Millä kierroksilla kytkin on ottanut niin kiinni että se ei luista kaasua annettaessa. Jo kakkosvaihteella saa luiston aikaan kun vetovastuista on tarpeeksi, vasta korkeilla kierroksilla alkaa pitämään. Kolmosvaihteella saa luiston aikaan ilman kuormaakin tasaisella maalla.
Onko normaalia ja jos ei ole onko kyseessä kallis remppa?
Luistaako kytkin TRX 350
Ensimmäisenä tulee mieleen että mitä öljyjä on koneessa käytetty? Eikös tossa Hondassa kytkin ole öljykylvyssä? Jos näin on niin silloin jos koneeseen on laitettu normi auto öljyjä niin kytkin alkaa luistamaan melko herkästi. Silloin kun on kyse öljykylpy kytkimestä niin öljynä on käytettävä moottoripyöriin tarkoitettua lisäaineistettua öljyä jonka lisäaine suojaa kytkintä ja ehkäisee sen luistamista.
Kylätason mönkijäkuski
Jos sillä on ajettu kymppitonni maastossa niin saattaa olla kytkin vaihdon tarpeessa. Jos kytkin luistaa jo nyt niin älä aja ennen kuin kytkin on korjattu sillä riskinä on konerikko, kytkimestä kun kitkapinnat kuluu loppuun ja siellä alkaa metalli hiertämään metallia vasten niin moottori ei oikein tykkää siitä metallijauheesta.
Kylätason mönkijäkuski
En nyt ole sata varma sinun laitteestasi mutta
trx450 ainakin on moottori sekä vaihteisto öljyt erikseen (joten kytkin metallit ei pääse koneeseen), joten kannattaa tarkistaa onko vaihdettu vaihteistoöljyjä vaikka aluksi.
Vaihda ne ja kokeile miten pelaa sitten, myös sellainen asia kuin kytkinvaijerin(kahvan välys kannattaa tarkistaa = eli että kytkin kahvassa tuntuu pieni välys, ettei se kuluta kytkintä kokoajan "kantamalla".
Tietysti nuilla km voi maastoajossa ehkä ola kytkinkin jo oikeasti loppu.
Vaihtohan ei ole iso homma.
trx450 ainakin on moottori sekä vaihteisto öljyt erikseen (joten kytkin metallit ei pääse koneeseen), joten kannattaa tarkistaa onko vaihdettu vaihteistoöljyjä vaikka aluksi.
Vaihda ne ja kokeile miten pelaa sitten, myös sellainen asia kuin kytkinvaijerin(kahvan välys kannattaa tarkistaa = eli että kytkin kahvassa tuntuu pieni välys, ettei se kuluta kytkintä kokoajan "kantamalla".
Tietysti nuilla km voi maastoajossa ehkä ola kytkinkin jo oikeasti loppu.
Vaihtohan ei ole iso homma.
Kauppias itse .. http://www.jumoto.fi/kauppa
Nykyinen kilpuri
Yamaha YFZ450R 2009
Yamaha YZF250 2008
vanhoja mönkkäreitä alla..
LTR450 2008
LTR450 2006
LTR450 2006
LTR450 2006
TRX450 2005
Jumoto Racing Team http://wwww.jumoto.fi/racing
Nykyinen kilpuri
Yamaha YFZ450R 2009
Yamaha YZF250 2008
vanhoja mönkkäreitä alla..
LTR450 2008
LTR450 2006
LTR450 2006
LTR450 2006
TRX450 2005
Jumoto Racing Team http://wwww.jumoto.fi/racing
Ajopeli oli mulla koeajettavana mahdollista hankintaa varten.
Nuo ajetut kilometrit olivat olleet maastossa ajoa, melkeimpä työajoa.
Mönkkäriin oli jo jouduttu tekemään kohtuullisesti remonttia. Ja paljon olisi tulossakin. Tuo kytkimen luisto oli se "kamelinselkä" jonka vuoksi päädyin luopumaan ko koneen hankinnasta.
Eli etsintä jatkuu, 350 FM tai 500 FM ptäisi saada talliin.
Nuo ajetut kilometrit olivat olleet maastossa ajoa, melkeimpä työajoa.
Mönkkäriin oli jo jouduttu tekemään kohtuullisesti remonttia. Ja paljon olisi tulossakin. Tuo kytkimen luisto oli se "kamelinselkä" jonka vuoksi päädyin luopumaan ko koneen hankinnasta.
Eli etsintä jatkuu, 350 FM tai 500 FM ptäisi saada talliin.