai näissä nykyään ole kummosta sisäänajoa. Muutama tunti ajoa vaihtelevilla kierroksilla eikä heti huuata kaasu pohjassa kymmentä kilometriä putkeen. Itse vaihtaisin öljyt 10 tunnin jälkeen, vaikka huolto-ohjelma ei sitä vaatisi.
Onko sulla lämpökoppi ja talvivermeet?
Ei kai näissä nykyään ole kummosta sisäänajoa. Muutama tunti ajoa vaihtelevilla kierroksilla eikä heti huuata kaasu pohjassa kymmentä kilometriä putkeen. Itse vaihtaisin öljyt 10 tunnin jälkeen, vaikka huolto-ohjelma ei sitä vaatisi.
-
- Noppeli
- Viestit: 6
- Liittynyt: 10 Tammi 2020 21:47
- Mönkijä:: Can-Am Maverick Trail 800 2020
- Paikkakunta: Kemi
Can-Am Maverick Trail tulee taloon!
Kiitos vinkistäsi otsikon suhteen, pohdin asiaa 
Tänään tosiaan kone saapui pihaan päivällä, olen nyt 2,7h laitteella ajanut ja onhan se ihana, varusteita listalta raksin tuon lämpöohjaamon lämmittimellä sekä puskulevysarjan sähkökäännöllä.
Varusteethan on suhteessa aika kalliita, mutta kun korvaavia ei oikeen meinaa mistään löytyä, sekä uskon kuitenkin siihen että kalliimmat ovat myös jollaintavalla sopivampia/laadukkaampia.
Tuo 55hv Rotaxin V2 moottori tuntuu todella pirteältä noille tehoille, vaikkei hevosvoimalukema ole paperilla paras, niin tuntuu että Can-am on valinnut äkäsiä hevosia riveihinsä.
Neliveto oli suurin pelkoni tätä hankkiessa, mutta voin kyllä todeta, että Can-amin neliveto liitettynä Visco Lok Qe järjestelmään on ehdottomasti parempi kun aikaisemman Polariksen neliveto, noin 600kg omamassa auttaa tietenkin lumitöissä, mutta tietenkään missään pehmeällä suolla en ole tähän aikaan vuodesta laitetta päässyt testaamaan.
Hytti ja lämmityslaite tuntuu ehdottomasti järkeviltä hankinnoilta, sekä mielestäni Can-Am on toteuttanut nämä todella hienosti, lämmityslaite oikeasti puhaltaa lämmintä ilmaa nopeasti sekä kovalla voimakkuudella, suurimmalla teholla lämmityslaite tuo tietenkin lisämeteliä laitteeseen muuten mielestäni hiljaisen ajometelin lisäksi, Polariksen vastaavat umpiohjaamolla pitävät paljon kovempaa ajometeliä ajettaessa.
Variaattori ja vaihteisto toimivat loistavasti yhteen, enkä ole ainakaan havainnut mitään ongelmia vaihteiden paikallemenon tai poisottamisen kanssa, tuntuu siltä että Can-am on korjannut asiaa!
Ps. Valot ovat aivan loistavat eteen, itse en ainakaan kaipaa lisävaloja laitteeseen muutakun taakse.
Suurimmaksi miinukseksi omalle kohdalle tuli, että tietenkään näkyvyys esim lumitöissä ei ole samaa luokkaa ATV:n kanssa, mutta aivan riittävä varsinkin kun raksii Sport - Panoraamataustapeilin 89€ hintaan näyttämään taaksepäin.
Lisäkysymyksiä saa esittää, vastailen tänne ketjuun sekä päivittelen Can-amin kuulumisia!
- _MIZZ_

Tänään tosiaan kone saapui pihaan päivällä, olen nyt 2,7h laitteella ajanut ja onhan se ihana, varusteita listalta raksin tuon lämpöohjaamon lämmittimellä sekä puskulevysarjan sähkökäännöllä.
Varusteethan on suhteessa aika kalliita, mutta kun korvaavia ei oikeen meinaa mistään löytyä, sekä uskon kuitenkin siihen että kalliimmat ovat myös jollaintavalla sopivampia/laadukkaampia.
Tuo 55hv Rotaxin V2 moottori tuntuu todella pirteältä noille tehoille, vaikkei hevosvoimalukema ole paperilla paras, niin tuntuu että Can-am on valinnut äkäsiä hevosia riveihinsä.
Neliveto oli suurin pelkoni tätä hankkiessa, mutta voin kyllä todeta, että Can-amin neliveto liitettynä Visco Lok Qe järjestelmään on ehdottomasti parempi kun aikaisemman Polariksen neliveto, noin 600kg omamassa auttaa tietenkin lumitöissä, mutta tietenkään missään pehmeällä suolla en ole tähän aikaan vuodesta laitetta päässyt testaamaan.
Hytti ja lämmityslaite tuntuu ehdottomasti järkeviltä hankinnoilta, sekä mielestäni Can-Am on toteuttanut nämä todella hienosti, lämmityslaite oikeasti puhaltaa lämmintä ilmaa nopeasti sekä kovalla voimakkuudella, suurimmalla teholla lämmityslaite tuo tietenkin lisämeteliä laitteeseen muuten mielestäni hiljaisen ajometelin lisäksi, Polariksen vastaavat umpiohjaamolla pitävät paljon kovempaa ajometeliä ajettaessa.
Variaattori ja vaihteisto toimivat loistavasti yhteen, enkä ole ainakaan havainnut mitään ongelmia vaihteiden paikallemenon tai poisottamisen kanssa, tuntuu siltä että Can-am on korjannut asiaa!
Ps. Valot ovat aivan loistavat eteen, itse en ainakaan kaipaa lisävaloja laitteeseen muutakun taakse.
Suurimmaksi miinukseksi omalle kohdalle tuli, että tietenkään näkyvyys esim lumitöissä ei ole samaa luokkaa ATV:n kanssa, mutta aivan riittävä varsinkin kun raksii Sport - Panoraamataustapeilin 89€ hintaan näyttämään taaksepäin.
Lisäkysymyksiä saa esittää, vastailen tänne ketjuun sekä päivittelen Can-amin kuulumisia!
- _MIZZ_
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Can-Am Maverick Trail tulee taloon!
Otsikkoa muutettu aloittajan pyynnöstä.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
-
- 3WD
- Viestit: 100
- Liittynyt: 03 Heinä 2012 11:32
- Mönkijä:: Polaris Sportsman 400 HO 4X4
- Paikkakunta: Klaukkala
Re: Can-Am Maverick Trail tulee taloon!
Meillä perheen juniori on ajellut reilun kuukauden vastaavalla Maverickilla. Kulkupuoli ja ajettavuus on kohdallaan. Meillä hankittiin isommat renkaat jotka on hieman maltillisemalla kuviolla. Itse muutaman pätkän ajellut laitteella. Canamin ovien kanssa tulevilla sport peileillä ei tee juuri mitään, apukuskin puoli jää täysin näkymättömiin. Panoraamataustapeili kyllä pelastaa näkyvyyden taakse päin. Lämmityslaite on hyvä, tosin jostain edestä puskee ajoviima jalkoihin ikävästi kylmällä ilmalla. Onko muilla lentänyt kuraa vasemalla takarenkaasta sisään asti? joutuin ensimmäisen lenkin jälkeen pesemään oven ja kojelaudan koska takarenkaasta lensi kurat suoraan paneelien välistä sisään asti. lääkkeeksi laitettiin vaimennusmattoa, äänimaailma sisällä kun on aika kova
Hieman miinuksena myös pidän ettei canamin ovissa ole minkää sortin lukkoja
Hieman miinuksena myös pidän ettei canamin ovissa ole minkää sortin lukkoja
Mole´s Works
-
- Noppeli
- Viestit: 6
- Liittynyt: 10 Tammi 2020 21:47
- Mönkijä:: Can-Am Maverick Trail 800 2020
- Paikkakunta: Kemi
Re: Can-Am Maverick Trail tulee taloon!
Oliko siellä siis jonkinnäköinen reikä mistä vesi pääsi sisään?NikkeL kirjoitti:Onko muilla lentänyt kuraa vasemalla takarenkaasta sisään asti? joutuin ensimmäisen lenkin jälkeen pesemään oven ja kojelaudan koska takarenkaasta lensi kurat suoraan paneelien välistä sisään asti. lääkkeeksi laitettiin vaimennusmattoa, äänimaailma sisällä kun on aika kova
Hytin asennusvika vai yleinen ”ominaisuus”?
-
- 3WD
- Viestit: 100
- Liittynyt: 03 Heinä 2012 11:32
- Mönkijä:: Polaris Sportsman 400 HO 4X4
- Paikkakunta: Klaukkala
Re: Can-Am Maverick Trail tulee taloon!
En osaa sanoa. Takaapäin katsoessa näyttä aivan kuin vasemmalta puuttuisi sisälokasuojaa, mutta sellaista ei varaosaluettelossakaan ole. Laittaa valon rengaskoteloon, niin turvavyön ympäristöstä näkyy suoraan.
Mole´s Works
Re: Can-Am Maverick Trail tulee taloon!
Onko nämä ketjun maverikit ilman tehostajaa? Mietityttää miten semmoinen käyttäytyy maastossa. Lyökö käsille, onko raskas punoa rattia reunasta reunaan?
-
- Noppeli
- Viestit: 2
- Liittynyt: 22 Huhti 2020 16:39
Re: Can-Am Maverick Trail tulee taloon!
terve, meille 2020 mallin Maverick tuli nuorisokäyttöön marraskuussa. Taitaa olla ominaisuus tuo vasemmalta sisälle roiskuva rapa, meidän yksilö teki saman. Asia korjattiin takuuseen liikkeessä. 10tkm tullut nuorisolla mittariin 5,5kk aikana
Nyt meneillään maantie kesärenkaiden/aluvanne paketin etsintä, vaihtoehtoja ei juurikaan ole lyhyellä etsinnällä löytynyt: ITP Hurricane toistaiseksi ainoa jota voisi harkita, 14 tai 15 tuumaisina näkyy olevan..? Kumpikohan olisi Maverickissa asiallisemman näköinen..?

Nyt meneillään maantie kesärenkaiden/aluvanne paketin etsintä, vaihtoehtoja ei juurikaan ole lyhyellä etsinnällä löytynyt: ITP Hurricane toistaiseksi ainoa jota voisi harkita, 14 tai 15 tuumaisina näkyy olevan..? Kumpikohan olisi Maverickissa asiallisemman näköinen..?
Re: Can-Am Maverick Trail tulee taloon!
Täytyy kyllä nuorisolle nostaa hattua, ei oo vaan räplätty puhelinta, kun tommonen km määrä on ajeltu.



-
- Noppeli
- Viestit: 2
- Liittynyt: 22 Huhti 2020 16:39
Re: Can-Am Maverick Trail tulee taloon!
Joo, oli todella kerrankin jotain kiinnostavampaa kuin puhelimen räpläys..
Tuo on kyllä melko mielenkiintoinen laite omastakin mielestä.
Ravan roiskunta korjattiin lisäämällä muovia, en ole kyllä ihan tarkkaan katsonut miten homma toteutettiin, mutta voin käydä katsomassa tai jopa kuvan räpsästä tässä kun taas jossain välissä mönkijä rantautuu kotiin..
kulutus on aika tarkkaan 10l/100km ollut, siinä on talven ollut ihan alkuperäiset nappula renkaat alla. Nyt on tosiaan tarkoitus laittaa kesäkumit tai kitkat. Mitä luulette onkohan vaikutusta kulutukseen..?

Ravan roiskunta korjattiin lisäämällä muovia, en ole kyllä ihan tarkkaan katsonut miten homma toteutettiin, mutta voin käydä katsomassa tai jopa kuvan räpsästä tässä kun taas jossain välissä mönkijä rantautuu kotiin..
kulutus on aika tarkkaan 10l/100km ollut, siinä on talven ollut ihan alkuperäiset nappula renkaat alla. Nyt on tosiaan tarkoitus laittaa kesäkumit tai kitkat. Mitä luulette onkohan vaikutusta kulutukseen..?
-
- 3WD
- Viestit: 100
- Liittynyt: 03 Heinä 2012 11:32
- Mönkijä:: Polaris Sportsman 400 HO 4X4
- Paikkakunta: Klaukkala
Re: Can-Am Maverick Trail tulee taloon!
Meillä on kulutus pysynyt aika samoissa. Renkaina 15"ITP hurricane vanteella general grabber A/T renkaat. Vinssi asennettiin myös tässä hiljattain. Asennukseen tarvitaan Can am oma vinssin johtosarja 715003093, vinssin kytkin kojelautaan 710002052, Virtakisko 710004872, virtakisko 710004873 ja delphi weather pack urosliitin (vinssin kaukosäätimeen, tähän voi laittaa myös jonkun muun vesitiiviin kolmenapaisen liitinparin) Me asennettiin superiwinch terra 45S
Mole´s Works